MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Hebben jullie dat nou ook?

zoeken in:
En dat je soms, bij het typen van een lullig berichtje, merkt hoe slecht het is gesteld met je nederlands.....

betekend.....betekent.....betekendt.........?
Sjeeez....erg dit....

PsychoBoyJack schreef:

En dat je soms, bij het typen van een lullig berichtje, merkt hoe slecht het is gesteld met je nederlands.....

betekend.....betekent.....betekendt.........?
Sjeeez....erg dit....

Use it or lose it

(zegt de kerel die destijds frequent op bezoek mocht bij taakleraar "meester Devos" om zijn Nederlands bij te spijkeren ).

JonnieBrasco
Heb je ook wel eens dat je een album niet meer terug kan vinden?

(Wie weet het albumnummer van The La's - The La's uit zijn hoofd?)

neo
Dat je bij het luisteren van een cd denkt:

(afbeelding)

Alstublieft
Gezocht op songtitel There She Goes.

JonnieBrasco
Aha, zo doe je dat!! Bedankt.

Cruella schreef:
(quote)

Zeker weten! Ik vind het altijd een beetje lullig tegenover de artiest... maar doe het lekker toch.

Ik heb zelf vaak dat ik denk van 'heeeeeeeeeey gaaf nummertje' en dan blijkt het 7 van de 10 keer nummer 6 te zijn van een album. Daar is dz wat mee als je het mij vraagt...

Als 't een album van 10 nummers is en 't is een ouder album dan heb je erg grote kans dat dat de opener van de B kant is

Sinds ik vinyl draai merk ik dat de opbouw van een album heel anders in elkaar zit dan bij nieuwere cd's

Nee, dat heb ik helemaal niet, van dat zesde nummer. Heb het even bij alle cd's die ik hier in Leuven op mijn computer heb staan gecheckt, en bij slechts een derde betrof nummer zes een vijf-sterrennummer. Als je weet dat ik voorlopig enkel de beste cd's naar hier heb gehaald is dat helemaal niet zo uitzonderlijk dus.
Over het algemeen is het tweede nummer het beste denk ik. Maar dat geldt ook niet altijd eigenlijk.

Hebben jullie ook wel 's dat je zin hebt een sloot albums toe te voegen, maar dat FreeDB net die nacht niet werkt? Ik laat het maar bij die ene plaat van John Cale met drie nummers.

Hebben jullie ook wel 's dat je nog net voor sluitingstijd een CD wilt kopen, maar dat er dan opeens een bandje (in dit geval Bettie Serveert) optreedt in de platenzaak en de kassa daardoor totaal onbereikbaar is? Gelukkig duurde het nog maar een kwartier.

FeZ
herman schreef:

Hebben jullie ook wel 's dat je nog net voor sluitingstijd een CD wilt kopen, maar dat er dan opeens een bandje (in dit geval Bettie Serveert) optreedt in de platenzaak en de kassa daardoor totaal onbereikbaar is? Gelukkig duurde het nog maar een kwartier.

Ja, echt elke dag, zo irritant

Yak
Optredende bands zijn sowieso irritant.

Ja, laat ze maar gewoon cd's maken, die optredens daar zit niemand op de wachten

Tsja, ik liep met mijn discman op de Plato binnen en was heel erg aan het genieten van (op dat moment) Faith No More. En zeg zelf, Bettie Serveert akoestisch is echt zo bijzonder niet.

Enkele maanden geleden plaatste ik hier een bericht met de vraag of jullie dat nou ook hadden dat jullie soms voor een heel lange periode veel van jullie interesse kwijt raken voor de pop/rock-muziek. Ik kan jullie (met plezier) mededelen dat ik sinds kort weer meer interesse voor muziek heb. Helaas valt dit niet toevallig samen met het weer vrijgezel zijn, vrees ik. Wat er misschien ook toe bijdraagt is dat ik sinds enkele maanden cd's kan spelen in mijn auto: maakt het autorijden des te plezieriger natuurlijk. Ik zou soms speciaal wat omrijden om nog wat verder naar de cd te kunnen luisteren die in mijn autoradio zit... natuurlijk niet zo goed voor mijn financiën... lol.
Verder blijf ik er dus van overtuigd dat het stijgen en dalen van de interesse in muziek samengaat met gebeurtenissen in het liefdeleven...

En dan ben ik het levende voorbeeld dat dat niet zo is. Lijkt me toch dat de passie niet diep genoeg zit dan, want vriend(in) of niet, een muziekje op de achtergrond kan er toch altijd bij ?

titan (crew)
Ik vind het ook maar raar, ik draai nog net zoveel muziek als in mijn vrijgezellentijd.

JonnieBrasco
Tompie schreef:

Ik zou soms speciaal wat omrijden om nog wat verder naar de cd te kunnen luisteren die in mijn autoradio zit

Dat heb ik nou ook wel eens soms. Even 4 minuten op de parkeerplaats nog blijven zitten, of 10 minuten een blokje om. Wat een zieke eigenschap eigenlijk...

Bij mij is dat ook totaal niet gewijzigd. Gelukkig heb ik de totale controle over de cd-speler
Een aantal albums kan ik beter draaien als ik alleen ben, maar ach dat komt vaak genoeg voor, dus ik kan genoeg draaien uit dat genre .
En leuke bijkomstigheid is dat mijn smaak ook langzaamaan overslaat.................een "goede invloed" dus (Barbra, Celine en consorten staan hier nooit meer op).

titan (crew)
aERodynamIC schreef:
Barbra, Celine en consorten staan hier nooit meer op.

Bij ons ook niet meer als ik thuis ben. Mijn vent draait dat maar wanneer ik er niet ben. Net zo goed als ik bepaalde muziek niet draai die hij verschrikkelijk vindt. Gelukkig gaat het maar om een zeer beperkt aantal artiesten waarover we een "veto" hebben uitgesproken.

Tompie schreef:

Verder blijf ik er dus van overtuigd dat het stijgen en dalen van de interesse in muziek samengaat met gebeurtenissen in het liefdeleven...

Het zou kunnen

Ik denk dat het bij mij losgekoppeld is van de amoureuze belevenissen met het andere geslacht. Vroeger had ik meer de neiging meisjes "te gaan zoeken" in popliedjes. Daar ben ik nu wel definitief van gerecupereerd, denk ik

Want me opvalt is dat ik meer en meer dezelfde cd's beluister - keer op keer. Blijkbaar vind ik op die cd's iets - ik kan het niet onder woorden brengen - ik zal het omschrijven als een iets , een soort muzikaal gevoel.

Ik vind dat de laatste weken vooral op de cd's van Tortoise, Chet Baker en Miles Davis. Zoek ik een soort van niet definieerbare tederheid ?

Ik ben ook minder en minder op zoek naar "nieuwe" muziek. Vroeger had ik zo iets van een valium verslaafde aap op zoek naar zijn volgende flesje. Ik zeg niet dat mijn definitieve voorkeuren vastliggen - zekers niet - maar ik weet nu wel ongeveer wat ik graag mag horen. My travelling days are over ... maar ja ... voor ik het weet ben ik weer aan het muziekreizen dat het geen naam heeft ...

Waar zijn Onderhond en ElMeroMero toch? Die zijn beter in dit soort abstracte muziekgevoelens onder woorden brengen

Kos
JonnieBrasco schreef:

Dat heb ik nou ook wel eens soms. Even 4 minuten op de parkeerplaats nog blijven zitten, of 10 minuten een blokje om. Wat een zieke eigenschap eigenlijk...
Dan ben ik erg chronisch ziek, want ik doe dat behoorlijk vaak .

JonnieBrasco schreef:
(quote)

Nou JonnieBrasco, ziekelijk zou ik ze nu ook niet noemen - eerder grappig - maar toch wellicht vrij onbegrijpelijk voor bepaalde mensen
leuk te horen trouwens dat ik niet de enige ben die dat soms doet, voel ik me meteen wat minder idioot

Ok,

ik had wat meer voor mezelf moeten praten, voor mij lijkt het dus zo te zijn, tot nu toe, dat mijn interesse in muziek afneemt als ik een vriendin heb. Ik hoop dat dit natuurlijk in het vervolg niet meer zo zal zijn.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat inderdaad mijn passie voor de muziek niet groot genoeg is (voor zover die groot moet zijn natuurlijk) om nog steeds veel met muziek bezig te zijn als ik een relatie heb. (Wordt me wat te persoonlijk, maar kom... )
Blijkbaar komt dit verschijnsel dan toch niet bij zoveel mensen voor...

Ach, kan best persoonlijk, je post toch niet onder je echte naam?
Lijkt me dat je in een relatie een goed evenwicht moet vinden tussen geven en nemen. Kijk, je kan best 's wat minder vaak de hele dag naar U2 luisteren (;)), maar om nou meteen minder enthousiast te worden over muziek in het algemeen... Je moet toch ook wel wat van jezelf behouden natuurlijk.

...dat je bij SoulSeek download containing folder doet en er dan achter komt dat de mongool waar je van wil downloaden alles in 1 folder heeft gezet, na een half uur staat alles dan ook in je transfers en dan kan je alles gaan verwijderen wat blijkbaar niet in 1 keer kan want dan loopt SoulSeek vast .

Leuk is dat he

Ja, dat zijn de gezelligste mensen op Soulseek he
Maar nu met de nieuwe versie moet dat iets duidelijker worden denk ik...

Ja, dat soort mensen zijn echt irritant...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.