MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / "Nooit meer beter geworden na debuut"

zoeken in:
stuart
Eigenlijk zijn wij beide "fout' , want was er voor Wheels Of Steel nog niet een eerder album..... (WOS was naar ik meen het 2e, dus geen debuut).....effe gecheckt , ja dus. Dan is Saxon iig wél beter geworden na het debuut.

MDV
Ik weet het, ik heb dat album in huis. Leuke plaat, maar inderdaad niet hun beste .

wijsneus
Heart - Dreamboat Annie

Op zeker Korn...weet niet of die al genoemd is. De eerste plaat was niet uit mijn cd speler te branden...daarna was het prut!!

Yann Samsa
Patti Smith zou ik ook durven te noemen.

Easter bevat wel meer bekendere hitjes, maar geen enkele plaat kan toch wel aan Horses ( Diepe Songs als Free Money, Birdland , Elegar,...)

Yann Samsa
Hm, heb ik de RAMONES al genoemd?!

Ernie schreef:
Led zeppelin nooit meer beter geworden?

grapjas

Nooit meer echt veranderd..

Alle namen die ik heb zien voorbij komen niet echt mee eens, behalve Velevet Underground en Pearl Jam..

Onderhond schreef:
The Prodigy.

Onzin natuurlijk, Music For The Jilted Generation bracht hun sound echt naar de top.. daarna werd het herhaling en minder..

Stijn_Slayer
Led Zeppelin nooit meer echt veranderd !?

Dan zou ik toch nog maar eens heel goed luisteren.

Kingsnake
Ik zou bijna zeggen Lynyrd Skynyrd omdat hun debuut zo weergaloos en waanzinnig is.

Maar de drie opvolgers mogen er best wezen.

Job for a Cowboy, Suicide Silence en Liferuiner. Allemaal geen onverdienstelijke vervolgen gemaakt, maar ze konden niet tippen aan het weergaloze debuut (respectievelijk Doom, The Cleansing en No Saints).

Ook Nasum heeft nooit een tweede Inhale/Exhale kunnen maken, maar dat was dan ook hun bedoeling niet.

orbit schreef:
(quote)

Onzin natuurlijk, Music For The Jilted Generation bracht hun sound echt naar de top.. daarna werd het herhaling en minder..

Vind jij. Ik vind The Fat of the Land toch echt het hoogtepunt, dus om nou te stellen dat het na Music for the Jilted Generation minder werd...
Dat was pas na The Fat of the Land.

Black Sabbath.

Geweldig debuut, vervolgens nog een aantal goede albums. Al staan die in de schaduw van hun eerste album.

stuart
Wel wat overdreven Deric, maar goed...het is jouw mening...

wijsneus
Ik denk dat je bij Black Sabbath de topic titel letterlijk moet nemen

stuart
Ah...was wat aan het 'dromen'; I get it...

wijsneus
Ekzeklie, ze zijn niet meer beter geworden, dus ze zijn na het opnemen van het debuut ziek gebleven.....................

Yann Samsa
King Crimson

Yann Samsa
The Pretenders

Velen zullen het met mij oneens zijn, maar toch noem ik zonder twijfel:

Muse - Showbiz.

Mr. Rock schreef:
Velen zullen het met mij oneens zijn, maar toch noem ik zonder twijfel:

Muse - Showbiz.

Ze zijn inderdaad alleen maar nog minder geworden...

jeroenheinz schreef:
(quote)

Ze zijn inderdaad alleen maar nog minder geworden...

Ik noem gelijk even Oasis - Definitely Maybe. Zijn daarna alleen maar nóg minder geworden.

Hij is op pagina 1 jammer genoeg al genoemd , maar het moet er toch nog wel even uit.

Metal Church had een fenomenaal debuutalbum, waar ze nooit meer aan hebben kunnen tippen. Ze zijn na het debuut steeds verder weggezakt.

Yann Samsa
Timesbold

Mr. Rock schreef:
(quote)

Ik noem gelijk even Oasis - Definitely Maybe. Zijn daarna alleen maar nóg minder geworden.

Sorry, niet mee eens .

"Nooit meer beter geworden na debuut": ?

Simpele vraag. Rotzooi is er zat, en dan denk ik vrij snel aan pakweg:
Led Zeppelin, Lenny Kravitz en Snoop Doggy Dogg.

Goed begonnen, maar met elk volgend album zodanig afschuwelijk verslechterd,
tot aan het punt dat het nauwelijks goed genoeg was om bij de vuilnis te pleuren
(bij ons kost een volle vuilzak toch gemiddeld 1 euro, wat 1 euro te veel is dus).

Ja hallo zeg: in plaats van illegaal down te loaden maak ik me eerder schuldig aan het onderkotsen van de wc, en zelfs dan dien ik nog steeds door te spoelen en de vuilbak vol rottige smeerlapperij buiten te zetten.

Leuk is anders.

Stijn_Slayer
the hustler schreef:

Led Zeppelin

Voeg ik ook nog aan toe:

Starsailor - Love Is Here
Interpol - Turn on the Bright Lights
Garbage - Garbage
Whitney Houston - Whitney Houston

the hustler schreef:

Led Zeppelin,

Grappig, ik ook.

Misterfool
Ferre Clabau schreef:
King Crimson

ik noem een album als red,larks tongues in aspic,thrak en the power to believe. allemaal topalbuns. het debuut is godsgruwelijk goed maar king crimson heeft zoveel moois gemaakt dat minstens even goed is als het debuut.

artiesten die hun debuut niet konden evenaren.
new order
bauhaus

allebij mooie muziek trouwens

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.