Genres / Rock / Beste rockband?
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 mei 2009, 12:35 uur
Doe mij maar Dinosaur Sr. samen met zijn gekke paarden! 

0
geplaatst: 31 mei 2009, 14:43 uur
Antonio schreef:

Dat meen je niet ???
Naar mijn mening is Aerosmith een slap aftreksel van The Rolling Stones, een band die ik ook al niet bepaald hoog heb zitten...
Nou ja, ieder zijn ding
(quote)

Dat meen je niet ???
Naar mijn mening is Aerosmith een slap aftreksel van The Rolling Stones, een band die ik ook al niet bepaald hoog heb zitten...

Nou ja, ieder zijn ding
Dan is Aerosmith nog een stuk beter

0
stuart
geplaatst: 31 mei 2009, 15:09 uur
Aerosmith doet iig meer mee dan Zappa en zijn band, want dat is meer 'cabaret' en hoort in het theater thuis.... 

0
geplaatst: 31 mei 2009, 15:15 uur
stuart schreef:
Aerosmith doet iig meer mee dan Zappa en zijn band, want dat is meer 'cabaret' en hoort in het theater thuis....
Dude, Zappa doet altijd wel erg lollig, maar theoretisch heeft die gast GROTE spierballen, veeeeel grotere dan Aerosmith, Hendrix, The Beatles of wie dan ook.
Hendrix noemde Zappa in '69 een beter gitarist dan hij zelf, daarna heeft ie nog bijna 25 jaar gespeeld en is dus nog veel beter geworden.
Lijkt me niet iets voor Theater..
0
stuart
geplaatst: 31 mei 2009, 15:18 uur
Zoals zo vaak gaat het niet om muzikale/instrumentale interessantheid, maar om de muziek die je brengt en dat is hier Rock en dan denken velen niet aan Zappa; dat is meer kunstzinnige muziek of met een mooi woord... ..Avant-Garde.....
(ik zou zeggen ..ongein
)
(ik zou zeggen ..ongein
)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 mei 2009, 15:27 uur
Dat vind ik te kort door de bocht gaan. Zappa heeft ook klassieke, jazz, electronische en, jawel, rockmuziek gemaakt. Lang niet alles was humor of avant-garde.
0
stuart
geplaatst: 31 mei 2009, 15:48 uur
Dat is natuurlijk (gedeeltelijk) wel zo, maar het is niet mijn muziek en bovendien gaat dit Topic over de grootste Rockband en dan denk ik niet aan Zappa en zijn band. Ik vind van Hendrix ook niet alles goed/mooi; ik heb slechts een verzamelaar, maar het is wel een zeer invloedrijke (rock)gitarist en dat is de muziek waar ik het meeste van houd. Of iemand nu muzikaal/instrumentaal ontzettend goed is , vind ik zelf van secundair belang.
0
Antonio
geplaatst: 31 mei 2009, 16:32 uur
Toch typisch dat je, zodra het woord Zappa valt, mensen meteen vervallen in verhitte discussies.
Discussies waarin Zappa veelal wordt neergezet als zijnde een of andere muzikale dorpsgek of hofnar.
Wat kort door de bocht als je het mij vraagt...
Maar goed, back on topic zou ik zeggen
Discussies waarin Zappa veelal wordt neergezet als zijnde een of andere muzikale dorpsgek of hofnar.
Wat kort door de bocht als je het mij vraagt...
Maar goed, back on topic zou ik zeggen

0
geplaatst: 31 mei 2009, 23:16 uur
Ik zou kiezen voor de 42 jaar oude band Fleetwood mac.
Niet alléén vanwege de muziek in die periode, ook omdat ze alles hebben doorgemaakt dat past bij een rock band.
Begonnen met de blues, lsd-verslavingen, bandwisselingen, lid overgestapt naar een sekte, gitarist met een slippertje met de vrouw van de oprichter, interne spanningen en echtscheidingen tot meppen aan toe.
Rechtzaken tegen de manager, nepband, gigantische muzikale hoogte- en dieptepunten, verkoopcijfers van 500 tot 50 miljoen. Drankmisbruik maar wél geëmancipeerd.
Optreden bij inauguratie van Amerikaanse president, faillissement, solo-projecten, bezoeken aan gewonde Amerikaanse Irak veteranen. Sheryl Crow die zich vorig jaar in het openbaar meldt als vervanger van Christine McVie en de band wist van niets.........
En dit is dan nog slechts een in het oog springende kleine greep uit de roemruchte geschiedenis van de band.
Nee, verveeld kun je je nooit hebben bij 42 jaar Fleetwood mac, net als bij hun albums. En in tegenstelling tot vele andere oudjes lijkt hun werk zelfs alleen maar te groeien, onder leiding van de neurotische maar briljante gitarist Buckingham (1949).
Dit jaar Amerikaanse toer en eind 2009, begin 2010 een nieuwe cd.
Wie doet ze het na.
Niet alléén vanwege de muziek in die periode, ook omdat ze alles hebben doorgemaakt dat past bij een rock band.
Begonnen met de blues, lsd-verslavingen, bandwisselingen, lid overgestapt naar een sekte, gitarist met een slippertje met de vrouw van de oprichter, interne spanningen en echtscheidingen tot meppen aan toe.
Rechtzaken tegen de manager, nepband, gigantische muzikale hoogte- en dieptepunten, verkoopcijfers van 500 tot 50 miljoen. Drankmisbruik maar wél geëmancipeerd.
Optreden bij inauguratie van Amerikaanse president, faillissement, solo-projecten, bezoeken aan gewonde Amerikaanse Irak veteranen. Sheryl Crow die zich vorig jaar in het openbaar meldt als vervanger van Christine McVie en de band wist van niets.........
En dit is dan nog slechts een in het oog springende kleine greep uit de roemruchte geschiedenis van de band.
Nee, verveeld kun je je nooit hebben bij 42 jaar Fleetwood mac, net als bij hun albums. En in tegenstelling tot vele andere oudjes lijkt hun werk zelfs alleen maar te groeien, onder leiding van de neurotische maar briljante gitarist Buckingham (1949).
Dit jaar Amerikaanse toer en eind 2009, begin 2010 een nieuwe cd.
Wie doet ze het na.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 juni 2009, 00:00 uur
Ik zou zeggen: Pink Floyd. Waarom? Ze maken de mooiste muziek in mijn opinie.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 00:19 uur
ZIJ zijn geniaal 
Maar de beste rockband is voor mij zonder enige twijfel: The Band.

Maar de beste rockband is voor mij zonder enige twijfel: The Band.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 11:18 uur
stuart schreef:
Dat is natuurlijk (gedeeltelijk) wel zo, maar het is niet mijn muziek en bovendien gaat dit Topic over de grootste Rockband en dan denk ik niet aan Zappa en zijn band. Ik vind van Hendrix ook niet alles goed/mooi; ik heb slechts een verzamelaar, maar het is wel een zeer invloedrijke (rock)gitarist en dat is de muziek waar ik het meeste van houd. Of iemand nu muzikaal/instrumentaal ontzettend goed is , vind ik zelf van secundair belang.
Tuurlijk heb je gelijk, het gaat om hoe de muziek klinkt, of het mensen aanspreekt, niet of er 3 minuten iemand staat te shredden.
Maar Zappa is niet alleen kwa spelen heel goed, hij beheerst de theorie als geen ander, iets wat heel veel artiesten niet doen.
Hij heeft enorm bijgedragen aan de experimentele rock en een heleboel werk geleverd in z'n leven.
Je hoeft het niet leuk te vinden, maar als je verstand van zaken heb respecteer je Zappa!

0
stuart
geplaatst: 2 juni 2009, 11:23 uur
Het gaat eruit eindelijk toch om wat muziek met je doet; ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die Zappa goed vinden, maar niet mooi.
Veel rockbands/artiesten hebben hun waarde wel in mindere of meerdere mate en worden hier ook makkelijk aan de kant geschoven omdat men er éénzijdig naar kijkt, vandaar mijn bijdrage daaraan.
Veel rockbands/artiesten hebben hun waarde wel in mindere of meerdere mate en worden hier ook makkelijk aan de kant geschoven omdat men er éénzijdig naar kijkt, vandaar mijn bijdrage daaraan.

0
geplaatst: 2 juni 2009, 12:19 uur
Antonio schreef:

Dat meen je niet ???
Nou ja, ieder zijn ding
(quote)

Dat meen je niet ???

Nou ja, ieder zijn ding
Met het album Rocks heeft Aerosmith een mijlpaal in de Rockmuziek neergezet. Zonder die plaat had waarschijnlijk Appetite For Destruction van Guns N' Roses nooit het levenslicht gezien. Dat heeft toch meer in zich dan een slap aftreksel van welke band dan ook.
0
Lukk0
geplaatst: 2 juni 2009, 21:22 uur
Tja, maar of dat nu zo belangrijk is weet ik ook niet. Ik zou in ieder geval weinig missen als Appetite for Destruction er niet was.
Mijn nominatie is voor The Velvet Underground en alle soloprojecten en samenwerkingen die daarna volgden, dat ligt bijna allemaal in mijn straatje en was nog grensverleggend ook.
Mijn nominatie is voor The Velvet Underground en alle soloprojecten en samenwerkingen die daarna volgden, dat ligt bijna allemaal in mijn straatje en was nog grensverleggend ook.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 11:21 uur
Dat is natuurlijk persoonlijke perceptie. Ik wilde enkel ontkrachten dat Aerosmith een slap aftreksel zou zijn van The Stones. Mijn nominatie zou ook naar een andere band gaan.
0
Johny Favourite
geplaatst: 14 juni 2009, 11:37 uur
Neil Young en Crazy Horse zijn ongetwijfeld van grote invloed geweest op Mascis.
In fact, de enige gitaarsoli die ik heden ten dage nog te pruimen vind, zijn die van J en ome Neil.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 20:17 uur
Neil Young werd in de jaren '90 dan ook wel 'ns Dinosaur Sr. genoemd. 

0
Antonio
geplaatst: 15 juni 2009, 17:59 uur
James Douglas schreef:
Met het album Rocks heeft Aerosmith een mijlpaal in de Rockmuziek neergezet. Zonder die plaat had waarschijnlijk Appetite For Destruction van Guns N' Roses nooit het levenslicht gezien. Dat heeft toch meer in zich dan een slap aftreksel van welke band dan ook.
Met andere woorden, Steven Tyler had seks uit het vuistje, vergat de balboter te droppen in een stoffige gymsok en sindsdien zit de wereld opgescheept met Axl Rose

0
Antonio
geplaatst: 15 juni 2009, 18:01 uur
Hoe vaker ik bovenstaande zin lees, hoe minder ik hem begrijp...
Of bedoel je dat je je WEL kan voorstellen dat mensen Zappa goed vinden, maar niet mooi.
Dan nog moet ik je ongelijk geven, want ik vind het zowel goed als mooi

0
stuart
geplaatst: 15 juni 2009, 18:01 uur
Beter Rock mét ballen, dan zonder (=kunstzinnige muziek)... 

0
Johny Favourite
geplaatst: 15 juni 2009, 20:09 uur
James Douglas schreef:
(quote)
Volgens mij hebben Axel en die andere cro-magnons ook wel naar de New York Dolls geluisterd... Stukkie leuker dan Aerosmith, imo.
0
Johny Favourite
geplaatst: 19 juni 2009, 21:59 uur
Here's a thought: Can, ten tijde van Ege Bamyasi en Tago Mago. Luister eens naar die laatste 30 oorgasmoclimactische seconden van 'Paperhouse' die overvloeien in de swingende dreiging van 'Mushroom'.
0
Jason Mercury
geplaatst: 4 september 2009, 22:39 uur
01. Queen
02. Guns N' Roses
03. Metallica
04. Nirvana
05. Pearl Jam
06. Radiohead
07. R.E.M
08. Marillion
09. U2