MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Punk Album van de Week

zoeken in:
aslan (crew)
de rondos

Net aan de Toy Dolls toegekomen. Funny op zijn beste momenten. Niet slecht, maar ik betwijfel of ik hier wel meerdere keren wil naar luisteren. Toch een 3* voor de leute.

Nog wat aan het inhalen en nu ligt The Chariot // Long Live op. en halfweg de plaat kan ik nu al zeggen dat ik dit het beste vind die hier al is gepasseerd!

Ik voeg meneer Brooklyn Dodger hier ook ff aan toe, hij zij me dat ie graag meedoet:

week 01 (14-02-2013): bennerd: More Than Life - Love Let Me Go (2010)
week 02 (21-02-2013): aslan: Nails - Unsilent Death (2010)
week 03 (28-02-2013): trebremmit: NRA - Leaded (1997)
week 04 (07-03-2013): jspr_g: Acres - Acres (2012)
week 05 (14-03-2013): sxesven: The Chariot - Long Live (2010)
week 06 (21-03-2013): McSavah: Gone with the Pain - La Ideología del Vacio (2008)
week 07 (28-03-2013): Don Cappuccino:
week 08 (04-04-2013): Boenga:
week 09 (11-04-2013): platedraaier:
week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan:
week 11 (25-04-2013): niels94:
week 12 (02-05-2013): leander?:
week 13 (09-05-2013): Dexter:
week 14 (16-05-2013): essence:
week 15 (23-05-2013): ThirdEyedCitizen:
week 16 (30-05-2013): laboomzaa:
week 17 (06-06-2013) Brooklyn Dodger

NIEUWE PUNK?!

Hoi hoi!

Ik ben de laatste tijd dit topic wat aan het verwaarlozen (druk door de opnieuw begonnen lessen e.d.) Maar dus nu toch m'n tip: City of Caterpillar - City of Caterpillar.
Waarschijnlijk zullen er een paar hem al kennen, maar ik ken dan ook nog weinig (en al zeker erg sterke) onbekende Punk.

(afbeelding)

Punk zeg ik, al gaat deze plaat vaak toch net wat verder. Lange uitgesponnen Screamo tracks met veel Post-Rock invloeden. Een minpuntje is toch de productie die wat te rommelig klinkt, al is de rauwheid wel erg vet en voegt die zeker wat toe aan de sfeer.
Ik hoop dat dit voor sommige toch een toffe tip is.

Tof . Toegeven, geen groot fan van de band maar de split met pg. 99 die ik hoorde mocht er zeker wezen.Oude punkers.....sla maar weer een weekje over.

Brooklyn Dodger
Briljante plaat die ik ook gelukkig op lp heb. Zware lange screamo met een hoop 'postrock' stukken waar ik vaak niet tegen kan maar hier past het perfect bij

sxesven
Altijd een beetje gemengde gevoelens over deze plaat gehad, nooit echt mijn favoriet geweest, maar toch alleszins in orde. De gelegenheid aangegrepen om hem maar weer eens uit de kast te trekken; had er nu 3* voor staan, maar dat wordt wel weer 3,5*. Er zitten echt wat toffe momenten in, maar de bezwaren zoals ik die ooit in mijn oorspronkelijke recensie daar heb neergezet bestaan nog steeds. Ik merkte gisteren dat mijn aandacht af en toe echt verslapte, en dat het vooral de kortere nummers met minder gepingel zijn die het voor mij doen.

In het topic zelf reageer ik uiteraard wat overdreven, maar vaak trek ik dit echt niet. Screamo die maar niet op lijkt te schieten. Nu is progressieve emo mij niet vreemd, denk CTTS, Envy, Maximillian Colby of Julia, maar hier wil het me maar niet boeien. Te weinig spanningsboog, te veel opbouw en een sfeer die niet aankomt. Jammer, maar helaas. Slecht is het natuurlijk niet.

leander?
week 01 (14-02-2013): bennerd: More Than Life - Love Let Me Go (2010)
week 02 (21-02-2013): aslan: Nails - Unsilent Death (2010)
week 03 (28-02-2013): trebremmit: NRA - Leaded (1997)
week 04 (07-03-2013): jspr_g: Acres - Acres (2012)
week 05 (14-03-2013): sxesven: The Chariot - Long Live (2010)
week 06 (21-03-2013): McSavah: Gone with the Pain - La Ideología del Vacio (2008)
week 07 (28-03-2013): Don Cappuccino: Toy Dolls - Absurd-Ditties (1993)
week 08 (04-04-2013): Boenga: Inner Terrestrials - Tales of Terror (2012)
week 09 (11-04-2013): platedraaier: Rondos - Red Attack (1980)
week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan: City of Caterpillar - City of Caterpillar (2002)
week 11 (25-04-2013): niels94:
week 12 (02-05-2013): leander?:
week 13 (09-05-2013): Dexter:
week 14 (16-05-2013): essence:
week 15 (23-05-2013): ThirdEyedCitizen:
week 16 (30-05-2013): laboomzaa:
week 17 (06-06-2013) Brooklyn Dodger

Nog 2 weken achter elkaar Screamo hierna, schat ik zo?

'Lange uitgesponnen Screamo tracks met veel Post-Rock invloeden.' Dit gaat echt iets voor mij zijn, denk ik. Als Glenn iets aanraadt is het meestal ook wel de moeite.
Eerst nog Inner Terrestrials proberen, die heb ik blijkbaar overgeslagen.
Rondos beviel me echt niet. Veel te plattekes.. Maar de eerste ronde van dit topic is voorlopig zeker niet mis!

leander?
ThirdEyedCitizen schreef:
Nog 2 weken achter elkaar Screamo hierna, schat ik zo?

Als ik voor een album ga waar nog geen van de deelnemers op heeft gestemd niet. Als ik genoegen neem met een album dat alleen McSavah kent wel

Rondos ga ik nu proberen. Normaal niet zo mijn ding, maar ik ben toch wel geïntrigeerd (mede door de De Kift connectie). NRA, Toy Dolls en Inner Terrestrials ga ik voorlopig even links laten liggen. De rest is inmiddels beluisterd of kende ik al. Tot nu toe is Gone WIth the Pain de fijnste ontdekking.

Brooklyn Dodger
leander? schreef:
(quote)

Als ik voor een album ga waar nog geen van de deelnemers op heeft gestemd niet. Als ik genoegen neem met een album dat alleen McSavah kent wel

Flinke SKRAMZ uitspraak . Daarom deze prachtige comic:

(afbeelding). Trouwens Leander speel jij niet in Einzelgänger of zit ik er naast? Wat ik zover via via hoorde was tof.

leander?
Brooklyn Dodger schreef:
(quote)

Flinke SKRAMZ uitspraak . Daarom deze prachtige comic:
(afbeelding).

Ja, voor mij wordt deze ronde een beetje gekenmerkt door albums die ik al ken, dus ik wil graag zo veel mogelijk mensen iets nieuws aanbieden.
Trouwens Leander speel jij niet in Einzelgänger of zit ik er naast? Wat ik zover via via hoorde was tof.

Haha, dat verspreid zich snel, zeg. Dat klopt. 10 Mei hebben we ons eerste optreden

Rondos bevalt me trouwens verrassend goed! Ik heb het album inmiddels al weer vier keer geluisterd.

Brooklyn Dodger
jonosh wat kennisen van mij wonen in de omgeving van Sommeren dus kom er heel soms, extreem tof zaaltje. Goed podium, prima geluid(Niek held bij alles), prima goedkoop bier en altijd een fijne sfeer. Doet me altijd denken aan een hippie versie van Belgische hardcorepunk jongerenhuizen, erg DIY maar ook gewoon goed gerunt.

leander?
Dat klinkt goed Ben er zelf nooit geweest.

Benieuwd naar Niels' nominatie! Waar blijft die?

De dag is nog lang. Gewoon een keer heel hard roepen, dat werkte de vorige keer ook.

NIEUWE PUNK?!

Oeps

De drukte zorgt ervoor dat ik überhaupt niet zo veel meer op MuMe kom als voorheen, en ook dat dit topic er veel te veel bij in is geschoten - hopelijk haal ik het grotendeels nog in, binnenkort. Ik ga mijn best doen.

Nu mijn nominatie. Mensen die mijn smaak iets beter kennen weten dat er op punkgebied eigenlijk maar één subgenre is waaruit ik fatsoenlijk kan putten voor een topic als dit: het op MuMe plotseling ontzettend hippe emo.

Bijgevolg is dat enkele users hier het album al zullen kennen: sorry, heren. Zoveel keuze heb ik nu eenmaal niet.

Het album (ok, het is een EP, maar dat scheelt met zijn tien minuten maar zo'n vijf minuten op het album dat ze uitgebracht hebben) waar ik voor ga is Tristan Tzara - Da Ne Zaboravis (2005).

(afbeelding)

Screamo van een bijzonder hoge plank. Vrachtladingen energie, intensiteit en emotie in een ziedende draaikolk van geluid gepropt. Het duurt dus maar kort, maar in die tijd komt er enorm veel over je heen. Ik ga hem straks zelf ook maar weer eens opzetten

Enjoy!

En ik heb het album van vorige week nog niet eens beluisterd. Die van Niels kost niet zo veel tijd.

Hij is trouwens hier gratis en legaal te downloaden: Tristan Tzara

De muur van geluid is werkelijk waar fantastisch, maar dit is het type geschreeuw waar ik maar niet doorheen kan komen. Erg jammer.

Ditte. Dat is ongewijzigd.

toevallig ken ik die niet. 9 minuten heb ik vast nog wel ergens over vandaag. tof!

leander?
Belachelijk dikke plaat. Wel jammer van het gemiddelde, Niels.

Belachelijk goeie 9 minuten. De productie is me misschien ietsje te massief, maar dat is een kleinigheidje.

Vandaag ga ik Tristan Tzara nog een keer beluisteren en dan schrijf ik er een review bij.

vage gast ben jij. Zo daar kun je het weer even mee doen voorlopig

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.