MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise-album van de week

zoeken in:
sxesven
Wouter

Gallow

lambf
Ja sorry mensen

Nou ja, bij gebrek aan inspiratie:

20.SV - Insects

(afbeelding)

Zal hem straks even uploaden. Staat nu wel op rapidshare, maar die zooi is zo kut dat ik die lijdensweg niemand wil aandoen.

Gallow
mediafire

lambf
Upgeload, voor degene die een downloadlink willen, PM! [Bestanden in v0]

kom op kom op, wie is er nu?

Even het lijstje omhoogschoppen

1. sxesven
2. lambf
3. jeko
4. Edris
5. korenbloem
6. andnino
7. D-ark
8. Gallow
9. itchy
10. platedraaier
11. Paap
12. dix
13. aslan
14. Onderhond
15. Thirdeyedcitizen
16. tuktak

tuktak
ja!

sxesven
Opschieten ja

Ik loop achter btw waarvoor mijn excuus, maar drukte i.v.m. scriptie en twee nieuwe recensiejobs (dus sowieso al een aardige portie noise geluisterd).

tuktak
ik zeg: geen plaat op woensdag is permban voor de desbetreffend falende.

laten we er donderdag van maken he. We zijn tenslotte relaxed

jeko
Voor de draad ermee Edris!

Borbetomagus - Barbed Wire Maggots
Is zoeen album, klink erg avant-garde/jazz. Links op aanvraag.

Edris, die had ik ook op mijn potentiële lijst staan van albums om aan te wijzen. Maar eens op zoek naar een andere. Maar herrie is dit zeker

Ben ik nu officieel voor deze week?

jeko
Yep.

'Eindelijk", op vrijdag een noise-album. De afgelopen periode zijn precies die albums gekozen, waarvan ik dacht dat ze geschikt zouden zijn voor het topic.

Nu ben ik de laatste tijd niet veel bezig met noise muziek. Mijn interesse gaat de laatste tijd voornamelijk uit naar klassiek (wil ik meer mensen aanraden, een wereld zal voor u open gaan).

Na een tijdje wikken en wegen heb ik besloten om het volgende album beschikbaar te stellen:

(afbeelding)

Ik kan weinig over het album vertellen, het klinkt aardig industrial, met zeer duidelijke noise invloeden. Ben benieuwd wat jullie er van zullen vinden

ps: ik ben straks een week met vakantie. Skieën in de franse alpen. Ik heb jeko en sxesven gevraagd om een te ondersteunen met linkjes voor de gene die geen linkje hebben gehad.

Volgens mij mag andnino een album toewijzen

Ik wordt de volgorde niet meer wijs. In ieder geval ga ik zo naar bed, morgen krijgen jullie het nieuwe noisealbum. Ik heb twee kandidaten momenteel.

PM maar even als je geen link kunt vinden, dit is 'm geworden:

Aluk Todolo - Descension (2007)

(afbeelding)

Het staat hier op MusicMeter onder rock, en daar zit ook wel in. Je zou het ook onder (black) metal kunnen plaatsen, of onder electronic, ook al zou ik dat laatste niet echt prefereren. Descension is vooral noise die voortkomt uit de gitaarversterker. Minimalistisch, kil, uitzichtloos. Het valt misschien een klein beetje uit de toon bij de meeste harsh die hier voorbijkwam, maar het klankenpalet wat hier voorbijkomt is met recht noise. Er zijn volgens mij geen regels die stellen dat noise geen ritmesectie of zo af en toe een toon mag kennen, of wel?

Overigens een leuke vergelijking tussen John Coltrane's AScension (ook een verontrustende geluidsbrij) en Aluk Todolo's DEScension in dit artikel: documents: Aluk Todolo - Descension - surrealdocuments.blogspot.com

tuktak
nou doen we er weer eentje?

sterft dit topic een onvoorziene dood?

Ik weet t nie. Laat maar komen zou ik zeggen, maar niemand schijnt t echt nodig te vinden of op zn beurt te letten

dix
andnino schreef:
sterft dit topic een onvoorziene dood?

...een stille dood ?

how ironic

Gallow
vreemd genoeg vind ik dit topic nooit in mijn updates, of vinden jullie dat een slechte smoes?

tuktak
als er voor vanavond niemand een nieuwe plaat heeft gepost dan doe ik het

jeko
Is goed.

ff tussendoor dan maar, dit blijft toch een erg vette video haha:

Wat blurry, hier het betere origineel, maar myspace valt hier blijkbaar niet in te voegen: Video Tokyo Live Clip van Chaos Royale - MySpace Video - vids.myspace.com

Gast
geplaatst: vandaag om 23:08 uur

geplaatst: vandaag om 23:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.