MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis

zoeken in:
Stijn_Slayer schreef:
Fucking vreselijk. Is dit representatief voor het album (van Shellac)?

Hm, hoor dit voor het eerst en had iets verschrikkelijks verwacht, maar ik snap je reactie niet echt. Wat hoor jij wat ik niet hoor?

Stijn_Slayer
Eén slap riffje met een aardige bas en een slechte zanger en ditto tekst.

Misterfool
Behoorlijk slechte muziek inderdaad.

Stijn_Slayer schreef:
Eén slap riffje met een aardige bas en een slechte zang en ditto tekst.

En dat zegt een fan van Nelis de Jong

Wat is Cortez the Killer dan?

Haha, die lag voor open doel inderdaad. Ik kon me nog inhouden.

Wel opvallend dat Stijn zo'n enorme liefhebber is van gitaarmuziek, maar het niet meer weet te waarderen zodra het tot de pure essentie wordt teruggebracht.

herman schreef:

Wel opvallend dat Stijn zo'n enorme liefhebber is van gitaarmuziek, maar het niet meer weet te waarderen zodra het tot de pure essentie wordt teruggebracht.

Je moet wel een beetje (kruis)verbanden willen zien: het heeft bij wel iets van Songs: Ohia en je herkent er ook wel dingen van de kalere akoestische hiphop zoals Atmosphere (een toffe ontdekking, dankzij de bro's here) en Arrested Development.

Hmm, als dit de pure essentie is, laat dan de toeters en bellen maar aanrukken Vervelend indie gezeur met zo'n betweterig klinkend Amerikaantje.. het is maar hoe je er naar wilt luisteren kennelijk. Flauw om ook iemand's muzikale voorkeuren hierin te betrekken, die staan hier verder niet ter discussie.

Mjuman schreef:
(quote)

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Neil Young is ook geen meestergitarist, maar die heeft tenminste nog een unieke stijl en weet d.m.v. zijn hakkende solo's te boeien.

Dit is gewoon troep van iemand die niet eens weet hoe een gitaar werkt. Ik voel me als gitarist nogal belachelijk gemaakt... Terugbrengen tot de essentie is de juiste noot kiezen. Deze gast kan gewoon niet spelen.

herman schreef:

Stijn houdt van het als diarree rondspuiten van noten in de leegte, omdat dat virtuoos is en virtuoos spelen kunnen maar weinig mensen, maar als je dat kunt, dan ben je wel een zogeheten 'mega muzikant'.

Maarten, jij doerak.

Stijn_Slayer

Stijn_Slayer schreef:
Dit is gewoon troep van iemand die niet eens weet hoe een gitaar werkt. Ik voel me als gitarist nogal belachelijk gemaakt... Terugbrengen tot de essentie is de juiste noot kiezen. Deze gast kan gewoon niet spelen.

Objection! Al kan ik me voorstellen dat je dat aan de hand van deze niet-representatieve (imho één van de minste Shellac-nummers) keuze zou kunnen denken. Maar Albini is wel degelijk een kundige gitarist. Uiteraard op de niet-conventionele wijze waar ik zo van hou en die jij (denk ik) haat.
Het eerste Shellac-album (waar dit nummer dus niet van afkomstig is) staat wat mij betreft zeker op gelijke hoogte als Atomizer. Daarna werd het al met al geleidelijk slapper.

Stijn_Slayer
Ligt eraan wat er met niet-conventionele wijze bedoeld wordt. Mark Knopfler kan bijv. wel spelen, maar vind ik ook niet zo interessant. Is me te conventioneel. Ik doe ook niet echt mee aan de Clapton = God ophemeling.

Nu weet ik in ieder geval dat dit geen representatief nummer is.

Hebben jullie nu al naar Atomizer geluisterd, jongens en meisjes, dames en heren?

Stijn_Slayer schreef:
Ik doe ook niet echt mee aan de Clapton = God ophemeling.

Dat was meer dan 40 jaar geleden

herman schreef:
Hebben jullie nu al naar Atomizer geluisterd, jongens en meisjes, dames en heren?

Ik kende hem allang, en vind het een gewaagde en geslaagde keuze (wanneer duikt deze plaat nou op in de geijkte lijstjes?). Heeft wel de nodige invloed gehad, vooral qua geluid en dan met name het gebruik van de drumcomputer. Maar ik vind het songmateriaal niet over de hele linie sterk en daardoorook geen echte topper (zoals At Action Park dat wel is).

herman schreef:

(afbeelding)

:D

herman schreef:
Nee, hij staat niet op Spotify en van de berichtjes hier word ik niet echt vrolijk. Ik zie geen reden om achter dit album aan te gaan. (behalve dat het in deze lijst staat)

Stijn_Slayer
itchy schreef:
(quote)

Sommigen grijpen het nog maar al te graag aan.

itchy schreef:
(quote)

Weet je hoelang Mozart, Bach en Chopin al kasjewijne zijn; en ook die muziek wordt nog volop gewaardeerd En niet om te mrn, maar vanaf single waren zelfs op 33 toeren de soli van Clapton uit z'n Cream-tijd (Swablr, Down at the Crossroads) en vlak daarvoor nauwelijks na te spelen.

En een iegenlijk die pretendeert iets van gitaren en soli denkt te weten, wil ik graag de vraag voorleggen wie (Allman of Clapton) precies wat speelt op Layla - de titelsong. Later -aangetast door drugges en liquide substanties - heeft de man wel eens live gesmokkeld, met een schaduwgitarist in zijn kielzog, maar zijn oudere werk is niet verkeerd.

Check dit gitaarduet eens: YouTube - Eric Clapton & Jimmy Page - Miles road (1965) (Audio only)

Stijn_Slayer
Wie Allman en Clapton niet herkent heeft er inderdaad niet echt kijk op.

Mjuman schreef:
(quote)

(afbeelding)

^ Kost dat nou zo'n workshop digitaal plikken en knappen en cursor dronken maken??

Mjuman schreef:
^ Kost dat nou zo'n workshop digitaal plikken en knappen en cursor dronken maken??

Ben ontwetend omtrent de stand van zaken wat betreft de alcoholconsumptie van jouw cursor, maar ik heb die van mij vooralsnog altijd prima in bedwang weten te houden...

Stalin schreef:
(quote)

Ben ontwetend omtrent de stand van zaken wat betreft de alcoholconsumptie van jouw cursor, maar ik heb die van mij vooralsnog altijd prima in bedwang weten te houden...

Die bewegende gifjes (zoals dat plaatje van Jeff Bridges) beïnvloeden in Windows(Fietstas) en Internet Exploder - het spul hier- de cursor in bepaalde mate: die wordt instabiel en je wordt er een beetje tureluurs van; ik heb dat ook op het grappen-topic en da's niet fijn.

Zelf ben ik nog (vrij ouderwets, gezien de immer voortschrijdende software-ontwikkeling heden ten dage) misbruiker van Windows XP en heb van bovengenoemde problemen vrijwel nooit last...

Stijn_Slayer schreef:
Eén slap riffje met een aardige bas en een slechte zanger en ditto tekst.

Eerlijk gezegd is het één van de weinige lyrics die mij doet lachen. (make him cry like a woman, no particular woman).

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.