Overig / Algemeen / Hebben jullie dat nou ook?
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 11 september 2004, 12:15 uur
Hebben jullie dat nou ook?
Dat je wel eens droomt dat er iemand van MusicMeter belt om te vragen of al jouw toevoegde albums eraf mogen i.v.m. gebrek aan schijfruimte.
Bizar...
Dat je wel eens droomt dat er iemand van MusicMeter belt om te vragen of al jouw toevoegde albums eraf mogen i.v.m. gebrek aan schijfruimte.
Bizar...

0
JonnieBrasco
geplaatst: 16 oktober 2004, 19:11 uur
Hebben jullie dat nou ook wel eens?
Dat je ziet dat dat lege winkelpand tegenover je opeens verhuurd is, en een paar dagen later opeens cd-rekken geassembleerd worden en er posters op de ramen hangen met om precies te zijn "Soulwax" en "Living Colour". Ik moest meteen aan mijn banksaldo denken.
Dat je ziet dat dat lege winkelpand tegenover je opeens verhuurd is, en een paar dagen later opeens cd-rekken geassembleerd worden en er posters op de ramen hangen met om precies te zijn "Soulwax" en "Living Colour". Ik moest meteen aan mijn banksaldo denken.
0
SelmaDuim
geplaatst: 16 oktober 2004, 19:28 uur
Nee, eigenlijk niet, bij mij was het een boekhandel met flosofie, kunst en poëzie boeken. 

0
geplaatst: 17 oktober 2004, 12:13 uur
SelmaDuim schreef:
Nee, eigenlijk niet, bij mij was het een boekhandel met flosofie, kunst en poëzie boeken.

Ik wil ook een winkel met poëzie boeken tegenover me

0
geplaatst: 17 oktober 2004, 19:17 uur
Hebben julie dat nou ook wel eens?
Dat je relaxt thuis zit en dat je opeens denkt; aaaahhh!! Dat album heb ik al een tijdje niet meer geluisterd! In dat album, daar heb ik nu zin in om naar te luisteren!!
Dus je springt je stoel uit, en duikt in je cd kast, waar al je cd 's willekeurig gerangschikt staan in ....mwaa..zo'n 20 a 25 stapeltjes van 20 cd's, en je begint bij wijze van spreken bij het meest linkse stapetje cd's, om vervolgens de cd die je zoekt te vinden in het aller-aller rechtse stapelje, onderaan natuurlijk...........
Of nog erger; dat je juist die cd , op dat moment he-le-maal niet meer kunt vinden......
Of ben ik nu de enigste sloddervos hier...........?
Dat je relaxt thuis zit en dat je opeens denkt; aaaahhh!! Dat album heb ik al een tijdje niet meer geluisterd! In dat album, daar heb ik nu zin in om naar te luisteren!!
Dus je springt je stoel uit, en duikt in je cd kast, waar al je cd 's willekeurig gerangschikt staan in ....mwaa..zo'n 20 a 25 stapeltjes van 20 cd's, en je begint bij wijze van spreken bij het meest linkse stapetje cd's, om vervolgens de cd die je zoekt te vinden in het aller-aller rechtse stapelje, onderaan natuurlijk...........
Of nog erger; dat je juist die cd , op dat moment he-le-maal niet meer kunt vinden......
0
geplaatst: 17 oktober 2004, 19:54 uur
Ja, dat heb ik heel vaak. Maar langer dan een kwartier zoeken gebeurd meestal niet 

0
geplaatst: 17 oktober 2004, 20:05 uur
Retro hoor. God bless goed georganiseerde directory structures 

0
SelmaDuim
geplaatst: 17 oktober 2004, 20:37 uur
Hobbes schreef:
(quote)

Ik laat je wel weten wanneer er een kamer vrij komt hier

0
geplaatst: 17 oktober 2004, 20:55 uur
PsychoBoyJack schreef:
zo'n 20 a 25 stapeltjes van 20 cd's, en je begint bij wijze van spreken bij het meest linkse stapetje cd's, om vervolgens de cd die je zoekt te vinden in het aller-aller rechtse stapelje, onderaan natuurlijk
zo'n 20 a 25 stapeltjes van 20 cd's, en je begint bij wijze van spreken bij het meest linkse stapetje cd's, om vervolgens de cd die je zoekt te vinden in het aller-aller rechtse stapelje, onderaan natuurlijk
Ik heb mijn cd's gewoon alfabetisch gerangschikt. Niet dat er dan nooit iets kwijt is, overigens.
0
geplaatst: 17 oktober 2004, 21:24 uur
Ik heb zoiets met cd's wat maar niet geordend kan! Eens in de zoveel tijd zit alles weer in het goeie hoesje, maar aangezien ik na een opruiming alles na luisteren weer netjes in hetzelfde hoesje doe, prop ik na een paar dagen al weer door elkaar 

0
titan (crew)
geplaatst: 17 oktober 2004, 21:36 uur
PsychoBoyJack schreef:
Hebben julie dat nou ook wel eens? Dat je juist die cd , op dat moment he-le-maal niet meer kunt vinden......
Hebben julie dat nou ook wel eens? Dat je juist die cd , op dat moment he-le-maal niet meer kunt vinden......
Heb ik nooit last van. Overgestructureerd zoals ik ben staat alles op alfabetische volgorde en wordt mijn discotheek periodiek geherrangschikt met de meeste recente aanwinsten.
0
geplaatst: 17 oktober 2004, 22:01 uur
Nope - degene die dit schrijft is er ook één

Ik heb daar zelfs een grondige reden voor: popmuziek verdient gewoon geen hyper-rigoureuze behandeling
Stapeltje hier, stapeltje daar .... en toch vind ik het allemaal tamelijk snel terug 
0
geplaatst: 17 oktober 2004, 23:22 uur
Meestal vind ik die cd pas weer terug, als ik naar een andere cd zoek.....
Ik heb een tijdje geleden nog geprobeerd om de cd te ordennen op verschillende manieren (alfabetisch, op waardering, chronologisch, you name it!) , maar het mocht helaas niet al te lang baten.........
Ik heb een tijdje geleden nog geprobeerd om de cd te ordennen op verschillende manieren (alfabetisch, op waardering, chronologisch, you name it!) , maar het mocht helaas niet al te lang baten.........
0
geplaatst: 17 oktober 2004, 23:41 uur
titan schreef:
Heb ik nooit last van. Overgestructureerd zoals ik ben staat alles op alfabetische volgorde en wordt mijn discotheek periodiek geherrangschikt met de meeste recente aanwinsten.
My god Heb ik nooit last van. Overgestructureerd zoals ik ben staat alles op alfabetische volgorde en wordt mijn discotheek periodiek geherrangschikt met de meeste recente aanwinsten.
Ik moet er niet aan denken.
0
geplaatst: 17 oktober 2004, 23:42 uur
IK alles in lades liggen , dus ik heb het meestal gauw gevonden. Maar soms heb ik wel dat ik een cd niet meer kan vinden,en dan ga ik nog maar eens de lade door, en nog maar eens.... En dan eindelijk bij de zoveelste zoekbeurt vind je hem pas in die zelfde lade waar je al tig keer doorheen gegaan was 
Maarja, men zegt dan ook wel eens, als je iets zoekt vind je het niet

Maarja, men zegt dan ook wel eens, als je iets zoekt vind je het niet

0
geplaatst: 18 oktober 2004, 01:24 uur
Bij mij gaat het ongeveer net zo als bij Titan. Alles staat op alfabet (afgezien van klassiek, verzamelaars en soundtracks) en dan heb ik een stapeltje met recente aanwinsten dat af en toe geïntegreerd wordt in de algehele collectie. Verder heb ik nog een stapeltje geleende CDs. 

0
geplaatst: 18 oktober 2004, 09:46 uur
PsychoBoyJack schreef:
je begint bij wijze van spreken bij het meest linkse stapetje cd's, om vervolgens de cd die je zoekt te vinden in het aller-aller rechtse stapelje, onderaan natuurlijk...........
je begint bij wijze van spreken bij het meest linkse stapetje cd's, om vervolgens de cd die je zoekt te vinden in het aller-aller rechtse stapelje, onderaan natuurlijk...........
Dan moet je ff kijken bij de M van Murphy want hij is hier voor verantwoordelijk.

0
geplaatst: 23 oktober 2004, 21:04 uur
Dat je plotseling Drivers Seat van Sniff N the Tears hoort op de autoradio en dat op dat moment alle andere muziek je gestolen kan worden ... 

0
geplaatst: 24 oktober 2004, 20:36 uur
Hij komt de laatste tijd vaak op de radio. Het maakt mijn zaterdag in ieder weer goed als ik dat nummer op de werkvloer hoor. Ik zag laatst ook de clip bij The Box classics. Inderdaad een erg leuk nummer.
0
geplaatst: 25 oktober 2004, 21:56 uur
Dat je soms een soort van "schuldgevoel" krijgt, als je voor het eind van een nummer skipt naar de volgende track...... 

0
geplaatst: 25 oktober 2004, 22:16 uur
PsychoBoyJack schreef:
Dat je soms een soort van "schuldgevoel" krijgt, als je voor het eind van een nummer skipt naar de volgende track......

Dat is bij albums van b.v. Frans Bauer, The Mars Volta of Toto helemaal geen schande hoor!
0
geplaatst: 25 oktober 2004, 22:20 uur
Frans had waarschijnlijk nooit verwacht in één adem genoemd te worden met Toto of The Mars Volta

0
geplaatst: 25 oktober 2004, 22:24 uur
PsychoBoyJack schreef:

Zeker weten! Ik vind het altijd een beetje lullig tegenover de artiest... maar doe het lekker toch.
Ik heb zelf vaak dat ik denk van 'heeeeeeeeeey gaaf nummertje' en dan blijkt het 7 van de 10 keer nummer 6 te zijn van een album. Daar is dz wat mee als je het mij vraagt...
0
geplaatst: 25 oktober 2004, 22:38 uur
Cruella schreef:
Zeker weten! Ik vind het altijd een beetje lullig tegenover de artiest... maar doe het lekker toch.
Ik heb zelf vaak dat ik denk van 'heeeeeeeeeey gaaf nummertje' en dan blijkt het 7 van de 10 keer nummer 6 te zijn van een album. Daar is dz wat mee als je het mij vraagt...
(quote)
Gisteravond had ik dat nog met stay (faraway, so close) van u2, een nummer wat gewoon erg veel voor mij betekendt. Het is dan net alsof je gewoon geen respect toont voor de waarde je die aan een liedje hecht, terwijl je gevoel zegt dat je dat wel moet doen, juist omdat het liedje zoveel voor je betekendt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.