Genres / Rock / Maak kennis met Metal en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 18 september 2007, 19:03 uur
J.M. schreef:
Verschrikkelijk nummer, ik ben er in ieder geval achter dat dit niet mijn genre is, beetje lomp geschreeuw klinkt. Maar daar zullen veel andere natuurlijk heel anders over denken,
Dit nummer krijgt 1*
Met alle respect, maar misschien een beetje lullig om als hip-hop fan een metal lied te beoordelen, zoals Statiegeld ook zegt Verschrikkelijk nummer, ik ben er in ieder geval achter dat dit niet mijn genre is, beetje lomp geschreeuw klinkt. Maar daar zullen veel andere natuurlijk heel anders over denken,
Dit nummer krijgt 1*
BTW, blijft dit topic ook in het hip-hop forum staan? Er staat nu de heletijd 'Verplaatst - Maak ....' Blijft dat zo, weet iemand dat? [/offtopic]
0
geplaatst: 18 september 2007, 19:04 uur
max en joep schreef:
ik zou zeggen, start met on topic te gaan door je analyse van Walk te geven!
ik zou zeggen, start met on topic te gaan door je analyse van Walk te geven!
Okay dan, Pantera - Walk;
Zoals ik gewend van ze ben een degelijk nummer, lekkere riff, goede stem maar ik vind heteen beetje eentonig.
stem = 6
0
lambf
geplaatst: 18 september 2007, 19:30 uur
3
lekkere rif, matige zang, en het liedje zelf is saai. Ook klinkt het wat kaal.
lekkere rif, matige zang, en het liedje zelf is saai. Ook klinkt het wat kaal.
0
geplaatst: 18 september 2007, 20:27 uur
5.
Beetje vlees nog vis. Aardige rif, maar tekst is vrij kut en het is allemaal wat gezapig.
Beetje vlees nog vis. Aardige rif, maar tekst is vrij kut en het is allemaal wat gezapig.
0
geplaatst: 18 september 2007, 20:46 uur
Veel Pantera ken ik niet (enkel Cowboys from hell heb ik hier liggen. En dat is het eerste album waarmee ik niet weet wat te doen: een 2,5 of een 4,0?). 
Het is weer hetzelfde recept: zo'n enorm vette riff waarop alles maar moet in de plooien moet vallen, passen of niet. (Dat is dan ook hetgeen ik heb bij veel nummers van Cowboys from hell: bij sommige nummers klopt er iets niet).
Hier past het dan wel weer, maar erger ik me weer mateloos aan de vocals.
Die zouden veel beter geweest zijn indien ze op z'n hetfield's zouden gezonen worden, of mss nog beter indien ze zouden gegrunt worden. We zullen het nooit weten. 
Edit*: ik had de vorige 2 posts niet gelezen. Dat is wat ik bedoel.
7 (Al bij al toch een geslaagde dag)
Scores van gisteren:
1
en voor de 2 Black Sabbath's:
10 (wegens Überklassiekers te zijn)

Het is weer hetzelfde recept: zo'n enorm vette riff waarop alles maar moet in de plooien moet vallen, passen of niet. (Dat is dan ook hetgeen ik heb bij veel nummers van Cowboys from hell: bij sommige nummers klopt er iets niet).
Hier past het dan wel weer, maar erger ik me weer mateloos aan de vocals.
Die zouden veel beter geweest zijn indien ze op z'n hetfield's zouden gezonen worden, of mss nog beter indien ze zouden gegrunt worden. We zullen het nooit weten. 
Edit*: ik had de vorige 2 posts niet gelezen. Dat is wat ik bedoel.
7 (Al bij al toch een geslaagde dag)
Scores van gisteren:
1
en voor de 2 Black Sabbath's:
10 (wegens Überklassiekers te zijn)

0
Raekwon the chef
geplaatst: 18 september 2007, 20:50 uur
Nee, ik denk niet dat grunts hierbij passen, en als ik Hetfield wil horen zet ik Metallica op
0
Raekwon the chef
geplaatst: 18 september 2007, 20:52 uur
J.M. schreef:
Verschrikkelijk nummer, ik ben er in ieder geval achter dat dit niet mijn genre is, beetje lomp geschreeuw klinkt. Maar daar zullen veel andere natuurlijk heel anders over denken,
Dit nummer krijgt 1*
Dit nummer krijgt 1*
metal is niet alleen maar geschreeuw, luister maar eens Judas Priest, Iron Maiden, King Diamond en Mercyful Fate, allemaal cleane zang, en allemaal zeer goed
0
Bobiej
geplaatst: 18 september 2007, 21:33 uur
Walk is een ontzettend stoer pantera nummer. Sommige noemen het dan simpel, maar in al zijn eenvoud heeft Walk een vette riff, drumlijn en de vocalen/tekst vind ik zeer gepast bij dit nummer. Een hoog FUCK YOU!! gehalte, maar dat past weer precies bij het geluid/imago van Pantera.
8
.
8
.
0
geplaatst: 18 september 2007, 22:07 uur
Bobiej schreef:
Walk is een ontzettend stoer pantera nummer. Sommige noemen het dan simpel, maar in al zijn eenvoud heeft Walk een vette riff, drumlijn en de vocalen/tekst vind ik zeer gepast bij dit nummer. Een hoog FUCK YOU!! gehalte, maar dat past weer precies bij het geluid/imago van Pantera.
8
.
8
.Als ik een hoog Fuck You gehalte wil neem ik Machine Head

Daarnaast is het nummer Cowboys from hell stukken beter dan deze.
Op welke album komt Walk voor?
0
Bobiej
geplaatst: 18 september 2007, 22:24 uur
Walk komt van Vulgar display of Power uit '92, maar die vind ik een stuk beter dan Cowboys from hell.
0
geplaatst: 18 september 2007, 23:53 uur
Nee, ik vind dit echt niet heftig genoeg. Pantera heeft veel betere tracks.
0
geplaatst: 19 september 2007, 09:20 uur
Kos schreef:
Fucking Hostile.

0
geplaatst: 19 september 2007, 10:48 uur
0
geplaatst: 19 september 2007, 11:09 uur
AGE-411 schreef:
Laten we vandaag even Paranoid nemen...
Als je dit niet goed vind weet ik het ook niet meer...

Aardig nummer maar een beetje herhalend. Ben sowieso geen van Black Sabbath.
0
geplaatst: 19 september 2007, 11:20 uur
AGE-411 schreef:

Lekker nummer, klassieker, een 7. Genesis heeft wel een punt met het herhalende maar ik vind hem beter dan het eerdere nummer van Pantera.
0
Bobiej
geplaatst: 19 september 2007, 15:18 uur
Bobiej schreef:
Paranoid
- Niet hét Black Sabbath nummer, maar wel dé heavy metal song allertijden. Lekker in het oor liggend, een stuk lichter dan de eerder behandelde Black Sabbath. Overigens schreef Black Sabbath dit nummer met het idee; dit word een album opvuller. Turned out to be a classic
...
- De compositie is weer vrij simpel, evenals Black Sabbath, maar het heeft een charme van hier tot tokio! Taa, taa, taa, tata tata, tata tata, wie kent het niet
?
- De muziek in combinatie met de vocalen: Nog voordat Ozzy een kraaiende oude rocker was, maar nog een jonge donder, met een fantastische blues/rock stem!
- De originaliteit, tjah... Black Sabbath heeft een specifiek geluid, wat ook duidelijk in Paranoid te ontdekken is. Origineel, ja dus.
Cijfer: Minder duivels dan Black Sabbath, 8
Paranoid
- Niet hét Black Sabbath nummer, maar wel dé heavy metal song allertijden. Lekker in het oor liggend, een stuk lichter dan de eerder behandelde Black Sabbath. Overigens schreef Black Sabbath dit nummer met het idee; dit word een album opvuller. Turned out to be a classic
...- De compositie is weer vrij simpel, evenals Black Sabbath, maar het heeft een charme van hier tot tokio! Taa, taa, taa, tata tata, tata tata, wie kent het niet
?- De muziek in combinatie met de vocalen: Nog voordat Ozzy een kraaiende oude rocker was, maar nog een jonge donder, met een fantastische blues/rock stem!
- De originaliteit, tjah... Black Sabbath heeft een specifiek geluid, wat ook duidelijk in Paranoid te ontdekken is. Origineel, ja dus.
Cijfer: Minder duivels dan Black Sabbath, 8

0
max en joep
geplaatst: 19 september 2007, 16:36 uur
ik heb er nooit ene hol aangevonden aan dat hele Black Sabbath.
saai but nummer, dat is het.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 19 september 2007, 18:59 uur
max en joep schreef:
Dan heb je er niets van begrepen man!
PARANOID is de beste jukeboxplaat ever!
Zeg dat een Beatlesfan het gezegd heeft!
0
Improvision
geplaatst: 19 september 2007, 19:04 uur
AGE-411 schreef:

Dit is eigeniljk standaard metal vind ik, ik zie het al voor me: mannen met lange baarden, bandana's, zonnebril en leren jas die met hun harley op een concert van Black Sabath aankomen om er vervolgens enkele liters lauw bier naar binnen te slaan. 7
0
geplaatst: 19 september 2007, 19:39 uur
Ik zal even een nieuw nummer aan te dragen, want AGE-411 had paranoid gisteren al genoemd. Aangezien we nu al oude heavy metal en black metal gehad hebben, death metal;
Bolt Thrower - When Cannons Fade
http://nl.youtube.com/watch?v=GNO6ExX9Nl0
0
geplaatst: 19 september 2007, 19:56 uur
Fza schreef:
Ik zal even een nieuw nummer aan te dragen, want AGE-411 had paranoid gisteren al genoemd. Aangezien we nu al oude heavy metal en black metal gehad hebben, death metal;
How how, wacht!
tis maar vanaf 0:00 dat ge hier op moogt stemmen.
(maar uw inzending is aangenomen zou ik zo zeggen)

0
geplaatst: 19 september 2007, 20:16 uur
AGE-411 schreef:
How how, wacht!
(quote)
How how, wacht!

Hehe dan stellen we het nog even uit.

0
geplaatst: 19 september 2007, 20:21 uur
Compositie: simpel, maar oh zo effectief. Lekkere solo ook.
Vocalen: sluiten naadloos aan op de muziek. Heerlijke one of a kind stem had Ozzy toch. Jammer dat hij nu zo strompelt en kraakt.
Origineel: ja, zeker voor die tijd. Ken eigenlijk geen band die klinkt als Sabbath destijds.
Cijfer: 8.
Vocalen: sluiten naadloos aan op de muziek. Heerlijke one of a kind stem had Ozzy toch. Jammer dat hij nu zo strompelt en kraakt.
Origineel: ja, zeker voor die tijd. Ken eigenlijk geen band die klinkt als Sabbath destijds.
Cijfer: 8.
0
max en joep
geplaatst: 20 september 2007, 09:43 uur
hallo
zo, de nare smaak van Paranoid is weggespoeld, een fijne nieuwe dag.
volgende track (leek mij tenminste interessant):
Dark Funeral - The Secrets of the Black Arts
Ik vind het een sublieme blackmetal klapper.
Vooral de middenbreak is echt GEWELDIG
Dark Funeral
zo, de nare smaak van Paranoid is weggespoeld, een fijne nieuwe dag.
volgende track (leek mij tenminste interessant):
Dark Funeral - The Secrets of the Black Arts
Ik vind het een sublieme blackmetal klapper.
Vooral de middenbreak is echt GEWELDIG
Dark Funeral
0
geplaatst: 20 september 2007, 10:49 uur
Schattig maar zoals vaak zijn de drums veel te zacht, waardoor het lekkere ritme ergens op de achtergrond ligt weg te rotten.
Ik vind het geen vervelende muziek maar het maakt enorm weinig los, terwijl het volgens mij redelijk energetisch hoort te zijn.
4
Ik vind het geen vervelende muziek maar het maakt enorm weinig los, terwijl het volgens mij redelijk energetisch hoort te zijn.
4
0
max en joep
geplaatst: 20 september 2007, 11:43 uur
Onderhond schreef:
Schattig maar zoals vaak zijn de drums veel te zacht, waardoor het lekkere ritme ergens op de achtergrond ligt weg te rotten.
4
4
Schattig?
Drums veel te zacht?
zoals vaak?
niet energethisch?

0
geplaatst: 20 september 2007, 13:58 uur
Snel en meedogenloos, maar zoals veel blackmetal ook ietwat saai en een te iele produktie.
Drums vallen voor blackmetal begrippen nog alleszins mee, maar in vergelijking met andere metalvormen kan ik me best voorstellen dat iemand ze te zacht vind.
Een 6,5.
Drums vallen voor blackmetal begrippen nog alleszins mee, maar in vergelijking met andere metalvormen kan ik me best voorstellen dat iemand ze te zacht vind.
Een 6,5.
0
max en joep
geplaatst: 20 september 2007, 14:32 uur
Onderhond schreef:
Da's een redelijke goeie samenvatting inderdaad.
Da's een redelijke goeie samenvatting inderdaad.
wazig hoor.
ik schaar het maar onder het kopje "humor" danwel dwarsliggerij.
het zal wel.
* denotes required fields.