Genres / Rock / Het Punk Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 26 april 2013, 18:40 uur

Heel veel Screamo vind ik echt te chaotisch en rommelig en dat heb ik bij Tristan Tzara compleet niet. Maar ik zal Orchid weer eens een keer beluisteren en ik ga Ampere ook opzoeken.
0
geplaatst: 26 april 2013, 18:43 uur
Ik snap Don Cappuccino wel, de productie is best helder en al is het absoluut een grote chaos, je kunt de losse instrumenten goed horen en er wordt gewerkt met behoorlijk herkenbare melodieën. Bovendien zijn de vocalen dusdanig gaaf dat zelfs Don dat moet inzien 
Ik heb mijn cijfer trouwens verhoogd

Ik heb mijn cijfer trouwens verhoogd

0
geplaatst: 26 april 2013, 19:29 uur
Zo hé, ik heb mijn beeld van punk wel flink moeten verleggen de laatste 2 maanden. Generatiekloof of zoiets denk ik. Maar na 3x luisteren heb ik nog geen idee wat ik met Tristan Tzara aan moet. Tot nu toe vind ik het een bak pleurisherrie met een hoop geschreeuw die kant nog wal raakt. Het Dadaistische is me in ieder geval wel duidelijk. Of het nog goed komt met mij en screamo weet ik niet. Als ik nu een cijfer zou geven, wordt het een 1 of 1,5.
0
Brooklyn Dodger
geplaatst: 26 april 2013, 19:43 uur
Tristan Tzara(niet onverdienstelijke dichter ook) mensen ik voel me oud
. Deze plaat ook al een goede 4 jaar niet meer gehoord tot een aantal weken geleden iemand die ik ken hem weer opgooide. Goede(niet geweldige) Duitse screamo met voor mij een iets te nette productie. Aantal leden speelde ook in Louise Cyphre wat ik nog een stuk beter vindt.
. Deze plaat ook al een goede 4 jaar niet meer gehoord tot een aantal weken geleden iemand die ik ken hem weer opgooide. Goede(niet geweldige) Duitse screamo met voor mij een iets te nette productie. Aantal leden speelde ook in Louise Cyphre wat ik nog een stuk beter vindt.
0
geplaatst: 26 april 2013, 19:51 uur
Van die band ken ik alleen het album Wenn Wir Menschen..., wat ik persoonlijk eigenlijk niet zo bijzonder vind. Maar ik moet daar inderdaad nog wat meer van gaan horen, zo schijnt die band mee te doen op een paar goede splits.
Deze ep is trouwens oprecht één van mijn favoriete emowerkjes.
0
Brooklyn Dodger
geplaatst: 27 april 2013, 17:54 uur
1,2,3,4 who's punk, what's the score

niels94 schreef:
Van die band ken ik alleen het album Wenn Wir Menschen..., wat ik persoonlijk eigenlijk niet zo bijzonder vind. Maar ik moet daar inderdaad nog wat meer van gaan horen, zo schijnt die band mee te doen op een paar goede splits.
Oh god wwenn wir menschen.....ik heb mijn vinyl hiervan met liefde ooit opgestookt in een kampvuur, wat een kutproductie en kutsongs.... Band is op splits altijd extreem goed dus check dat vooral. Ohja en luister dan ook Republic of Dreams waar tristan/chypre leden inzetten extreem fijne (recente) band.
0
geplaatst: 27 april 2013, 18:58 uur
Zo slecht vond ik het zeker ook weer niet, maar ik zal je raad opvolgen en de splits gaan luisteren, want ze staan met een aantal bands op een plaat die ik niet tot de minsten reken 

0
sxesven
geplaatst: 27 april 2013, 22:53 uur
Lekker plaatje, jeuj. Tofste nominatie tot nu toe wmb!
Louise Cyphre wel aardig maar niet heel erg mijn ding. Ook uit Duitsland: Yage. Anders Leben is echt wel ene dikke plaat en die 10" ook trouwens. En andere chaotische Duitsche schit natuurlijk bij A Fine Boat, That Coffin! Verder in orde: The Apoplexy Twist Orchestra (nog een splitje met La Quiete gedaan), A Case of Grenada und Kobra Khan. En dan zijn er nog wel 100 bands ongeveer, maar lang niet alles even spitze.
Louise Cyphre wel aardig maar niet heel erg mijn ding. Ook uit Duitsland: Yage. Anders Leben is echt wel ene dikke plaat en die 10" ook trouwens. En andere chaotische Duitsche schit natuurlijk bij A Fine Boat, That Coffin! Verder in orde: The Apoplexy Twist Orchestra (nog een splitje met La Quiete gedaan), A Case of Grenada und Kobra Khan. En dan zijn er nog wel 100 bands ongeveer, maar lang niet alles even spitze.
0
geplaatst: 28 april 2013, 14:33 uur
City of Caterpillar - City of Caterpillar (2002) :
iets wat ik live wel zou kunnen waarderen; alle instrumenten staan op hun manier in de kijker.
Thuis zie ik dit echter niet zitten, en dat heeft veel met (alweer) het geschreeuw van de zanger te maken. Jammer.
iets wat ik live wel zou kunnen waarderen; alle instrumenten staan op hun manier in de kijker.
Thuis zie ik dit echter niet zitten, en dat heeft veel met (alweer) het geschreeuw van de zanger te maken. Jammer.
0
geplaatst: 28 april 2013, 14:37 uur
0
geplaatst: 28 april 2013, 17:14 uur
Misschien kan er beter een screamo album van de week opgericht worden?
Maar goed, ik sla de screamo hier tegenwoordig gewoon over en wacht wel weer op wat interessantere punk.
Maar goed, ik sla de screamo hier tegenwoordig gewoon over en wacht wel weer op wat interessantere punk.
0
geplaatst: 28 april 2013, 20:08 uur
Ik vind van niet, want zo versmal je het genre veels te veel. Leuk voor de mensen die liever een smallere visie van punk er op nahouden, maar subgenres als screamo, powerviolence, crust, hardcore en desnoods ska horen toch echt wel in het punklandschap thuis.
In de jaren 80 had je trouwens ook schreeuwerige hardcore bands, dus ik zie t punt hier niet altijd.
0
geplaatst: 28 april 2013, 20:24 uur
Was ook maar een geintje, zal er in het vervolg wel een
bijzetten.
bijzetten.
0
geplaatst: 29 april 2013, 16:56 uur
Mijn volgende album wordt tough guy hardcore, om het boeltje weer wat in balans te brengen.
0
geplaatst: 29 april 2013, 17:12 uur
Ouwe punk bevalt mij niet zo, en van screamo ken ik al veel, dus hardcore is zeker welkom. Duurt alleen nog effekes vooraleer je weer aan de beurt bent 

0
geplaatst: 29 april 2013, 17:23 uur
@Mc Savah
Wipers - Over the Edge geef je wel een 4,5 en das ook niet meer zo jong.
Hardcore vind ik trouwens wel erg gaaf.

Hardcore vind ik trouwens wel erg gaaf.
0
geplaatst: 29 april 2013, 17:30 uur
McSavah schreef:
Ouwe punk bevalt mij niet zo, en van screamo ken ik al veel, dus hardcore is zeker welkom. Duurt alleen nog effekes vooraleer je weer aan de beurt bent
Nog gemiddeld twintig minuten per persoon, toch?
0
Brooklyn Dodger
geplaatst: 29 april 2013, 21:04 uur
Though guy hardcore, het grootste probleem in de Belgische hardcore wereld en vooral ieper.
0
geplaatst: 29 april 2013, 23:31 uur
Iemand had me ooit Tristan Tzara al eens aangeraden, maar ik heb er toen maar 1 keer naar geluisterd en vond het veel te chaotisch, slordig en lastig. Doordat het nu voorgesteld werd in dit topic heb ik toch wat meer moeite gedaan. Nu, 4 luisterbeurten verder, snap ik de hoge scores volledig! Geniale 9 minuten 30 seconden! 

0
geplaatst: 1 mei 2013, 00:13 uur
trebremmit schreef:
@Mc Savah
@Mc Savah
Hmmja dat klopt, maar Wipers is volgens mij niet echt representatief voor de punk uit die jaren, of wel? Dingen als Mission of Burma en Hüsker Dü vind ik trouwens ook wel leuk, maar met een Minor Threat kan ik bijvoorbeeld weer minder. Goed, wellicht is mijn smaak inmiddels wat veranderd, maar de Rondos konden mij nog niet bekoren.
0
geplaatst: 1 mei 2013, 00:56 uur
Sowieso weet ik niet of ik het aankan om te horen dat je niet veel kan met Minor Threat 

0
geplaatst: 1 mei 2013, 10:50 uur
Kan tegen 'het niet veel kunnen met Minor Threat' geen klacht ingediend worden bij het Internationaal Hof Voor De Rechten Van De Mens...?

0
geplaatst: 1 mei 2013, 12:23 uur
Eens, Minor Threat matig vinden is wat vreemd. Wat betreft oude punk, vooral vanaf begin jaren 80 kwam er wat leuke skate/surf en hardcore op gang.
0
Brooklyn Dodger
geplaatst: 1 mei 2013, 13:52 uur
Ik snap het wel, Minor is veel meer monotoner dan Husker Du die behalve het eerste album nooit een echt 'hardcore' album hebben gemaakt. Mission of Burma waren getalenteerde wat oudere muzikanten met tape-effect's tijdens live optredens dus zo punk was dat ook weer niet. Burma heeft vorig jaar nog een prima album afgeleverd en was live in Den Haag geweldig.
0
geplaatst: 1 mei 2013, 23:04 uur
Het spijt me, ik heb tegen jullie gelogen. Ik vind Minor Threat te gek. Het blijkt dat ik het volume nooit ver genoeg heb opgeschroefd. Ik hoop dat jullie mij nu niet van deelname aan dit topic uitsluiten.
Ik had de discografie overigens gewoon op 3,5* staan zie ik nu, dus dat viel sowieso wel mee. Had er een tijdje niet naar geluisterd, en in mijn herinnering vond ik er niet zoveel aan, maar dat klopte dus niet echt
Ik had de discografie overigens gewoon op 3,5* staan zie ik nu, dus dat viel sowieso wel mee. Had er een tijdje niet naar geluisterd, en in mijn herinnering vond ik er niet zoveel aan, maar dat klopte dus niet echt

0
sxesven
geplaatst: 1 mei 2013, 23:10 uur
IT'S IN YOUR HEAD!
IT'S IN YOUR HEAD
IT'S IN YOUR HEAD!
FILLER!
MT
IT'S IN YOUR HEAD
IT'S IN YOUR HEAD!
FILLER!
MT