MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Hier dan eindelijk mijn Rock Album van de Week.
Door alle drukte vandaag, ik was een hoesje het ontwerpen voor een cocnert dat ik eergisteren heb bezocht, bijna vergeten een album te posten.

Ik was het twijfelen tussen 3 albums. 1 album viel al meteen af omdat die band (The Tragically Hip) over het algemeen al best veel stemmen had en dan hoofdzakelijk de wat oudere albums.
Het album dat het niet is geworden bewaar ik voor ronde 2.

Deze week mogen jullie gaan luisteren naar:

Kent - Isola uit 1997.

(afbeelding)

De groep werd gevormd in 1990 onder de naam Jones & Giftet (Jones en het Gif) door de bandleden Joakim Berg, Martin Sköld, Markus Mustonen, Sami Sirviö en Thomas Bergqvist. In 1992 werd Thomas vervangen door Martin Roos, en nog in hetzelfde jaar werd de groepsnaam veranderd in Havsänglar (Zeeëngelen). Het jaar daarop verhuisde de band naar Stockholm en werd de naam in Kent veranderd, naar het voorstel van Joakims broer Adam. In 1995 kwam het eerste album uit, en werd Martin Roos vervangen door Harri Manty.

Pogingen van de groep om door te breken in de internationale muziekwereld met Engelse versies van de albums Isola en Hagnesta Hill hadden weinig succes. Toch blijft Kent de meest populaire rockband uit Zweden.

Kent staat in Zweden bekend als een links getinte band. De muziekstijl is vrij soft rocky.

Ik ken deze band nu een jaar maar vind dat ze geen enkel slecht album hebben gemaakt.
Het gaat hier trouwens om de Zweedse versie!

Hier was ik al erg nieuwsgierig naar. Ligt nu in de download.

Gaan jullie dan wel ook de zweedse en engelse versie met elkaar vergelijken..?? Of in ieder geval in eerste instantie de zweedse versie proberen..?? Meer dan aanradenswaardig, ook als je geen woord zweeds begrijpt....
Leuke keuze van meneer Guiness en wat een leuk forumonderdeel dit!

Ik heb de Zweedse versie gedownload, toch wat authentieker.
En wat klinkt dit ongelooflijk mooi, zeg! Gaat vrijwel zeker uitvallen op 4,5*, misschien wel hoger.

35007 niet kunnen vinden, helaas.
Isola wel.

Pinsnider schreef:
Gaan jullie dan wel ook de zweedse en engelse versie met elkaar vergelijken..?? Of in ieder geval in eerste instantie de zweedse versie proberen..?? Meer dan aanradenswaardig, ook als je geen woord zweeds begrijpt....
Leuke keuze van meneer Guiness en wat een leuk forumonderdeel dit!

Ik vind de Zweedse versie mooier dan de Engelse. Heb in mijn bericht ook gezegd dat het om de Zweedse versie gaat. Uiteraard mag ook de Engelse versie beluisterd worden.

Ik beluister momenteel de Zweedse versie, heb overigens ook de Engelse versie hier. Weet zeker dat dit een hoog cijfer gaat worden, want dit is helemaal mijn muziek!

De muziekstijl is vrij soft rocky.
Vind je dit ook voor dit album, want ik vind het af en toe best hard. Beter gezegd: Ik ken (veel) rustigere rockmuziek.

Die tekst kwam van internet. Maar echt hard vind ik de muziek van Kent ook weer niet. Ligt eraan wat je gewend bent denk ik

Deel 2 van het album is inderdaad wat rustiger, had alleen deel 1 geluisterd.

Zit nog te twijfelen tussen de 4,0* en 4,5*. Aan de ene kant is het een prachtig album, aan de andere kant is het niet echt een album die ik zomaar even opzet.

Maar dat hoeft toch ook geen minpunt te zijn?
Ik zet mijn nummer 1 en 2 ook niet op in vrolijke buien.
Ik vind buienalbums meestal juist beter, die doen meestal wat meer met je.

Het is nogal afwijkend van wat ik normaal luister, dus ik weet nog niet zo goed wat ik er mee moet.

De albums die ik (heel) hoog waardeer, zijn allemaal albums die ik (bijna) altijd zo op kan zetten, ongeacht stemming.

Ach, wat afwisseling kan geen kwaad, toch?

Hangt er vanaf wat voor afwisseling. Dit was een zeer welkome afwisseling ja.

Waarom gebeurt dit wel bij het Rock maar niet het -Metal album van de week..

Ik zal mijn zo album doorgeven.
En ja hij is te pindakazen.

Misschien handig als je een album wilt plaatsen dat die wel te downloaden is.
En anders een account aanmaken bij You Send It ,https://www.yousendit.com/ album zippen en plaatsen en aan degene die het album willen downloaden emailen met de link. En volkomen legaal.

Het album dat ik had gekozen is ook overal makkelijk te vinden

Mijn Rock album van de week is het album:

The Brew - A Million Dead Stars (2010)

http://www.musicmeter.nl/al...

(afbeelding)

Gewoon lekkere recht voor zijn raap Rock van vader en zoon Tim en Kurtis Smith samen met James Badwick.

De band heeft een prima live reputatie opgebouwd.

Veel luister plezier.

Kent is een leuk, sfeervol album die mij aangenaam verrast heeft

Inderdaad, erg goed album. Doet me soms wel denken aan een wat hardere Sigur Rós, maar dat ligt vast aan het taaltje.
4,5 sterren, de beste ontdekking in dit topic tot nu toe.

week 01 (13/06/2010): hoi123 : And So I Watch You From Afar - And So I... (2009)
week 02 (20/06/2010): misterfool : Gong - Camembert Electrique (1971)
week 03 (27/06/2010): trebemmit : Pharah Overlord - #1 (2000)
week 04 (04/07/2010): laboomza : The Devil's Blood - The Time of No Time... (2009)
week 05 (11/07/2010): Joy4ever : Third Eye Blind - Third Eye Blind (1997)
week 06 (18/07/2010): R u s t w e e k
week 07 (25/07/2010): Nicholas123 : Stone Temple Pilots - Stone Temple Pilots (2010)
week 08 (01/08/2010): Sandokan-veld : Can - Delay... 1968 (1981)
week 09 (08/08/2010): Casartelli : White Willow - Sacrament (2000)
R u s t w e e k
week 11 (22/08/2010): Ferre : Timesbold - Timesbold (2002)
week 12 (29/08/2010): Arrie : Mighty Baby - Mighty Baby (1969)
week 13 (05/09/2010): Mastodonner : Cog - Sharing Space (2008)
week 14 (12/09/2010): ArthurDZ : Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore (1965)
week 15 (19/09/2010): Kronos : Katmandü - Katmandü (1990)
R u s t w e e k
week 16 (03/10/2010): cornucopia: 35007 - 35007 (1997)
week 17 (10/10/2010): Guinness1980: Kent - Isola (1997)
week 18 (17/10/2010): Papartis: The Brew - A Million Dead Stars (2010)
week 19 (24/10/2010): Them
week 20 (1/11/2010): Chevy93:

Gewoon lekkere recht voor zijn raap Rock
Verenigd Koninkrijk
Blues
Label: Jazzhouse

P.S. 1 november is geen zondag, maar een maandag. Dat weet ik, omdat ik dan jarig ben.

Ik heb al een correctie doorgestuurd.
Het album is echt veel meer Rock dan Blues.
Luister maar.

Casartelli (moderator)
Zojuist Katmandü beluisterd. Kronos refereert aan "Led Zeppelin en vooral Great White". Nu ken ik Great White niet, maar veel Led Zeppelin hoor ik er toch niet in. De enige jaren '90 band die ik enigszins met Led Zeppelin zou willen vergelijken is Thunder (en dan eigenlijk enkel op het debuut), omdat daar het epische, logge geluid dat ik met Led Zeppelin associeer veel meer voor het voetlicht komt. Dit klinkt mij in de oren als typische jaren '80 hardrock, vergelijkbaar met Dio en Michael Schenker Group. De rockers doen me bijzonder weinig, de mid- en downtempo nummers maken wat meer indruk. Ik houd het voorlopig, voor de verandering, maar even op 3 sterren.

Even een administratieve update:

* And So I Watch You From Afar - And So I Watch You From Afar - 3½*
* Gong - Camembert Electrique - 3*
* Pharaoh Overlord - #1 - 3*
* The Devil's Blood - The Time of No Time Evermore - 3*
* Third Eye Blind - Third Eye Blind - 2½*
* Stone Temple Pilots - Stone Temple Pilots - 3½*
* Can - Delay... 1968 - volgt nog
* White Willow - Sacrament - 4*
* Timesbold - Timesbold - volgt nog
* Mighty Baby - Mighty Baby - 3*
* Cog - Sharing Space - 3*
* Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore - 3*
* Katmandü - Katmandü - 3*
* 35007 - 35007 - volgt nog
* Kent - Isola - volgt nog
* The Brew - A Million Dead Stars - volgt nog

Ik volg dit topic een beetje, stilletjes op de achtergrond. Af en toe pik ik er eens een album uit dat me wel wat voor mij lijkt:

Gong - Camembert Electrique: Spijtig van de overmaat aan Spielereien, had anders wel leuk kunnen zijn.

The Devil's Blood - The Time of No Time Evermore: Een ontdekking! Vind ik erg gaaf, en ... uit Nederland(!) nog wel.

Can - Delay... 1968: Had tot voor kort nog nooit van Can gehoord, blijkbaar is dat een schande voor een muziekkenner
Interessant, en benieuwd naar de andere albums.

Katmandü - Katmandü: Voorlopig nog niet echt meegevallen. Track 5, When the Rain Comes vind ik dan wel weer erg goed. Misschien nog enkele keren meer beluisteren?

Kent - Isola: Erg goede schijf. Ik kende reeds de single If You Were Here (hier Om du Var Här ), maar ook de rest van het album bevalt me uitstekend. (Als je de stemmen van het engelse album erbij telt eigenlijk geen geldige kanidaat voor dit topic lijkt me, maar dit geheel terzijde.)

Cabeza Borradora schreef:
Kent - Isola: Erg goede schijf. Ik kende reeds de single If You Were Here (hier Om du Var Här ), maar ook de rest van het album bevalt me uitstekend. (Als je de stemmen van het engelse album erbij telt eigenlijk geen geldige kanidaat voor dit topic lijkt me, maar dit geheel terzijde.)

De Engelse versie is losuitgebracht van de Zweedse versie en staat dus ook los van elkaar op musicmeter.
Volgens mij heb ik me netjes aan de regels gehouden

smartass...

The Brew trouwens gevonden.

Een en ander kunnen luisteren.

Gong is not my cup of tea.
35007 is echter prachtig, betoverend, hypnotiserend, psychedelisch.
Mighty Baby spreekt me ook aan..
Kent ook erg goed. Ik heb inmiddels meer albums gevonden en geluisterd. De band verdient meer aandacht.
The Brew uiteraard ook goed. Ook ouder werk van hen is het luisteren waard.

Ben benieuwd naar de keuze van Them.

Zeker vergeten?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.