menu

Genres / Rock / Progrock-album van de week

zoeken in:
sq
Waldo Jeffers schreef:
(quote)

over horror gesproken, had je mijn nummer 1 al geprobeerd sq? (uit jouw jaar 1979 )

Tijdens de meeting nietwaar?. Ik hoorde nog alleen de sampletjes van amazon maar. Maar omdat het maar 3 nummers zijn weet je dan eigenlijk nog niets, behalve dat ik nu weet dat het een wat sombere sound heeft en associeert met filmmuziek. Als ik een dolle bui heb tijdens de kerstdagen koop ik m misschien wel. Valt op het eerste gehoor zeker niet onder de 'horror categorie' en het is natuurlijk leuk dat het uit Belgie komt.

Omayyad schreef:
(quote)

Vooral vanwege dat laatste twijfel ik... Niet dat ik pretendeer alles te kennen, maar ik denk dat ik binnen deze muziek weinig nieuws zal leren kennen.

Daarom kun je er zo af en toe een meepikken en dus kijken welke je nog niet hebt

Heresie klinkt wel aardig donker maar is echt niet zo donker als bijv. een Zeichnungen des Patienten O.T. van Neubauten vind ik.

Social_Mask
Progrock ... wat is dat precies ?

Casartelli (moderator)
Een alleszins acceptabel artikel voor een eerste indruk...

Social_Mask
Tja... dan doe ik ook wel leuk mee
Ik weet nog niet veel af van Rock, dus dit lijkt me wel wat. Misschien ontdek ik iets moois

deelnemers:
- Wouter8
- Fza
- Deranged
- grovonion
- Casartelli
- Waldo Jeffers
- Pellie
- schizodeclown
- freitzen
- bonothecat
- Jester
- Status Seeker
- meyer
- Social_Mask

Social_Mask schreef:
Tja... dan doe ik ook wel leuk mee
Ik weet nog niet veel af van Rock, dus dit lijkt me wel wat. Misschien ontdek ik iets moois

Gezien jouw liefde voor Jazz zal je ook niet al teveel moeite hebben om in deze genre te komen denk ik
Alhoewel de sound van bands binnen deze genre wel totaal kan verschillen met elkaar ivm Jazz, vaak genoeg zelfs per album.

Het eerste progrock album van de week wordt:

(afbeelding)

Antimatter - Planetary Confinement

Ik hoop dat iedereen hem leuk gaat vinden, sommige van jullie zullen de band wel kennen denk ik, het is de band geweest van Duncan Patterson (ex-Anathema) en Danny Cavanagh (Anathema).

Ik verspreid hem vanaf morgen via een bericht hier (dit omdat ik morgen moet werken en jullie anders te lang moeten wachten )

aah ik wilde ook nog net meedoen mun naam is niet voor niets progressive

deelnemers:
- Wouter8
- Fza
- Deranged
- grovonion
- Casartelli
- Waldo Jeffers
- Pellie
- schizodeclown
- freitzen
- bonothecat
- Jester
- Status Seeker
- meyer
- Social_Mask
- Progressive

Hier is hij dan:

[edit: downloadlink naar complete album weggehaald door modherman, nog wel verkrijgbaar via pm]

Voor degenen die het (nog) nooit gebruikt hebben: naast het logo van megaupload moet je die letters invullen en dan wijst het voor zich denk ik
Veel plezier ermee en ik ben benieuwd!

Wie heeft hem allemaal al via het bericht al gedownload? Dan heb ik een beetje een overzicht van wie hem allemaal al heeft

Fza
Ik heb em via soulseek.

Ik heb hem binnen, heb hem inmiddels een eerste keer beluisterd. Mooie, sfeervolle muziek. De zang van de dame sprak me alleen niet zo aan. Voor een uitgebreider oordeel moet ik hem minimaal nog een keer luisteren.

Dit eerste album kan me niet helemaal bekoren, sfeervol, ja dat wel maar ook spijtig genoeg een beetje saai. En ik dacht dat afwisseling net een van de sterke punten van prog-rock moet zijn?

Ik heb de cd ook een keer beluisterd. Klonk heel anders dan ik had verwacht. Sfeervol inderdaad. Ook wel afwisselend. Maar het raakt me niet echt. Luisterbeurt 2 nog even afwachten

grovonion schreef:
Dit eerste album kan me niet helemaal bekoren, sfeervol, ja dat wel maar ook spijtig genoeg een beetje saai. En ik dacht dat afwisseling net een van de sterke punten van prog-rock moet zijn?

Tja, dan kom je weer op die genre-discussie: voor mij is het prog-gehalte van dit album niet zo erg hoog.

Ook ik ben niet kapot van dit album. Het doet me niet veel en deed me denken aan Anathema, waar ik ook niet veel aan vind.

Fza
Sfeervol maar saai, ik zat steeds te wachten op een tempo versnelling en wat meer actie.

Maar ik vind het wel mooie muziek, alleen niet echt dol op de vrouwlijke zang. Lekkere achtergrond muziek als je wil ontspannen.

Casartelli (moderator)
Hij ligt hier momenteel in de pindakaas...

maar afwisseling is noch exclusief noch noodzakelijk voor prog.

Social_Mask
Ik vind de eerste paar nummers erg mooi, maar daarna wordt het idd wel wat saaitjes.

The Weight of the World en Epitaph vind ik wel erg mooi, waarbij de laatste ook een beetje loskomt. Dat gebeurt te weinig, dat ben ik wel met Fza eens.

Voor de rest is het wel sfeervol, maar kabbelt het me teveel voort. Alles bij elkaar zeker een aardig album, beter dan ik had verwacht. Alleen jammer van de zangeres.

Casartelli schreef:
Hij ligt hier momenteel in de pindakaas...

maar afwisseling is noch exclusief noch noodzakelijk voor prog.

Het zou het genre soms wel goed doen... Eerlijk gezegd kende ik dit album al & het raakt me niet. The saddest album of the year stond erop, werd er idd sad van, maar niet zoals bedoeld was. Jammer, een gemiste kans vond ik.

Fza
Wanneer komt het volgende album?

En wie bepaald welke het wordt? (ik? )

Omayyad
Jester schreef:
Tja, dan kom je weer op die genre-discussie

Klopt... en ik denk dat niemand hier daar echt zin in heeft...

Jester schreef:
voor mij is het prog-gehalte van dit album niet zo erg hoog.

Tsja... Dat is inderdaad afhankelijk wat je wel en niet progressieve rock wilt noemen.

hij sprak mij heel erg aan juist omdát hij zo lekker rustid voortkabbelt. Vooral s'avonds laat of s'morgens vroeg wanneer ik nog niet helemaal wakker ben vindt ik dit héérlijk

Casartelli (moderator)
Net voor de eerste keer beluisterd. Op grond van de omschrijvingen verwachtte ik iets wat een beetje tussen Anathema en Paatos (of The Gathering ten tijde van "Black Light District" of "Home") in zat en dat viel in den beginne wat tegen. Hoewel ik (in kennelijke tegenstelling tot sommigen) zeker geen tegenstander van vrouwenstemmen ben, komt dit toch niet in de buurt van Petronella Nettermalm of Anneke van Giersbergen.

Naarmate de plaat vorderde, wende het geluid echter al wel wat en kwamen er wat nummers voorbij die meteen al heel aangenaam klonken. Het behoorlijk ambiente slotnummer hoort daar zeker bij.

Is het prog? Dat laat ik even in het midden. Wel vind ik het interessante muziek en op het eerste gehoor vind ik de plaat zeker wel 3 of 3½* waard.

Ik wil ook nog wel meedoen...

Omayyad
als je maar niet gaat zeuren of het al dan niet prog is wat je hoort, Heiko!

doe jij eigenlijk mee? Lijkt me best een uitdaging een album te vinden dat jij niet kent.

Nou er zijn vast wel wat "moderne" neoprog bands welke hij niet geheel zal kennen

Gast
geplaatst: vandaag om 16:44 uur

geplaatst: vandaag om 16:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.