menu

Genres / Rock / Progrock-album van de week

zoeken in:
Daar zit wat in, maar die wil ik dan ook zelf liever niet vernoemd zien worden

Dat begrijp ik

Omayyad pikt volgens mij zo nu en dan een albumpje mee dat hij nog niet kent.

Social_Mask
Ik heb 4* voor gegeven. Mooi, maar na een tijdje wat te herhalend.

Omayyad
wouter8 schreef:
Omayyad pikt volgens mij zo nu en dan een albumpje mee dat hij nog niet kent.

Misschien... tenzij ik het betreffende album beslist niet wil kennen...

De volgende doe ik ook wel mee (denk ik )

(The Mars Volta bevalt me oa wel, of is dat geen progrock?)

Omayyad schreef:
(quote)

Misschien... tenzij ik het betreffende album beslist niet wil kennen...

Die kans is redelijk groot vrees ik

Omayyad schreef:
als je maar niet gaat zeuren of het al dan niet prog is wat je hoort, Heiko!

Hoor jij nog wel bij de prog, Frans?

Wanneer is de volgende aan de beurt, en wie gaat de volgende opperen?

De volgende gaat gepost worden door Lza, maar welk album het wordt is voor mij ook nog een raadsel

Social_Mask
Reijersen schreef:
De volgende doe ik ook wel mee (denk ik )

En ik ben zeer benieuwd naar het volgende album !

Casartelli (moderator)
Reijersen schreef:

Ik ben geneigd ze daar wel toe te rekenen.

Volgende plaat... heeft niet iemand een PM gekregen dat hij er een mag kiezen? Of werkt het anders...?

Edit: even iets beter gelezen... nou Lza, zeg het maar!

Fza
Het volgende album komt eraan.

Sinds wanneer is mn naam Lza?

Fza
Allright, Wouter was zo vriendelijk mij de eer te geven een nieuw album uit te zoeken.

Aangezien ik iets wou hebben dat de meeste van jullie hopelijk nog niet kennen, heb ik deze van de week maar toegevoegd;

Xystus - Surreal

(afbeelding)

Een nederlandse prog metal band uit Brabant, ze omschrijven hun muziek zelf als "Progressive Symphonic Metal".

Voor de rapidshare link kun je me een bericht sturen, ik zal vanavond op soulseek zijn en morgen de hele dag.

Social_Mask
Metal... ze gaan toch niet al te veel schreeuwen? Daar kan ik absoluut niet tegen..
En bedankt voor de link Vette hoes trouwens.

Nee schreeuwen doen ze voor zo ver ik weet alleen maar in metalcore, death metal en black metal. Ik zeg niet dat het bij de rest helemaal nooit gebeurt maar eigenlijk niet. Dit is trouwens ook altijd een van de (foutieve) vooroordelen tegen metal

Fza
Social_Mask schreef:
Metal... ze gaan toch niet al te veel schreeuwen? Daar kan ik absoluut niet tegen..
En bedankt voor de link Vette hoes trouwens.

De zang is clean, wees maar niet bang.

Bobiej
Social_Mask schreef:
Metal... ze gaan toch niet al te veel schreeuwen?

*tenenkrommendtenenkrommend*

Social_Mask
:P

Ik weet wel dat metal niet gelijk staat aan geschreeuw. Ik ken heus wel Iron Maiden met hun "opera zang". Maar áls er in metal dat geschreeuw is, haak ik snel af. Niks mis mee(misschien een beetje), maar totaal niet mijn ding.

Fza schreef:
(quote)

De zang is clean, wees maar niet bang.

Okej, bedankt

Casartelli (moderator)
Fza schreef:
Sinds wanneer is mn naam Lza?

oeps

Social_Mask
Ik heb het eenmaal beluisterd en ik moet zeggen dat het mij instrumentaal best wel kan boeien. Alleen de zang vind ik niet veel. Het doet me vrij weinig tot niets. Niet echt mooi..

Aardig gedaan, maar niet echt mijn ding. Ik ben een beetje uit de symfo-metal (voorzover ik er ooit ingezeten heb). Het titelnummer beviel me nog het beste, maar ik zal het niet gauw nog eens draaien.

Social_Mask schreef:
Ik heb het eenmaal beluisterd en ik moet zeggen dat het mij instrumentaal best wel kan boeien. Alleen de zang vind ik niet veel. Het doet me vrij weinig tot niets. Niet echt mooi..

Ik heb het eenmaal beluisterd en ik moet zeggen dat het mij instrumentaal niet kan boeien. Alleen de zang vind ik wel redelijk in orde.

Persoonlijk ben in niet zo van de prog-metal. Dat snelle gitaarspel kan me niet boeien. Het is een beetje gepriegel in kwadraat. Ga hem van de week nog een keer beluisteren.

Ik kon er goed naar luisteren, maar de plaat is wel erg clichématig. Een beetje de verplichte keyboardriedeltjes, een onvermijdelijke ballad en ook de epic mag niet ontbreken. Verder ook dik aangezette zang en voorspelbare lyrics. Op soortgelijke acts als Vanden Plas, Rhapsody en Symphony X was ik al uitgekeken, dus ik denk niet dat ik dit album vaak ga draaien.

Status Seeker schreef:
Ik kon er goed naar luisteren, maar de plaat is wel erg clichématig. Een beetje de verplichte keyboardriedeltjes, een onvermijdelijke ballad en ook de epic mag niet ontbreken. Verder ook dik aangezette zang en voorspelbare lyrics. Op soortgelijke acts als Vanden Plas, Rhapsody en Symphony X was ik al uitgekeken, dus ik denk niet dat ik dit album vaak ga draaien.

Heb zowat hetzelfde gevoel, kan me niet echt boeien dit album ondanks dat het kwalitatief wel in orde zal zijn.

Social_Mask
Jah, dat heb ik ook. Begin was het leuk, maar dat was snel over.

heb er gisteren nog eens naar geluisterd, er zitten mooie instrumentale stukken in, in het begin met die strijkers bijvoorbeeld. Maar na een paar nummers heb je het wel gehoord en begint het zelfs irritant te worden. Het jammere aan deze bands vind ik altijd de zang en de teksten, niet dat hij slecht zingt maar wat en hoe hij zingt is van om te huilen. Desalnietemin goede muzikanten die weten waar ze mee bezig zijn.

Ik heb het ook wel gehad met al die snelle riedeltjes. Iets wat me bij Dream Theater nog steeds behoorlijk kan boeien is bij veel andere bands niet interessant meer. Hoewel ik deze Nederlandse band toch een behoorlijk niveau vindt halen is het niet mijn ding.

Dat deze band zich heeft laten beinvloeden door soundtracks van fims is wel duidelijk hoorbaar, dit kan af en toe tot een aardig stukje muziek leiden.

Fza
Het is in iedergeval een band om in de gaten te houden naar mijn mening. Als je Dream Theater leuk vind is Circus Maximus misschien een aanrader, hun laatste cd is echt heel goed.

Het tweede album van de week is gelukkig iets helemaal anders dan het eerste (omwille van afwisseling), maar vind ik spijtig genoeg persoonlijk (nog) geen waardevolle ontdekking. Daarvoor vind ik het allemaal wat te conventioneel. Dat de band technisch in orde is beaam ik en als ze in de toekomst een ingeving krijgen komen ze misschien nog eens met een klasse plaat uit. Anders blijft het formule-werk, vind ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.