MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / U2 is een overschatte band

zoeken in:
ettettummu schreef:

U2 is op dit moment toch veel meer dan een rockband.
Bono is bijna openlijk aan het soliciteren voor president of toch iets dergelijks.
U2 is eigenlijk de naam rockband ontstegen.
daar hebben jullie je item!!!

Ik denk dat Bono over een jaartje of dertig de nieuwe Paus wordt.

dutch2
Paus Bonofacius 1

Paus Bonodictus, hoeft ie ook geen 30 jaar te wachten o-)

JonnieBrasco
Paalhaas schreef:

Ja, helemaal mee eens. In de nabije toekomst gaan zelfs de grootste die-hard U2- en REM-adepten doorkrijgen dat ze zichzelf voor de gek houden.

Pfoe, R.E.M.-adepten doorkrijgen dat ze zichzelf voor de gek houden. JB op zijn tenen getrapt. New Adventures in Hi-Fi, Up en Reveal zijn prachtalbums. Bij het allerlaatste album (Around the Sun) ben ik wel afgehaakt, een album die door veel recensenten de grond is ingeboord. Gek genoeg scoort dat album op MusicMeter wel weer erg hoog.

Sietse
OM ff terug te komen op het topic. Ik denk waar iedereen het wel over eens kan zijn, dat het toch wel lichtelijk irritant and overdreven is dat op de radio de hele week werd gescandeerd dat U2 de beste bestaande rock band is. Dat er momenteel niks is dat aan ze kan tippen etc etc.

Dit vind ik met name vrij irritant en overdreven omdat het daadwerkelijk wel zo is dat ze sinds pop niet echt meer super albums hebben gemaakt, waarbij zooropa eigenlijk al niet echt te pruimen was. Neemt niet weg dat Achting Baby, Yoshua Tree en The Unforgettable Fire toch wel erg sterke albums zijn om er eens 3 te noemen. Ik denk dat, die toch wel klassiekertjes mogen worden genoemd. Maar goed, das dan mijn mening.

Kos
Ze draaien gewoon al heel lang aan de top mee, dat wordt er waarschijnlijk bedoeld, inclusief hun massale altijd uitverkochte concerten enzo.

Dat is waar, maar radiostations draaien veel nummers compleet grijs en doen altijd zwaar overdreven als U2 met nieuwe singeltjes komt. Ik vind de laatste paar toch wel van SkyRadio gehalte. Uitverkochte concerten? Tja, ze hebben in het verleden wel albums gemaakt die hoog gewaardeerd zijn en die nummers kunnen ze natuurlijk altijd spelen. Maar als je objectief kijk worden er al jarenlang albums gemaakt die beter zijn dan hun nieuwe werk. Ik denk dat het ook meespeelt dat ze veel voor goede doelen doen.

U2 is absoluut de meest overschatte rockband aller tijden. Ze worden door de media (TV,Radio,Internet,Krant) compleet de hemel ingeprezen terwijl dat nergens op gebaseerd is!
Ja,het is gebaseerd op albums van U2 van 15 jaar geleden maar daar kun je toch geen 15 jaar lang op teren? Ik vond het geweldig dat Kink FM een U2-vrije week had ingelast. (een week lang geen U2!) Daar zouden veel radiostations een voorbeeld aan moeten nemen. Ik heb overigens niks tegen U2 maar ik kan er gewoon helemaal niet tegen dat ze zo worden voorgetrokken. Natuurlijk U2 heeft ook goede dingen: Ze zetten zich heel erg in voor het goede doel,ze hebben goede nummers gemaakt en hun concerten zijn erg goed. Maar al deze dingen vind ik geen reden om U2 nog steeds voor te trekken. Je moet kijken naar wat U2 op dit moment presteert,niet naar wat ze 15 jaar terug gemaakt hebben. En je kunt tot de conclusie komen dat U2 al jarenlang stilstaat in hun muzikale ontwikkeling. De laatste U2 albums zijn pure commercie en bedoeld om hun zakken mee te vullen. Ik denk dat het voor U2 tijd is om de handdoek in de ring te gooien. Tenminste: met nieuwe albums maken. Of ze willen optreden moeten ze zelf weten want als U2 hun oude nummers gaan spelen komen de mensen toch wel weer naar hun concerten.

New Year’s Day [1983]
The Unforgettable Fire [1984]
Wire [1984]
Pride (In The Name Of Love) [1987]
All I Want Is You [1988]
Night And Day [1990]
The Fly [1991]
One [1991]
Mysterious Ways [1991]
Lemon [1993]
Zooropa [1993]
Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me [1995]
The Ground Beneath Her Feet [2000]
Original Of The Species [2004]

Sietse
^uhm??? Wat?

Nummers die het spelen waard zijn bij concerten?

Sietse schreef:

^uhm??? Wat?

Kwaliteit, kwantiteit en wereldberoemdheid waar maar weinig bands tegenop kunnen. Laat de critici daar maar eens wat tegenover zetten. Ik ben benieuwd: wie evenaart of overtreft U2 op al deze 3 criteria?

Het zou toch verschrikkelijk zijn als U2 deze week tot beste artiest wordt gekozen op 3FM. Dit zou toch een schande zijn lijkt me als ze boven bands als The Doors, The Beatles en Rolling Stones eindigen?

Pitbull schreef:

Het zou toch verschrikkelijk zijn als U2 deze week tot beste artiest wordt gekozen op 3FM. Dit zou toch een schande zijn lijkt me als ze boven bands als The Doors, The Beatles en Rolling Stones eindigen?

Daar kun je van mening over verschillen. Voor mij persoonlijk zou het mensonterend zijn als de rolling stones gekozen zouden worden. Uiteraard gesteld dat ik überhaupt enig belang aan radio 3FM zou hechten.

Waar het om gaat en wat je niet kunt ontkennen is dat U2 zonder twijfel in dat rijtje thuishoort.

Dat zal Pitbull ook niet ontkennen, gezien zijn 4,5 * voor The Joshua Tree en 3,5 * voor Abbey Road en Revolver

inderdaad, daar ging het mij ook om toen ik in 't begin van 't topic vroeg om argumenten.

Dit is overduidelijk een discussie in de zin van: Er is een week of 3 veel te veel U2 op de radio en tv dus moeten we U2 neersabelen.

Het is een overtrokken reactie op een overtrokken situatie. Deze 'discussie' was twee maand geleden nooit opgestart.

Hobbes schreef:

inderdaad, daar ging het mij ook om toen ik in 't begin van 't topic vroeg om argumenten.

Dit is overduidelijk een discussie in de zin van: Er is een week of 3 veel te veel U2 op de radio en tv dus moeten we U2 neersabelen.

Het is een overtrokken reactie op een overtrokken situatie. Deze 'discussie' was twee maand geleden nooit opgestart.

Het gaat niet om de laatste 3 weken hoor.
Jarenlang wordt U2 al veel te veel opgehemeld door de media.
Vandaar ook deze topic.
En over hoe dit topic ontstaan is hoeven we niet te discusieéren,
want dat is niet boeiend.

dutch2
Music4ever schreef:
En over hoe dit topic ontstaan is hoeven we niet te discusieéren, want dat is niet boeiend.
Maar misschien nog net iets boeiender dan dit topic zelf. Want zo kun je wel aan de gang blijven. Coldplay overschat, Radiohead overschat etc. Alsof je daar een objectief antwoord op kunt krijgen

Music4ever schreef:

Het gaat niet om de laatste 3 weken hoor.
Jarenlang wordt U2 al veel te veel opgehemeld door de media.
Vandaar ook deze topic.

Onzin

En over hoe dit topic ontstaan is hoeven we niet te discusieéren,
want dat is niet boeiend.

Nogmaals: nonsens. Het is zeer zeker wel van belang aangezien er de afgelopen weken een U2 hype is geweest. En zo gigantisch wordt U2 niet opgehemeld. De afgelopen tien jaar hebben ze een handjevol bescheiden hitjes gehad en die werden slechts sporadisch gedraaid. Dit is gewoon puur overdrijven.

[quote]Hobbes schreef:
(quote)

Onzin

Leg dat eens uit dan?

Pitbull schreef:

Helemaal mee eens. Maar vergeet ook bands als Led Zeppelin en The Who niet. Deze bands hebben meer impact gehad en waren veel unieker. U2 moet stoppen met albums maken en met optredens gewoon oude nummers spelen.

dynamo d schreef:
(quote)

Kwaliteit, kwantiteit en wereldberoemdheid waar maar weinig bands tegenop kunnen. Laat de critici daar maar eens wat tegenover zetten. Ik ben benieuwd: wie evenaart of overtreft U2 op al deze 3 criteria?

Ik vind kwantiteit en wereldberoemdheid niet echt een verdienste.

En wat betreft kwaliteit: U2 heeft heus wel een boel mooie muziek gemaakt (al doet de pre-Achtung Baby periode mij persoonlijk eigenlijk niet zoveel), maar er is nog zoveel meer. Het is hooguit het topje van de ijsberg.

herman schreef:
(quote)

Ik vind kwantiteit en wereldberoemdheid niet echt een verdienste.

En wat betreft kwaliteit: U2 heeft heus wel een boel mooie muziek gemaakt (al doet de pre-Achtung Baby periode mij persoonlijk eigenlijk niet zoveel), maar er is nog zoveel meer. Het is hooguit het topje van de ijsberg.

Wereldberoemdheid: wereldwijde bekendheid vanwege U2's muziek; daar moet je wat voor doen en geeft de omvang van het aantal fans aan.
Kwantiteit: Keane is na 1 album wereldberoemd, maar heeft nog geen uitvoerige serie aan albums neergezet.
Beide criteria vind ik dus zeker een verdienste en zijn van belang wanneer je de 'grootte' van een band, voor zover mogelijk, wilt meten.

Ik luister trouwens al lang niet meer naar de radio. Dus van hypes op radio heb ik ook geen last. Wanneer ik naar U2 wil luisteren, dan beslis ik dat zelf.

lebowski schreef:
Dat zal Pitbull ook niet ontkennen, gezien zijn 4,5 * voor The Joshua Tree en 3,5 * voor Abbey Road en Revolver

Hobbes schreef:

The Joshua Tree is idd één van de beste albums die ik ken, maar het gaat mij niet alleen om 1 goed album. De beatles hebben talloze geweldige nummers gemaakt en helaas voor mij staan deze niet allemaal op een paar cd's maar op elke cd een stuk of 4 of 5.
Dan kom ik nog altijd uit zeer veel geweldige Beatles nummers, maar ik geef dan niet zo'n hoog cijfer voor een album. Ik zie overigens dat ik vele Beatles albums niet eens een cijfer heb gegeven.
Bij U2 staan toevallig bijna alle goede nummers - naar mijn mening - op The Joshua Tree waardoor ik dit album zo'n hoog cijfer geef. De meeste nummers doen mij totaal niks en het is echt niet bedoeld om U2 neer te sabelen, maar gewoon op ze op hun plaats te zetten. En die schat zelf bv. rondom de 10e plek van beste artiesten ooit - en dat lijkt me nog aardig hoog.

Tuurlijk wordt U2 tegenwoordig (te veel) gehyped, maar dat zijn ze niet eens nodig.
Zet ze 3 keer in de Arena zonder dat ze een nieuw album uitbrengen en het is ook binnen no-time uitgekocht.

Veel fans van het eerste uur (noem ik mezelf ook onder) blijven de band toch trouw.
Zag zelfs lui met vaal geworden tourshirts van de Unforgettable Fire en Joshua Tree Tour.
De laatste albums hebben voor veel van deze mensen niet de impact die de eerdere nummers/albums hadden. Toch hebben ze me live nog nooit teleurgesteld. Maar kritisch zal ik wel blijven, ik zal geen ja en amen - totofan worden.

En ze zullen morgen hoogstwaarschijlijk in de top 3 van 3FM eindigen met de Stones en ???

Top 3 beste rockband?
Dan moet Led Zeppelin daarbij

Wat dachten we van The Kinks!
Hoort voor mij daar zeker bij.

In de Top 3?
Mwa, in de mijne komt U2 toch niet dus er is een plaatsje over

top 3 denk ik niet, maar je waren wel echt goed. top 10 sowieso met bv. Beatles, Rolling Stones, Van Morrison, U2, Coldplay, Muse, Bob Dylan, Otis Redding (schieten me zo te binnen, ben vast vele vergeten)

Pitbull schreef:

top 3 denk ik niet, maar je waren wel echt goed. top 10 sowieso met bv. Beatles, Rolling Stones, Van Morrison, U2, Coldplay, Muse, Bob Dylan, Otis Redding (schieten me zo te binnen, ben vast vele vergeten)

The Beatles is niet echt een rockband.
Ik denk ook niet dat die in de lijst voorkomt.
Als je een lijst zal maken met beste bands aller tijden in het
'algemeen' dan komen The Beatles ongetwijfeld op 1.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.