menu

Mijn Updates +
Genres / Overigen / Naar welke muziek luister je nu het meest?

zoeken in:
Qemists & Pendulum nu de laatste tijd wel erg veel. Maar kan in de zelfde middag nog omslaan naar Boy & Bear

buizen
Ik luister veel naar muziek uit dazzlers (modernste) topics, en dan met name Vlaamse Portretten en daarnaast natuurlijk het dagelijkse live-albums-uit-de-(eind)jaren'70-gebeuren. Zo gaat het eigenlijk een beetje de laatste twee weken.
Zo nu en dan waag ik me (uit pure nieuwsgierigheid) aan een buizen-a-typisch luisterbeurtje via youtube omdat er hier ergens lovende recensies en cijfers voor een mij compleet onbekend album worden gegeven maar dat valt dan meestal tegen. Soms ook niet.

Cured
Van alles eigenlijk; ik ben de ultieme muziekbeluisteraar

Ik zit in een neo-prog fase.

Cured
Ach, kop op. In de post- prog fase komt alles weer goed

Autopsy, kon er niet direct inkomen maar ben nu "hooked ". En de albums van Coroner en Voivod weer uit de kast getrokken en geluisterd natuurlijk.

Op dit moment vooral veel synthpop, new wave en cold wave (vooral John Foxx)

vigil schreef:
Op dit moment vooral veel synthpop, new wave en cold wave (vooral John Foxx)

Op dit moment? Ik zou denken: doorgaans.

Hahaha, op zich wel maar nu meer dan gemiddeld. Weinig symfo meer en dat was vroeger wel anders

Misterfool
Grappig, ik ben het afgelopen jaar ook wat minder progrock aan het beluisteren dan eerder bij mij het geval was. Ik ben momenteel eigenlijk een beetje zoekende naar wat ik de komende tijd wil beluisteren. Ik zoek iets bijzonders. Ik heb soms zo'n gevoel dat ik alle goede muziek wel beluisterd heb, wat rationeel natuurlijk onzin is.

Ben vandaag en gisteren helemaal in de ban Hozier. Vooral Take me to Church is echt een prachtig nummer. Beetje indie-rock achtig ala Jeff Buckley. HOpelijk leeft Hozier langer...

buizen
Ben er al jaren geleden achter gekomen dat een mensenleven bij voorbaat te kort is om alle schoonheid te ontdekken en te beleven. Het paradijs is dichtbij maar ook ver weg, het is allemaal te veel.
En dat blijkt bij elke nieuwe muzikale ontdekking (mede dankzij MuMe) ook steeds maar weer.
Laatste tijd luister ik veel (hard)rock uit mid- tot eind jaren zeventig. Wishbone Ash, Ufo, Jehtro Tull, Black Sabbath, Zeppelin, King Crimson. Afgewisseld met het luisteren naar Opeth, om toch een beetje met dat moderne spul bij te blijven..

Pimdo
Ben veel alternatieve muziek uit de jaren 90 aan het luisteren (Garbage, Smashing Pumpkins, Offspring) en Faith No More ben ik (nu pas? ja sorry mensen nu pas)aan het ontdekken.

Pimdo, tips Nederlandse bands: Urban Dance Squad, Fatal Flowers, Bettie Serveert, Cords,passen bij je lijstje denk ik.

Momenteel veel blues en bluesrock. Clapton, Fleetwood Mac (uiteraard met Peter Green), Muddy Waters, B.B. King, Howlin' Wolf, Blues Brothers, Buddy Guy. Dat soort spul.
Verder ook veel Queen. Naar aanleiding van de aankondiging van Live at the Rainbow en discussies die hier bij verschillende Queen-albums werden gevoerd ben ik voor het eerst in zeer lange tijd weer actief naar Queen gaan luisteren en dat bevalt me prima.

buizen
Dit weekend wil ik toch eens wat tijd inruimen om albums (nogmaals) te beluisteren en er dan een recensie over te schrijven. Bursting Out van Jehtro Tull, het metal-album van de week van Watchtower, Della Bosiers. Om zomaar wat namen te noemen.

Pimdo
Dank je vin13, ik zal ze eens checken!

Ik heb laatst een zooitje Led Zeppelin albums gekocht maar ik had me nooit heel erg verdiept in Led Zep dus ik ben al de albums af aan het gaan.

Jelle78 schreef:
Momenteel veel blues en bluesrock. Clapton, Fleetwood Mac (uiteraard met Peter Green), Muddy Waters, B.B. King, Howlin' Wolf, Blues Brothers, Buddy Guy. Dat soort spul.
Verder ook veel Queen. Naar aanleiding van de aankondiging van Live at the Rainbow en discussies die hier bij verschillende Queen-albums werden gevoerd ben ik voor het eerst in zeer lange tijd weer actief naar Queen gaan luisteren en dat bevalt me prima.

Blues Brothers

buizen
Wat betreft het open staan voor nieuwe muziek of genres is het hier momenteel dramatisch gesteld.
Ik bemerk dat ik terug grijp op vertrouwde veilige muziek. Nieuwe muziek aan meerdere luisterbeurten onderwerpen trekt me totaal even niet.
Elke dag draai ik Ann christy, Rush, Rainbow of Hanoi Rocks.
Zie wel uit naar het Queenalbum wat vrijdag hier de collectie gaat verrijken, kan maar zo zijn dat ik er een glas goede whiskey bij neem. Toch een bijzondere beleving..

Pimdo
Ben nu weer in een lekkere shoegaze bui (Whirr, A Sunny Day In Glasgow) gemixt met elektronische muziek (Autechre, Venetian Snares).

Gast
geplaatst: vandaag om 17:51 uur

geplaatst: vandaag om 17:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.