Genres / Rock / Beste rockband?
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2008, 14:37 uur
Queenlive schreef:
En als je me quote, gelieve dan de gehele opsomming van nummers mee te quoten:-)
En als je me quote, gelieve dan de gehele opsomming van nummers mee te quoten:-)
Nee, ik quote alleen de nummers mee die voor mij onder pulprock vallen. Pulprock kan wat mij betreft van alles zijn maar is in dit geval een nogal overduidelijke en zeer doorzichtige poging van een glamrockband die zich al lang heeft gevestigd om een hitje te scoren, wellicht onder druk van een platenmaatschappij uiteraard.
Je kunt dat natuurlijk disco of nog erger 'catchy pop' noemen om alles wat Queen maakt maar goed te lullen, maar ik denk dat je dan die Queen bril af moet zetten en wat objectiever naar die baggernummers moet luisteren. Toch iets waar vooral Queen fans last van lijken te hebben.
0
WernerGSF
geplaatst: 9 januari 2008, 15:18 uur
Thomaz75 schreef:
1. System of a Down
2. The Pixies
3. Placebo
4. Muse
5. NOFX
(Oh mijn god, wat zal ik een berg kritiek krijgen...) * zucht*
1. System of a Down
2. The Pixies
3. Placebo
4. Muse
5. NOFX
Muse is cool, en ook absolute rock
0
DonDijk
geplaatst: 9 januari 2008, 16:06 uur
Thomaz75 schreef:
1. System of a Down
2. The Pixies
3. Placebo
4. Muse
5. NOFX
1. System of a Down
2. The Pixies
3. Placebo
4. Muse
5. NOFX
Inderdaad, haha wat een slechte top-5, hahahahaha!

0
WernerGSF
geplaatst: 9 januari 2008, 16:09 uur
DonDijk schreef:
(quote)

slecht? volgens mij is daar genoeg kwaliteit te vinden
0
tondeman
geplaatst: 9 januari 2008, 16:39 uur
1. Humble Pie
2. The Stooges
3. Oasis
4. Jesus & Mary Chain
5. Rolling Stones
2. The Stooges
3. Oasis
4. Jesus & Mary Chain
5. Rolling Stones
0
geplaatst: 9 januari 2008, 17:14 uur
Running On Empty schreef:
Nee, ik quote alleen de nummers mee die voor mij onder pulprock vallen. Pulprock kan wat mij betreft van alles zijn maar is in dit geval een nogal overduidelijke en zeer doorzichtige poging van een glamrockband die zich al lang heeft gevestigd om een hitje te scoren, wellicht onder druk van een platenmaatschappij uiteraard.
Je kunt dat natuurlijk disco of nog erger 'catchy pop' noemen om alles wat Queen maakt maar goed te lullen, maar ik denk dat je dan die Queen bril af moet zetten en wat objectiever naar die baggernummers moet luisteren. Toch iets waar vooral Queen fans last van lijken te hebben.
En de andere nummers zijn dus allemaal glamrock?(quote)
Je kan niet en van jezelf beweren dat je objectief bent en beweren dat Queen enkel glamrock en pulprock(lees: brol) heeft gemaakt. Dit is te gek voor woorden. Dat is gewoonweg pure onzin.
In deze post zit je weer op alle vlak compleet fout trouwens.(er is geen andere manier waarop ik dit kan zeggen, sorry)
Queen liet zich helemaal niet onder druk zetten door platenmaatschappijen. Of denk je dat Bohemian Rhapsody er dan ooit was gekomen?
Feit is dat je wat Queen betreft slecht op de hoogte bent. Je hebt ze gecatologeerd en je meent dat je genoeg weet om zulk een scherp oordeel over hen te kunnen vellen. Dat is niet het geval.
Dat is opppervlakkigheid.
En dat nummers als I want to break free en another one bites the dust catchy zijn is wel afdoende bewezen door hun succes. Het zijn ook 2 nummers die blijk geven van freddie's vocale kwaliteiten. Of heb jij al eens iemand I want to break free horen zingen met dezelfde passie.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 18:24 uur
Queenlive schreef:
Je kan niet en van jezelf beweren dat je objectief bent en beweren dat Queen enkel glamrock en pulprock(lees: brol) heeft gemaakt. Dit is te gek voor woorden. Dat is gewoonweg pure onzin.
(quote)
En jij bent wel objectief als Queenfan? Jij wilt gewoon elk klotenummer goedlullen en dat is zeker niet objectief. Ik heb ook mijn favoriete bandjes en ik weet donders goed wat hun beste werk is, wat hun mindere werk is en wat eigenlijk gewoon slecht is.
Dat Queen alleen maar 100% uitstekende nummers zou hebben gemaakt dat is pas echt pure onzin en te gek voor woorden. Ik heb je al gezegd dat ik hier een Queen CD heb staan die ik prima vind en ik ben geen Queen hater of zo maar ook zij hebben absoluut nummers gemaakt die tot de categorie 'bagger' behoren.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 18:31 uur
En jij bent wel objectief als Queenfan? Jij wilt gewoon elk klotenummer goedlullen en dat is zeker niet objectief. Ik heb ook mijn favoriete bandjes en ik weet donders goed wat hun beste werk is, wat hun mindere werk is en wat eigenlijk gewoon slecht is.
Dat Queen alleen maar 100% uitstekende nummers zou hebben gemaakt dat is pas echt pure onzin en te gek voor woorden. Ik heb je al gezegd dat ik hier een Queen CD heb staan die ik prima vind en ik ben geen Queen hater of zo maar ook zij hebben absoluut nummers gemaakt die tot de categorie 'bagger' behoren.
(quote)
Inderdaad! Maar dit gaat natuurlijk voor iedere band op.. ik ken maar heel weinig bands die meer dan 3 prima platen hebben gemaakt (van a tot z), laat staan een band die alléén maar goede muziek heeft gemaakt. Die bestaan gewoon niet, behalve in het hoofd van een doorgedraaide fanboy. Het is al heel wat als een band een paar platen heeft voortgebracht die langer dan 15 jaar standhouden

0
WernerGSF
geplaatst: 9 januari 2008, 18:56 uur
Queenlive schreef:

(quote)
En waarom? Dat lees ik altijd graag 
uuhm, ja ik denk omdat Led Zeppelin pure hardrock is. en Queen is eigenlijk op het eind een Rock/Pop band geworden omdat ze daarmee konden cashen

maar eigenlijk zijn ze allebei super, maar ik neig toch meer richting Led Zeppelin toe.
Wolfmother anyone?
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:02 uur
1. Soundgarden/ Temple of the Dog/ Audioslave/ Chris Cornell
2. Alice in Chains/ Mad Season
3. Pearl Jam
4. Tool/ A Perfect Circle
5. Talk Talk (is dat rock???)
Maar niet persé in deze volgorde.
Ben nog een ouwerwetse 'grunger'!!!
Met Nirvana, Staind, Smashing Pumpkins en en heleboel post-grunge bands hierachteraan.
2. Alice in Chains/ Mad Season
3. Pearl Jam
4. Tool/ A Perfect Circle
5. Talk Talk (is dat rock???)
Maar niet persé in deze volgorde.
Ben nog een ouwerwetse 'grunger'!!!
Met Nirvana, Staind, Smashing Pumpkins en en heleboel post-grunge bands hierachteraan.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:13 uur
Je bent bevooroordeeld. Ik wet niet waar jij uit afleidt dat ik per se alles van Queen goed wil vinden. Dat doe ik niet. Ikzelf heb ook kritiek op Queen. Op iedereen heb ik kritiek want niemand is perfect.(quote)
Waar ik wel een heel groot probleem mee heb, is dat je Queen reduceert tot enkel glamrock en brol. Dat is gewoonweg fout van je. Dat zal je allicht nooit toegeven. Toch is het zo.
Je moet het nu niet voorstellen alsof ik alles goedlul van Queen, zoals je het noemt.
Het uitgangspunt is het volgende: ik zeg dat Queen meer is dan alleen glamrock(dat ze dat zelfs niet zijn)en dat ze namelijk voor hun veelzijdigheid lof verdienen. Ik zeg nergens dat Queen niets heeft dat minder goed is. Maak dat er dus niet van.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:20 uur
WernerGSF schreef:
uuhm, ja ik denk omdat Led Zeppelin pure hardrock is. en Queen is eigenlijk op het eind een Rock/Pop band geworden omdat ze daarmee konden cashen
maar eigenlijk zijn ze allebei super, maar ik neig toch meer richting Led Zeppelin toe.
Wolfmother anyone?
Hmm, ze zijn inderdaad allebei super. En zeppelin pure hardrock... Ze hebben toch ook een pak nummers die ik helemaal niet zo zou benoemen. Neem bijvoorbeeld het houses of the holy album. Is een redelijk 'zacht' album.(quote)

Wolfmother anyone?
Ik heb ook een mooie live-collectie van deze band en ik kan je zeggen: het was een geweldige live-band(zeker in de eerste jaren). En met' How the west was won' hebben we daar een mooie illustratie van. Helaas zaten ze de 2de helft van de jaren '70 teveel aan alles wat niet gezond is. En helaas ging de stem van plant zo sterk achteruit.
Wat ik van Queen vind, vind je op dit forum zonder problemen terug

Ik wou dat Queen een live release van het jaar 77 of 78 zou uitbrengen. Zou fantastisch zijn.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:23 uur
orbit schreef:
Inderdaad! Maar dit gaat natuurlijk voor iedere band op.. ik ken maar heel weinig bands die meer dan 3 prima platen hebben gemaakt (van a tot z), laat staan een band die alléén maar goede muziek heeft gemaakt. Die bestaan gewoon niet, behalve in het hoofd van een doorgedraaide fanboy. Het is al heel wat als een band een paar platen heeft voortgebracht die langer dan 15 jaar standhouden
Ik ben het compleet met je eens. Voor Queen vind ik de volgende albums echt top:(quote)

-A night at the opera
-A day at the races
-News of the world
-Innuendo
Dan nog enkele subtoppers zoals Jazz, sheer heart attack en the game. Op ieder album valt wel wat interessants te vinden maar bv A kind of magic en Hot space vind ik wel een pak minder
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:26 uur
WernerGSF schreef:
Queen II is wel een erg goede hardrock plaat
Ik vind sheer heart attack beter dan QueenII Queen II is wel een erg goede hardrock plaat

Ik vind dta ze nog niet volledig volwssen zijn op Queen II. Op sheer heart attack hebben ze wel hun geluid gevonden. Een nummer als Killer queen is te geniaal voor woorden. Een perfect popnummer.
Maar inderdaad, nummers als father to son, ogre battle rocken ferm. En behoren tot mijn favoriete nummers.(zeker ook live)
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:26 uur
WernerGSF schreef:
wie?
Is het nu the stone age of Queen (quote)
wie?

0
WernerGSF
geplaatst: 9 januari 2008, 19:30 uur
nee het eis eigenlijk QueeS of the Stone Age maar ik moet niet zo mekkeren:P
maar ik ken al die Queen II live nummers niet. ik ga zometeen die CD's maar eens opzetten

0
geplaatst: 10 januari 2008, 11:57 uur
Queenlive schreef:
Waar ik wel een heel groot probleem mee heb, is dat je Queen reduceert tot enkel glamrock en brol. Dat is gewoonweg fout van je. Dat zal je allicht nooit toegeven. Toch is het zo.
Je moet het nu niet voorstellen alsof ik alles goedlul van Queen, zoals je het noemt.
Het uitgangspunt is het volgende: ik zeg dat Queen meer is dan alleen glamrock(dat ze dat zelfs niet zijn)en dat ze namelijk voor hun veelzijdigheid lof verdienen. Ik zeg nergens dat Queen niets heeft dat minder goed is. Maak dat er dus niet van.
(quote)
Je bent bevooroordeeld. Ik wet niet waar jij uit afleidt dat ik per se alles van Queen goed wil vinden. Dat doe ik niet. Ikzelf heb ook kritiek op Queen. Op iedereen heb ik kritiek want niemand is perfect.Waar ik wel een heel groot probleem mee heb, is dat je Queen reduceert tot enkel glamrock en brol. Dat is gewoonweg fout van je. Dat zal je allicht nooit toegeven. Toch is het zo.
Natuurlijk is Queen meer dan alleen glamrock. Het is er wel enigszins mee begonnnen maar Queen is verder gegroeid. Queenfans zitten alleen zo lekker snel op de kast. Blij dat je ook ziet dat niet alles van Queen tot de categorie toppers hoort.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 17:48 uur
orbit schreef:
Inderdaad! Maar dit gaat natuurlijk voor iedere band op.. ik ken maar heel weinig bands die meer dan 3 prima platen hebben gemaakt (van a tot z), ... Het is al heel wat als een band een paar platen heeft voortgebracht die langer dan 15 jaar standhouden
Inderdaad! Maar dit gaat natuurlijk voor iedere band op.. ik ken maar heel weinig bands die meer dan 3 prima platen hebben gemaakt (van a tot z), ... Het is al heel wat als een band een paar platen heeft voortgebracht die langer dan 15 jaar standhouden

The Beatles hebben er toch wel een stuk of 5 (Abbey Road, Sgt Peppers, The White Album, Revolver, Magical Mystery Tour), verder zou ik Led Zeppelin en Pink Floyd er nog bijzetten.
0
geplaatst: 25 januari 2008, 18:56 uur
1. Led Zeppelin
2. Ash
3. Deep Purple
4. Pearl Jam
5. Nirvana, Guns N Roses
2. Ash
3. Deep Purple
4. Pearl Jam
5. Nirvana, Guns N Roses
0
WernerGSF
geplaatst: 25 januari 2008, 19:06 uur
Queenlive schreef:
Dan nog enkele subtoppers zoals Jazz, sheer heart attack en the game.
Dan nog enkele subtoppers zoals Jazz, sheer heart attack en the game.
goh, ik vind Sheer Heart Attack misschien wel het beste van de 2e, 3e en 4e.
en volgens mij ook het eerste waar ik de techniek uit The Prophet's Song hoor..
(in Now I'm Here)
0
geplaatst: 27 januari 2008, 17:35 uur
1. Pink Floyd
2. Led Zeppelin
3. Rolling Stones
4. AC/DC
5. Jethro Tull
5+. Pearl Jam, Metallica, Nirvana, Deep Purple, Kiss, Guns N' Roses, Genesis, Porcupine Tree, Jon Bon Jovi, Kinks, Brainbox, enz, enz... zou er nog wel 50 bij kunnen zetten.
2. Led Zeppelin
3. Rolling Stones
4. AC/DC
5. Jethro Tull
5+. Pearl Jam, Metallica, Nirvana, Deep Purple, Kiss, Guns N' Roses, Genesis, Porcupine Tree, Jon Bon Jovi, Kinks, Brainbox, enz, enz... zou er nog wel 50 bij kunnen zetten.
* denotes required fields.