Genres / Rock / U2 is een overschatte band
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2005, 17:27 uur
Dit lijkt mij een heel interessant topic waar,denk ik,vel en veel gediscussieërd gaat worden. Ik ben het in ieder geval met de stelling eens,ik vind U2 namelijk helemaal niet zulke goede muziek maken en ik vind het echt verbazingwekkend dat er zo positief altijd gedaan wordt over U2. Het wordt tijd dat daar verandering in komt!
Ik wens iedereen veel plezier!
Ik wens iedereen veel plezier!
0
geplaatst: 25 juli 2005, 17:28 uur
Music4ever schreef:
Dit lijkt mij een heel interessant topic waar,denk ik,vel en veel gediscussieërd gaat worden.[/b]
Dit lijkt mij een heel interessant topic waar,denk ik,vel en veel gediscussieërd gaat worden.[/b]
Voor een discussie heb je wel argumenten nodig.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 17:29 uur
Lol, ik had net hetzelfde topic toegevoegd maar dan bij "Artiesten" Hobbes: kun je argumenten noemen dat ze niet overschat zijn?
0
geplaatst: 25 juli 2005, 17:41 uur
Krijgen we weer zo'n welles-nietes-topic hier waar iedereen een beetje langs elkaar heen praat zoals op een gegeven moment bij het Beatles-topic het geval was..
0
JonnieBrasco
geplaatst: 25 juli 2005, 17:44 uur
Vandale.nl:
over·schat·ten (ov.ww.)
1 te hoge waarde toekennen aan => overwaarderen
Ik denk dat de albums op MusicMeter zeker niet overschat zijn. Hun topscores hier zijn 4,0* voor mijlpalen als The Joshua Tree en Achtung Baby, dit noem ik niet overschat. Een 3,5* voor Rattle and Hum is ook redelijk, terwijl ik 3,3* voor Pop zelfs een beetje onderschat vind.
Dat de band populair is, is een ander verhaal. Dit heeft niet met overwaarderen te maken. Dat U2 hoog terug te vinden is in de Top 100 van MusicMeter betekent dat er hier veel U2-liefhebbers zijn, ook dit heeft niet met overwaardering te maken. U2 is niet overschat vind ik.
over·schat·ten (ov.ww.)
1 te hoge waarde toekennen aan => overwaarderen
Ik denk dat de albums op MusicMeter zeker niet overschat zijn. Hun topscores hier zijn 4,0* voor mijlpalen als The Joshua Tree en Achtung Baby, dit noem ik niet overschat. Een 3,5* voor Rattle and Hum is ook redelijk, terwijl ik 3,3* voor Pop zelfs een beetje onderschat vind.
Dat de band populair is, is een ander verhaal. Dit heeft niet met overwaarderen te maken. Dat U2 hoog terug te vinden is in de Top 100 van MusicMeter betekent dat er hier veel U2-liefhebbers zijn, ook dit heeft niet met overwaardering te maken. U2 is niet overschat vind ik.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 17:50 uur
Ik vond het wel grappig, dat het deze week op KINK Fm een U2 vrije week is!
0
geplaatst: 25 juli 2005, 18:49 uur
U2 is op dit moment toch veel meer dan een rockband.
Bono is bijna openlijk aan het soliciteren voor president of toch iets dergelijks.
U2 is eigenlijk de naam rockband ontstegen.
daar hebben jullie je item!!!
Bono is bijna openlijk aan het soliciteren voor president of toch iets dergelijks.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 18:52 uur
ettettummu schreef:
Dat klopt,
U2 is nu niet meer zozeer een rockband het is nu meer:
Een commerciële band die rockmuziek maakt.

0
geplaatst: 25 juli 2005, 18:56 uur
Ik las in een interview met Noel Gallagher in de humo paar maanden geleden dat volgens hem The Edge live niet eens alle gitaarpartijen kan spelen, dat achter de schermen de roadie meedoet. En nu?
.
.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 19:02 uur
zeg, U2 heeft natuurlijk wel ongelooflijk goeie muziek gemaakt, toch?
hoelang kan U2 nog teren op bad, exit of one ?
of teren ze hier niet op en kunnen ze nog steeds een aardig potje breken.
mij lijkt het ook dat de albums steeds minder worden
hoelang kan U2 nog teren op bad, exit of one ?
of teren ze hier niet op en kunnen ze nog steeds een aardig potje breken.
mij lijkt het ook dat de albums steeds minder worden
0
geplaatst: 25 juli 2005, 19:17 uur
JonnieBrasco schreef:
Vandale.nl:
Vandale.nl:
(quote)
Wat zegt deze site nou? Ik denk dat de kenners er wel over eens zijn dat U2 overschat is, zoveel erkende topalbums hebben ze niet afgeleverd.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 25 juli 2005, 19:23 uur
avdj schreef:
Wat zegt deze site nou? Ik denk dat de kenners er wel over eens zijn dat U2 overschat is, zoveel erkende topalbums hebben ze niet afgeleverd.
Met deze site kan je meten, 'kenners' kunnen alleen een natte vinger in de lucht houden. Dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Best wel tegenstrijdig wat je zegt overigens: "Kenners die het er over eens zijn dat U2 overschat is" en "zoveel erkende topalbums hebben ze niet". Zijn het nou de 'kenners' die vaststellen wat een erkend topalbum is volgens jou, of zijn bijv. sites als deze dat? M.a.w.: waar komt die zogenaamde overschatting vandaan volgens jou?
0
geplaatst: 25 juli 2005, 19:39 uur
Op deze site zitten bijna alleen maar jongeren. Ik denk dat de meningen van muziekbladen meer zeggen.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 25 juli 2005, 19:53 uur
Die zijn vaak hoger dan die hier op MusicMeter, waar we redelijk tussen de 3* en 4* blijven met U2. Dus ik snap niet wat je bedoelt met dat "kenners er wel over eens zijn dat U2 overschat is". Het feit dat je waarschijnlijk jezelf niet helemaal volgt hier, is volgens mij omdat er helemaal geen overschatting is.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 20:05 uur
avdj schreef:
Lol, ik had net hetzelfde topic toegevoegd maar dan bij "Artiesten" Hobbes: kun je argumenten noemen dat ze niet overschat zijn?
Neen, maar ik start dan ook geen topic om een dergelijke discussie op te starten. Daarbij is de discussie in principe behoorlijk zinloos aangezien het (zoals al eerder gezegd) een pure welles nietes discussie wordt.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 20:15 uur
avdj schreef:
Ik denk dat de kenners er wel over eens zijn dat U2 overschat is, zoveel erkende topalbums hebben ze niet afgeleverd.
Ik denk dat de kenners er wel over eens zijn dat U2 overschat is, zoveel erkende topalbums hebben ze niet afgeleverd.
.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 20:28 uur
Als ik kijk naar de aandacht die bijvoorbeeld de TV en TV gidsen besteden aan U2 vind ik dat enigzins overdreven. Neem de laatste 3 albums van U2. Ze vallen ongelooflijk in de herhaling maar op deze site is het gemiddelde rond de 3,5*
En wat bedoel je met een natte vinger in de lucht houden? Kun je dat wat dieper uitleggen?
En wat bedoel je met een natte vinger in de lucht houden? Kun je dat wat dieper uitleggen?
0
geplaatst: 25 juli 2005, 20:29 uur
Kos schreef:
.
(quote)
.The Yoshua Tree en Achtung, Baby zijn verreweg de hoogst gewaardeerde albums.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 25 juli 2005, 20:47 uur
avdj schreef:
Als ik kijk naar de aandacht die bijvoorbeeld de TV en TV gidsen besteden aan U2 vind ik dat enigzins overdreven. Neem de laatste 3 albums van U2. Ze vallen ongelooflijk in de herhaling maar op deze site is het gemiddelde rond de 3,5*
De hoeveelheid aandacht die een band krijgt heeft in dit geval meer met de mate van populariteit te maken, dan met overschatting (waar dit topic over hoort te gaan). Dat ze in herhaling vallen is jouw indruk, en heeft ook niet zoveel met overschatting te maken.Als ik kijk naar de aandacht die bijvoorbeeld de TV en TV gidsen besteden aan U2 vind ik dat enigzins overdreven. Neem de laatste 3 albums van U2. Ze vallen ongelooflijk in de herhaling maar op deze site is het gemiddelde rond de 3,5*
avdj schreef:
Ik bedoel dat wat 'kenners' zeggen niet heilig is. Hoe U2 echt door mensen gewaardeerd wordt, kun je aflezen aan sites waar opinies (van de meest uiteenlopende mensen) gebundeld worden, zoals MuMe. Een groepje 'kenners' kan zeggen dat een Philibraun 473AP scheerapparaat de beste is, maar een site waar 200 mensen op dat apparaat een slechte stem uitbrengen vertrouw ik liever.En wat bedoel je met een natte vinger in de lucht houden? Kun je dat wat dieper uitleggen?
0
geplaatst: 25 juli 2005, 20:56 uur
Tja, misschien heb je daar gelijk in. Maar ik heb toch het idee dat veel mensen puur op naam stemmen én kopen. Je hebt toch veel mensen, ook op deze site, die denken: Dit is m'n favorite band dus 5 sterren! Kenners zullen lijkt mij kritischer zijn.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 23:39 uur
avdj schreef:
Tja, misschien heb je daar gelijk in. Maar ik heb toch het idee dat veel mensen puur op naam stemmen én kopen. Je hebt toch veel mensen, ook op deze site, die denken: Dit is m'n favorite band dus 5 sterren! Kenners zullen lijkt mij kritischer zijn.
Kenners wel, maar critici zijn niet vaak kenners. Wat je bij U2 ziet (en wat bij vele andere bands, bijv. REM, gebeurt) is dat ze nu al jaren dramatisch werk afleveren, maar dat ze, omdat ze vroeger goede albums hebben gemaakt, nog tijden de hand boven het hoofd gehouden worden. Je ziet dan recensies die zeggen dat het weer een ijzersterke plaat is, en als de opvolger een jaar later komt, vinden ze het weer een ijzersterke plaat, maar dan in tegenstelling tot het 'wat matige' album van vorig jaar... Zo geven critici eigenlijk vaak gratis reclame voor slechte albums.
0
dutch2
geplaatst: 25 juli 2005, 23:44 uur
Paalhaas schreef: Je ziet dan recensies die zeggen dat het weer een ijzersterke plaat is, en als de opvolger een jaar later komt, vinden ze het weer een ijzersterke plaat, maar dan in tegenstelling tot het 'wat matige' album van vorig jaar... Zo geven critici eigenlijk vaak gratis reclame voor slechte albums.
Behalve natuurlijk als ze echt al decennia niet meer in staat zijn een goede plaat te produceren. Dan laten zelfs critici zo'n band vallen. Neem nou The Rolling Stones. Alleen de echte diehard fan koopt dat nu nog, terwijl de rest van de wereld er al eeuwen op uitgekeken is.
0
dutch2
geplaatst: 25 juli 2005, 23:50 uur
Vast wel. Ik vond het alleen wel aardig om eens een post in een Paalhaasmodus te schrijven. Is best leuk (maar ook een beetje simpel).
0
geplaatst: 25 juli 2005, 23:53 uur
dutch2 schreef:
Behalve natuurlijk als ze echt al decennia niet meer in staat zijn een goede plaat te produceren. Dan laten zelfs critici zo'n band vallen. Neem nou The Rolling Stones. Alleen de echte diehard fan koopt dat nu nog, terwijl de rest van de wereld er al eeuwen op uitgekeken is.
Ja, helemaal mee eens. In de nabije toekomst gaan zelfs de grootste die-hard U2- en REM-adepten doorkrijgen dat ze zichzelf voor de gek houden.
0
geplaatst: 25 juli 2005, 23:55 uur
De Paalhaasmodus? 
Misschien iets voor de Van Dale... Definitie? Laat me raden wat jullie uit de hoge hoed toveren:
Handelswijze waarbij ongegeneerd en ongegrond boude (mooi woord, titan
) uitspraken worden geopperd die enkel tot doel hebben onschuldige muziekliefhebbers op hun pik te trappen 

Misschien iets voor de Van Dale... Definitie? Laat me raden wat jullie uit de hoge hoed toveren:
Handelswijze waarbij ongegeneerd en ongegrond boude (mooi woord, titan
) uitspraken worden geopperd die enkel tot doel hebben onschuldige muziekliefhebbers op hun pik te trappen 
0
dutch2
geplaatst: 26 juli 2005, 00:15 uur
Yup. Wel leuk trouwens dat ik meteen daarna een antwoord kreeg, dus het werkt wel goed 
En ga nou ajb geen REM-topic openen want daarmee trap je deze onschuldige muziekliefhebber weer op zijn hart.

En ga nou ajb geen REM-topic openen want daarmee trap je deze onschuldige muziekliefhebber weer op zijn hart.
* denotes required fields.