MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Aan mij de eer om de nieuwe ronde te openen.
Ik ga dan eindelijk het album aan jullie presenteren dat ik in eerste instantie in de eerste ronde al had willen gebruiken.

Jaded Sun - Gypsy Trip (2008)

(afbeelding)

Jaded Sun is een rockband uit Ierland die in 2002 is opgericht.
Een jaar of 8 geleden ben ik dankzij mijn oudere broer met deze band in aanraking gekomen.
Hij had ze in een pub live gezien en wilde er muziek van hebben.
Destijds waren er enkele (demo) nummers via hun site te downloaden.
Persoonlijk vind ik onderstaand nummer hun beste maar helaas staat het niet op hun debuutalbum.

In de overige nummers zit trouwens wel wat meer rock met af en toe wat blues invloeden.

Helaas weet ik er niet veel boeiends over te vertellen maar ik hoop in ieder geval dat jullie in ieder geval nieuwsgieriger zijn geworden door de toegevoegde filmpjes.

Filmpjes nog niet gezien, maar de combi rock-blues maakt mij ALTIJD nieuwsgierig

shadowboxer
Raw vind ik niet zo boeiend, maar Whisky (ik drink schots! ) Drinker is zeker een fijn nummertje! Gaan we checken

Klinkt interessant, kan het album helaas niet vinden

Op spotify te vinden.

Ik vind het wel een goed album. Moderne bluesy rock die me aan meerdere bands uit het verleden doet denken. Molly Hatchet onder andere. Het nodigt me wel niet echt uit om het vaker te gaan beluisteren. Maar dat komt vooral omdat er zoveel andere dingen liggen te wachten.

Een soort moderne versie v/d oude AC/DC of Krokus, met lekkere, bijna als slidegitaar(?) klinkende solo's erdoor. Bij de eerste beluistering werd ik nogal enthousiast, bij de tweede, eerder vandaag, viel het me allemaal wat licht en doorzichtig uit. Ik ga hem toch zeker nog eens laten voorbijkomen, benieuwd of mijn eerste, of tweede indruk het dichtst benaderd zal worden.

Musichiel schreef:
Klinkt interessant, kan het album helaas niet vinden

Je hebt een PM. Zal nu geen probleem meer zijn

Jaded Sun. Doet me denken aan jaren 80 rock in een nieuwe jas. Het rockt en swingt behoorlijk!

Deze keer een wat meer relaxed album niet zo heavy. Meer poppy, folk, melodieus, klein.

De Noorse band Cortina met het album Sound of a New Day

http://www.musicmeter.nl/al...

Ik hoor er wel wat Del Amitri in.

(afbeelding)

[url= http://www.youtube.com/watch?v=K22yfO6Wn1U&feature=youtube_gdata_player.[/url]

Mooie hoes, lijkt wel een Nederlandse stad. Misschien Delft ofzo?

Het is van de Franse schilder Monet en het is de Zuidertoren in Amsterdam

Ik denk niet dat Monet in de laatste jaren van zijn leven nog veel kleurenfotos gemaakt heeft, en die auto's op de foto lijken niet bepaald in zijn tijdsbeeld te passen....

Het is inderdaad wel het zicht op de Zuiderkerk vanuit dezelfde hoek zoals op het schilderij van Monet (Canal à Amsterdam - 1874).
Maakt me niet minder benieuwd naar de muziek die er achter schuilt.

Bedankt voor de aanpassing. De foto op de site van de info is niet de hoes van dit album.
En uiteindelijk gaat het om de muziek inderdaad.

Ik ben op dit moment Jaded Sun aan het luisteren.
Wat een lekker album. Ik hoor hier o.a. Humble Pie enThe Brew in.
Lekker recht voor z'n raap. Hou ik wel van.
Voorlopig een 4,0.

Bij Cortina ga ik verscheidene malen spontaan aan Coldplay denken, vooral vanwege de zanger, meer bepaald wanneer hij de hogere noten opzoekt. Maar er zijn genoeg momenten op het album die er ook mijlenver afliggen. Na het album slechts twee maal gedraaid te hebben kan ik nog niet veel meer meegeven dan deze eerste indruk, maar die is dus zeker niet negatief.

Coldplay heb ik er (gelukkig) nog niet in gehoord.

Als ik hem nog eens beluister zal ik eens noteren op welke momenten ik wel

Ok, ben benieuwd!

Jammer dat het in de 3e week al meteen mis gaat...

Ik zie net dat Cabeza aan de beurt was

Nu al?? En ik ben mijn tijd aan't verdoen op dat MuMe klinkt anders gedoe.... De dag gaat te kort zijn....

Je bent voor zover ik weet de eerste die het niet leuk vind om aan de beurt te zijn

Eigenlijk was het gisteren al aan Cabeza dus had ik zijn beurt gewoon moeten inpikken.

Update!

Guinness1980 : Jaded Sun - Gypsy Trip (2008)
Papartis : Cortina - Sound of a New Day (2011)
Cabeza Borradora :
Kronos :
Musichiel :
cornucopia :
Don Cappuccino :
shadowboxer :

Als je het jouwe klaar hebt wil ik wel wisselen, of achteraan aanschuiven. Zoals je merkt ben ik hier meer om te beluisteren dan om te presenteren.
Ik ben volledig bij verrassing genomen; ik had geen idee dat ik zo vroeg op de lijst (nouja, lijstje) sta, en was ook nog van gedachte dat het woensdag was
Ik heb in ieder geval nog niks voorbereid, en vandaag heb ik er ook geen tijd meer voor...

Ik heb ook nog niks klaar Cabeza en moet er nog even over nadenken welk album het gaat worden.

Dus ga je gang zou ik zeggen, tenminste als je vandaag wel tijd hebt.

Okee, toch nog een gaatje gevonden. Ik ga deze keer maar eens voor een oudje, 41 jaar weeral, uit 1971 dus. Een album voor de liefhebbers, even lekker af te breken door verzuurde criticasters, dan de vingers bij af te likken door liefhebbers. Omdat stoner hier nogal in de smaak lijkt te vallen, denk ik dat dit plaatje hier toch ook wel wat bijval zou moeten kunnen krijgen. Ze worden weleens bij de grondleggers van het genre geplaatst, en door vooraanstaande stoner-muzikanten als invloed aangehaald. (Luister eens naar bv. Sawdust Caesar = Brant Bjork ).

Leaf Hound - Growers Of Mushroom (1971)

(afbeelding)

Keep on rockin'

Dat ziet er interessant uit. En nog lekker makkelijk te vinden op Spotify ook.

(Via Megaupload zal het zeker niet meer binnen te halen zijn )

Kronos schreef:
[...]
(Via Megaupload zal het zeker niet meer binnen te halen zijn )

...het begin van het einde....

Leuke ontdekking, dit album van Leaf Hound. Ik had nog nooit van die band gehoord. Wat me vooral treft is hoe een album van 1971 erg fris kan klinken. Wellicht heeft dat ook te maken met alle retro-toestanden vandaag. Het valt me nu des te meer op hoe een band als Graveyard werkelijk niets toevoegt. Dat moet natuurlijk ook niet. Maar het zet jongere luisteraars (waaronder ik in dit geval ook nog mezelf moet rekenen) toch vaak op een verkeerd been. Dat deze muziek zo krek hetzelfde al eerder is gedaan drong nog niet helemaal tot me door.

Leuke hoes! Eens kijken waar ik deze nog kan binnen hengelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:24 uur

geplaatst: vandaag om 09:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.