MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Naar welke muziek luister je nu het meest?

zoeken in:
Vooral veel onbekende jazz, voornamelijk uit de 70's op dit moment. Heb net een enorme alto 90's periode achter de rug. Zo tussendoor wil ik dan nog wel Barkmarket en CSC ed. opleggen.

Cop shoot cop is nou ook weer niet zo'n 'household name' dat je er op een forum gerust een afkortinkje tegenaan kunt gooien, Dave.

Oh ja

Lil Wayne en emo zijn dat ding op het moment in huize Niels. Door al die examenfeesten is populaire feestmuziek echter wat ik de laatste paar dagen het meeste hoor. Ben ik ook weer even op de hoogte gebracht van de hits van het moment. Ik kan jullie verzekeren: je hoeft niet jaloers te zijn (al zul je mij niet gauw over de muziek horen zeuren bij dat soort gelegenheden: ik spring vrolijk mee ).

Bij mij veel Rush, Deathspell Omega, Devin Townsend en Sepultura!

Misterfool
ik heb weer een king crimson opleving.
Daarnaast veel- erg veel- synthpop: OMD, Ultravox, depeche mode, bronski beat en yazoo zijn allemaal de reveu gepasseerd. Post-rock en metal vind ik ook prettig de laatste tijd.

erg veel riot grrrl
veel Galaxie 500, Church, Jesus & Mary Chain en Chills ook
veel Lyres, Mutants (Finland), Yard Trauma, Mummies e.d.

Ik vrees dat ik me in een nieuwe, Scandinavisch georienteerde, jazzfase bevind.

Pimdo
Brian Eno, Aphex Twin, Japandroids, Wilco

Onweerwolf
Deathmetal is in opmars hier.

wat moderne Country: Drive-by truckers, son volt, uncle tupelo, slobberbone
wat oudere: Johnny Cash, Townes Van Zandt, Steve Earle, Emmylou Harris

wat folk/experimental spul: Oren Ambarchi, Mirrorring, Motion Sickness of Time Travel, The North Sea

Pimdo
Nu vooral veel elektronische muziek: Aphex Twin, U-Ziq, The Black Dog, Keef Baker

sxesven
Los van m'n voortdurende Hijokaidan/Incapacitants-verslaving veel aan het luisteren/ontdekken in het hoekje Balam Acab en Elite Gymnastics. Grimes is zo leuk. Tevens met veel plezier witchhouse aan het verkennen. Redelijk verslaafd aan alle gruizige muziek zoals ik die (overigens heel selectief) in dit playlistje dump. Guilty pleasures: Gavlyn en Piano Becomes The Teeth.

In de auto vaste prik: ofwel Converge - Jane Doe, of Chris Speed Trio - Iffy.

Hiphop, op het moment vooral het alternatieve blank met baardtype, Ancticon en omstreken.

Charles Mingus.

Ik zit even in een Whitesnake/Coverdale/Purple MKIII/IV fase. Zal wel met het milde najaarsweer te maken hebben.

Als het gaat regenen, waaien en koud worden is het vaak het teken dat de black en doom metal weer dominant gaat zijn in de speler.

Veel Gothenburgmetal op het moment.

Pimdo
Ik begin de oude Smog te ontdekken. 'Wild Love' begint echt heel mooi te worden. Hoe anders dan 'A River Ain't Too Much To Love'. Geweldig.

Veel metal de laatste tijd.

Pimdo
Heb Teenage Fanclub 'ontdekt' en ben nu ook Les Revenants score van Mogwai aan het beluisteren.

Pimdo
Nu veel naar Yo La Tengo (nav concert) en Ringo Deathstarr!

Nog steeds veel Country Rock, vooral s'avonds laat zo lekker. Verder Yo La Tengo, Stereolab, Blonde Redhead. Een beetje garage/psychobilly zoals The Cramps, The Gories, Oblivians. Oja en nog de nieuwe plaat van Giant Drag (zowel nieuw als ouder), schattige rock met veel sarcasme en cat-solo's (die mag je letterlijk nemen).

aldus cat solo op t einde

Pimdo
Ben in de reggae en de dub gedoken! Veel Bob Marley & The Wailers en Lee 'Scratch' Perry!

Als schrijfmuziek draai ik nu vooral Atmosphere en Frank Ocean, aangevuld met Grieves, Aesop Rock, Fiona Apple en een beetje Vic Chesnutt, maar het liefst eigenlijk Atmosphere.

De laatste tijd is het hier Turkije boven, altijd al zot geweest van het land, het voetbal en de muziek, en nu heleboel Turkse muziek aan het luisteren, is zo'n land waarvan ik zelfs de hitparade popliedjes goed van vind. (Demet Akalin, Sibel Can, Sezen Aksu, Yildiz Tilbe, Gülben Ergen, ....)

Gülsen, momenteel nr. 1 in ...

Ik draai de laatst tijd voornamelijk 60's garagewerk... De godganse dag!
Ben de Pebbles-serie - tenminste dat wat er dan nog op vinyl van te koop is - aan het aanschaffen en afgrazen, en ik heb nu ook een paar lp's van een andere serie garagenummers aangeschaft. FIJN!

Pimdo
Ben The Pogues en ga meer traditioneel Ierse/Schotse muziek beluisteren!

Pimdo
Fela Kuti!

Heb per ongeluk The Black President 2 besteld ipv 1. Maar die bevalt ook erg goed(geen ongeluk dus)! Deel 1 is onderweg!

hiphop en electro dingetjes, eerste omdat ik al sinds 1994 into hiphop ben en die laatste omdat ik er weinig van ken

Gast
geplaatst: vandaag om 20:17 uur

geplaatst: vandaag om 20:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.