Genres / Overigen / Naar welke muziek luister je nu het meest?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 november 2008, 22:38 uur
Vooral The Beatles en The Cure. Vitalogy en No Code van Pearl Jam beluister ik ook nogal vaak de laatste tijd.
0
sxesven
geplaatst: 2 november 2008, 10:55 uur
Laatste tijd veel Dustin O'Halloran en verschillende Book of Angels albums (Friedlander, Feldman/Courvoisier, Masada String Trio). Verder nog veel Orchid en YUKI.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 november 2008, 12:37 uur
M'n favoriete muziek is de echte old school Death Metal, vooral die hele scene rondom Death, Master, Possessed etc. boeit me ontiegelijk. Demo's opgenomen in oude garages met taperecordertjes, er niet van bewust dat ze met iets heel baanbrekends bezig waren. Geweldig!
Maar momenteel luister ik veel echte oude zwarte blues (zoals Mississippi John Hurt) en veel jaren 60/70, folkrock, psychedelische rock, bluesrock etc. Schitterend om steeds nieuwe dingen te ontdekken en je zo niet te beperken tot 1 hokje
Maar momenteel luister ik veel echte oude zwarte blues (zoals Mississippi John Hurt) en veel jaren 60/70, folkrock, psychedelische rock, bluesrock etc. Schitterend om steeds nieuwe dingen te ontdekken en je zo niet te beperken tot 1 hokje

0
Father McKenzie
geplaatst: 2 november 2008, 12:39 uur
Héél veel oude muziek draait deze ouwe jongen; Beatles, Pink Floyd, Who, Neil Young, Jimi Hendix, Doors, en van de nieuwere generatie toch vaker Jeff Buckley, Ryan Adams en soortgelijke artiesten.
Ontzettend veel nieuwe muziek raakt me gewoon niet meer.
Ontzettend veel nieuwe muziek raakt me gewoon niet meer.
0
geplaatst: 2 november 2008, 15:57 uur
Ik draai ook veel oude (maar tijdloze muziek) o.a. Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd, Bob Dylan, Neil Young ... teveel om op te noemen, maar recente popmuziek draai ik ook vaak o.a. Coldplay, Elbow, Ryan Adams, Sigur Rós ...
0
geplaatst: 2 maart 2009, 16:12 uur
Voornamelijk klassiek en jazz, en af en toe een vleugje post-rock.
0
Antonio
geplaatst: 2 maart 2009, 16:24 uur
Zie mijn Top 10 en mijn roulatielijst.
En dan met name Zappa, Dylan (& The Band), King Crimson, Louis Armstrong en andere jazz en (modern) klassiek spul...
En dan met name Zappa, Dylan (& The Band), King Crimson, Louis Armstrong en andere jazz en (modern) klassiek spul...
0
geplaatst: 2 maart 2009, 22:04 uur
Vooral klassiek de laatste tijd.
Beethoven, Chopin, Rautavaara, Rachmaninov.
Verder mijn gebruikelijke portie postpunk, jazz, Can, Interpol, Built to Spill.
Beethoven, Chopin, Rautavaara, Rachmaninov.
Verder mijn gebruikelijke portie postpunk, jazz, Can, Interpol, Built to Spill.
0
Gallow
geplaatst: 2 maart 2009, 23:28 uur
na een tijdje flink new wave en post rock, nu vooral screamo en noise(-rock)
0
geplaatst: 3 maart 2009, 01:08 uur
Voornamelijk screamo en wat hardcore. Maar ook wat eleketronische muziek hier en daar. Vooral breakcore, dubstep en drum 'n' bass. Af en toe ook nog wat hipster indie ertussendoor.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 08:30 uur
Het hangt een beetje van het weer af, ik luister in de winter maanden meer rock varianten, maar ik vind het heerlijk om in de zomer reggae,blues en jazz te draaien, tuin deuren open en lekker in de tuin zitten met een versnapering en een smeulende BBQ erbij !
Daarnaast mix ik het hele jaar door wat techno/acid plaatjes maar dat doe ik elke week op vrijdag avond met vrienden samen,gezellig!
Daarnaast mix ik het hele jaar door wat techno/acid plaatjes maar dat doe ik elke week op vrijdag avond met vrienden samen,gezellig!
0
geplaatst: 11 maart 2009, 18:59 uur
1. AZ - Rather Unique
2. Big L - Holdin it Down
3. Nirvana - You know Your Right/Come as you Are
I-Tunes
2. Big L - Holdin it Down
3. Nirvana - You know Your Right/Come as you Are
I-Tunes

0
Lukk0
geplaatst: 11 maart 2009, 19:18 uur
Op dit moment zit ik een beetje in de elektronica, ik ben me een beetje begonnen te oriënteren met artiesten als Gridlock, Fennesz, James Holden, The Field en Autechre. Verder veel post-rock en post-punk en nog een beetje normale rock erbij. Een allegaartje dus, zeker als in aanmerking genomen wordt dat ik laatst ook nog echt serieus naar hiphop geluisterd heb.
0
geplaatst: 5 juni 2009, 12:31 uur
Deftones, One Man Army and the Undead Quartet, Arch Enemy.
PJ Harvey - White Chalk voor het rustpuntje.
PJ Harvey - White Chalk voor het rustpuntje.
0
geplaatst: 24 juni 2009, 13:54 uur
Nu luister ik voornamelijk: Marrilion, Portishead, Disturbed, Pink floyd, Genesis en Peter Gabriel. 

0
Father McKenzie
geplaatst: 24 juni 2009, 14:05 uur
Het meest naar muziek van voor de eeuwwisseling, om eerlijk te zijn.
Heb bewust de greep op de nieuwe lichting wat losgelaten, het wordt toch minder en minder mijn ding, vandaar.
De oude rockers bekoren mij nog steeds; Neil Young, Bowie, Springsteen, ach, noem ze maar op.
En ik luister ook vaker iets meer naar jazz.
Ik luister dus geen jazz
Ik luister NAAR jazz
of ik BELUISTER jazz. Ik zal me blijven verzetten tegen dat taal-devaluerende "ik luister dit of dat". Taalkundig klopt dat langs geen kanten.
Ok, het Taaltopic, daar hoort dit eerder thuis.
Heb bewust de greep op de nieuwe lichting wat losgelaten, het wordt toch minder en minder mijn ding, vandaar.
De oude rockers bekoren mij nog steeds; Neil Young, Bowie, Springsteen, ach, noem ze maar op.
En ik luister ook vaker iets meer naar jazz.
Ik luister dus geen jazz
Ik luister NAAR jazz
of ik BELUISTER jazz. Ik zal me blijven verzetten tegen dat taal-devaluerende "ik luister dit of dat". Taalkundig klopt dat langs geen kanten.
Ok, het Taaltopic, daar hoort dit eerder thuis.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 14:29 uur
Post-hardcore, mathrock, noiserock, klassiek (m.n. romantische periode)
0
geplaatst: 1 juni 2010, 17:14 uur
Op dit moment luister ik weer eens The Velvet Underground.
En dan vooral de eerste drie albums.
En dan vooral de eerste drie albums.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 21:11 uur
60%: Klassiek (waarvan 99% solo piano muziek)
30%: Ambient (waarvan 85% Steve Roach
)
10%: allerlei andere muziek
30%: Ambient (waarvan 85% Steve Roach
)10%: allerlei andere muziek
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:29 uur
New Jersey v. Bon Jovi, No More Tears v. Ozzy Osbourne.
Verder veel van The Cure, Kate Bush, Floyd, An emotional fish, en in de avonduurtjes zo nu en dan Maria Callas. Het zijn verzamelwerken, maar hemellief, wat een stem had die vrouw.
Echter globaal genomen fresh-minding rockmuziek.
Verder veel van The Cure, Kate Bush, Floyd, An emotional fish, en in de avonduurtjes zo nu en dan Maria Callas. Het zijn verzamelwerken, maar hemellief, wat een stem had die vrouw.
Echter globaal genomen fresh-minding rockmuziek.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 19:51 uur
Tegenwoordig heel veel naar oude hits uit de
jaren 60 t/m 2000
lekker retro muziek uit de jaren 70 en 80
oude vergeten disco nummers
lekker toch
jaren 60 t/m 2000
lekker retro muziek uit de jaren 70 en 80
oude vergeten disco nummers
lekker toch
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 augustus 2010, 11:54 uur
De laatste tijd weer wat meer thrash metal en progressieve rock, daarvoor had ik een periode dat ik veel country en jazz draaide.
* denotes required fields.