Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2007, 15:32 uur
Keihard en extreem, heerlijk. Een echte black metal klassieker. Aardige productie, goede strot en een heerlijke finale. SEEEEECREEEEEETS OF THE BLAAACK AAAAAAARTS, lekker hoor. Ik geef een 8,5.
0
lambf
geplaatst: 20 september 2007, 17:41 uur
6, aardige black metal, wel een paar leuke gitaarlijnen. Drums zijn redelijk, zang is aardig, maar kan veel beter. Helaas een beetje slechte, ietswat elektronisch vervormde productie, of komt dat door dat filmpje zelf?
En onderhond snap ik wel, want extreem is het niet, en als je dan iets extreems verwacht...tsja
En onderhond snap ik wel, want extreem is het niet, en als je dan iets extreems verwacht...tsja
0
Raekwon the chef
geplaatst: 20 september 2007, 20:20 uur
Erg leuk nummer, drums zijn inderdaad ietwat aan de zachte kant, maar dat mag op zich niet baten.
een ruime 7
een ruime 7
0
geplaatst: 21 september 2007, 00:14 uur
Tsjuder - Possessed
Na bovenstaande link te hebben geopend nog even op het nummer Possessed klikken en dan heerlijk genieten.
Na bovenstaande link te hebben geopend nog even op het nummer Possessed klikken en dan heerlijk genieten.

0
geplaatst: 21 september 2007, 19:14 uur
Hiermee kun je gemakkelijk een kudde van de wildste en vreselijkste afrikaanse beesten verjagen.
Ook de andere nummers blijken in het begin problemen te hebben, over slechte intro's gesproken.
Het mystieke gitaargeluid (of oorgesuis) tussendoor is wel leuk.
Maar dit kent veel te veel eentonigheid.
Gelukkig bloeit het hoe later hoe meer open, maar toch.
4/10
Ook de andere nummers blijken in het begin problemen te hebben, over slechte intro's gesproken.
Het mystieke gitaargeluid (of oorgesuis) tussendoor is wel leuk.
Maar dit kent veel te veel eentonigheid.
Gelukkig bloeit het hoe later hoe meer open, maar toch.
4/10
0
Raekwon the chef
geplaatst: 21 september 2007, 22:48 uur
een beetje eentonig inderdaad, pas na 2:40 wordt het echt een beetje vet
6,0
6,0
0
Social_Mask
geplaatst: 21 september 2007, 22:59 uur
Ik weet niet hoe lang een nr moet blijven,,,
Maar ik wou dit nr even onder de aandacht brengen. Mijn favoriete Metal nr:
Black Sabbath - The Wizard

0
Bobiej
geplaatst: 21 september 2007, 23:17 uur
Het op en top blues nummer van Black Sabbath...heerlijk die mondharmonica; 8.
0
MetalDex
geplaatst: 21 september 2007, 23:29 uur
Tsjuder - Possessed: vette gitaarpartijen, alleen wordt ik moe van die productie. Vocalen passen er goed bij en het hele nummer is gewoon goed: 7,0
Black Sabbath - The Wizard: Lekkere bluesy intro, en dan een goede Iommi-riff, die twijfelt tussen de 'donkere' Sabbath-nummers en de bluesrock van Led Zep. Daar past Ozzy's stem wel goed bij, want hij klinkt niet blues, maar ook niet echt hard. Typisch voor Sabbath is de vele herhaling, maar o.a. dankzij het mondharmonicaatje erdoor blijft er toch iets speciaals aan het nummer dat je aandacht vast blijft houden: 7,5
Black Sabbath - The Wizard: Lekkere bluesy intro, en dan een goede Iommi-riff, die twijfelt tussen de 'donkere' Sabbath-nummers en de bluesrock van Led Zep. Daar past Ozzy's stem wel goed bij, want hij klinkt niet blues, maar ook niet echt hard. Typisch voor Sabbath is de vele herhaling, maar o.a. dankzij het mondharmonicaatje erdoor blijft er toch iets speciaals aan het nummer dat je aandacht vast blijft houden: 7,5
0
geplaatst: 21 september 2007, 23:48 uur
Social_Mask schreef:

Normaal is pas vanaf 0:00 dat het geldig is. (net zoals alle andere )
Wie de eerste (vanaf 0:00) is, die z'n nominatie is het voor die dag.
0
geplaatst: 21 september 2007, 23:54 uur
Black sabbath:
Uniek in de metal is het wel.
Elke noot blijft hangen en is 100% genieten.
9
Uniek in de metal is het wel.
Elke noot blijft hangen en is 100% genieten.
9
0
Raekwon the chef
geplaatst: 22 september 2007, 01:55 uur
dan kies ik er nu wel eentje uit
één van m'n favoriete death metal nummers:
Deicide - Lunatic of God's ...
één van m'n favoriete death metal nummers:
0
MetalDex
geplaatst: 22 september 2007, 10:39 uur
Die bridge is wel vet, verder is het hele nummer wel aardig. Die riff is niet heel origineel, gewoon typisch voor het genre.
Blentons grunts heb ik eigenlijk nooit echt supertof gevonden, maar het kan er mee door.
In totaal is het gewoon een goed deathmetal nummer, maar Deicide zal nooit mijn favoriete band worden:
7,0
Blentons grunts heb ik eigenlijk nooit echt supertof gevonden, maar het kan er mee door.
In totaal is het gewoon een goed deathmetal nummer, maar Deicide zal nooit mijn favoriete band worden:
7,0
0
geplaatst: 22 september 2007, 10:52 uur
Fza schreef:
Ik zal even een nieuw nummer aan te dragen, want AGE-411 had paranoid gisteren al genoemd. Aangezien we nu al oude heavy metal en black metal gehad hebben, death metal;
Bolt Thrower - When Cannons Fade
http://nl.youtube.com/watch?v=GNO6ExX9Nl0
Ik zal even een nieuw nummer aan te dragen, want AGE-411 had paranoid gisteren al genoemd. Aangezien we nu al oude heavy metal en black metal gehad hebben, death metal;
Bolt Thrower - When Cannons Fade
*kuch* *kuch*
0
MetalDex
geplaatst: 22 september 2007, 11:28 uur
Dan staat die in de wachtrij, komt hij vanaf 12 uur vanacht aan de beurt.
Is het misschien ook een idee om na elke dag de punten bij elkaar te nemen en een lijstje te maken van de beste song tot nu toe?
0
geplaatst: 22 september 2007, 12:16 uur
MetalDex schreef:
Is het misschien ook een idee om na elke dag de punten bij elkaar te nemen en een lijstje te maken van de beste song tot nu toe?
(quote)
Limbonic Art - Lycanthropic Tales
5, 6, 4
Cijfer = 5
Black Sabbath - Paranoid
8, 7, 7, 8
Cijfer = 7.5
Pantera - Walk
9, 1, 6, 3, 5, 7, 8
Cijfer = 5.6
DARK FUNERAL-SECRETS OF THE BLACK ARTS
7.5, 4, 6.5, 8.5, 7
Cijfer = 6,66 (niet afgerond voor duidelijk redenen
)Tsjuder - Possessed
4, 6, 7
Cijfer = 5.7
7.5, 9
Cijfer = 8.3
7
(morgen = Bolt Thrower - When Cannons Fade)
0
raffael77
geplaatst: 22 september 2007, 14:43 uur
Beetje raar maar wat moet een Metal Topic in hiphop forum lol.
0
geplaatst: 22 september 2007, 21:25 uur
Ik vind de grunts wel zeer goed. Deze zijn 10 keer beter dan de grunts van bijvoorbeeld Chuck Chulinder (die ik als enorm irritant ervaar).
Ook de snelheid is een pluspunt. Heel de song is zowat gelijk, maar het verveelt eigenlijk nooit, mss ook omdat het zo'n kort nummer is, wie zal het zeggen.
6
Het staat in het metalforum hoor
Mss heb je je per ongeluk misklikt van forum.
En dit topic is tevens een aanrader voor iedereen op jullie subforum.
Luister maar eens naar de black sabbath's die hier gepasseerd zijn, dat kan je absoluut niet slecht vinden (naar welk genre je ook luisterd)
--> Black Sabbath - Paranoid
Ook de snelheid is een pluspunt. Heel de song is zowat gelijk, maar het verveelt eigenlijk nooit, mss ook omdat het zo'n kort nummer is, wie zal het zeggen.
6
raffael77 schreef:
Het staat in het metalforum hoor

Mss heb je je per ongeluk misklikt van forum.
En dit topic is tevens een aanrader voor iedereen op jullie subforum.
Luister maar eens naar de black sabbath's die hier gepasseerd zijn, dat kan je absoluut niet slecht vinden (naar welk genre je ook luisterd)
--> Black Sabbath - Paranoid
0
MetalDex
geplaatst: 22 september 2007, 21:50 uur
Dit stond eerst inderdaad in het hiphop en r&b-forum, maar is nu verplaatst naar het metalforum. Daarom staat er in het hiphop-forum Verplaatst voor.
Trouwens, Blenton een betere grunt dan Chuldiner?

0
lambf
geplaatst: 23 september 2007, 00:19 uur
Lekker uptempo begin, maar oei, dan komt de zang om de hoek kijken, jammer voor hen, maar wat een kl*tevocalen. verder is het nummer zelf een beetje saai, dan komt er een gitaarsolo, aarg. Jammer, want de intro beloofde wel wat. Een 3/10
0
geplaatst: 23 september 2007, 00:20 uur
lambf schreef:
Lekker uptempo begin, maar oei, dan komt de zang om de hoek kijken, jammer voor hen, maar wat een kl*tevocalen. verder is het nummer zelf een beetje saai, dan komt er een gitaarsolo, aarg. Jammer, want de intro beloofde wel wat. Een 3/10
Tjah, de zang van Hetfield is erna veel verbeterd. Hier is het nog puberaal en ruw.
MetalDex schreef:

Ik vind die grunts van Chuldiner op de meeste nummers buitengewoon irritant.
Met goede grunts bedoel ik Jeffrey Walker.
Zo van die grunts waarbij je denkt dat de vocalist z'n strot ieder moment aan flarden kan gescheurt worden.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 23 september 2007, 00:33 uur
Echt vette grunts vind ik die van Mikael Åkerfeldt (Opeth) en David Vincent (Morbid Angel)
over het nummer: goed nummer, maar inderdaad belooft het intro wat meer dan het is, toch rockt het goed, maar Metallica was op latere albums zoveel beter vind ik
6,5
over het nummer: goed nummer, maar inderdaad belooft het intro wat meer dan het is, toch rockt het goed, maar Metallica was op latere albums zoveel beter vind ik
6,5
0
geplaatst: 23 september 2007, 00:34 uur
Raekwon the chef schreef:
Echt vette grunts vind ik die van Mikael Åkerfeldt (Opeth) en David Vincent (Morbid Angel)
6,5
6,5
Morbid Angel,

Die moest ik er ook bij vermelden, bij goede grunts.
0
raffael77
geplaatst: 23 september 2007, 11:10 uur
Ik vind metal niet slecht. Black Sabbath, Moter head, Slayer, Sepultura en meer maar luister er niet meer naar.
0
MetalDex
geplaatst: 23 september 2007, 14:49 uur
Volgens mij was het vandaag eigenlijk de beurt aan Fza's nominatie Bolt Thrower.
Helaas doet de link het niet, dus als Fza morgen een werkende link wilt posten? 
Nu dan Motorbreath: Over de zang ben ik er het wel enigszins mee eens, maar ik kan me er niet echt aan ergeren. De riff is lekker old-school, en over het algemeen is het gewoon een aardig nummer.
7/10
Nu dan Motorbreath: Over de zang ben ik er het wel enigszins mee eens, maar ik kan me er niet echt aan ergeren. De riff is lekker old-school, en over het algemeen is het gewoon een aardig nummer.
7/10
0
geplaatst: 23 september 2007, 15:22 uur
MetalDex schreef:
Volgens mij was het vandaag eigenlijk de beurt aan Fza's nominatie Bolt Thrower.
7/10
7/10
0
Bobiej
geplaatst: 23 september 2007, 16:40 uur
AGE-411 schreef:
Morbid Angel,
(quote)
Morbid Angel,

"Woowoh, where the slime live!!"
Bolt Thrower; Deze warhammer Death metal klinkt lekker in het gehoor, die solo's er tussen in zijn echt heel tof, jammer dat de opbouw naar de zang zo lang duurt, en de grunter valt ook in de catagorie: 'mwoah', maar het 'growl-grunt' doet hij dan wel beter, als het 'diepe' wat minder word.
7,5
0
Raekwon the chef
geplaatst: 24 september 2007, 21:58 uur
Erg vette death metal, alleen vind ik de grunt wat minder, maar muzikaal is het allemaal erg netjes
7,5
7,5
* denotes required fields.