Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2008, 18:39 uur
azra schreef:
Madrugada.
Iemand ooit van deze band gehoord? Ik plaats hem hier maar even ook al weet ik niet zeker of hij hier thuis hoort.
Madrugada.
Iemand ooit van deze band gehoord? Ik plaats hem hier maar even ook al weet ik niet zeker of hij hier thuis hoort.
Zeer goede band. Zijn er recentelijk mee opgehouden, althans wat betreft live-optredens. Maar het hoort hier eigenlijk niet thuis. Zeker geen post-punk/wave/gothic. Wel fraaie muziek.
0
geplaatst: 9 september 2008, 18:41 uur
Triest getinte, zwaarmoedige, uit Noorwegen afkomstige rock.
Draaien als je in de Hardangervidda met je lief op de plaid voor het open haardvuur ligt.
Draaien als je in de Hardangervidda met je lief op de plaid voor het open haardvuur ligt.
0
geplaatst: 9 september 2008, 18:46 uur
Chameleon Day schreef:
Zeer goede band. Zijn er recentelijk mee opgehouden, althans wat betreft live-optredens. Maar het hoort hier eigenlijk niet thuis. Zeker geen post-punk/wave/gothic. Wel fraaie muziek.
(quote)
Ja, ik dacht misschien iets richting de cold-wave aan en omdat cold-wave zo half familie is van new-wave en het daar hier wel om gaat ........
Ofja, anders gezegd. bekijk, beluister, en als je het leuk vind reageer je.

0
Sheplays
geplaatst: 9 september 2008, 21:45 uur
Madrugada heeft naar mijn mening niets met wave te maken.
Ik heb ze overigens dit jaar nog gezien in Paradiso met een andere gitarist. Het begin van het concert was mooi maar gaandeweg werd het rauwer en aan het eind was het één bak herrie.
Persoonlijk vind ik ze het mooist in het rustige, trage van een Majesty, Step into this room etc. maar Robert Burås' fijne gitaarspel was in deze nummers essentiëel en wordt node gemist.
Ik heb ze overigens dit jaar nog gezien in Paradiso met een andere gitarist. Het begin van het concert was mooi maar gaandeweg werd het rauwer en aan het eind was het één bak herrie.
Persoonlijk vind ik ze het mooist in het rustige, trage van een Majesty, Step into this room etc. maar Robert Burås' fijne gitaarspel was in deze nummers essentiëel en wordt node gemist.
0
geplaatst: 10 september 2008, 00:50 uur
Een paar post-punk revival bands die er bij mij de laatste tijd wel uitspringen (de verbouwingswerken aan het huis hebben als voordeel gehad dat ik enorm veel cd's op korte tijd beluisterd heb
)
- A Spectre is Haunting Europe (Vancouver, Canada) met de cd Flames (2004)
- The Opposite Sex (Washington, VS) met de cd Violent Heartstrings (2007)
)- A Spectre is Haunting Europe (Vancouver, Canada) met de cd Flames (2004)
- The Opposite Sex (Washington, VS) met de cd Violent Heartstrings (2007)
0
Lost Highway
geplaatst: 11 september 2008, 19:49 uur
http://www.youtube.com/watch?v=h8RbTq-jDLM
Voor de meesten niets nieuws onder de zon, maar wat mooi...
Voor de meesten niets nieuws onder de zon, maar wat mooi...
0
geplaatst: 11 september 2008, 22:53 uur
Niet echt new wave of post-punk, maar wel erg mooi, tenminste, vind ik: Clairvoyants - To Reassure
Luister het nummer vooral af, want het mooiste komt op het einde pas.
Wat voor genre is dat eigenlijk?
Luister het nummer vooral af, want het mooiste komt op het einde pas.

Wat voor genre is dat eigenlijk?
0
geplaatst: 12 september 2008, 00:24 uur
Post-rock? Lekker breed genre waar je veel in onder kan brengen....maar toch niet echt...het lome van Low zit er wel een beetje in. Ben wel benieuwd naar meer werk van dit gezelschap.
0
geplaatst: 12 september 2008, 09:22 uur
Dit nummer vind ik wel de uitschieter van de cd, maar de cd is best mooi, erg rustig en melancholisch. Ergens online schreef iemand "Morrissey in slowmotion" over deze cd. Zo klinkt het soms ook wel een beetje.
0
Lost Highway
geplaatst: 12 september 2008, 17:35 uur
Ik zou het ook eerder in de Post-Rock richting zoeken. Het lijkt me een combinatie van muziek genre Elbow en muziek genre ILikeTrains ( om het kind een naam te geven ).
0
geplaatst: 12 september 2008, 19:29 uur
Ja ik moest ook denken aan post-rock bij dat nummer. Bij de rest van de cd niet echt. Maar ik vind vnl die finale zo mooi met die zang, krijg er kippevel van!
0
geplaatst: 12 september 2008, 20:35 uur
Oké, nog een poging dan om een goede band aan te kaarten ;
Colder
Colder
0
geplaatst: 12 september 2008, 20:48 uur
Klinkt goed, azra! Wellicht de moeite waard om verder uit te diepen.
Edit: inmiddels wat verder gecheckt. Redelijk goede band. Wel vrij statische en abstracte muziek. Volgens mij is hun debut-album (Again, 2003) sterk electronisch (en monotoon). Op het tweede album (Heat, 2005) is dit wat meer naar de achtergrond gedrongen en staat het gitaarwerk wat meer op de voorgrond. Heel smakelijk.
Edit: inmiddels wat verder gecheckt. Redelijk goede band. Wel vrij statische en abstracte muziek. Volgens mij is hun debut-album (Again, 2003) sterk electronisch (en monotoon). Op het tweede album (Heat, 2005) is dit wat meer naar de achtergrond gedrongen en staat het gitaarwerk wat meer op de voorgrond. Heel smakelijk.
0
geplaatst: 12 september 2008, 21:13 uur
Ik vind het nogal saai eigenlijk. 
Nu moet ik ook edit-en: dat YouTube nummer vind ik nogal saai, de rest ken ik niet.

Nu moet ik ook edit-en: dat YouTube nummer vind ik nogal saai, de rest ken ik niet.
0
geplaatst: 12 september 2008, 21:20 uur
Statische, sterk repetitieve muziek....de kwalificatie "saai" vind ik te sterk. Je moet er voor in de juiste bui zijn.....dit is wel te benoemen als 'cold wave' denk ik.
0
geplaatst: 12 september 2008, 21:22 uur
reptile71 schreef:
...dat YouTube nummer vind ik nogal saai, de rest ken ik niet.
...dat YouTube nummer vind ik nogal saai, de rest ken ik niet.
Nou voor de rest geldt hetzelfde....behoorlijk monotoon.
Beluister en kijk bijv. ook:
dit
en
dit
Edit: op plaat klinkt dit toch heel anders. Veel electronischer en minder gitaarwerk. Dat nummer waar azra naar linkte, heeft live nog wel een aardig gitaarlijntje. Op het album is daarvan niets terug te vinden. Jammer!
0
geplaatst: 12 september 2008, 23:52 uur
Klinkt best ok, maar wel erg door JD beïnvloed. Iets meer eigen flavour zou wel te prijzen zijn.
0
geplaatst: 13 september 2008, 00:00 uur
Ik vind dat wel meevallen. Het plaatwerk lijkt al helemaal niet op JD. Het gitaarwerk is daar marginaal, het is meer electronisch. Ik vind het live beter.
0
geplaatst: 13 september 2008, 01:01 uur
Net stukkie AATT (And Also The Trees) gedraaid, met dank aan dit geachte FarceForum. Klonk ok - maar sommige nummers vond ik echt klinken als Section 25 (New Horizon) of ook als Mecano - de band van Dick Polak (uit Mokum).
Colder za'k nog eens beluisteren; maar ik hoor voorlopig nog geen belletjes.
Colder za'k nog eens beluisteren; maar ik hoor voorlopig nog geen belletjes.
0
geplaatst: 13 september 2008, 01:40 uur
Wat heb je geluisterd van AATT dan want over het algemeen lijkt het helemaal niet op S25.
0
geplaatst: 13 september 2008, 01:52 uur
Blitz met Underground en Flowers and Fire zijn echte post punk aanraders. Het album Second Empire Justice uit 1983 trouwens ook.
0
geplaatst: 13 september 2008, 17:47 uur
reptile71 schreef:
Wat heb je geluisterd van AATT dan want over het algemeen lijkt het helemaal niet op S25.
"The Secret Sea" - EP - Titelnr. + drie nrs live at Stafford College 30 mrt 84 ; kostte een paar centen - zag pas later dat een e.p was.
0
geplaatst: 13 september 2008, 17:50 uur
Ok, ik ken die EP niet. Staat ook niet op mume zie ik. Kun je hem misschien hier toevoegen? Welke nummers staan daar op? Of is dat dezelfde als deze?
0
geplaatst: 13 september 2008, 18:06 uur
reptile71 schreef:
Ok, ik ken die EP niet. Staat ook niet op mume zie ik. Kun je hem misschien hier toevoegen? Welke nummers staan daar op? Of is dat dezelfde als deze?
Nope, heeft als release nr. RE 3 - zit ook een insert bij over merchandising.
Track listing: Side A: The Secret Sea; There were no bounds; Side B: The tease the tear; Midnight Garden; Wallpaper Dying
Ik wil wel proberen 'em zelf (morgen) erop te plempen - lijkt me leuk zo'n eerste keer; net als vroeger: je eerste biertje, je eerste single, je kus, je eerste concert... je eerste mume-plemp.
0
geplaatst: 16 september 2008, 15:42 uur
32 Ohm
Hier gaan we denk ik nog vrij veel van horen. Dit is van Nederlandse makelarij en meer weet ik er nog niet over. Moet ik nog even uit gaan vissen. Ik weet alleen dat ze de 28ste in Geleen op Geleen Calling staan
(klinkt als editors/interpol (positief bedoelt) met iets meer electric)
Hier gaan we denk ik nog vrij veel van horen. Dit is van Nederlandse makelarij en meer weet ik er nog niet over. Moet ik nog even uit gaan vissen. Ik weet alleen dat ze de 28ste in Geleen op Geleen Calling staan

0
geplaatst: 16 september 2008, 16:26 uur
0
geplaatst: 16 september 2008, 17:15 uur
Afgaande op hun myspace is dit geen post-punk, maar post-rock in de lijn van Mogwai e.d.. Ik vind er weinig aan, allemaal al eerder gehoord.
0
geplaatst: 16 september 2008, 17:18 uur
azra schreef:
32 Ohm
32 Ohm

Dit zit op de rand van indie-rock en nu-wave. Ik vind het wat te poppy en conventioneel (coupletje, refreintje). Vind de stem van de zanger wel aangenaam, beetje Lou Reed maar dan minder praat-zang.
* denotes required fields.