MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel

zoeken in:
Generation of Vipers heeft een erg goeie nieuwe plaat uit, dit is het eerste nummer daarvan.

aslan (crew)
myrath

Nieuw clipje bij het nummer Fjara van Solstafir.
Single Video Player - bcove.me

En luister dan ook meteen Svartir sandar....mijn favoriete track van de laatste dubbel-cd van deze weergaloze band. Als aan het eind van dit nummer dat koor (als het een koor is) er in komt heb ik helemaal het kippenvel op mijn armen staan....wat een heerlijke opbouw daar naar toe.

Ach en pak dan ook meteen Köld van de gelijknamige voorganger mee...

Sólstafir is inderdaad geweldig, stond vorig jaar in mijn top 10!

Voor de Black Metal-liefhebbers: Morgen zal het album van de Nederlandse band Dodecahedron te streamen zijn voor 7 dagen, dit is het openingsnummer:

Erg prettig duetje dit.....genoeg om even uit te gaan kijken naar de cd.

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-uakxkjYMDI[/embed]

Dodecahedron is niet mijn kopje thee. Wel een prima plaat als je een hekel aan de buren hebt.

aslan (crew)
nieuw van bij ons (uit de Belgische Kempen dus)

Bliksem

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x-EnR4_vlAo#![/embed]

aslan (crew)
nieuwe van Emmure

De 2 laatstgenoemde bands kende ik niet. Beiden ook niet mijn kopje thee.

Dat nummer van Emmure blijft echt te vet! Tekstueel hoogstandje ook, het duurde even eer ik de tekst van buiten kende.

Emmure blijft nog steeds om te huilen. Het klinkt nog steeds als een cursus Breakdowns voor beginners.

Exotic Animal Petting Zoo is al iets beter maar ook niet mijn ding. Ik werd weggeblazen door de nieuwe Cannibal Corpse:

Ook gelijk een legale en gratis download voor de liefhebber.

aslan (crew)
schitterende Cannibal Corpse ! ! ! ! ! ! ! !

Die Emmure klinkt wel tof, alleen die tekst

Nieuw nummer van Drudkh, uit Oekraïne:

Later deze maand komt een nieuw album uit. Jawel, met dit nummer. Ik vind het in ieder geval een geweldig nummer.

Don Cappuccino schreef:
Emmure blijft nog steeds om te huilen. Het klinkt nog steeds als een cursus Breakdowns voor beginners.

Klopt. Er zijn veel bands die het zouden moeten volgen.

En ja, ik moet altijd reageren als het over Emmure gaat

Ik kan niks met de muziek van Cannibal corpse......maar het artwork vind ik geweldig altijd .
Drudkh is ook niet mijn ding, de muziek gaat op zich wel, maar de vocalen doen het niet voor mij.

Ik kwam net deze tegen, nieuwe van The Cult en daar word ik wel weer warm van, kan die gasten altijd wel waarderen.

Via Zwaremetalen kwam ik uit bij Schwarz Verhüllt van Slartibartfass.
In het Duits gezongen/gescreamd en ze gebruiken een aantal in metal niet heel gebruikelijke instrumenten. Dat klonk redelijk interessant, maar het is me een beetje tegengevallen.

Heeft iemand anders gedachten hierover?

De nieuwe Cannibal Corpse klinkt lekker. In ieder geval beter dan de laatste twee albums. Emmure vind ik geen drol aan en de nieuwe single van The Cult is het ene oor in en hat andere weer uit. Zijn in de jaren '90 blijven hangen.

Drudkh en Slartibartfass bevallen mij wel.

Een drietal songs uit de categorie Nederpop (1986):

Mysto Dysto - Power of the Law (album: The Rules Have Been Disturbed)

Vortex - Open the Gates (album: Open the Gates)

Ook een Belgische bijdrage:

Cyclone - The Call of Steel (album: Brutal Destruction)

Fza
Tsjah, jaren 80 metal, het geluid is altijd zo verschrikkelijk ruk. Wel jammer, want de nummers van Vortex en Cyclone klinken nog best lekker. Wel een legendarisch foute clip van Vortex, de zanger ziet er uit als een gothic transseksueel, en een polderlandschap ziet er ook niet bepaald metal uit (ondanks dat het grappig bedacht is in context met de titel).

Wat sludge/doom:

Een echte klassieker, gecoverd door de Spaanse progressief/gotische metalband Niobeth (uit hun debuut The Shining Harmony Of Universe (2008)

Voor de liefhebbers (of de toevoegers): Niobeth Homepage

aslan (crew)

aslan schreef:
video Accept Death - I'm Sick[/embed]

Niet gezond

Veteranen uit -, en legendes in de Catalaanse extreme metal scene (Barcelona, actief sinds 1986, een zevental albums uit, hun eerste in 1991, hun recentste (waaruit deze clip) is van 2011.
Voor de toevoegers: KTULU | Página oficial / wikipedia/KTULU

Voor de filmliefhebbers: KTULU is ook te horen in de soundtrack van de geweldige film El día de la Bestia van Álex de la Iglesia. (op moviemeter.nl)

Nieuwe oldschool Bay Area thrash uit Italië. Voor de hoes tekende Ed Repka. Geheel in stijl dus.

Secrets Of The Moon:

Behold! The Monolith

Vette doom/stoner!!!

Deze kennen jullie vast al, anders:

Gast
geplaatst: vandaag om 13:12 uur

geplaatst: vandaag om 13:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.