MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Hebben jullie dat nou ook?

zoeken in:
Ja dat klopt, maar om het carnaval nog een beetje dragelijk te maken moet ik heel erg veel bier consumeren.

Maargoed, misschien dat ik dinsdag middag nog een cafeetje bezoek en dan is het weer gedaan voor dit jaar, godzijdank.

SelmaDuim
... dat jij je elk jaar met carnaval opnieuw realiseert niet ver genoeg gevlucht te zijn uit Brabant om onder andere dit verschikkelijk platte feest te ontlopen.

...dat ik erg trots ben, dat ondanks drie jaar Tilburg, nog nooit carnaval heb hoeven vieren!

SelmaDuim schreef:
... dat jij je elk jaar met carnaval opnieuw realiseert niet ver genoeg gevlucht te zijn uit Brabant om onder andere dit verschikkelijk platte feest te ontlopen.
dus je MOET meedoen, als ik het goed lees?

...dat je geen idee hebt waarom zoveel mensen een hekel hebben aan een van de weinige tradities die ons landje nog rijk is?

...ja, dat heb ik ook
heb (als Brabander) eigenlijk niks met carnaval, maar toch zeker ook niks tegen carnaval

BoordAppel schreef:
...dat je geen idee hebt waarom zoveel mensen een hekel hebben aan een van de weinige tradities die ons landje nog rijk is?

Je doet nu net alsof tradities altijd goed zijn.

SelmaDuim
ettettummu schreef:
(quote)
dus je MOET meedoen, als ik het goed lees?

Je MOET niet meevieren, maar mede door mijn werk struikel in over de dronken carnavalvierders en als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel dronken carnavalvierders.

Je doet nu net alsof tradities altijd goed zijn.

Neu, maar je hoeft geen carnaval te vieren hoor. Het is niet verplicht en vrij onschuldig. Als je wilt kan je jezelf er helemaal van afsluiten.

BoordAppel schreef:
(quote)

Neu, maar je hoeft geen carnaval te vieren hoor. Het is niet verplicht en vrij onschuldig. Als je wilt kan je jezelf er helemaal van afsluiten.

Uiteraard, maar dan mag je er alsnog wel een mening over hebben.

BoordAppel heeft het niet over een mening, maar gelijk een hekel...(je kunt het ook gewoon niks vinden}

hoe kun je een hekel hebben aan iets waar je niet aan mee doet?

BoordAppel schreef:

Carnaval is het feest dat traditioneel gevierd wordt in de 6 dagen voorafgaand aan Aswoensdag, waarmee de vastentijd van 40 dagen aanvangt die voornamelijk katholieke christenen aanhouden als boetedoening voor het paasfeest.

Dát is de traditie. Benieuwd hoeveel mensen in Oeteldonk dat weten.

katholieke christenen...
boetedoening...
40 dagen vasten...

lijkt me tijd voor een spotprent

ettettummu schreef:
BoordAppel heeft het niet over een mening, maar gelijk een hekel...(je kunt het ook gewoon niks vinden}

Ergens een hekel aan hebben is toch ook gewoon een mening?

ettettummu schreef:
hoe kun je een hekel hebben aan iets waar je niet aan mee doet?

Je kunt ergens niet aan mee doen omdat je er een hekel aan hebt.

bubbachups schreef:

Je kunt ergens niet aan mee doen omdat je er een hekel aan hebt.
da's wel de boel omdraaien, bubba

BoordAppel schreef:

Ik vertel net nog dat verhaal van dat blaasorkest dat mijn nachtrust verstoorde!

SelmaDuim
Tuurlijk kun je ergens een hekel aan hebben ook al doe je er niet aan mee! Ik doe niet mee aan carnaval OMDAT ik er een hekel aan heb. Wat zeg ik, een hekel, sterker nog: ik walg echt van dronken mensen. Niemand zal het ooit meemaken dat ik me tot zoiets verlaag.
En je kunt je er helemaal niet volledig voor afsluiten. Moet ik dat elk jaar met carnaval het land uit naar een niet christlijk land, moet ik me een week lang opsluiten in mijn huis? Sorry hoor, maar mijn leven gaat ook gewoon door, ondanks dat sommige randdebielen zich zo nodig even moeten laten gaan.

dan heb je gewoon een hekel aan dronken mensen
die zijn er ook op bruiloften of elk ander feestje

Maar de combinatie carnaval/dronken mensen is toch wel veel erger dan de combinatie bruiloft/dronken mensen, wat mij betreft...

Ik ben in ieder geval blij dat carnaval hier niet gevierd wordt.

SelmaDuim schreef:
Tuurlijk kun je ergens een hekel aan hebben ook al doe je er niet aan mee! Ik doe niet mee aan carnaval OMDAT ik er een hekel aan heb. Wat zeg ik, een hekel, sterker nog: ik walg echt van dronken mensen. Niemand zal het ooit meemaken dat ik me tot zoiets verlaag.
En je kunt je er helemaal niet volledig voor afsluiten. Moet ik dat elk jaar met carnaval het land uit naar een niet christlijk land, moet ik me een week lang opsluiten in mijn huis? Sorry hoor, maar mijn leven gaat ook gewoon door, ondanks dat sommige randdebielen zich zo nodig even moeten laten gaan.

Paar dagen Friesland en je hebt nergens last van.....mijd wel de drie katholieke dorpen die daar zijn

SelmaDuim
bonothecat schreef:

Paar dagen Friesland en je hebt nergens last van.....mijd wel de drie katholieke dorpen die daar zijn

Ik weet het, ik vond het ook heerlijk om in Groningen op te groeien..., maar volgend jaar is dat misschien wel een optie.

dutch2
herman schreef:

Ik ben in ieder geval blij dat carnaval hier niet gevierd wordt.

Precies, wij hebben alleen maar 3 oktober (hips).

Dat het je maar niet lukt om een Top 10 te maken?

dutch2
lebowski schreef:
Dat het je maar niet lukt om een Top 10 te maken?

Nou, in jouw geval is dat wel verbazingwekkend. Je hebt twaalf maal vijf sterren uitgedeeld. Schrap er twee van, zet de rest in een aardige volgorde en klaarrrrrrr is Lebowski.

Ik weet het, maar heb nog op zoveel albums niet gestemd. Enfin, ga toch gelijk maar eens aan de slag.

lebowski schreef:
Ik weet het, maar heb nog op zoveel albums niet gestemd. Enfin, ga toch gelijk maar eens aan de slag.

Je weet dat je je top 10 ten aller tijden kunt aanpassen he? Niemand heeft een definitieve top 10 ingevuld.

tis beurt

Ik zie hem nog niet...

Die top 10 ja, pffffffffffff, hoe veel keer ik al niet geswitcht ben daarnet: Velvet Underground er in, Echo & the Bunnymen er uit.
Oh nee toch maar niet: Jimi Hendrix er dan maar uit, nee toch ook weer niet.
En zo staat mijn top 10 weer zoals ie al lang staat en baal ik nog steeds dat ik de Velvet Underground niet weet te plaatsen (en die 11e plaats is en blijft zo lullig).

Ik zie al wat er fout is aERo, Prince moet er gewoon uit natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.