MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
V
Zag net eenzelfde topic staan over Rap en dacht 'wat een goed idee'. Nu maar even metal aan de man brengen! Dat heel MusicMeter over een paar maanden Angel of Death kan meebrullen!!!

Ahum, ik ben zo vrij om de tekst van ewalk te gebruiken.

Instructies: De bedoeling is in ieder geval om een ieder kennis te laten maken met een metalnummer, van welke artiest dan ook, uit welke tijd dan ook. Het mag een audiofile zijn maar ook een video. Gebruik bijvoorbeeld MySpace. Vervolgens volgt er een beoordeling aan de hand van een cijfer. Het nummer blijft 1 dag staan en dan kan er een volgend nummer worden geplaatst. Degene die plaatst mag niet stemmen!

Let wel: Alvorens je een cijfer geeft is het de bedoeling dat je een aantal zaken in het oog houdt. Let op:

- compositie (toch wel het belangrijkste aan een nummer)
- muziek in combi met de vocalen (een nummer kan briljant zijn, maar alles kan door een waardeloze vocalist verpest worden)
- originaliteit

Misschien ten overvloede maar nog eens: Gebruik bovenstaande voor je argumentatie en geef dan pas een cijfer!!!

Nogmaals: De bedoeling is dus om pas een cijfer te geven nadat je het goed hebt beargumenteerd!!

Nog eventjes belangrijk: Als je een video plaatst mag een nummer niet op de video worden beoordeeld. Dus puur de songs, niet de video!!!!!!!

Met dank aan ewalk

Moeten de spelregels worden aangescherpt of gewijzigd (of bestaat er al een dergelijk topic )? Laat het even weten dan.

Voor nu, maak kennis met Heavy, Speed, Thrash, Death, Black, enzovoorts!!!!

V
Ik begin wel:

Lycanthropic Tales van het nieuwe Limbonic Art album.

Akonner
En dit post je op een hiphop forum?

V
Oh, dacht dat ik dat veranderd had. Ahum, ik stuur wel even een vriendelijk verzoekje naar één der moderators.

Op zich staat het hier beter dan op een forum waar veel metalheads komen, die hoeven er geen kennis meer mee te maken .

V
Goed punt.

Lycanthropic Tales:

- Compositie: Typische black-metal compositie, vrij ééntonig met veel herhalende riffs. Vooral op dit gebied is goed geluisterd naar de klassiekers. Wel een paar aardige breaks in het nummer o.a na dik 2 minuten. De drums vind ik overigens ronduit irritant.
- Muziek in combi met de vocalen: tja, kitscherig is het eerste wat in me opkomt. De opera vocalen die regelmatig in de achtergrond opduiken maken het geheel vooral lachwekkend ipv evil. De zang zelf is overigens nog heel behoorlijk (lekker rauw iig).
- Originaliteit: nihil. Al vele malen vaker en beter gedaan, ook de klassieke invloeden (zie o.a. Hollenthon).

Al met al een vrij matig nummer. Cijfer, een 5.

lambf
6, redelijke zang, aardige compositie, maar dat achtergrondkoortje irriteert. Verder blinkt het ook niet uit op geniaale riffs, zang of iets anders. originaliteit, weet ik niet, ik luister niet zoveel black. En die break vind ik juist een van de slechtere stukken uit het liedje.

zo iets bedoel je

V
Idd, cijfer + argumentatie. Als je nog andere punten hebt die je argumentatie kracht bij kan zetten, kan je die ook gewoon noemen natuurlijk.

De bedoeling is in ieder geval om een ieder kennis te laten maken met een metalnummer, van welke artiest dan ook, uit welke tijd dan ook.

Het belangrijkste. Uiteindelijk wil ik zelf natuurlijk ook bands (her)ontdekken.

rico-bballer
Ik ben al een beginnend metalhead dus dit is wel handig .

Kos
4.

Waardeloos die quasi epische achtergrondmuziek. Drums zijn wel geinig. Zang is ook een gevalletje van net niet.
Breakjes tussendoor zijn idd wel aardig, dan rockt het tenminste.

Ik vind het dus gewoon op niets trekken en het is zelf beroerend.

Laten we morgen eens echt van start gaan met iets van Master of Puppets, Reign in Blood, Number of the beast, Symbolic, Painkiller, Kill 'em all, Melissa, Paranoid, ... (Het is me al gelijk )

Zouden we morgen niet starten met het begin? In 1970 met het nummer Black Sabbath of het nummer Paranoid.

(Het is maar een voorstel hoor)

Bobiej
Black Sabbath

- Het nummer waar het 37 jaar allemaal mee begon. Na al die tijd nog steeds het toppunt van evil, doomy riffs, grimmige horror teksten en een fantastisch zingende Ozzy.
- De compositie is vrij simpel, dat bekende riffje again and again tot de versnelling, maar o geniaal. Vooral dat 'kerkhof' intro is verschrikkelijk onheilspellend.
- In combinatie met de vocalen: De doomy Iommi riffs en de duistere stem van Ozzy, please god, help me!!
- De originaliteit, Black Sabbath is een nummer die ik vaak opzet, geweldige opbouw, het wérkelijke begin van al het moois, en een sfeer om keihard U tegen te zeggen!
Cijfer: 666! Een dikke 10 dus.

Paranoid

- Niet hét Black Sabbath nummer, maar wel dé heavy metal song allertijden. Lekker in het oor liggend, een stuk lichter dan de eerder behandelde Black Sabbath. Overigens schreef Black Sabbath dit nummer met het idee; dit word een album opvuller. Turned out to be a classic ...
- De compositie is weer vrij simpel, evenals Black Sabbath, maar het heeft een charme van hier tot tokio! Taa, taa, taa, tata tata, tata tata, wie kent het niet ?
- De muziek in combinatie met de vocalen: Nog voordat Ozzy een kraaiende oude rocker was, maar nog een jonge donder, met een fantastische blues/rock stem!
- De originaliteit, tjah... Black Sabbath heeft een specifiek geluid, wat ook duidelijk in Paranoid te ontdekken is. Origineel, ja dus.

Cijfer: Minder duivels dan Black Sabbath, 8

V
V schreef:
Het nummer blijft 1 dag staan en dan kan er een volgend nummer worden geplaatst. Degene die plaatst mag niet stemmen!

Laten we ons nu maar gewoon aan de simpele spelregeltjes houden, anders wordt het een chaos. Dat dit nummer je niet kan bekoren, tsja, dat kan. Mogelijk wordt er de volgende dag wel iets geplaatst wat jij geweldig vindt. Voor nu, Lycanthropic Tales .

max en joep
V schreef:

- compositie
- muziek in combi met de vocalen
- originaliteit

ok, Lycanthropic Tales....

compositie: niets bijzonders over te melden.
voor metal begrippen hoor ik niets bijzonders.
onorthodoxe structuren zijn al bepaald niet bijzonder meer, zie bijv. Obituary's eerste cd al.

muziek in combi met vocalen:
zangstijl past goed bij de muziek soort.
Heb wel betere stemmen gehoord maar het sluit netjes aan.

orginaliteit:
hahahahaha, nee, orgineel is het niet.

al met al hele standaard blackmetal die me weinig kan boeien.
heeft niet de klasse van een Dark Funeral, een Marduk, een Immortal.
iemand die niet bekend is met metal, had je beter een iets beter nummer voor kunnen schotelen.
Dit soort werk gaat geen zieltjes winnen.
Matig (en ik ben een heel erge metalliefhebber)

volgend discussie nummer misschien een moddervette 90thies klassieker ofzo?
Ik denk aan een Im Broken, een Territory, een Davidian, een Demanufacture...

Bobiej
Walk - Pantera

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Een van dé Pantera nummers.

max en joep
neeneenee, ik heb je link beluisterd maar er gebeurt iets heel raars met het geluid.
de geluidskwaliteit van je link is dermate slecht (zeg maar rustig verschrikkelijk kut zelfs) , dat ik het te zonde vind om Pantera zo te presenteren aan anderen.
Het lijkt in het begin zelfs wel of er een flanger over heen zit ofzo, echt heel vaag.
Zullen we een andere kiezen aub?

V
Pantera Walk

Deze link is beter. Let niet op het filmpje.

max en joep
ja maar deze is weer niet compleet, hij stopt nog tijdens de solo!

Fza
AGE-411 schreef:
Ik vind het dus gewoon op niets trekken en het is zelf beroerend.

Laten we morgen eens echt van start gaan met iets van Master of Puppets, Reign in Blood, Number of the beast, Symbolic, Painkiller, Kill 'em all, Melissa, Paranoid, ... (Het is me al gelijk )

Zouden we morgen niet starten met het begin? In 1970 met het nummer Black Sabbath of het nummer Paranoid.

(Het is maar een voorstel hoor)

Waarom zou je nummers gebruiken van albums / artiesten die het meerendeel van de posters hier waarschijnlijk al kennen. Ik leer liever nieuwe / onbekendere bands kennen.

max en joep
als jij al die genoemde muziek al kent, behoor jij denk ik gewoon niet tot de doelgroep.

de opzet is juist:
mensen die al die mooie klassiek metal nog NIET kennen proberen te overtuigen.

Fza
max en joep schreef:
als jij al die genoemde muziek al kent, behoor jij denk ik gewoon niet tot de doelgroep.

de opzet is juist:
mensen die al die mooie klassiek metal nog NIET kennen proberen te overtuigen.

"De bedoeling is in ieder geval om een ieder kennis te laten maken met een metalnummer, van welke artiest dan ook, uit welke tijd dan ook."

Ik denk dat weinig posters hier de nummers niet kennen, wat het doel een beetje verwaterd niet, kun je beter klassieke metal van minder bekende bands gebruiken, no?

Eh what ever, carry on.

max en joep
mwoeah...

ik denk dat HEEL erg veel users hier nie tbekend zijn met een Fear Factory,een Cannibal Corpse, een Bolt Thrower, een Mayhem, een Hatebreed, ik noem maar wat.
Kijk, Metallica zal iets te bekend zijn maar ik denk dat de opzet toch nog wel interessant genoeg is om door te gaan idd.

Fza
max en joep schreef:
mwoeah...

ik denk dat HEEL erg veel users hier nie tbekend zijn met een Fear Factory,een Cannibal Corpse, een Bolt Thrower, een Mayhem, een Hatebreed, ik noem maar wat.
Kijk, Metallica zal iets te bekend zijn maar ik denk dat de opzet toch nog wel interessant genoeg is om door te gaan idd.

Ik ben helemaal pro, ik zie alleen graag bands die nieuw zijn voor mij .

Laten we weer ontopic gaan.

max en joep
ik zou zeggen, start met on topic te gaan door je analyse van Walk te geven!

V
max en joep schreef:
ja maar deze is weer niet compleet, hij stopt nog tijdens de solo!

Niet op de lengte gelet. Pantera - Walk

Nu moet het goed zijn.

Raekwon the chef
Zeer goed nummer, pakkende riff en de zang mag er ook zijn!

9,0

Verschrikkelijk nummer, ik ben er in ieder geval achter dat dit niet mijn genre is, beetje lomp geschreeuw klinkt. Maar daar zullen veel andere natuurlijk heel anders over denken,
Dit nummer krijgt 1*

Nou ik heb toch 2 minuten meegepakt van dit nummer en daarna had ik het wel gezien. Metal is totaal mijn ding niet. Ik hou niet van de zang en gewoon de hele structuur van het nummer niet. De gitaarpartij is nog wel redelijk pakkend maar daarmee heb ik het ook wel gehad.

Ik ga maar geen cijfers geven want zo geef ik dit nummer alleen maar een vertekend beeld voor de liefhebbers.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.