Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2011, 21:37 uur
Kronos schreef:
Blijkbaar heb je iets van de opzet van het topic gemist Paulus. De bedoeling is een rock album voor te stellen dat volgens jou te weinig aandacht krijgt. Het zou daarom niet meer dan 40 stemmen mogen hebben is de afspraak. Een beetje erover mag natuurlijk. Maar bijna 200 stemmen erover is wat teveel van het goede. Liefst een vrij onbekende artiest/band dus.
Blijkbaar heb je iets van de opzet van het topic gemist Paulus. De bedoeling is een rock album voor te stellen dat volgens jou te weinig aandacht krijgt. Het zou daarom niet meer dan 40 stemmen mogen hebben is de afspraak. Een beetje erover mag natuurlijk. Maar bijna 200 stemmen erover is wat teveel van het goede. Liefst een vrij onbekende artiest/band dus.
Helder nu.
Het 5e album van John Mayall, The Blues Alone zou ik graag willen voordragen. Eigenlijk een soloalbum met alleen de medewerking van drummer Keef Hartley. Het laat mijns inziens horen wat een goede bluesman John Mayall was en nog steeds is. Hij fungeerde niet alleen als springplank voor jong gitaartalent.
Dit album bevat diverse hoogtepunten. En er is nog maar zo weinig op gestemd. Veel te weinig....
0
geplaatst: 4 september 2011, 21:45 uur
Dat album mag eigenlijk ook neit want staat als blues op musicmeter...
ik vind het echter geen probleem om er een luisterbeurt aan te wagen.
0
geplaatst: 4 september 2011, 22:05 uur
Guinness1980 schreef:
We hadden ook een metalalbum, dus... Als hij het als rock beoordeeld.Dat album mag eigenlijk ook neit want staat als blues op musicmeter...
0
geplaatst: 4 september 2011, 22:31 uur
chevy93 schreef:
(quote)
We hadden ook een metalalbum, dus... Als hij het als rock beoordeeld. Dan had dat album eigenlijk ook niet gemogen.
Tijdens de eerste ronde werd duidelijk egzegd dat een album als rock moet staan aangegeven op Musicmeter.
Als het als rock/metal of blues/rock staat aangegeven is het wel weer mogelijk.
0
geplaatst: 4 september 2011, 22:34 uur
Guinness1980 schreef:
Dan had dat album eigenlijk ook niet gemogen.
Dan had dat album eigenlijk ook niet gemogen.
Welk album was dat trouwens? Bij Kvelertak staat wel degelijk rock / metal als genre.
0
geplaatst: 5 september 2011, 19:02 uur
Quadraphonic schreef:
(afbeelding)
Robin Trower - For Earth Below (1975)
http://www.musicmeter.nl/al...
Dit album moest een paar grote schoenen vullen na het onder liefhebbers populaire Bridge of Sighs en leek niet geheel in de smaak te vallen. [...]
(afbeelding)
Robin Trower - For Earth Below (1975)
http://www.musicmeter.nl/al...
Dit album moest een paar grote schoenen vullen na het onder liefhebbers populaire Bridge of Sighs en leek niet geheel in de smaak te vallen. [...]
Die grote schoenen werden volgens mij gevuld met Robin Trower - Live! , toch algemeen het meest gewaardeerde Trower album, mijn gedacht. Maar soit, of moesten de schoenen met "For Earth Below" gevuld worden na het Live album?? De twee dateren van 1975, ik weet niet welke er eerst was. Ik heb alleen "Live". Een leuk album, met technisch sterke gitaarpartijen in wat zwakke, standaard nummers. Omdat bij meerdere artiesten uit die tijd in deze stijl de live albums veruit sterker waren dan de studio albums (Rick Deringer, Pat Travers, Ted Nugent, ...) verwacht ik niet veel van 'For Earth Below', maar ga hem toch wel eens opzoeken.
0
geplaatst: 9 september 2011, 00:39 uur
Guinness1980 schreef:
Vroeger werd er echt niet zo'n onderscheid gemaakt. Blues spelen was een bijzondere scene in het Londen van de jaren 60, waar destijds veel "rockers" aan meededen. Led Zeppelin (Jimmy Page) was daar een voorbeeld van. De Stones ook. Rory Gallagher zou zonder zijn bluesroots nooit zo'n heftige gitaarrocker zijn geweest. Jeff Beck idem.
De platenbusiness wilde graag vakjes maken. En zo kwamen de schotjes in de wereld van de muziek.
Is John Mayall blues? Dat moet je eens aan puristen vragen. Alleen "zwarten" kunnen bluesmuziek maken. De "witten" maken er in hun ogen maar een aftreksel van. Gary Moore blues? of toch hardrock? Peter Green's Fleetwood Mac was een mooi voorbeeld van een crossover band. Creatievelingen vonden al gauw de term "bluesrock" uit.
Maar goed "The Blues Alone" vond ik altijd een heel mooi album van een zeer bevlogen iemand.
0
geplaatst: 9 september 2011, 06:31 uur
Los daarvan is hier eigenlijk de afspraak gemaakt dat het album op deze site rock als genre moet hebben om als Rock Album van de Week gekozen te mogen worden.
0
geplaatst: 9 september 2011, 20:53 uur
Paulus_2 schreef:
Helder nu.
Het 5e album van John Mayall, The Blues Alone zou ik graag willen voordragen. [...]
(quote)
Helder nu.
Het 5e album van John Mayall, The Blues Alone zou ik graag willen voordragen. [...]
Euh, helder? Bekijk dat nog eens zodra de paddo's zijn uitgewerkt....

0
geplaatst: 9 september 2011, 21:37 uur
Kronos schreef:
Los daarvan is hier eigenlijk de afspraak gemaakt dat het album op deze site rock als genre moet hebben om als Rock Album van de Week gekozen te mogen worden.
Bij Kvelertak stond ook nog Metal maar ik wilde graag dat een groter publiek kennis zou maken met het album. Het doet me dan ook deugd om te zien dat een aantal het album geweldig vinden.
Over 2 weken heb ik de gelimiteerde versie van het album!

0
geplaatst: 30 september 2011, 23:37 uur
En nu? Nieuwe ronde? Ik heb hier toch wel een paar leuke platen weg kunnen halen... En het is niet zo elitair als bij de metalbroeders... Post een coole plaat die niet veel stemmen heeft (<40 stemmen) en deel je muzieksmaak met anderen... Geen hoogdravend gedoe, maar lekkere muziek delen... Zijn er nog liefhebbers?
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 08:43 uur
Ik wilde van de week al een bericht posten of er nog (genoeg) liefhebbers zijn voor een nieuwe ronde 
Inderdaad, en de afspraak is dat het album als Rock op Musicmeter moet staan. Rock/Blues Rock/Pop etc is uiteraard ook geen probleem.

cornucopia schreef:
Post een coole plaat die niet veel stemmen heeft (<40 stemmen) en deel je muzieksmaak met anderen...
Post een coole plaat die niet veel stemmen heeft (<40 stemmen) en deel je muzieksmaak met anderen...
Inderdaad, en de afspraak is dat het album als Rock op Musicmeter moet staan. Rock/Blues Rock/Pop etc is uiteraard ook geen probleem.
0
geplaatst: 1 oktober 2011, 09:29 uur
cornucopia schreef:
En nu? Nieuwe ronde? Ik heb hier toch wel een paar leuke platen weg kunnen halen... En het is niet zo elitair als bij de metalbroeders... Post een coole plaat die niet veel stemmen heeft (<40 stemmen) en deel je muzieksmaak met anderen... Geen hoogdravend gedoe, maar lekkere muziek delen... Zijn er nog liefhebbers?
Ik heb ook wel wat leuke albums die niet zo bekend zijn.

0
geplaatst: 1 oktober 2011, 13:46 uur
cornucopia schreef:
En nu? Nieuwe ronde? Ik heb hier toch wel een paar leuke platen weg kunnen halen... En het is niet zo elitair als bij de metalbroeders... [...]
En nu? Nieuwe ronde? Ik heb hier toch wel een paar leuke platen weg kunnen halen... En het is niet zo elitair als bij de metalbroeders... [...]
Ik ontdek hier ook steeds leuke dingen, waaronder verschillende die ik nog steeds blijf draaien. dus, als er nog plaats is, spring ik ook op de bus.
Het gaat er hier nog wat losser en chaotischer aan toe dan bij het metal album topic, maar... elitair?? Die begrijp ik niet.
0
shadowboxer
geplaatst: 4 oktober 2011, 21:04 uur
I'm in! Altijd in om nieuwe bands te ontdekken, maarrre is het vrij om voor te stellen of is er iemand die alles in goede banen leidt?
0
geplaatst: 4 oktober 2011, 21:10 uur
We maken gewoonlijk een lijstje en dan komt ieder op zijn beurt telkens op woensdag.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 11:17 uur
T'is weer goei weer zekers? Kom uit die strandstoel en meld je aan!
Ik zou zeggen, laatste kans om dezelfde volgorde aan te houden. Deze week bevestigen of anders vanachter aanschuiven. Zo kan iemand de lijst aanpassen, en de "OK" bij Guiness vervangen door "12/10/2011". Ik heb hier momenteel Blast Tyrant van Clutch (weer eens) opstaan. Lekker!
OK: Guinness1980
OK: Kronos
OK: cornucopia
OK: Cabeza Borradora
? : laboomzaa
? : Bardt1980
OK: Papartis
? : Quadraphonic
OK: Don Cappuccino
? : Chevy
? : Paulus_2 -
OK: shadowboxer
Ik zou zeggen, laatste kans om dezelfde volgorde aan te houden. Deze week bevestigen of anders vanachter aanschuiven. Zo kan iemand de lijst aanpassen, en de "OK" bij Guiness vervangen door "12/10/2011". Ik heb hier momenteel Blast Tyrant van Clutch (weer eens) opstaan. Lekker!
? : laboomzaa
? : Bardt1980
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 11:59 uur
Meld me af!
OK : Bardt1980
OK : Bardt1980
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 20:06 uur
laboomzaa schreef:
Meld me af!
Meld me af!
Spijtig. Met Bloodiest had ik niet zoveel. Ook moeilijk te plaatsen. Valt naar mijn gevoel een beetje tussen metal en rock in. Wat duistere black/doom metal sfeer in een stoner-rock achtige omkadering. Heb hem vanmorgen nog eens beluisterd, wil me toch niet "pakken".
The Hellacopters daarentegen vond ik direct leuk. Bleek nog niet hun sterkste album, want ik ben daarna hun discografie gaan omspitten, met Payin' the Dues momenteel als favoriet.
Jammer dus dat je niet meer meedoet, maar wel erg welopgevoed dat je het even meld. Chapeau!
Kom je niet vaak tegen in de cyber-gemeenschap.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 22:05 uur
Welopgevoed als je je afmeld of goed opgevoed als anderen verwittigd? 
Zelf haak ik af. Ik heb de interesse in dit spel grotendeels verloren en doe procentueel gezien veel meer ontdekking in mijn eigen ontdekkingsreis (of in andere topics).
Wel wil ik speciaal één artiest noemen die ik door dit topic ontdekt heb: Kent. Hulde voor diegene.
Tevens heeft dit ook mijn interesse in Scandinavische rock aangewakkerd.

Zelf haak ik af. Ik heb de interesse in dit spel grotendeels verloren en doe procentueel gezien veel meer ontdekking in mijn eigen ontdekkingsreis (of in andere topics).
Wel wil ik speciaal één artiest noemen die ik door dit topic ontdekt heb: Kent. Hulde voor diegene.

0
geplaatst: 6 oktober 2011, 07:05 uur
chevy93 schreef:

Graag gedaan. Dankzij deze band ben ik me ook meer in de Scandinavische muziek gaan verdiepen.
Jammer dat ook jij ermee stopt. Met name Immanu El was me erg goed bevallen.
Maar we zitten inmiddels toch alweer op 8 deelnemers!
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 22:36 uur
zullen we't gewoon op woensdag houden?
12-10: Guinness1980
19-10: Kronos
26-10: cornucopia
02-11: Cabeza Borradora
09-11 :Bardt1980
16-11: Papartis
23-11: Don Cappuccino
30-11: shadowboxer