MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / U2 is een overschatte band

zoeken in:
rockband is toch een ruim begrip:
Otis Redding is vooral soul.
Bob Dylan kan ook onder folk

Hmm, had niet gezien dat er rock stond. Dat Otis geen rock is weet Dries Roelvink ook nog wel.

Beatles is pop en geen rock, die zullen dus niet erin komen. Top 10? Rolling Stones, Led Zeppelin, The Who, Pink Floyd, Bob Dylan, Elvis Presley, U2...nog 3 over Dit is trouwens niet mijn lijst maar een aantal artiesten die erin zullen komem naar mijn verwachting.

Met de ogen van deze tijd is de Beatles een popband inderdaad. Maar was dat destijds ook zo? Dit is trouwens geen rethorische vraag (maar misschien wel op de verkeerde plek gesteld).

Pitbull schreef:

Hmm, had niet gezien dat er rock stond. Dat Otis geen rock is weet Dries Roelvink ook nog wel.

dat is dan een van de weinige dingen die Driesje weet, dan

Er staat nergens dat het om rockgroepen moet gaan.

Uitslag is iig:

1 U2
2 Beatles
3 Queen
4 Anouk
5 Coldplay

Anouk en Coldplay zijn natuurlijk ook veel groter dan de Stones die op 7 staan... :

Hahaha, Anouk. Queen is ook niet mijn favoriet, maar die hebben iig wat gepresteerd.

Anouk op 4,
Whahahahaha wat een grappemakers bij 3FM.
Deze lijst kun je dus niet serieus nemen.
Tijd om terug te gaan naar het topic denk ik.

Gebaseerd op hun laatste album kan ik ze wel overroepen vinden : saaie , oubollige rock met paar uitschieters die het geheel wel optrekken ...

Lekker onrealistische uitslag
De Top 5 is gewoon de Top 5 "meest gedraaid het afgelopen half jaar"
Verder waren er ook niet echt veel inzendingen.

Terug naar het topic maar weer, U2 is gezien de uitslag inderdaad overschat

Wat was die slogan ook alweer, "3FM serious radio" of zoiets.

Wat een kneuzen.

Het was zelfs in het 20 uur journaal.

Toch is 3FM wel het beste main-stream kanaal.

Als je rondom plaats 35 The Doors en Jimi Hendrix hebt staan en Anouk op 4 dan snap ik er ook niks van. Heb zelf uiteraard op The Beatles gestemd. Het stomme was nog wel dat ze volhielden dat het tussen U2 en The Beatles ging terwijl Dries Roelvink nog doorhad dat de percentages van U2 viel hoger waren. Anouk, schandalig dat zij zo hoog staat, vraag me dan toch af hoe mensen hier op kunnen stemmen.

Maar het was een leuke week qua muziek, eindelijk lekker veel oude goede muziek op de radio. Wel opvallend weinig goede vrouwenmuziek, zoals Jefferson Airplane en Janis Joplin. En de dj's vonden het zelf ook allemaal beter en mooier, waarom dan weer terug naar elke dag de 'we're just ordinary people - i was sitting wishing - 'cause you had a bad day muziek'. Stomme deals met platenmaatschappijen zeker. Komende week de nieuwe van Bon Jovi als megahit, bah die man had na 'These Days' toch echt moeten stoppen. Doe dan eens bijvoorbeeld 'In my Life' van The Beatles als megahit voor de afwisseling.

Om toch nog even naar het topic terug te keren - overigens wel irritant dat je niet naar U2 albums kunt zoek ivm aantal letters - gisteren kwam Unchained Melody van U2 voorbij en daar werd heel lyrisch over gedaan. Nou, dit was dus echt niks en kon niet in de schaduw staan van de versie van the Righteous Brs. en Willie Nelson.

U2 gaat iets te snel vervelen, ik kan uren achter elkaar naar bands als Coldplay, Muse, Stones, Beatles en Van Morrison, maar de stem van Bono vind ik dan toch een beetje irritant en te weinig afwisselend worden.

Dat heb ik zelf ook, de stem van Bono is totaal niet naar mijn smaak en dat is natuurlijk een behoorlijke smet op de nummers. Muzikaal steekt het goed in elkaar maar de muziek van U2 pakt me niet.

gemaster schreef:

Toch is 3FM wel het beste main-stream kanaal.

De minst-slechte lijkt me een betere omschrijving.

Kai
Niet dat ik het met de lijst eens ben, maar deze uitslag zag je toch al lang aankomen. Het 'gemiddelde radio luisterend persoon' hoeft tegenwoordig geen 'jimi hendrix' of 'the doors' op de radio te horen (hoe spijtig ook). Het valt me nog mee dat 'The Beatles' op 2 staan.

En over of U2 overschat is: nee ik denk het niet, ik voel in dit topic ook nogal een hoog "vroeger was alles beter" gehalte. Wat oudere mensen vroeger over de nieuwe volgens hun slechte jaren 60 muziek vonden (beatles, rolling stones). Roepen de mensen die dat toen wel mooi vonden nu over U2. Let op mijn woorden over 25 jaar krijg je overal te horen hoe geweldig U2 wel niet was. En verbaast iedereen zich erover waarom U2 niet op 1 stond bij zo'n soort gelijken lijst.

Ik denk dat het vooral komt door de leeftijd van de mensen die stemmen, die ligt volgens mij erg laag. Hetzelfde als bij Idols, jongeren stemmen erop los, terwijl veel ouderen de moeite er niet voor doen. Ik denk dat een 47 jarige die luistert naar 3FM zijn hand er niet voor omdraait te stemmen.

P.S. Als er in Nederland overal folders worden verspreid met daarop: "Stel je Top 10 bands + nummers samen, stuur het op en ontvang 10 euro" krijgen we een hele andere lijst

dutch2
avdj schreef:

P.S. Als er in Nederland overal folders worden verspreid met daarop: "Stel je Top 10 bands + nummers samen, stuur het op en ontvang 10 euro" krijgen we een hele andere lijst
Ja, lekker. Dan krijg je BZN op 1, George Baker Selection op 2 en Arno & Gratje op 3. Of erger nog.

Ik ben het eigenlijk helemaal eens met Kai. Het valt me alleen op dat jonge mensen soms ook heimwee hebben naar een tijd die ze niet hebben meegemaakt. Alsof het toen zoveel leuker was.

BZN op 1? Lijkt me niet hoor
Deze site heeft meer dan 2000 gebruikers en tot kort geleden was er niet eens één album toegevoegd.

dutch2
Maar dit is dan ook niet bepaald een site voor BZN-liefhebbers.

BZN liefhebbers weten niet eens wat internet is.

gemaster schreef:

BZN liefhebbers weten niet eens wat internet is.

Mensen van 75 (opa's en oma's) weten over het algemeen niet wat internet is nee,laat staan dat ze het zelf hebben.
Deze site is meer een Ok computer site.

wat een kut woordspeling

Music4ever schreef:

Deze site is meer een Ok computer site.

Oh shit, dan zit ik hier helemaal verkeerd.

Edit: oeps, fout gedelete, herstel.

Wel even goed quoten Hammer, dat zie ik namelijk niet.

Pitbull schreef:
Als je rondom plaats 35 The Doors en Jimi Hendrix hebt staan en Anouk op 4 dan snap ik er ook niks van. Heb zelf uiteraard op The Beatles gestemd.
Ik twijfelde zelf tussen beatles stones en U2 maar aangezien ik een groot idee had dat U2 ging winnen, heb ik daarop gestemd.
Klinkt misschien raar maar dan had je veel meer kans om prijzen te winnen.
- overigens wel irritant dat je niet naar U2 albums kunt zoek ivm aantal letters -

Ik ken het voorval en typ daarom veelal joshua of rattle in.

ze zijn niet zozeer overschat... ik vind ze meer overhyped. je wordt er tegenwoordig mee doodgegooid. dat vind ik erg jammer, want dan gaat de muziek mij tegenstaan. gelukkig wordt hun beste werk - eerste vier, vijf albums, niet al te vaak gedraaid (op de geijkte hits na dan). maar ik ben even U2-moe, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, U2 is voor mij echt zo'n radio-band wanneer ik een nummer op de radio hoor gaat hij altijd wel ff een tandje harder, maar op een cd wordt het me algauw te veel, zeker hun later werk. Welke platem ik nog wel draai zijn 'Boy', 'War' & het geniale 'Under a Bloodred Sky'. Maar of ze overschat zijn tja dat vind ik wel heel ver gaan ze hebben een paar geweldige platen gemaakt. Ik vind ze niet zo goed als men mij wil doen geloven dus in dat opzicht denk ik wel dat ze overschat zijn, maar goed het blijft heel persoonlijk.

Dat U2 als grootste band is uitgeroepen op 3FM vind ik steeds minder vreemd eigenlijk.
Nu luister ik op Veronica naar de top 1000 aller tijden en daar staan ze erg vaak erg hoog.
Dit ook bij de top 2000 en de oude top 100 aller tijden's.
Waar Queen altijd op 1 staat maar verder weinig nummers van deze band goed scoren staat U2 altijd met zo'n 5 nummers in de top 100 genoteerd. Als het gros van die mensen nu allemaal op t zelfde nummer stemmen kan volgens mij Freddie en co het wel vergeten.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:22 uur

geplaatst: vandaag om 10:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.