MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Naar welke muziek luister je nu het meest?

zoeken in:
Vooral The Beatles en The Cure. Vitalogy en No Code van Pearl Jam beluister ik ook nogal vaak de laatste tijd.

sxesven
Laatste tijd veel Dustin O'Halloran en verschillende Book of Angels albums (Friedlander, Feldman/Courvoisier, Masada String Trio). Verder nog veel Orchid en YUKI.

Stijn_Slayer
M'n favoriete muziek is de echte old school Death Metal, vooral die hele scene rondom Death, Master, Possessed etc. boeit me ontiegelijk. Demo's opgenomen in oude garages met taperecordertjes, er niet van bewust dat ze met iets heel baanbrekends bezig waren. Geweldig!

Maar momenteel luister ik veel echte oude zwarte blues (zoals Mississippi John Hurt) en veel jaren 60/70, folkrock, psychedelische rock, bluesrock etc. Schitterend om steeds nieuwe dingen te ontdekken en je zo niet te beperken tot 1 hokje

Father McKenzie
Héél veel oude muziek draait deze ouwe jongen; Beatles, Pink Floyd, Who, Neil Young, Jimi Hendix, Doors, en van de nieuwere generatie toch vaker Jeff Buckley, Ryan Adams en soortgelijke artiesten.

Ontzettend veel nieuwe muziek raakt me gewoon niet meer.

Ik draai ook veel oude (maar tijdloze muziek) o.a. Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd, Bob Dylan, Neil Young ... teveel om op te noemen, maar recente popmuziek draai ik ook vaak o.a. Coldplay, Elbow, Ryan Adams, Sigur Rós ...

Voornamelijk klassiek en jazz, en af en toe een vleugje post-rock.

Antonio
Zie mijn Top 10 en mijn roulatielijst.

En dan met name Zappa, Dylan (& The Band), King Crimson, Louis Armstrong en andere jazz en (modern) klassiek spul...

Vooral klassiek de laatste tijd.
Beethoven, Chopin, Rautavaara, Rachmaninov.

Verder mijn gebruikelijke portie postpunk, jazz, Can, Interpol, Built to Spill.

Gallow
na een tijdje flink new wave en post rock, nu vooral screamo en noise(-rock)

Voornamelijk screamo en wat hardcore. Maar ook wat eleketronische muziek hier en daar. Vooral breakcore, dubstep en drum 'n' bass. Af en toe ook nog wat hipster indie ertussendoor.

LocoHermano
Zappa, jazz(rock), os mutantes

Het hangt een beetje van het weer af, ik luister in de winter maanden meer rock varianten, maar ik vind het heerlijk om in de zomer reggae,blues en jazz te draaien, tuin deuren open en lekker in de tuin zitten met een versnapering en een smeulende BBQ erbij !
Daarnaast mix ik het hele jaar door wat techno/acid plaatjes maar dat doe ik elke week op vrijdag avond met vrienden samen,gezellig!

1. AZ - Rather Unique
2. Big L - Holdin it Down
3. Nirvana - You know Your Right/Come as you Are

I-Tunes

Lukk0
Op dit moment zit ik een beetje in de elektronica, ik ben me een beetje begonnen te oriënteren met artiesten als Gridlock, Fennesz, James Holden, The Field en Autechre. Verder veel post-rock en post-punk en nog een beetje normale rock erbij. Een allegaartje dus, zeker als in aanmerking genomen wordt dat ik laatst ook nog echt serieus naar hiphop geluisterd heb.

R_A_M_O_N_E_S
op dit moment vooral industrial en noise

Deftones, One Man Army and the Undead Quartet, Arch Enemy.
PJ Harvey - White Chalk voor het rustpuntje.

Krautrock en New-Wave.

Voornamelijk naar goede muziek.

Ik haat goede muziek...

Ik haat smurfen...

Nu luister ik voornamelijk: Marrilion, Portishead, Disturbed, Pink floyd, Genesis en Peter Gabriel.

Father McKenzie
Het meest naar muziek van voor de eeuwwisseling, om eerlijk te zijn.
Heb bewust de greep op de nieuwe lichting wat losgelaten, het wordt toch minder en minder mijn ding, vandaar.
De oude rockers bekoren mij nog steeds; Neil Young, Bowie, Springsteen, ach, noem ze maar op.
En ik luister ook vaker iets meer naar jazz.

Ik luister dus geen jazz
Ik luister NAAR jazz

of ik BELUISTER jazz. Ik zal me blijven verzetten tegen dat taal-devaluerende "ik luister dit of dat". Taalkundig klopt dat langs geen kanten.
Ok, het Taaltopic, daar hoort dit eerder thuis.

De vroegere albums van Porcupine Tree.

Post-hardcore, mathrock, noiserock, klassiek (m.n. romantische periode)

Op dit moment luister ik weer eens The Velvet Underground.
En dan vooral de eerste drie albums.

60%: Klassiek (waarvan 99% solo piano muziek)

30%: Ambient (waarvan 85% Steve Roach )

10%: allerlei andere muziek

New Jersey v. Bon Jovi, No More Tears v. Ozzy Osbourne.
Verder veel van The Cure, Kate Bush, Floyd, An emotional fish, en in de avonduurtjes zo nu en dan Maria Callas. Het zijn verzamelwerken, maar hemellief, wat een stem had die vrouw.
Echter globaal genomen fresh-minding rockmuziek.

Tegenwoordig heel veel naar oude hits uit de
jaren 60 t/m 2000
lekker retro muziek uit de jaren 70 en 80
oude vergeten disco nummers
lekker toch

Momenteel staat Iron Maiden - The Final frontier op!

Stijn_Slayer
De laatste tijd weer wat meer thrash metal en progressieve rock, daarvoor had ik een periode dat ik veel country en jazz draaide.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:33 uur

geplaatst: vandaag om 19:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.