Genres / Rock / Progrock-album van de week
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 december 2007, 09:54 uur
Het is mij helaas niet gelukt om hem voor het einde van de week binnen te halen. Zodra hij binnen is, zal ik er alsnog wel naar luisteren en ter plaatse er wat van zeggen. Op grond van de voorgaande reacties moet ik wel zeggen dat mijn verwachtingen niet echt hoog gespannen zijn, want op wat door nostalgie gevoede waardering voor Dream Theater en Symphony X na, is mijn interesse in conventionele progmetal ook wel een beetje voorbij.
0
geplaatst: 14 december 2007, 16:10 uur
Wel een leuk topic, overigens. Ben benieuwd naar de volgende bijdrage. Gaan we het lijstje gewoon af?
0
geplaatst: 14 december 2007, 16:20 uur
De volgende kandidaat wordt door Fza persoonlijk via PM uitgenodigd en dan hier aangekondigd.
0
geplaatst: 15 december 2007, 14:51 uur
Ik heb grovion uitgenodigd het volgende album uit te kiezen. 
Na mij komt eigenlijk Deranged maar die heeft helemaal niet meer in deze topic gepost dus.

Na mij komt eigenlijk Deranged maar die heeft helemaal niet meer in deze topic gepost dus.
0
geplaatst: 15 december 2007, 17:03 uur
Sinds wanneer is m'n nick grovion? 
Oke, aan mij de eer om het volgende album te posten. Ik zag dat het vorige week ook op zaterdagmiddag is gepost en omdat ik morgen nogal druk heb:

Cul de Sac - China Gate
Een album uit 1996 van een band uit Boston die instrumentale neo-prog maakt met inloeden uit jazz, wereldmuziek en een stevige portie post-surf. Een wat rare (lelijke) cover en gelukkig ook dito (-lelijk) muziek. Heeft nog slechts 3 stemmen op musicmeter en dacht dat hij wat meer aandacht verdiende.
edit:
Voor rapidshare link gelieve een link naar mij te sturen. Het album heb ik in twee archieven moeten opdelen vanwege grootte.
Vanwege tijdsverschil (GMT+8, nu dus na middernacht) kan ik de links pas tegen zondag morgen (jullie tijd) doorsturen. Geduld aub.

Oke, aan mij de eer om het volgende album te posten. Ik zag dat het vorige week ook op zaterdagmiddag is gepost en omdat ik morgen nogal druk heb:

Cul de Sac - China Gate
Een album uit 1996 van een band uit Boston die instrumentale neo-prog maakt met inloeden uit jazz, wereldmuziek en een stevige portie post-surf. Een wat rare (lelijke) cover en gelukkig ook dito (-lelijk) muziek. Heeft nog slechts 3 stemmen op musicmeter en dacht dat hij wat meer aandacht verdiende.
edit:
Voor rapidshare link gelieve een link naar mij te sturen. Het album heb ik in twee archieven moeten opdelen vanwege grootte.
Vanwege tijdsverschil (GMT+8, nu dus na middernacht) kan ik de links pas tegen zondag morgen (jullie tijd) doorsturen. Geduld aub.
0
geplaatst: 15 december 2007, 18:00 uur
Nog over het vorige album vd week:
Ik ben sowieso niet echt een progmetalliefhebber, maar dit weet mij niet echt te raken. Het klinkt allemaal wel leuk en aardig, het is iig geen takkeherrie, maar het kan ook geen moment boeien. Het klinkt allemaal heel standaard en uitbedacht, en de zanger helpt ook niet echt met zn enigzins monotone zanggeluid. Ik denk dat je dan beter gewoon naar Dream Theater kan luisteren: 2,5*
Ik ben sowieso niet echt een progmetalliefhebber, maar dit weet mij niet echt te raken. Het klinkt allemaal wel leuk en aardig, het is iig geen takkeherrie, maar het kan ook geen moment boeien. Het klinkt allemaal heel standaard en uitbedacht, en de zanger helpt ook niet echt met zn enigzins monotone zanggeluid. Ik denk dat je dan beter gewoon naar Dream Theater kan luisteren: 2,5*
0
geplaatst: 15 december 2007, 21:31 uur
Oh ja, ben ook nog vergeten te posten over het vorige album.
Tja, ik ben de prog-metal (zeker de cliché DT-achtige) een beetje ontgroeid. En jammergenoeg viel dit bandje er net in. Waar Dream Theater in de begin-periode nog aardige songstructuren had (een goeie zanger op de 1e plaat), waar Symphony X best leuke songs heeft, daar vond ik dit bandje een beetje te kort komen. Zoals Heiko hierboven al zei, is de stem van de zanger idd niet aangenaam (itt LaBrie vond ik hem wel toonvast & minder schreeuwerig (nu ja...)). Vond het dus niet zo best om eerlijk te zijn.
Tja, ik ben de prog-metal (zeker de cliché DT-achtige) een beetje ontgroeid. En jammergenoeg viel dit bandje er net in. Waar Dream Theater in de begin-periode nog aardige songstructuren had (een goeie zanger op de 1e plaat), waar Symphony X best leuke songs heeft, daar vond ik dit bandje een beetje te kort komen. Zoals Heiko hierboven al zei, is de stem van de zanger idd niet aangenaam (itt LaBrie vond ik hem wel toonvast & minder schreeuwerig (nu ja...)). Vond het dus niet zo best om eerlijk te zijn.
0
geplaatst: 16 december 2007, 08:57 uur
Het nieuwe album van de week is trouwens ook via mij te krijgen, dus kijk maar wat je het handigst vindt.
0
geplaatst: 18 december 2007, 16:19 uur
Nog iemand geinteresseerd in het prog-album van de week? Zo weinig commotie tot nu... Ik dacht dat een album met 3 stemmen wat meer aandacht zou krijgen.
0
geplaatst: 18 december 2007, 16:21 uur
Ik heb wat nummers geluisterd. Wat ik gehoord heb klinkt meer in de richting van Post-Rock. Beoordeling volgt nog....ga hem op de Ipod in Boedapest luisteren 

0
geplaatst: 18 december 2007, 16:28 uur
Kan al die definities moeilijk uit elkaar houden, maar leek mij helemaal anders dan de mume post-rock favorieten en dacht dat de surf invloed wel origineel was.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 december 2007, 16:50 uur
Ik ben hem nog aan het binnenhalen, maar ik ben zeker benieuwd naar dit plaatje.
0
geplaatst: 18 december 2007, 20:06 uur
Ik heb ook wat stukken beluisterd, ben nog niet aan een afgewogen oordeel toe.
0
geplaatst: 18 december 2007, 20:11 uur
Ik zag op Soulseek bij mijn uploads ineens een ongewone interesse voor China gate onder het MuMe-publiek en kon het niet verklaren. Weer een mysterie opgelost nu ik dit zie. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 december 2007, 16:11 uur
Gisteravond waren bij mij toevallig het album van vorige week en dat van deze week binnengekomen. Net beluisterd en derhalve een eerste indruk van beide:
Xystus - Surreal: na alle commentaren viel deze me eigenlijk mee. De naam Dream Theater dook in vrijwel elke bespiegeling op, maar dit zit volgens mij toch echt het dichtst tegen Symphony X aan, met hier en daar een lichte Ayreon-noot. Dus hoewel de thema's verder niet zo origineel waren en de substroming me niet bijzonder interesseert... toch een goede zanger, ademende muziek, niet al te zwaar op de hand. Wel 3 sterren waard denk ik.
Cul de sac - China Gate: daar had ik dan misschien juist iets meer van verwacht. Het zou kunnen dat er nog wat groeipotentieel in zit. In de essentie toch een post-rockplaat denk ik, met hier en daar wat symfo- en space-elementen... maar toch zeker geen neoprog zou ik zeggen. De plaat komt me hier en daar (nouja, hier en daar?) wat stuurloos voor, al zit er wel een fraaie ontlading in het twee-na (of eigenlijk een-na)-laatste nummer. Hier zet ik in beginsel ook maar in op 3 sterren.
Oke, next!
Xystus - Surreal: na alle commentaren viel deze me eigenlijk mee. De naam Dream Theater dook in vrijwel elke bespiegeling op, maar dit zit volgens mij toch echt het dichtst tegen Symphony X aan, met hier en daar een lichte Ayreon-noot. Dus hoewel de thema's verder niet zo origineel waren en de substroming me niet bijzonder interesseert... toch een goede zanger, ademende muziek, niet al te zwaar op de hand. Wel 3 sterren waard denk ik.
Cul de sac - China Gate: daar had ik dan misschien juist iets meer van verwacht. Het zou kunnen dat er nog wat groeipotentieel in zit. In de essentie toch een post-rockplaat denk ik, met hier en daar wat symfo- en space-elementen... maar toch zeker geen neoprog zou ik zeggen. De plaat komt me hier en daar (nouja, hier en daar?) wat stuurloos voor, al zit er wel een fraaie ontlading in het twee-na (of eigenlijk een-na)-laatste nummer. Hier zet ik in beginsel ook maar in op 3 sterren.
Oke, next!

0
geplaatst: 23 december 2007, 11:15 uur
nog over Xystus - Surreal
dit bevalt me wel, luister wel meer van dit soort muziek, zoals Symphony X en Dream Theater enzo en dit past ook wel in dat straatje ^^ dus ik geef 3,5/4 sterren
Cul de Sac - China Gate kon ik nergens vinden
ik download met Grabit en Mininova en daar stond hij niet tussen dus helaas..
dit bevalt me wel, luister wel meer van dit soort muziek, zoals Symphony X en Dream Theater enzo en dit past ook wel in dat straatje ^^ dus ik geef 3,5/4 sterren

Cul de Sac - China Gate kon ik nergens vinden
ik download met Grabit en Mininova en daar stond hij niet tussen dus helaas..
0
geplaatst: 23 december 2007, 14:33 uur
weet niet hoe het precies gaat, maar ik heb nog wel een album dat ik als album van de week wil plaatsen. 
Cul de Sac ga ik overigens zo luisteren, als Townes van Zandt afgelopen is...

Cul de Sac ga ik overigens zo luisteren, als Townes van Zandt afgelopen is...
0
geplaatst: 23 december 2007, 17:47 uur
Ik heb eergisteren al een uitnodiging naar de volgende gebruiker gestuurd. Die is echter al sinds 21 december niet meer ingelogd. Ik zal dan een andere proberen. Eens kijken wie online is... 

0
geplaatst: 23 december 2007, 19:18 uur
Tja, er is mij gevraagd het nieuwe album te posten, maar ik zag net dat Casartelli (die voor mij staat) nu wel online is. Wil Casartelli nu een album posten? 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 december 2007, 19:21 uur
Hm ik had grovonion ge-pm'd of het aanbod nog open stond, maar die is nu dan weer niet online... ik heb er een geselecteerd, jij gewoon volgende week, Waldo?
0
geplaatst: 23 december 2007, 19:22 uur
Jahoor, ik was niet echt voorbereid, dus graag een extra weekje 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 december 2007, 19:26 uur
Het progrock album van deze week is:
T.A.O. - The Abnormal Observations
Ik weet verder niet hoe het werkt met plaatjes posten en downloadlinks en dergelijke... via mijn gebruikelijke old-skool kanaal is hij gewoon pindakaasbaar. Bij het album heb ik al het een en ander geschreven en via een ander kanaal waar ik af en toe wat over progrock albums babbel nog iets meer.
De plaat viel uiteindelijk buiten mijn topdrie van vorig jaar, maar waar progrock daadwerkelijk Progressief mag zijn, gooide deze hoge ogen.
T.A.O. - The Abnormal Observations
Ik weet verder niet hoe het werkt met plaatjes posten en downloadlinks en dergelijke... via mijn gebruikelijke old-skool kanaal is hij gewoon pindakaasbaar. Bij het album heb ik al het een en ander geschreven en via een ander kanaal waar ik af en toe wat over progrock albums babbel nog iets meer.
De plaat viel uiteindelijk buiten mijn topdrie van vorig jaar, maar waar progrock daadwerkelijk Progressief mag zijn, gooide deze hoge ogen.
0
geplaatst: 23 december 2007, 21:59 uur
Ik was er idd even niet, ondanks mijn verwarrende interventie is de selectie van het nieuwe album toch nog goed gekomen.
0
geplaatst: 27 december 2007, 15:29 uur
Ik nog niet, ik hou me aanbevolen.
Ik vind het overigens in het algemeen wel handig wanneer een te bespreken album ook goed verkrijgbaar is.
Ik vind het overigens in het algemeen wel handig wanneer een te bespreken album ook goed verkrijgbaar is.
0
geplaatst: 27 december 2007, 16:50 uur
Dat is waar maar niet iedereen is nou eenmaal gezegend met een pc die het huidige internet op volle toeren aankan 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 december 2007, 16:57 uur
wouter8 schreef:
niet iedereen is nou eenmaal gezegend met een pc die het huidige internet op volle toeren aankan
niet iedereen is nou eenmaal gezegend met een pc die het huidige internet op volle toeren aankan

Zeer juist gesproken!
Overigens ben ik op mijn beurt wat verrast dat buiten mij kennelijk iedereen zich tot het zielen zoekende pindakaasprogramma beperkt. Als we dit niet overbrugd krijgen, moet deze maar even in de ijskast ten faveure van een andere plaat.
0
geplaatst: 27 december 2007, 17:56 uur
Maar zoals ik al heb aangegeven is het mij niet gelukt om me in te schrijven bij eMule en ik had geen idee hoe het werkte, dus: iemand?
* denotes required fields.