Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2011, 22:22 uur
Heb nu het eerste nummer van deze schijf uit de speakers knallen.
Als het hele album zo is gaat me dit zeer goed bevallen.
Als het hele album zo is gaat me dit zeer goed bevallen.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 03:27 uur
Cabeza Borradora schreef:
Toch wel een verademing; soms heb ik de indruk dat hier op MuMe het melancholisch MOET zijn om goed te worden bevonden. Ik persoonlijk vind dat nogal makkelijk. Diepgaande maar opgewekte muziek daarentegen...
Toch wel een verademing; soms heb ik de indruk dat hier op MuMe het melancholisch MOET zijn om goed te worden bevonden. Ik persoonlijk vind dat nogal makkelijk. Diepgaande maar opgewekte muziek daarentegen...
Maar wat wil je HIER dan. Misschien eens op zoek gaan naar de Spaanse variant van MusicMeter. Daar zal vast een grotere voorkeur bestaan voor zonniger muziekjes.

0
geplaatst: 14 maart 2011, 16:01 uur
músicametros.es?
¡No gracias! Daar zit ik echt niet op te wachten. Ik vind Spanje een uitstekend film-land, maar er word maar weinig muziek gemaakt wat me kan bekoren. De Zweden daarentegen... Mavericks van Johnossi heeft wat meer gekost dan Kent om me te overtuigen, maar uiteindelijk ben ik er toch voor gevallen. Mijn grootste struikelblok in het begin blijkt nu 1 van hun troeven te zijn. De karakteristieke stem van John Engelbert, die me eerst teveel aan Michael Stipe deed denken, blijkt eens gewend, verslavend te werken. (In tegenstelling tot die van de R.E.M. zanger, waar ik altijd meteen genoeg/teveel van heb.)
De songs zijn van een meer dan aanvaardbare kwaliteit tot erg goed. De muzikale invulling echter, met dikwijls zeer fantasierijke effecten en versierinkjes, lift het niveau van de songs steeds een trapje hoger. Een paatje dat hier regelmatig met veel plezier de player opgaat.
edit: Aan Editors moet ik soms ook wel spontaan denken bij die stem van John Engelbert.
¡No gracias! Daar zit ik echt niet op te wachten. Ik vind Spanje een uitstekend film-land, maar er word maar weinig muziek gemaakt wat me kan bekoren. De Zweden daarentegen... Mavericks van Johnossi heeft wat meer gekost dan Kent om me te overtuigen, maar uiteindelijk ben ik er toch voor gevallen. Mijn grootste struikelblok in het begin blijkt nu 1 van hun troeven te zijn. De karakteristieke stem van John Engelbert, die me eerst teveel aan Michael Stipe deed denken, blijkt eens gewend, verslavend te werken. (In tegenstelling tot die van de R.E.M. zanger, waar ik altijd meteen genoeg/teveel van heb.)De songs zijn van een meer dan aanvaardbare kwaliteit tot erg goed. De muzikale invulling echter, met dikwijls zeer fantasierijke effecten en versierinkjes, lift het niveau van de songs steeds een trapje hoger. Een paatje dat hier regelmatig met veel plezier de player opgaat.
edit: Aan Editors moet ik soms ook wel spontaan denken bij die stem van John Engelbert.
0
geplaatst: 14 maart 2011, 16:10 uur
Warroir Soul heb ik binnen. Ook al een keer geluisterd.
Prima rock cd. Zal nog een paar keer luisteren voor een goed oordeel.
Nu opzoek naar Brant Bjork.
Prima rock cd. Zal nog een paar keer luisteren voor een goed oordeel.
Nu opzoek naar Brant Bjork.
0
geplaatst: 14 maart 2011, 22:22 uur
@CB Leuk om te lezen dat Johnossi je zo goed bevalt.
Ik zal van de week nog eens wat Zweedse rockalbums opzoeken en je een pm sturen.
Ik zal van de week nog eens wat Zweedse rockalbums opzoeken en je een pm sturen.
0
geplaatst: 16 maart 2011, 16:55 uur
Wederom weer vergeten?
Riel niet meer gezien sinds 29 januari...
Them niet meer sinds 14 maart.
0
geplaatst: 16 maart 2011, 21:02 uur
Heb gisteren het plaatje van Brant Bjork in zijn geheel beluisterd. Zoals elke plaat die ik ken van Brant Bjork is dit ook weer een heerlijk relaxte zomerse plaat. waarin ik mezelf in een cabrio langs de westkust van den USA zie cruisen
.
Toch vind ik dit niet de beste plaat van hem, dan zet ik toch nog liever Gods & Goddesses op van vorig jaar
. Toch vind ik dit niet de beste plaat van hem, dan zet ik toch nog liever Gods & Goddesses op van vorig jaar

0
geplaatst: 16 maart 2011, 21:14 uur
chevy93 schreef:
Wederom weer vergeten?
Wederom weer vergeten?
Riel kunnen we dus vergeten denk ik.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 11:08 uur
Voor het geval Them niet komt opdagen heb ik al wel iets klaar liggen zodat we er geen dubbele rustweek van hoeven te maken.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 20:28 uur
Wat mij betreft gaat Cabeza gewoon. Als Them toch een album wilt plaatsen, doet hij dat volgende week gewoon.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 20:32 uur
@Papartis: Goed, want ik heb toch maar de moeite genomen de plaat die ik het liefst wilde voorstellen toe te voegen. (Aaarch, wat een rotklus toch altijd) Hopelijk komt ie er op tijd op, anders word het die andere keuze, iets richting punk-rock. Zitten weinig volgers van dit topic op te wachten vrees ik...
0
geplaatst: 23 maart 2011, 20:36 uur
@Chevy: De plaat die ik moest toevoegen om hier te kunnen voorstellen heeft meer gitaar-solo's 

0
geplaatst: 23 maart 2011, 20:49 uur
Volgens mij moeten we niet gaan zitten wachten tot die toevoeging goedgekeurd is.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 21:16 uur
Zal voor morgen vroeg zijn dan, ik zit nu op de trein... Heb de files hier niet. Moet toch op zijn minst een hoes fotootje bij.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 21:18 uur
Doe geen moeite, natuurlijk heb ik een album paraat.

Gov't Mule - By A Thread (2009)
Gov't Mule is voor mij de meest onderschatte en meest onbekende band die er is, of in ieder geval van wie ik het niet verdiend vind. Deze mannen maken progressieve bluesrock, met een rauwe tint. Geen muziek die je met je ogen dicht kan beluisteren, maar muziek waar je van wakker wordt, die je ogen opent en waar je handen de ritmes meetikken.
Op het eerste ogenblik zou je kunnen denken dat dit een standaardje is, maar ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Deze plaat moet groeien en wanneer hij is uitgegroeid kun je echt met volmaaktheid naar deze plaat luisteren.
Gov't Mule is creatief, pakkend, progressief en weet mij op momenten in vervoering te brengen. Voor mij dé topper van 2009, en hopelijk voor enkelen een plaat die toch nog hoog kan scoren.

Gov't Mule - By A Thread (2009)
Gov't Mule is voor mij de meest onderschatte en meest onbekende band die er is, of in ieder geval van wie ik het niet verdiend vind. Deze mannen maken progressieve bluesrock, met een rauwe tint. Geen muziek die je met je ogen dicht kan beluisteren, maar muziek waar je van wakker wordt, die je ogen opent en waar je handen de ritmes meetikken.
Op het eerste ogenblik zou je kunnen denken dat dit een standaardje is, maar ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Deze plaat moet groeien en wanneer hij is uitgegroeid kun je echt met volmaaktheid naar deze plaat luisteren.
Gov't Mule is creatief, pakkend, progressief en weet mij op momenten in vervoering te brengen. Voor mij dé topper van 2009, en hopelijk voor enkelen een plaat die toch nog hoog kan scoren.
0
geplaatst: 23 maart 2011, 22:27 uur
prog. Bluesrock met rauwe... Moet spek naar mijn bek zijn...B-)
0
geplaatst: 23 maart 2011, 22:40 uur
Hmm... een plaat van ruim een uur die eerst moet groeien. Niet echt een goede start. 

0
geplaatst: 24 maart 2011, 11:55 uur
Ben al bekend met deze plat, maar heb hem al een tijdje niet meer gedraaid. Zal het dus snel weer eens doen 

0
geplaatst: 24 maart 2011, 14:35 uur
Na het eerste gehoor vind ik hem een beetje wisselvallig, niet alles is even boeiend. Inderdaad stevige bluesrock, met toch iets meer nadruk op blues. Progressief? Lichtjes. Rauw? Inderdaad, slechts een tintje. Zal er ook wel aan liggen wat je gewend bent. Al bij al een album dat zich niet lang op een herbeluistering zal laten wachten.
0
geplaatst: 24 maart 2011, 15:05 uur
Alsof ik in het verkeerde topic zit. Dit klinkt meer als een bluesplaat.
0
geplaatst: 24 maart 2011, 15:16 uur
Ik ken dit album ook al, ik heb hem in mijn bezit.
Deze band heeft een zeer goede live reputatie.
Ik heb ze 2 keer live in Paradiso gezien. Echt super.
Rum 2,5 uur lang sompige blues rock. Prima band.
Als je de mogelijk hebt, ga ze zien. Is echt de moeite waard.
Warren Haynes, de zanger/solo gitarist speelt ook bij de Allman Brothers Band.
Een ander goed album is Deja Voodoo (vind ik persoonlijk iets beter dan dit album).
Deze band heeft een zeer goede live reputatie.
Ik heb ze 2 keer live in Paradiso gezien. Echt super.
Rum 2,5 uur lang sompige blues rock. Prima band.
Als je de mogelijk hebt, ga ze zien. Is echt de moeite waard.
Warren Haynes, de zanger/solo gitarist speelt ook bij de Allman Brothers Band.
Een ander goed album is Deja Voodoo (vind ik persoonlijk iets beter dan dit album).
0
geplaatst: 24 maart 2011, 20:03 uur
Cabeza Borradora schreef:
iets richting punk-rock.
iets richting punk-rock.
Daar wil ik af en toe ngo wel eens naar luisteren. Ben dus benieuwd om welke artiest het gaat.
Gov't Mule zo maar eens opzoeken.
0
geplaatst: 24 maart 2011, 20:22 uur
@ Guinness: stuur eerst maar eens een paar van die beloofde leuke zweedse rockers door, dan vertel ik je daarna misschien wel wie het net niet is geworden voor volgende week. 

0
geplaatst: 25 maart 2011, 14:26 uur
Mag ik ook in mijn inbox kijken? 
Tot nu toe heb ik gevonden:
Carptree - Nymf (2010)
Dozer - Beyond Colossal (2008)
Immanu El - They'll Come, They Come (2007)
Opeth - Damnation (2003) Nog niet beluisterd
Anekdoten - Gravity (2003) Nog niet beluisterd

Tot nu toe heb ik gevonden:
Carptree - Nymf (2010)

Dozer - Beyond Colossal (2008)

Immanu El - They'll Come, They Come (2007)

Opeth - Damnation (2003) Nog niet beluisterd
Anekdoten - Gravity (2003) Nog niet beluisterd
* denotes required fields.