menu

Genres / Rock / Progrock-album van de week

zoeken in:
Eerste indruk is goed. Prima album.

Op het eerste gehoor niet zo goed als Anekdoten maar ik heb hem nog maar één keer kunnen beluisteren. Ben zelf, en vele anderen, erg druk deze tijd met de prog ladder.....

Vandaag deze ontdekt: KLIK!

Als ik een gaatje heb krijgt hij weer een rondje! Bedankt voor de tip Snarf349!

Goblin Rebirth - Goblin Rebirth 2015.

(afbeelding)

Strak gespeelde, filmische muziek. Vrijwel zonder zang. Hier te beluisteren.

Interessante tip, ik hou wel van dit soort prog: licht van toon maar onderhuids complex. Het zit in de hoek van andere bands die ik goed vind zoals IZZ en Sanguine Hum. De grote vraag bij deze muziek is in hoeverre het beklijft - Bij de laatste van IZZ lukt het mij niet helemaal- dus daarvoor zijn nog wat luisterbeurten nodig .

The Third Ending - Three Word Title
Hij is al van 2014, maar het is een heel best album
Three Word Title | The Third Ending - thethirdending.bandcamp.com

Wat mij betreft zijn de laatste 2 nummer ongekend mooi.

t - Fragmentropy

(afbeelding)

Een bijzonder album, wat wel echt meerdere luisterbeurten nodig heeft. Maar als je het de tijd geeft, word je getrakteerd op een prachtig muzikaal avontuur.

(afbeelding)

Nad Sylvan - Courting the Widow (2015)

Zelden zo'n mismatch meegemaakt tussen (afschuwelijke) hoes en muziek. Die is in de lijn van Genesis zoals te verwachten, maar het is geen rip-off en de kwaliteit van de songs is echt hoog.

Ik vind die hoes eigenlijk best mooi. Maar het gaat inderdaad om de muziek en die is in mijn ogen echt van uitmuntende kwaliteit. Die Sylvan blijkt toch heel wat in zijn mars te hebben.

Prog album van dit moment is voor mij deze:
Mystery - Delusion Rain (2015)

musicborst schreef:
Prog album van dit moment is voor mij deze:
Mystery - Delusion Rain (2015)

Sluit ik me helemaal bij aan. Absolute wereldplaat.

Dank voor de tip, heren! Heb snel even een stukje beluisterd. Dit klinkt goed. Daar ga ik achteraan.

Zeker een top plaat.
Was pas bij hun concert, ook een super concert in De Boerderij te Zoetermeer.

Ook beluisterd. Geloof graag dat het goed is, maar het is niet mijn kop thee.

Gisteren bij de cd presentatie geweest bij deze cd:
Profuna Ocean - In Vacuum (2016)
en dat beviel me goed.

Nu weer aan het luisteren van de cd en klinkt voor de eerste keer prima, vooral de productie is nu wel prima in orde vergelijken met hun eerste cd!

Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand waarom Ozric Spacefolk zich heeft uitgeschreven?
Ik hoop dat 'ie terugkomt want ik ga zijn enthousiaste kijk op (onder andere) progrock missen.

Svendra schreef:
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand waarom Ozric Spacefolk zich heeft uitgeschreven?
Ik hoop dat 'ie terugkomt want ik ga zijn enthousiaste kijk op (onder andere) progrock missen.

Ik begreep uit een bericht van iemand anders, elders op deze site, dat hij vond dat hij te veel tijd kwijt was aan deze site en dat hij tijd vrij wilde maken voor zijn eigen muzikale projecten.
Uitschrijven was volgens hem nodig om de banden volledig los te snijden anders was hij bang toch weer teveel hier online te zijn. Ik kan het wel begrijpen hoewel ik het ook ontzettend jammer vind....

buizen
Svendra schreef:

Hou op. Ik mis Ozric Spacefolk ook vreeslijk, hier op het forum.
Maar zo gaan de dingen soms.
Hopelijk gaat het hem goed in real - music - life.
En voor de rest: teruglezen, er staat genoeg geschreven over het vertrek van Ozric. Ook zijn 'groet' en uitleg aan hier. Meneer is druk met een ambientproject..

Ik moet zeggen dat ik het uitschrijven van Ozric ook echt jammer vind. Ik las met graagte zijn posts en wad altijd erg geïnteresseerd in zijn sterrenbeoordeling.

Maar het is idd niet anders.

Ik heb in jaren niet meer zo'n goed Canterbury album gehoord als The Winstons - The Winstons (2016). Te beluisteren op progstreaming en Bandcamp.

(afbeelding)

Denk bijvoorbeeld aan Soft Machine in de vroege jaren, maar dan wamer en toegankelijker. Topdebuut.

Geweldig nieuw album van de Franse progrockers van Lazuli. Het is niet eens zo zeer dat ze nieuwe wegen inslaan, maar ze worden gewoon steeds weer een stukje beter en dat levert heerlijke en prachtige muziek op.

Lazuli - Nos Âmes Saoules

(afbeelding)

Ik ben inmiddels een fan van Lazuli, maar door al het andere moois nog niet toegekomen aan deze.
Ben zeer benieuwd.

Bonk schreef:
Geweldig nieuw album van de Franse progrockers van Lazuli. Het is niet eens zo zeer dat ze nieuwe wegen inslaan, maar ze worden gewoon steeds weer een stukje beter en dat levert heerlijke en prachtige muziek op.
Jawel, dit is weer een prima album van de Fransen .
Typisch Lazuli maar toch ook anders dan de eveneens prima voorganger.

Goedemiddag progrockers,

Zijn jullie bekend met ons debuutalbum "Realitivity"?

PROJECTiON - Realitivity (2015)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=NOI4prkDl1g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Prachtige Italiaanse (maar daar hoor je niets van, want er toch niets gezongen ) prog met klassieke invloeden, die leiden tot heerlijke symfonieën. Vernieuwend is het niet, behalve dan dat de uitvoering op uitzonderlijk hoog niveau plaatsvindt. Ik kan er heerlijk op 'wegdrijven'. Instrumentale muziek van de bovenste plank:

Höstsonaten - Symphony N. 1: Cupid & Psyche (2016)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dit is aangename RPI van een voormalige Pink Floyd coverband. Zie mijn commentaar aldaar.
Zou alleen niet weten waar het online te beluisteren is. Maar ik kan het desgewenst naar je mailen natuurlijk.

Een week geleden Riviere ontdekt, wordt vergeleken met Deftones, Karnivool en Tool dus dat klonkt direct interessant. De Franse band heeft inderdaad wat invloeden uit die bands in zijn geluid, met name Deftones komt bij mij vaak langs (ik kom er net achter dat Deftones een nummer heeft met als titel Riviere).

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=eexUwbrHh78

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Riviere - Heal (2017)

En ik kom er net achter dat ik uffing hiervoor eigenlijk moet bedanken.

Graag gedaan legian. Leuk om te zien dat het lezen van een recensie je heeft aangezet om een album ook te gaan beluisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.