Genres / Overigen / Naar welke muziek luister je nu het meest?
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september 2007, 17:35 uur
Je kunt je favoriete platen hebben of dingen waar je een heleboel mee hebt, maar dat hoeft niet het genre te zijn waarnaar je op dit ogenblik ook het meest luistert.
Zo is mijn favoriete genre misschien wel new wave, maar luister ik op het moment véél meer naar de experimenteler electronische muziek, al een aantal jaar eigenlijk.
Zo is mijn favoriete genre misschien wel new wave, maar luister ik op het moment véél meer naar de experimenteler electronische muziek, al een aantal jaar eigenlijk.
0
geplaatst: 17 september 2007, 17:46 uur
Ik was vooral into prog,maar krautrock begint al aardig mijn favoriet te worden,nou ben ik meer op ontdekkingsreis,en vind van alles en nog wat op me weg.
0
Woutt
geplaatst: 17 september 2007, 18:32 uur
Op het moment weer veel shoegaze en psychedelische rock. 

0
geplaatst: 17 september 2007, 18:35 uur
Electronica en pop zoals Sparklehorse gaat er wel goed in laatste tijd.
0
geplaatst: 17 september 2007, 18:44 uur
Veel duistere oude New Wave als The cure en Siouxie's Juju. Veel oude stoner alla Kyuss en Brant. Ook veel expirimenteel als Animal Collective, Battles, Tomahawk, Circle Takes the square (exp. hardcore/screamo)
0
geplaatst: 17 september 2007, 18:48 uur
Ik luister sinds kort veel klassiek. Voor school moet ik een lijst van 50 klassieke werken bestuderen, en op het tentamen kunnen herkennen en er wat over kunnen vertellen.
0
handsome_devil
geplaatst: 17 september 2007, 19:29 uur
Op het moment veel lieve folk, harde screamo, rare noise en leuke hiphop
0
basketballerke
geplaatst: 17 september 2007, 19:36 uur
Momenteel luister ik vooral electronic, ambient, avant-garde en dergelijke. Iets wat ik misschien nooit had gedaan.
0
geplaatst: 17 september 2007, 19:53 uur
basketballerke schreef:
Momenteel luister ik vooral electronic, ambient, avant-garde en dergelijke. Iets wat ik misschien nooit had gedaan.
Dat vind ik juist het leuke, dat je plots muziek kunt waarderen waarvan je altijd dacht "neuhh.."
Zo nu en dan luister ik ook weer eens wat progplaten, en die vallen me best mee, zolang het maar geen vruchteloos gepriegel wordt kan ik het goed hebben. Zo ook met electronische muziek.
0
fredpit
geplaatst: 17 september 2007, 19:55 uur
orbit schreef:
Dat vind ik juist het leuke, dat je plots muziek kunt waarderen waarvan je altijd dacht "neuhh.."
Zo nu en dan luister ik ook weer eens wat progplaten, en die vallen me best mee, zolang het maar geen vruchteloos gepriegel wordt kan ik het goed hebben. Zo ook met electronische muziek.
(quote)
Zo nu en dan luister ik ook weer eens wat progplaten, en die vallen me best mee, zolang het maar geen vruchteloos gepriegel wordt kan ik het goed hebben. Zo ook met electronische muziek.nu nog blues en jazz orbit

0
fredpit
geplaatst: 17 september 2007, 19:56 uur
luister zelf voornamelijk klassiek/jazz de laatste tijd
0
basketballerke
geplaatst: 17 september 2007, 19:57 uur
Maar jazz is wel een beetje gepriegel
.
Maar wat jij met prog hebt had ik ook een beetje met electronic, orbit. Ik vond het kille en emotieloze muziek, en zij dus al snel nee tegen platen waar electronic bij stond. Formless bracht hier echter verandering in, en daar ben ik de mannen van Gridlock dankbaar voor.
.Maar wat jij met prog hebt had ik ook een beetje met electronic, orbit. Ik vond het kille en emotieloze muziek, en zij dus al snel nee tegen platen waar electronic bij stond. Formless bracht hier echter verandering in, en daar ben ik de mannen van Gridlock dankbaar voor.

0
fredpit
geplaatst: 17 september 2007, 19:59 uur
dat zei ik ook toen ik 16 was...trouwens leuke top 10 met veel jazzgerelateerde albums heb je

0
geplaatst: 17 september 2007, 20:13 uur
Ik luister op het moment voornamelijk naar:
-freaky pop (voorbeeld: Liars, Deerhoof)
-noiserock (voorbeeld: Royal Trux, Unwound)
-jazz
-opnamen van mijn eigen band (want volgende week gaan we onze cd mixen, yeehaw)!
-freaky pop (voorbeeld: Liars, Deerhoof)
-noiserock (voorbeeld: Royal Trux, Unwound)
-jazz
-opnamen van mijn eigen band (want volgende week gaan we onze cd mixen, yeehaw)!
0
basketballerke
geplaatst: 17 september 2007, 20:22 uur
fredpit schreef:
dat zei ik ook toen ik 16 was...trouwens leuke top 10 met veel jazzgerelateerde albums heb je
(quote)

Eentje in ieder geval, alvast een begin gemaakt dus
. Maar wat dat betreft is jazz hetzelfde verhaal eigenlijk als electronic, daar had ik me vroeger nooit aan gewaagd. Maar A Love Supreme beviel me wel, en zo ging het verder..
0
geplaatst: 17 september 2007, 20:33 uur
0
rico-bballer
geplaatst: 17 september 2007, 21:14 uur
Hiphop duhh, Soul, metal, screamo. Ben de laatste maanden bezig met mijn horizon op muziekgebied te verbreden.
0
lambf
geplaatst: 17 september 2007, 21:54 uur
Grindcore en aanverwanten (Crust/PowerViolence/Enz.), Hardcore, en verder nog wat andere metal, elektronica en punk, maar veel minder dan bovenstaande genre's.

rico-bballer schreef:
Ben de laatste maanden bezig met mijn horizon op muziekgebied te verbreden.
Ben de laatste maanden bezig met mijn horizon op muziekgebied te verbreden.

0
fredpit
geplaatst: 17 september 2007, 22:03 uur
orbit schreef:
Ga jij eens wat electronica luisteren dan!
(quote)
Ga jij eens wat electronica luisteren dan!

ga ik zeker eens doen, ik heb al het een en ander gehoord dat me wel bevalt
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 18 september 2007, 04:59 uur
Het is raar, maar ik grijp geweldig vaak terug naar Pink Floyd tegenwoordig.
Ik blijf hun platen tussen 1967 en 1980 gewoon haast allen toppers vinden waar ik niet genoeg van kan krijgen.
Verder toch méér naar singer-songwriters dan naar wat lawaaierige rock, maar dat zal wel mijn leeftijd zijn, denk ik toch.
En ook vaker naar jazz, ook al een gevolg van de vergrijzing haha!
Ik blijf hun platen tussen 1967 en 1980 gewoon haast allen toppers vinden waar ik niet genoeg van kan krijgen.
Verder toch méér naar singer-songwriters dan naar wat lawaaierige rock, maar dat zal wel mijn leeftijd zijn, denk ik toch.
0
geplaatst: 18 september 2007, 05:17 uur
EVANSHEWSON schreef:
Grappig,toevallig weer The Piper gehoord en aardig verslavend

0
max en joep
geplaatst: 18 september 2007, 10:41 uur
ik luister momenteel veel naar blackmetal.
dat heb ik lang links laten liggen en heb het nu soort van ontdekt.
dat heb ik lang links laten liggen en heb het nu soort van ontdekt.
0
geplaatst: 18 september 2007, 10:47 uur
EVANSHEWSON schreef:
tututututut, zo oud ben je nou toch niet
Trouwens, jazz is van alle leeftijden. Deze jongeman luisterd er ook naar.
0
jean maurice
geplaatst: 18 september 2007, 15:03 uur
meestal new wave/gothic, postpunk, cybergoth en electro/dance, maar ook wel late sixties/early seventies en natuurlijk David Bowie!
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 18 september 2007, 17:33 uur
jean maurice schreef:
meestal new wave/gothic, postpunk, cybergoth en electro/dance, maar ook wel late sixties/early seventies en natuurlijk David Bowie!
"David Bowie" zou een verplicht leervak op school moeten zijn!

* denotes required fields.