Genres / Rock / Progrock-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2014, 13:14 uur
Dit topic moet eigenlijk nieuw leven ingeblazen worden! Er is zoveel prachtigs te ontdekken in dit genre!
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 november 2014, 13:16 uur
Svendra schreef:
Deze ingetogen plaat uit Spanje gaat waarschijnlijk in m'n top-10 van 2014 eindigen. Mix van progrock, jazz en opvallend goede klassiek. Te beluisteren op Bandcamp
(afbeelding)
Kant Freud Kafka - No Tengas Miedo (2014)
Deze ingetogen plaat uit Spanje gaat waarschijnlijk in m'n top-10 van 2014 eindigen. Mix van progrock, jazz en opvallend goede klassiek. Te beluisteren op Bandcamp
(afbeelding)
Wat een pretentieuze bandnaam zeg. Nu lees ik zelf veel van Kafka, maar wat de relatie is met Freud en Kant ontgaat me een beetje. #humblebrag
0
geplaatst: 3 november 2014, 15:26 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Wat een pretentieuze bandnaam zeg. Nu lees ik zelf veel van Kafka, maar wat de relatie is met Freud en Kant ontgaat me een beetje.
Dan wordt het hoogste tijd om dit album te gaan beluisteren. Wat een pretentieuze bandnaam zeg. Nu lees ik zelf veel van Kafka, maar wat de relatie is met Freud en Kant ontgaat me een beetje.

0
Misterfool
geplaatst: 3 november 2014, 21:09 uur
Ik vind het wel een gave bandnaam. Het heeft haast iets sarcastisch.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 november 2014, 22:12 uur
Kant is een filosoof, Freud een psychiater/neuroog, dat valt (wellicht) nog te rijmen. Maar Kafka was een surrealistische schrijver.
Kant vind ik te ingewikkeld om te bevatten en om hier uit te leggen, en hoe hij zicht verhoudt tot Freud is bij nader inzien ook nogal vergezocht.
Ik ben dan ook wel benieuwd, wat je terughoort in de muziek van de drie heren.
Kant vind ik te ingewikkeld om te bevatten en om hier uit te leggen, en hoe hij zicht verhoudt tot Freud is bij nader inzien ook nogal vergezocht.
0
geplaatst: 3 november 2014, 22:17 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Helemaal nada, kan ik alvast verklappen. Ik ben dan ook wel benieuwd, wat je terughoort in de muziek van de drie heren.

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 3 november 2014, 22:23 uur
Jammer, ik had weleens Kafka op muziek willen horen. Of Hesse.
Bijna had Camel een plaat over Siddharta gemaakt, maar het werd Snow Goose.
Bijna had Camel een plaat over Siddharta gemaakt, maar het werd Snow Goose.
0
geplaatst: 3 november 2014, 22:48 uur
Svendra schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ben er nu een stukje van aan het luisteren en dit klinkt zeker niet verkeerd! Dank voor de tip!
Om zelf ook nog wat bij te dragen: Live at Prog-Résiste | Kotebel - kotebel-music.bandcamp.com (en ook te beluisteren via Progstreaming Classic)
0
geplaatst: 3 november 2014, 23:06 uur
Brunniepoo schreef:
Om zelf ook nog wat bij te dragen: Live at Prog-Résiste | Kotebel - kotebel-music.bandcamp.com (en ook te beluisteren via Progstreaming Classic)
Ben ik nu mee bezig. Ja lekker Om zelf ook nog wat bij te dragen: Live at Prog-Résiste | Kotebel - kotebel-music.bandcamp.com (en ook te beluisteren via Progstreaming Classic)
Ik ken al een aantal studio-albums van Kotebel en dit lijkt een mooie live compilatie.Edit: goede aanleiding om Kotebel te herbeluisteren, want dit is goed en m'n scores van jaren geleden kunnen waarschijnlijk wel omhoog. Het valt me nu pas op dat het trekjes heeft van Anglagard.
0
geplaatst: 7 november 2014, 09:54 uur
Lagartija - Amore di Vinile (2014)

Toelichting aldaar. Het album is nu nog te beluisteren op progstreaming.

Toelichting aldaar. Het album is nu nog te beluisteren op progstreaming.
0
geplaatst: 12 november 2014, 18:05 uur
Draaien al een hele poos mee en hebben meer dan zat goede nummers gemaakt.
De nieuwe:
http://imagizer.imageshack.com/img538/9239/zsgyUF.jpg
STRAWBS Prognostic reviews and MP3 - progarchives.com
De nieuwe:
http://imagizer.imageshack.com/img538/9239/zsgyUF.jpg
STRAWBS Prognostic reviews and MP3 - progarchives.com
0
geplaatst: 12 november 2014, 19:34 uur
Ik zie Strawbs constant terugkeren in progkringen en zelfs op progfestivals (viel live tegen). Ik begrijp dat niet zo goed, het zwaartepunt ligt mijns inziens toch echt in de folk. Misschien zijn de composities wat ambitieuzer dan bij de concurrentie en ze gebruik(t)en een orgel. En ja, Rick Wakeman. Maar prog? Ik vind dat wel meevallen. Waarmee ik overigens niets wil zeggen over de kwaliteit van de muziek.
0
geplaatst: 17 november 2014, 16:10 uur
0
geplaatst: 22 november 2014, 16:55 uur
Ik heb het album van Kaipa inmiddels enkele keren geluisterd, is een goed album.
Met o.a. als top nummer A Sky Full of Painters.
Met o.a. als top nummer A Sky Full of Painters.
0
geplaatst: 4 december 2014, 22:04 uur
Kaipa levert al meerdere albums op rij behoorlijke kwaliteit en Sattyg lijkt daarop geen uitzondering. Het is technisch altijd erg goed, hoewel ook een beetje vermoeiend. 

0
geplaatst: 4 december 2014, 23:00 uur
Ook hier bezig aan wat draaibeurten. En idd een heerlijk gloedvol album. Lang geleden dat ik iets van Kaipa heb geluisterd. Deze mag er zijn.
0
geplaatst: 27 december 2014, 08:44 uur
Op Progstreaming staat een overzicht van de 'best 47 streams of 2014', voor wat het waard is
.
Het volgende album ontdek ik nu pas, klinkt goed. Energieke bluesprog uit Noorwegen.

Brimstone - Mannsverk (2014)
. Het volgende album ontdek ik nu pas, klinkt goed. Energieke bluesprog uit Noorwegen.

Brimstone - Mannsverk (2014)
0
geplaatst: 29 december 2014, 10:50 uur
Klinkt muzikaal niet slecht maar word niet echt warm van die zangert.
0
geplaatst: 29 december 2014, 11:48 uur
Hij klinkt meer als een blueszanger dan een progrocker. Ik vind ik hem wel o.k.
0
geplaatst: 21 januari 2015, 16:20 uur
Hoewel al enige tijd uit, heb ik net deze band en plaat ontdekt. Het kan mij erg plezieren tot nu toe. Het is een album met een duidelijke metalondertoon, maar ook met rustige en klassieke invloeden en instrumenten. Het is een conceptalbum, dus komt het best tot zijn recht als het in zijn geheel beluisterd wordt. Met de zang is niets mis, maar ben vooral onder de indruk van het geheel. Mooie melodieën, zowel in de rustige als de hardere stukken. Je moet wel van afwisseling houden en niet te kwetsbare oortjes hebben. 
]

]
0
geplaatst: 24 februari 2015, 12:21 uur
La Coscienza di Zeno - La Notte Anche di Giorno (2015)

Naar mijn idee hun beste tot nu toe, en potentieel interessant voor Brunniepoo .

Naar mijn idee hun beste tot nu toe, en potentieel interessant voor Brunniepoo .

0
geplaatst: 24 februari 2015, 12:44 uur
Ah, en die vorige twee waren al niet misselijk. Stond al op de verlanglijst dus moet er achteraan...
0
geplaatst: 12 april 2015, 07:58 uur
Mag ik deze aanraden: Anekdoten - Until All the Ghosts Are Gone (2015)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 april 2015, 09:44 uur
Ik heb hem ook besteld. In blijde afwachting gisteravond From Within nog maar eens opgezet. Over geweldig gesproken...
0
geplaatst: 17 april 2015, 09:49 uur
Pas net geleden gehoord dat Anekdoten met een nieuw album kwam, maar als ik hier de reacties lees, kan ik het blind aanschaffen. Ga hem ook maar eens bestellen dan... Misschien meteen From Within er maar bij doen, want die ontbreekt ook nog. Vooral Gravity vond ik erg de moeite waard.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 april 2015, 11:54 uur
Bonk schreef:
Vooral Gravity vond ik erg de moeite waard.
Vooral Gravity vond ik erg de moeite waard.
Dan kun je From Within inderdaad nagenoeg blind aanschaffen. De twee albums daarvoor waren nog een stuk rauwer, met een minder ontwikkelde eigen sound.
* denotes required fields.