menu

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Jean-Maurice
Postpunk/Coldwave uit Zwitserland. Zaterdag 8 december live bij Geleen Calling.



avatar van Alicia
Undertheskin prima band uit Polen, Future Faces was mij nog onbekend, maar 't klinkt goed!

avatar van E-Clect-Eddy
Voor wie hem nog niet kende... wordt vooral pas na de intro interessant.



avatar van E-Clect-Eddy
Mijn vorige post betrof het nummer Par-T-One vs INXS - I'm So Crazy (2001)
een mash met daarin INXS' Just Keep Walking.

Whispering Sons heeft een nieuwe single uit Waste



avatar van E-Clect-Eddy
Ook de Franse Italianen(?) van Rendez Vous hebben al enkele weken een nieuwe single uit Double Zero

Klinkt wat heftiger dan voorgaand werk



avatar van Alicia



Lekkere 'old school' gothic rock met zanger Ger Egan (This Burning Effigy), James Tramel (The Wake -US en oprichter van October Burns Black), Lars Kappeler (Sweet Ermengarde, Atomic Neon) en drummer Simon Rippin (The Eden House).

avatar van Alicia



Duidelijk geïnspireerd door New Order en consorten maken deze zeer onderkoelde typetjes van Cold Cave zo nu en dan een leuk dansbaar synthpop/wave liedje.

avatar van Manfield
Iemand die deze Chicago post-punkers kent? Een single uit '81. Ze hebben weinig meer uitgebracht, volgens mij.



avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Manfield schreef:
Iemand die deze Chicago post-punkers kent? Een single uit '81. Ze hebben weinig meer uitgebracht, volgens mij.

Wat een bijzondere verzameling muzikanten. Ze hebben inderdaad maar 2 singels uitgebracht (deze) en een compilatiealbum (https://www.discogs.com/artist/373137-DA). De videoclip is zeker de moeite waard

avatar van Manfield
Dat verzamelalbum ziet er interessant uit

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Manfield schreef:
Dat verzamelalbum ziet er interessant uit

DA - Exclamation Point (2010)

Jean-Maurice
Stevige postpunk uit Rusland. Ik vind het te gek!



avatar van Chameleon Day



A Beacon School - Algernon

Van het album Cola.

avatar van E-Clect-Eddy
De volgende single van Rendez Vous (dat ze nu zonder streepje ertussen schrijven)

Van het gelijknamig album RENDEZ VOUS - SUPERIOR STATE



avatar van E-Clect-Eddy
Ook deze is heerlijk, van het debuut wat er over een paar weken aan komt.

Estrons - Lilac



avatar van reptile71
Rendez-Vous heeft ook een aardige cover van Chris Isaak:



avatar van MartinoBasso
De eerste full-length plaat van Holygram verschijnt volgende week, hier al 2 singles eruit :







avatar van reptile71
Volgens mij had je in de jaren 80 wel een aardige new wave scene in Nijmegen. Zo had je bands als Mekanik Kommando, Das Wesen, Güler, Bazooka, Vice en ook dit bandje: Esprits Animaux. Al bestaat er maar één EP van.






avatar van Chameleon Day
En uit Nijmegen kwam ook Tool & Die - Sightless (1985) - MusicMeter.nl. Van deze EP kan ik op het net zo geen opnames vinden.

avatar van reptile71
Chameleon Day schreef:
En uit Nijmegen kwam ook Tool & Die - Sightless (1985) - MusicMeter.nl. Van deze EP kan ik op het net zo geen opnames vinden.

Ken jij de EP zelf? Ben wel benieuwd. Ik koop dit soort LP's (EP's) graag. Obscure wave plaatjes kopen is mijn hobby.

Edit: zie nu je stukje bij het album. Mogelijk ga ik de gok wel nemen hem te scoren op discogs.

avatar van Chameleon Day
Er zijn nog een paar exemplaren te koop bij De Waaghaals te Nijmegen. Verkoop idd via discogs. Ben zelf mijn getapete exemplaar kwijt. Was dacht ik een heel behoorlijke EP. Beetje Japan/Sylvian-achtig. Vrij kale arrangementen, met hier en daar ook koper-blazers. En mijn herinnering vertelt me dat de nummers 'Sightless' en 'Stone Images' erg goed waren. Het zijn volgens mij allemaal gedichten die op muziek zijn gezet.

avatar van Chameleon Day
Ah, alweer vergeten, maar we hadden dit leuke topic over Nederwave/Ultra: Nederwave, Ultra, etc. (new wave en post-punk in Nederland) - MusicMeter.nl


Jean-Maurice
Interessante minimal coldwave/darkwave/electro uit Baltimore, de VS. Vandaag ook pas ontdekt na een tip. Vind het wel lekker klinken.









Jean-Maurice
Nog een interessante tip misschien? Double Echo is een postpunk band uit San Diego (VS) en Liverpool (UK). Ze maken wat mij betreft hele interessante deuntjes! Ik heb een link bijgevoegd van hun debuutalbum dat opnieuw in 2015 is uitgebracht. Ook twee links van hun laatste album 'Period Rooms' uit 2017.









avatar van Alicia
Double Echo staat al weer geruime tijd op mijn luisterlijst. L'Avenir is nog onbekend.

Jean-Maurice
L'Avenir heeft de toekomst hè!

avatar van Alicia


Zo mooi!

Jean-Maurice
White Mansion klinkt goed!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:40 uur

geplaatst: vandaag om 15:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.