menu

Genres / Overigen / The Blues

zoeken in:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=-sGOOVaQbdo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Weer eentje om in de gaten te houden.

Ben Levin - Before Me (2019)

Goeie tip, ZZ TOP! Heb je ook wat achtergrond info?

Ik luister vooral losse blues tracks en als ik denk, nou dat is een sterk staaltje blues, dan is het meestal een cover haha.
In de playlist gaan ze dan vaak hand in hand, dan heb ik vaak ( niet altijd) een witte en een zwarte variant, so to speak. (Zal wel niet pc zijn, maar ik bedoel er verder niks mee)

Rogyros schreef:
Goeie tip, ZZ TOP! Heb je ook wat achtergrond info?

Blijkbaar is dit zijn 2de album. Over zijn 1ste album heb ik weinig kunnen vinden, hij heeft daarvoor wel 2 blues nominaties gekregen.
Op zijn 2de album spelen Bob Margolin (gitaar) en Bob Corritore mee. En dat zijn zeker niet de minste.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Luister je vaak naar de blues, Rogyros?

Iemand hier bekend mee?

https://www.youtube.com/watch?v=CDUNN0j0hl8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

2 keer live gehoord in Nordhorn hier vlak over de grens. Was maar 10 euro entree.

https://www.youtube.com/watch?v=GqekBtYFV4Q

Heeft in mijn contreien in Cultureel Café De Amer te Amen opgetreden. Als zij het programmeren is het de moeite waard. Heb het zelf gemist, helaas.

ZZ TOP schreef:
(quote)

Blijkbaar is dit zijn 2de album. Over zijn 1ste album heb ik weinig kunnen vinden, hij heeft daarvoor wel 2 blues nominaties gekregen.
Op zijn 2de album spelen Bob Margolin (gitaar) en Bob Corritore mee. En dat zijn zeker niet de minste.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Luister je vaak naar de blues, Rogyros?

Dank voor de info, ZZ TOP.

Om op je vraag terug te komen: Ik hou zeker van bluesmuziek. Al merk ik dat de bluesplaten die ik draai vaak meer bluesrock gericht zijn. Wat dat betreft hou ik van bijvoorbeeld Joe Bonamassa en ook Walter Trout (al draai ik die veel minder dan vroeger). Ik hou wel van dit soort gitaargedreven blues. Bands als Cream kan ik ook zeker waarderen. Verder ben ik gecharmeerd van Luther Allison, zeker live. En als Eric Clapton zich echt richt op de blues ben ik vaak geïnteresseerd. Bijvoorbeeld bij de albums From The Cradle en Clapton.

Ik hou ook van de 'lichte' blues. Met name Robert Cray. Ik weet dat er veel meningen over zijn, dat hij geen echte blues maakt, dat het te glad is voor blues. Het zal allemaal wel. Ik mag er graag naar luisteren. Veel soul vermengt hij in zijn bluesy muziek. Met name de platen uit de jaren 90 (Some Rainy Morning en Sweet Potato Pie) en zijn albums uit dit decennium (Nothin But Love en In My Soul) kan ik erg waarderen.

Verder ben ik liefhebber van bijvoorbeeld Tony Joe White en Matt Schofield.
Deze van Ben Levin vind ik ook erg mooi. Bijzonder hoe 'gedateerd' dit klinkt. En dat bedoel ik positief. Maar hij is nog behoorlijk jong en het is een nieuwe plaat.

Rogyros schreef:
(quote)

Dank voor de info, ZZ TOP.

Om op je vraag terug te komen: Ik hou zeker van bluesmuziek. Al merk ik dat de bluesplaten die ik draai vaak meer bluesrock gericht zijn. Wat dat betreft hou ik van bijvoorbeeld Joe Bonamassa en ook Walter Trout (al draai ik die veel minder dan vroeger). Ik hou wel van dit soort gitaargedreven blues. Bands als Cream kan ik ook zeker waarderen. Verder ben ik gecharmeerd van Luther Allison, zeker live. En als Eric Clapton zich echt richt op de blues ben ik vaak geïnteresseerd. Bijvoorbeeld bij de albums From The Cradle en Clapton.

Ik hou ook van de 'lichte' blues. Met name Robert Cray. Ik weet dat er veel meningen over zijn, dat hij geen echte blues maakt, dat het te glad is voor blues. Het zal allemaal wel. Ik mag er graag naar luisteren. Veel soul vermengt hij in zijn bluesy muziek. Met name de platen uit de jaren 90 (Some Rainy Morning en Sweet Potato Pie) en zijn albums uit dit decennium (Nothin But Love en In My Soul) kan ik erg waarderen.

Verder ben ik liefhebber van bijvoorbeeld Tony Joe White en Matt Schofield.
Deze van Ben Levin vind ik ook erg mooi. Bijzonder hoe 'gedateerd' dit klinkt. En dat bedoel ik positief. Maar hij is nog behoorlijk jong en het is een nieuwe plaat.

Klinkt goed Rogyros. De namen die je hier opnoemt kan ik ook zeker waarderen. Vooral Walter Trout is zo ongelooflijk goed, zowel op zijn albums als live.
En de heerlijke swampblues van Tony Joe White is ook geweldig.
Luther Allison heb ik eigenlijk nooit echt de kans gegeven, maar ga die binnenkort weer eens luisteren.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van Buddy Guy (fantastische gitarist), Lucky Peterson (ontzettend sterke stem en gitaarspel) en Danny Bryant (wordt met de jaren beter en beter).

Ook houd ik erg van de Chicago blues, zoals Snooky Pryor, Lazy Lester, Willie Buck, Tail Dragger, John Primer etc.
Maar blues gemengd met soul of funk vind ik ook helemaal prima. Zoals Tad Robinson of Mike Farris.

Michiel Cohen Goeie tip! Nog nooit van Colin Lake & Wellbottom gehoord, maar het klinkt erg lekker. Kai Strauss is bij mij wel bekend. Heeft een paar prima albums op zijn naam staan.

Afgelopen zaterdag nog een optreden bijgewoond van St. Louis Slim in 't Keerpunt in Spijkerboor. Heel leuk bandje uit Rotterdam, met een zangeres uit Haarlem. Het album Empty Places staat op Spotify.

Blues,Country,Americana?

https://www.youtube.com/watch?v=mT_veepVYzU

https://www.youtube.com/watch?v=k-bllaf5LqA

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.