Genres / Rock / "Nooit meer beter geworden na debuut"
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2009, 17:49 uur
Topalbums van KC, maar de eerste blijft toch de beste.
Van New Order vind ik PCL wel wat beter dan Movement, trouwens.
Van New Order vind ik PCL wel wat beter dan Movement, trouwens.
0
Yann Samsa
geplaatst: 3 oktober 2009, 21:57 uur
@Misterfool
Natuurlijk is King Crimson geëvolueerd!
Zijn zijn er in geslaagd om hun stijl/songs/.. altijd nog maar iets meer te ontwikkelen. Het genre kreeg meer vorm,...,... en ik moet toegeven dat albums als b'boom een veel 'diepere sound' hebben en LTIA nog technischer verfijnder zijn en al die zever...
MAAR
Geen één album heeft me zo kunnen pakken en heeft voor mij persoonlijk zo veel emotionele waarde als het debuut, hoe beter de andere ook zijn. Daarom is KC voor mij nooit beter geworden ...
Mn mening kan waarschijnlijk nog veranderen want LTIA en Red en... heb ik nog niet zeer veel gedraaid
Groeten
Ferre
Natuurlijk is King Crimson geëvolueerd!
Zijn zijn er in geslaagd om hun stijl/songs/.. altijd nog maar iets meer te ontwikkelen. Het genre kreeg meer vorm,...,... en ik moet toegeven dat albums als b'boom een veel 'diepere sound' hebben en LTIA nog technischer verfijnder zijn en al die zever...
MAAR
Geen één album heeft me zo kunnen pakken en heeft voor mij persoonlijk zo veel emotionele waarde als het debuut, hoe beter de andere ook zijn. Daarom is KC voor mij nooit beter geworden ...
Mn mening kan waarschijnlijk nog veranderen want LTIA en Red en... heb ik nog niet zeer veel gedraaid
Groeten
Ferre
0
Yann Samsa
geplaatst: 3 oktober 2009, 22:05 uur
Ferre Clabau schreef:
Led Zeppelin
...
Led Zeppelin
...
Hm?!
Na albums als Houses Of The Holy en vooral Physical Graffiti nog eens goed te beluisteren moet ik toch vastellen dat Zeppelin niet in het rijtje past...
Ik blijf van mening dat hij beter is dan II,III, Precense, ITTOT,...
Maar zowel Houses als Graffiti is zowel op emotioneel vlak als muzikaal, tekstueel, experimenteel vlak sterker
Wel is hij, op een totaal andere manier, evengoed als IV
IV is puur vakmanschap maar I barst van de zeer sterke nummers
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 oktober 2009, 11:30 uur
Akron777, ik bijt op mijn tanden en lip, maar het is zo een "close call". De opvolger The Dark bevatte ook geweldige songs, maar eigenlijk moet ik je gelijk geven.
0
Akron777
geplaatst: 4 oktober 2009, 11:34 uur
Van the Dark vond ik de eerste aantal nummers ook geweldig, maar geen enkel nummer kan echt tippen aan Hitman of Beyond the Black. Watch the Children Pray komt wel dicht in de buurt
.
.
0
Misterfool
geplaatst: 7 oktober 2009, 13:11 uur
velen zullen het niet met mij eens zijn maar
john cale
amsterdam is zo godsgruwelijk mooi en doorleefd.
(come down come down ones more)
john cale
amsterdam is zo godsgruwelijk mooi en doorleefd.
(come down come down ones more)
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 14:08 uur
Ik ben wat Cale betreft ook nog niet verder gekomen dan Vintage Violence.
0
Aquila
geplaatst: 7 oktober 2009, 14:30 uur
????
Bijna alles wat Cale gedaan heeft is beter dan VV.
Bij bijna geen enkele artiest die ik de kast heb staan is het debuut het beste album. Alleen bij David Sylvian en The Velvet Underground. Maar dat komt meer door de klaase van hun eersteling, dan door de rest (want ook daarna wamen nog meesterwerken).
De enige die ik kan bedenken is Tori Amos. En voor Patti Smith en Captain Beefheart geldt het bijna. En dan nog een aantal artiesten (zoals Nick Drake) die nog geen handvol platen heeft gemaakt, maar dat voelt minder sterk als 'het debuut is het beste'.
Bijna alles wat Cale gedaan heeft is beter dan VV.
Bij bijna geen enkele artiest die ik de kast heb staan is het debuut het beste album. Alleen bij David Sylvian en The Velvet Underground. Maar dat komt meer door de klaase van hun eersteling, dan door de rest (want ook daarna wamen nog meesterwerken).
De enige die ik kan bedenken is Tori Amos. En voor Patti Smith en Captain Beefheart geldt het bijna. En dan nog een aantal artiesten (zoals Nick Drake) die nog geen handvol platen heeft gemaakt, maar dat voelt minder sterk als 'het debuut is het beste'.
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 20:57 uur
Ik moet de albums daarna nog luisteren, van Cale heb ik verder alleen ouder werk dan VV. Dus de stelling van het topic gaat wat mij betreft ook niet op hoor. 

0
Kingsnake
geplaatst: 8 oktober 2009, 10:05 uur
Ferre Clabau schreef:
Heart
Heart
Ik vind de tweede en derde plaat net zo sterk.
EIgenlijk vind ik Little Queen zelfs beter dan Dreamboat Annie
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 11:39 uur
Wat?? Het 2e Prodigy album is zo overduidelijk hun beste album, daarna wordt 't gelijk stukken minder. =)
0
fastpulseboy
geplaatst: 8 oktober 2009, 12:45 uur
hoe kom je nu ineens op the prodigy???
Of heeft iemand z'n bericht verwijderd....
Of heeft iemand z'n bericht verwijderd....
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 oktober 2009, 19:57 uur
Kingsnake schreef:
(quote)
Er zijn idd albums die op muzikaal vlak wel 'sterker' en mooier uitgewerkt zijn dan Dreamboat Annie.
Maar die plaat heeft voor mij, door een gebeurtenis uit het verleden, een zeer emotionele waarde voor me. Daarom:p
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 21:15 uur
Naar mijn mening hebben die beiden hun debuut overtroffen, respectievelijk met The Paramour Sessions en Meteora. Maar goed, dat is smaak

0
Akron777
geplaatst: 3 november 2009, 22:07 uur
Ik nog even in mijn platenkast en ik moet toch toegeven dat ik van Dimmu Borgir de eerste plaat toch wel het het beste vond. Enthrone Darkness komt gevaarlijk dicht in de buurt, maar de puurheid van For All Tid geeft voor mij toch echt de doorslag. Eigenlijk telt dat niet, want ik weet dat iedereen er anders over denkt
.
.
0
geplaatst: 16 november 2009, 00:21 uur
bennerd schreef:
Naar mijn mening hebben die beiden hun debuut overtroffen, respectievelijk met The Paramour Sessions en Meteora. Maar goed, dat is smaak
(quote)
Van The Paramour Sessions ben ik het met je eens.
Dat was zeker een overtreffing van infest.
Bij Meteora had ik het gevoel dat de chemie een beetje weg was, en de commerciele doeleinden hoger lagen.
Iets wat Minutes To Midnight deed bevestigen.
Jammer dat ze nu in een soort boyrockbandje veranderd zijn.
Zelfs de oude hybrid theorie nummers zingen ze nu vrij softjes.
0
Nian
geplaatst: 14 april 2010, 10:18 uur
Franz Ferdinand : hun eerste cd was machtig .. daarna ging het enkel maar bergaf
0
the x
geplaatst: 14 april 2010, 10:23 uur
Tonight vind ik anders ook een erg goed album hoor. debuut is wel beter, maar om nou te zeggen dat het helemaal bergafwaarts ging.
0
geplaatst: 14 april 2010, 14:18 uur
Television - Marquee Moon
The Smiths - The Smiths
Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
The Strokes - Is This It
The Doors - The Doors
Van Halen - Van Halen
De onderste springt er voor mij uit.
The Smiths - The Smiths
Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
The Strokes - Is This It
The Doors - The Doors
Van Halen - Van Halen
De onderste springt er voor mij uit.
0
geplaatst: 14 april 2010, 15:33 uur
Gevaarlijk lijstje, dat kan nog wel eens discussie oproepen!
Maar helemaal niet erg. Ik ben het zelf niet eens met The Smiths overigens, die in mijn optiek alleen maar beter zijn geworden na het debuut. Dat kan ook nog!
Maar helemaal niet erg. Ik ben het zelf niet eens met The Smiths overigens, die in mijn optiek alleen maar beter zijn geworden na het debuut. Dat kan ook nog!
0
geplaatst: 20 april 2010, 14:08 uur
Haha, nou kan ik The Smiths ook erg waarderen maar op de een of andere manier heeft dat debuutalbum iets speciaals. 

0
geplaatst: 20 april 2010, 23:33 uur
The Doors is wel lastig. Ik vind Waiting For The Sun ook wel zeer sterk. Ik zou niet zo snel tussen die twee een betere kunnen aanwijzen. Maar ik ben dan ook als een van de weinigen geen aanbidder van "The End".
0
Ravenous
geplaatst: 24 april 2010, 16:43 uur
Kan ik het niet mee eens zijn. Room On Fire vind ik gewoon dikke klasse, voor mij zeker net zo goed als het debuut, mss heeft het er ook wel wat mee te maken dat ik RoF eerder dan Is This It hoorde.
* denotes required fields.