MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Aardig cd'tje is dat. Ben hem nu voor de tweede keer aan het beluisteren. De eerste cd is volgens mij echt onmogelijk om te downloaden of te beluisteren., ben tussendoor al een uurtje op zoek maar echt niets gevonden. Ik ga zo ff kijken voor de andere cd. Zal straks ook een berichtje plaatsen bij dat album

Een LP van hun tweede album is hier te koop."

Guitar Noise Avant Rock Experimental Drones... op discogs verkoopt iemand de LP en heeft staan bij Comments: Weird old album

The Names - Flesh Wounds

27 jaar na hun debuutalbum Swimming komt The Names als het goed is dit jaar dan met hun tweede album. (Guns 'n' Roses is er niks bij ) Bovenstaand nummer is een voorproefje, een video van een opnamesessie. Ik vind het lang niet slecht.

Beter dan de meeste songs op Swimming, me dunkt. Geen last meer van Martin Hannett, dat lucht zeker op.

Ik heb ook het gevoel dat ze gegroeid zijn. Sowieso is het niet zo dat ze helemaal stil hebben gezeten. Zijn ook nog even onder de naam Jazz actief geweest.

Experimental Aircraft, leuk bandje uit Austin, Texas.

Heb toevallig 2 nummers van hun op mijn pc staan, volgens mij van hun site. Die klinken meer shoegazerig.

The Daysleepers, één van mijn belangrijkste ontdekkingen van 2008.

reptile71 schreef:
(embed)
The Names - Flesh Wounds

27 jaar na hun debuutalbum Swimming komt The Names als het goed is dit jaar dan met hun tweede album. (Guns 'n' Roses is er niks bij ) Bovenstaand nummer is een voorproefje, een video van een opnamesessie. Ik vind het lang niet slecht.

Mmm, toch een beetje 13 in een dozijn vrees ik.

Ik lijk Azra wel, maar de inspiratie is er gewoon; Blacklist uit New York maakt postpunk wat wel wat lijkt op Comsat Angels. Check eens hun MySpace-pagina

Ik krijg een beetje een Sisters of Mercy deja vu.

Het zal hem wel aan de liggen.

Album van het Engelse Sennen is volledig te luisteren via hun eigen site hier.
Het album is vrij afwisselend qua sound, combineert post-rock, indie en shoegazer, en bevat een aantal sterke nummers. De opener zou zelfs wel bij de post-punk revival passen.

Chameleon Day schreef:
Ik krijg een beetje een Sisters of Mercy deja vu.

Het zal hem wel aan de liggen.
En... The Mission ! Zeker qua stemgeluid. Invloeden zijn in elk geval geen geheim.

Stem lijkt inderdaad op Wayne Hussey, qua uiterlijk meer op de zanger van IsOokSchitterend

The Names - Fleshwounds.
Ik vind de stem iets te veel overheersen, ik heb toch meer met de 'oude' The Names. Klinkt origineler dan dit nummer.
Experimental Aircraft klinkt goed! Misschien dat ik me maar eens aan een cd hiervan moet begeven.

Premonition schreef:
Ik lijk Azra wel, maar de inspiratie is er gewoon;

ghehe, is dat positief

Blacklist zou zo bij het grote publiek terecht kunnen komen. Ze klinken gladgepolijst en wijken niet heel veel af buiten de grenzen wat de gemiddelde mens (lees: top40persoon) dus het kan net zoals de Editors zo opgepikt worden. Ik heb het liever iets rauwers of origineler. Neemt niet weg dat het niet goed is.

En aangezien Reptile71 of Lost Highway hem nog niet heeft aangeraden doe ik het dan maar Iron Curtain

Klinkt wel goed zo op het eerste gehoor. Het heeft wel iets van Bell Hollow. Hebben ze al een album uit? Die nummers op hun MySpace zijn van een EP en van demo's als ik het goed zie.

Geen album denk ik. Ik ga wel kijken of ik iets van ze te pakken kan krijgen, want vind het erg lekker klinken. Ze doen me ook denken aan het vroege U2.

Klinkt inderdaad niet verkeerd.

5 feb. samen met Feeding Fingers in Atlanta, Georgia. Allemaal komen dus.

Carpoolen, jij rijdt/vliegt ?

Geen probleem, als jij het vervoer en de brandstof regelt en betaalt.

Nee, dat hoort bij de bestuurder van het vliegtuig. Ik betaal de kaartjes en de snacks

En nog een leuke post-punk/funk aanrader.
Marquis de Sade

Doe mij maar een broodje Boeing 747 met kerosine dan.

reptile71 schreef:
Geen album denk ik. Ik ga wel kijken of ik iets van ze te pakken kan krijgen, want vind het erg lekker klinken. Ze doen me ook denken aan het vroege U2.

Als je wat vindt dan houd ik mij daarvoor uiteraard aanbevolen.

Tot nu toe alleen die EP kunnen vinden, maar staan maar 3 nummers op. Een album hebben ze vast nog niet, dus we moeten even geduld hebben.

Adoration is een postpunk band uit Londen en al eens anderhalf jaar geleden aanbevolen door Jean Maurice. Ze hebben nu hun debuutalbum uit en die is door mij besteld. Erg lekkere wave dat doet denken aan The Mission, Sad Lovers, The Cure en Cocteau Twins in the blender en dan net ff anders.

Lekker soundje

Klinkt zeker prima! Heeft inderdaad veel van The Cure uit hun Disintegration tijdperk.. wat zeker een compliment is!

Lost Highway
Ik was ook net op zoek naar Adoration; blijken ze hier op dit moment 'hot' te zijn. Hun debuut komt op mijn lijstje, wat een heerlijke sound. Disintegration en qua delays/sfeer ook wel wat Chameleons, zo horen we het graag!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:45 uur

geplaatst: vandaag om 14:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.