MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Naar welke muziek luister je nu het meest?

zoeken in:
J Dilla - Donuts
Oddisee - Traveling Man

En weer veel hardcore en beatdown, maar dat is altijd al zo geweest.

Ik luister veel naar de Beatles, maar ook veel progressieve rock, ik ben nu meer de bands aan het ontdekken die niet zo bekend zijn, zoals Van Der Graaf Generator. En ik luister af en toe Jazz.

LocoHermano
Krautrock
Johnny Dowd
Nuggets
Joy Division

Pet Shop Boys
The National
Jota Quest
The Beatles
Gorillaz
Oceansize

Waar ik nu het meest naar luister?
Lo-fi shit als :

(afbeelding)
of minimal music als:

(afbeelding)

Op het moment de collectie Status Quo & André Hazes.

Ik heb net weer Little Axe herontdekt. Wat een geweldige heerlijke Dub-blues (!) check them out.

Voornamelijk The Roots en andere hiphop, Leonard Cohen uiteraard altijd, Iggy Pop ook geregeld en onder het schrijven mag ik graag naar Joni Mitchell of Erik Satie luisteren.

Ik ben de laatste tijd erg verslaafd aan Leonard Cohen & Johnny Cash.

silver bullets en the psychic paramount
lekker psychidelisch

De gruizige gitaren van Bardo Pond.

Na maanden een 60's verslaving te hebben gehad zit ik nu wel in een New Wave/Post-Punk/Indie periode. Gelijk ook mijn top 10 helemaal omgegooid.

Pimdo
Na een periode Aphex Twin, The Mars Volta en The Ramones, The Offspring en Dead Kennedys, nu weer Squarepusher, Bright Eyes en Beach House!

Veel rustige muziek momenteel: Lisa Gerrard, Cocteau Twins, The Cure, Bliss, maar vooral - dan ook erg veel - The Cure

Stijn_Slayer
George Harrison
Rod Stewart
B.B. King
Stealers Wheel

Verder veel blues en rock 'n' roll.

Jazz en veel Zappa

Ik luister veel hardcore wat ik afwissel met 80s, 90s pop, alternative, (oldschool) hip hop.

Doordeweeks luister ik vaak naar 3FM waar ze geregeld goede (nieuwe) muziek draaien.

De laatste tijd zoek en beluister ik jaren 70 muziek op youtube en dat kan oude top of the pops afleveringen zijn tot zelfs eurovisiesongfestival fragmenten.

Ik luister het meest naar de usb stick in mijn auto met 315 verschillende beatles tracks.
Meer heb je niet nodig!

[meer van de beatles dan natuurlijk he!]

Atmosphere en The White Stripes

Vandaag heb ik veel early hardcore muziek uit de jaren 90 geluisterd.

Ik weet niet wie hier welke muzieksmaak heeft enz.

Maar wanneer je van goede indie/punk muziek houdt (denk aan arctic monkeys etc.)

Probeer dan eens wat bands uit de yorkshire beweging, zoek het op wikipedia maar ff op.

Goede bands daarvan, die ik nu dus ook veel luister:

Babyshambles

The libertines

pigeondetectives

little man tate

milburn

Fratellis

Op het moment Progressive rock/metal, vooral deze bands:
King Crimson
Yes
Genesis
Pink Floyd
Opeth
Dream Theater
Van Der Graaf Generator
Tool
Jethro Tull
Rush

en ook redelijk vaak naar de Post-Rock van Goodspeed You! Black Emperor, al vind ik dat redelijk in het zelfde straatje passen als het bovenstaande met al hun lange composities

Ik luister het meest naar rock en dan in de breedste zin van het woord. De laatste tijd vooral wat meer richting wat prog/psychedelic/space.

Ziegler
Ik zet in toenemende mate Bach op.

Ziegler schreef:
Ik zet in toenemende mate Bach op.

Ik ook. Laatst Brandenburgs Concert no. 5 "herontdekt". Fantastische klavecimbelsolo in het eerste deel.

Ziegler
Hier een liefhebber van de motetten, cantates, passies en cello- en vioolmuziek.

Pimdo
Ik ben nu in een Mogwai bui. Vooral 'The Hawk is Howling' maar ik denk dat het met dit weer snel om zal slaan naar Sufjan Stevens, Jack Johnson, Eels, Vampire Weekend, Yeasayer, Anathema (alleen het album 'A Fine Day To Exit'), The Killers, Mumford & Sons, Neil Young, Oasis, Smog, Tame Impala.

Hallucinogen
Amatorski
Astrix
Emancipator
Euzen

Stijn_Slayer
Meshuggah
Ennio Morricone
Grateful Dead

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.