MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week

zoeken in:

sxesven
Even wat leuker nieuws: eind november een nieuwe Dempagumi single genaamd Denpari Night, beschikbaar op verschillende CD+DVD combo's, CD, 7" en cassette! Woei woei!

Kan iemand me vertellen hoe deze dame van Spica heet?

rond 00:43

Linus Van Pelt
Hmm j/k-pop stond/staat nogal bekend om alles voor image te doen. Ik herriner me ook fans die idols gingen uitschelden en stalken omdat ze in 'het echte leven' mensen datede. Hier lijkt het gewoon een geval van vrije wil en mening die niet gewaardeerd word.

Net ontdekt...hier kan ik echt niet op stil blijven zitten.

Me N Ma Girls - Chake Like Doe [Birmaans] (Myanmar)
Wel de K-pop versie

Linus Van Pelt
Intersant stuk over. Uada Hikaru's crossover plaat(Exodus) op def jam die nooit slaagde om een markt te vinden.

sxesven
Ha, tof, ff lezen. Inderdaad een geniale plaat in ieder geval. Voor mij ongeveer op gelijke hoogte met Deep River, die tot voor kort nog in mijn top 10 geparkeerd stond.

/edit/

Hmm, had nog een heel stuk erbij getiept maar da's verdwenen, lekker dan

sxesven
nieuwe Red Velvet is uit, helaas echt heeeeeeeeeeeeeel matig

sxesven
Divine MV fijn liedje wel, kan absoluut niet tippen aan de andere JP ballad van dit jaar (Indestructible) maar verder dik in orde, vooral vocaal weer genieten - wrang genoeg wel de laatste nieuwe track met sica "we are always one" zal sica sowieso alleen al vocaal ontzettend missen hoor

oh ja, op basis van oude tracks die me niet zo lagen (I am the best bijvoorbeeld) 2NE1 altijd een beetje links laten liggen, maar atm zwaar verslaafd aan het meest recente album Crush, waarvan geweldige singles als deze:

maar ook de Koreaanse versie van de meesterlijke JP single Scream

sxesven
nieuwe Girl's Day:

en eerste single van Crayon Pop sub-unit Strawberry Milk:

Een nieuwe van Girl's Day? Ja, dat heb je me meteen bij de kladden.
Oei een ballad? Maar damn wat is dat refrein lekker zeg. De dames flikken het 'em weer

Starwberry Milk - OK...dat is nog eens een aanstekelijk deuntje. Normaal ben ik niet zo weg van Crayon Pop, maar dit smaakt prima.

2NE1 doet me nog steeds erg weinig.

Linus Van Pelt
At least 16 dood bij 4minute concert

sxesven
Ja, sneue shit 2014 wtfffff kpop!

Goed nieuws voor (iig) Poeha (en ook de rest natuurlijk): in November een AOA comeback, productie van Brave Brothers. Ben benieuwd!

Leuk lees- en kijkvoer: The 30 worst K-pop album and single cover artworks ever | Beyond HallyuBeyond Hallyu - beyondhallyu.com

Also, yay: f(x)?s Sulli to Make First Public Appearance Since Her Hiatus to Attend ?Fashion King? Screening | Soompi

sxesven schreef:
Goed nieuws voor (iig) Poeha (en ook de rest natuurlijk): in November een AOA comeback, productie van Brave Brothers. Ben benieuwd!

Ja had het ook al gelezen, maar zijn ze "weg" geweest dan?

sxesven
Comeback is in de kpop inderdaad nogal aan relatieve term Als je twee dagen niet in het nieuws bent geweest is er al sprake van, ongeveer; beetje een reflectie van het gecondenseerde tijdverloop en de korte aandachtsspanne die inherent zijn aan deze hypersnel voortdenderende hoek van de popmuziek, I guess

Kara - Mamma Mia

Wax - Fly High

Sistar - I Swear

sxesven
Mamma Mia is erg leuk idd, hele mini-album trouwens dik in orde, Kara sowieso Wax wel grappig, aparte verschijning in de Kpop-scene omdat de inspiratie zoweel qua stijl als imago meer op Jpop geënt lijkt te zijn waar de inspiratie normaal uit de Amerikaanse en Europese pop komt. Is nieuw voor mij, al schijnt Wax alweer even mee te draaien. Ik begrijp trouwens dat Wax enkel de zangeres is en dat het bandje erachter Bebop heet en op zichzelf staat. Sistar doet me as usual niet zo veel.

Nieuwe MV van Dempagumi, B-side van de aankomende single Denpari Night hier maar weer eens duidelijk waarom de beste band in Jpop

nieuwe e-girls, ontzettend cute

van de nieuwe AOA zijn al verschillende previews te vinden btw, waaronder deze:

verder pas nieuwe tracks van Laboum, Red Velvet en Hellovenus, maar allemaal niet heel bijzonder imo (RV ronduit saai)

oh ja, nieuwe Spica:

btw, binnenkort nieuwe girl group Lovelyz, ziet er leuk uit

http://i.imgur.com/MwcLX6S.jpg

en oh ja, niet te vergeten natuurlijk, teaser voor de nieuwe moso calibration

btw, N*White verdient nog wel een keertje aandacht want dat hele debuut is echt onopgemerkt voorbij gegaan helaas terwijl het zo'n heerlijke old school SNSD vibe ademt

sxesven
ennnn de eerste Lovelyz MV is er inmiddels, leuk op zich maar ook wel heel veilig en niet echt enerverend, had op basis van de teasers wel iets meer verwacht, evengoed leuk liedje en benieuwd naar wat er nog meer van komt

Van de dames/muziek van AOA was ik al meteen gecharmeerd. Een andere teaser toont weer veel spanning
Spica is bij mij dit jaar ook echt doorgebroken. Ook dit nummer gaat er weer prima in. E-girls is zeker een positieve noot en Lovelyz is idd nog even aanzien, maar potentie is er zeker. Dempagumi is niet direct mijn ding, maar deze track heeft wel wat. N*White is aardig, maar voorlopig ook niet meer dan dat.

sxesven
album teaser van Lovelyz, fokking hard gewoon, zo erg zin in klinkt meesterlijk zo, de pre-release song valt meteen op zn plek daar meteen nummertje met rapper nog het minst indrukwekkend, maar de rest smaakt naar meer binnenkort maar eens bestellen

gehele AOA MV:

enerzijds iets meer richting mijn smaak dan de vorige singles, maar ook wat generieker en minder smoelwerk, op de een of andere manier soms een beetje het idee naar 4minute light te luisteren, verder wel aardig oh en choa

Like a Cat is ook weer geweldig, juist
En voor mij zijn het Yuna en Hyejeong (ze pakt de hoofdrol vanaf 03:30)

Ace of Angels voeren voorlopig echt net stip m'n lijst met beste J/K-pop artiesten aan.

sxesven

cool beans

Badkiz - Babomba

sxesven
bij Badkiz heb ik nou zoiets van, dat vind ik nou een beetje kinderachtig, haha niks voor mij

hippe hype van het moment:

wel ok, krijg het er niet echt warm van verder

oh ja, er komt een Tiny-G subunit, teasertje ziet er leuk uit:

ex-Kara-lid Nicole solo:

erg leuk, al vind ik Kara ver superieur

Wellicht iets voor de liefhebbers van female-fronted J-rock, erg fijne stem en refreintje heel mooi

eerste echte Lovelyz MV (Candy Jelly Love oid) is uit trouwens maar niet heel boeiend...

oh ja, DVDHeaven/Ktown4u heeft atm 10% korting dus daarmee zijn de prijzen nóg interessanter geworden

sxesven
oh ja, helemaal vergeten te melden dat de MV voor Dempagumi's nieuwe single Denpari Night inmiddels uit is

as usual weer een feest voor oog en oor

gisteren trouwens Dempagumi's op het moment nog nieuwste single Ai Ga Aru Karu binnen gekregen (Denpari Night komt volgende week officieel uit) en ook die is echt fokking briljant, geniaal hyper, in zijn geheel hier te horen: Dempa! - dempagumi-inc.tumblr.com

op dempa-gebied is dempagumi natuurlijk veruit het geniaalst, maar ook zeker de aandacht waard zijn oa deze:

love bride

sxesven
nieuwe T-ara, K-versie van een C-pop-liedje blijkbaar, erg catchy iig

en nieuwe Apink, cute en klassiek al is het niet heel enerverend:

Apink niet enerverend inderdaad, maar ik vind hem weer prettig.

sxesven
ik ook hoor

nieuwe mocali

Stella☆Beats

Gast
geplaatst: vandaag om 06:56 uur

geplaatst: vandaag om 06:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.