MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Hebben jullie dat nou ook?

zoeken in:
Gelukkig

Tot hier de slippertjes ...
Terug naar muziek.
Heb je dat ook dat je bij een down-gevoel automatisch naar The Cure luistert en zowel troost vindt, maar nog meer down wordt?

Ik kan The Cure in elk gegeven stemming luisteren, ik ben wel eens zwaar melancholisch geworden van Disintegration (tot tranen aan toe), maar dat kan ook zijn omdat ik hem een hele tijd niet had geluisterd
Muziek waar ik meteen suïcidaal van wordt is Marianne Faithfull (favoriete zangeres van mijn moeder)

Voor alle duidelijkheid: ik vind The Cure supergoed hé, maar ik betrap me er op dat ik er vooral naar luister op sombere dagen. Dat heb ik ook met Raymond van het Groenewoud. Soms krijg ik het wat griezelige gevoel dat Raymond echt over mezelf schrijft, want zijn teksten zijn zo herkenbaar ...

Ik wordt niet snel down van muziek. Draai wel muziek waar andere (non-muzikale) mensen altijd dezelfde opmerking over maken; "tering, hier word ik echt depressief van".
Meestal knap ik er juist van op , denk aan Joy Division, Tindersticks, Songs: Ohia.

Ik ook
Ik zit zelfs altijd vrolijk mee te tikken op The Swans (muziek waar anderen toch echt totaal afhaken, qua 'depressiviteit')

Toch zijn er platen waar ik op de één of andere manier een beetje ongemakkelijk van wordt (iets té persoonlijk misschien?).. zal wel met bepaalde associaties te maken hebben of iets dergelijks.

orbit schreef:
Toch zijn er platen waar ik op de één of andere manier een beetje ongemakkelijk van wordt (iets té persoonlijk misschien?).. zal wel met bepaalde associaties te maken hebben of iets dergelijks.

Klopt, maar dat is echt een ander onderwerp. Ik heb bijvoorbeeld met muziek wat me aan een crematie of aan een bepaald persoon, die ik om wat voor omstanigheid dan ook niet meer zie, moet denken. Dan wordt het inderdaad iets persoonlijks ja.
Maar dat hoeft niet persee treurige muziek te zijn...

Kan echt genieten van pure sfeervolle muziek als Daniel Lanois - For The Beauty of Wynona,brengt je echt in hogere sferen en The Cure Tja.....

the viking schreef:
Kan echt genieten van pure sfeervolle muziek als Daniel Lanois - For The Beauty of Wynona,brengt je echt in hogere sferen en The Cure Tja.....

Wat bedoel je met 'The Cure, tja ...'?
Ben je pro of anti de band? Of bedoel je iets anders?

Zeggen de icoontjes je niets ?

viking doet altijd graag een wolkje Cure in zijn koffie

het perfecte antidepressiva geneesmiddel !

the viking schreef:
het perfecte antidepressiva geneesmiddel !

Volgens mijn vriendin is dat

(afbeelding)

viking loves cure

Heb je dat ook
- dat je muziekinteresse ovnverzadigbaar is?
- dat je nog zoveel wil leren kennen?
- dat je op zoek gaat waar je dat goedkoop kan kopen?
- dat je met een verzamelcd geen genoegen neemt?
- dat je van een artiest alles wil kennen?
- dat je uiteindelijk zoveel ontdekt, zodat je oude cd's daar maar liggen?
- dat je dus prachtcd's hebt die je meer dan een jaar (jaren!) niet beluistert?
- dat je cd's hebt die je nog niet of gewoon niet beluistert?
- dat je gewoon tijd tekort komt?
- dat je EuroMillions wil winnen?
- dat je mensen op MuMe wil bewust maken van goede zaken?
- dat je je blauw ergert aan mensen die hun tijd verdoen aan rommel?
- dat je het jammer vindt dat sommige artiesten zo onterecht onbekend zijn?
- dat dit alles je bij momenten frusteert?

(tussen haakjes: terwijl ik dit typ, luister ik naar 'Tumbleweed Connection' van Elton John, wat een mooi album en hier is het album onbekend ...)

- dat je muziekinteresse onverzadigbaar is?
ja
ja, maar niet alles.
nee, niet actief op zoek, alleen op soulseek en aanverwanten!
klopt!
nee, van veel artiesten zijn alleen bepaalde periodes interessant
ja
ja
nee
sowieso
wablief?
ja, ik ben ook zo'n muziekadolfje
ja! heel erg ja!
nee, want daar kan je vervolgens heel snobistisch mee doen.
nee

Oké, ik ga me minder ergeren.

Heb je dat ook
- dat je muziekinteresse onverzadigbaar is?
nee, wordt eerder een beetje autistisch van de overvloed aan input
dat weer wel!
altijd
ben dol op verzamelcd's, vind van 99% van alle bands toch alleen maar 1 liedje goed, of de hits
alleen bij Morrissey
nee, kom er tot mijn schrik achter dat ik sommige cd's/liedjes al zo'n 20 jaar dagelijks luister
dat heb ik weer wel, maar heeft meer te maken met bovenstaande
nee, alleen veel gedownloade cd's.
voor alles ja!
klinkt goed, wil ik denk ik wel?
nee, maar ben heel blij dat men hier graag deelt* kijkt gemakzuchtig*
nee, ben dol op rommel
ja
nee, t leven is te kort

musicmatch musicboy/haakje- 0%

Hey haakje: 0% Wat bedoel je?

..dat je op MuMe komt, en er staat: 'Welkom terug!Je laatste bezoek was: vandaag 8:04 uur', maar dat je je toch meent te herinneren dat je toen nog in bed lag (ofwel was ik aan het slaapwandelen)

Arno schreef:
..dat je op MuMe komt, en er staat: 'Welkom terug!Je laatste bezoek was: vandaag 8:04 uur', maar dat je je toch meent te herinneren dat je toen nog in bed lag (ofwel was ik aan het slaapwandelen)

Misschien heeft er iemand anders ingelogd onder je naam? Bob Cremers ofzo?

Het mysterie is opgelost: ik had per ongeluk MuMe als startpagina gezet op onze andere computer, en aangezien ik daar ook automatische ingelogd ben, zat mijn zus enkele seconden op MuMe.

@Nicolage Rico: was ook mogelijk natuurlijk

Hebben jullie dat nou ook...

... dat je opeens, het is een uur of 1-2 's nachts, op bed ligt... Wat na aan het denken over dingen die je een beetje bezig houden de laatste tijd en je beseft dat je daar eigenlijk best een muziekje bij zou willen.

... dat je je mp3-speler en koptelefoon erbij pakt en eens door de dingen die je goed vind kijkt en luistert maar dat eigenlijk maar heel weinig van die dingen je echt iets weten te doen, en echt het gevoel van meerwaarde geven.

... dat je als gevolg daarvan beseft dat de platen die wel die meerwaarde geven enorm goede platen zijn, en dat platen die dat niet doen toch niet zo goed zijn als je dacht. En dat je daarom je stemmen op MuMe maar helemaal om gaat gooien.

***ondergetekende is niet verantwoordelijk voor psychologische schade als gevolg van het bekijken van zijn stemmen (over een half uurtje)***

musicboy schreef:
Hey haakje: 0% Wat bedoel je?

niks ernstigs, alleen dat wij muziek blijkbaar heel anders beleven. Nou, niet meer huilen, hoor!

Hebben jullie dat nu ook: psychologische schade als gevolg van het bekijken van The Scientist's stemmen . Om eerlijk te zijn heb ik alleen bij de band Metallica dat gevoel eerder gehad. Totdat ik na een jaar weer besloot Master of Puppets op te zetten, met als gevolg dat hij opeens weer op de derde plek in m'n top 10 stond.

haakje schreef:
(quote)

niks ernstigs, alleen dat wij muziek blijkbaar heel anders beleven. Nou, niet meer huilen, hoor!

Haakje, I love you!

musicboy schreef:

Haakje, I love you!

right back at you!!

Goh, eerst een collega vanmorgen die toen ik hem gegroette "baby you look wonderful tonight" galmde

(de man zingt altijd maar hier schrok hij zelf ook een beetje van )

en nu dit...
Hebben jullie dat nou ook?

The Scientist schreef:
Hebben jullie dat nou ook...

... dat je opeens, het is een uur of 1-2 's nachts, op bed ligt... Wat na aan het denken over dingen die je een beetje bezig houden de laatste tijd en je beseft dat je daar eigenlijk best een muziekje bij zou willen.

... dat je je mp3-speler en koptelefoon erbij pakt en eens door de dingen die je goed vind kijkt en luistert maar dat eigenlijk maar heel weinig van die dingen je echt iets weten te doen, en echt het gevoel van meerwaarde geven.

... dat je als gevolg daarvan beseft dat de platen die wel die meerwaarde geven enorm goede platen zijn, en dat platen die dat niet doen toch niet zo goed zijn als je dacht. En dat je daarom je stemmen op MuMe maar helemaal om gaat gooien.

***ondergetekende is niet verantwoordelijk voor psychologische schade als gevolg van het bekijken van zijn stemmen (over een half uurtje)***

Ja, ik heb dat ook wel eens. Af en toe ga ik door mijn stemmenlijsten (om meestal halverwege te eindigen, want het is wel veel werk) en dan gaan veel dingen een stuk omlaag.

Het is een soort herschikking, waarbij je merkt dat sommige platen over hun top zijn en nieuwe favorieten zich aandienen.

Ik heb ook veel platen die ik ooit erg goed vond slechts op 3,5 of 3 staan, omdat ze me nu niet veel meer doen.

herman schreef:
(quote)

Ja, ik heb dat ook wel eens. Af en toe ga ik door mijn stemmenlijsten (om meestal halverwege te eindigen, want het is wel veel werk) en dan gaan veel dingen een stuk omlaag.

Het is een soort herschikking, waarbij je merkt dat sommige platen over hun top zijn en nieuwe favorieten zich aandienen.

Ik heb ook veel platen die ik ooit erg goed vond slechts op 3,5 of 3 staan, omdat ze me nu niet veel meer doen.

... dat je zulke periodes ook wel hebt, maar dat je het idee hebt dat ze zich bij the Scientist wel erg snel achter elkaar voordoen. (volgens mij stond Neurosis vorige week nog in je top-10 en nu ineens op 3,5*)

Dat komt niet doordat ik het idee heb dat de plaat nou minder goed is geworden ofzo... ik besef dat hij me niet echt raakt, en dat eigenlijk ook nooit gedaan heeft...alleen had ik hem er staan omdat ik hem vaak draaide, en hij me vermaakte...

Het is dus niet de waardering voor de plaat die veranderd is, maar de beoordelingscriteria... nu heb ik echt het idee dat de platen die me enorm aanpakken een hoge score verdienen.. en niet de platen die ik vaak draai...

De veranderingen in waardering gaan ook zeer weinig tot niets aan mijn luistergedrag veranderen hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:08 uur

geplaatst: vandaag om 06:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.