MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Hebben jullie dat nou ook?

zoeken in:
... dat je het jammer vindt dat een topic als "Wat vind je van je mede MuMe-Gebruikers??" niet normaal kan bestaan binnen een community als deze ? Beetje teleurstellend zelfs.

Tsja, er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten...

....dat je het jammer vind, dat een topic wordt gesloten, door het gedrag van 1 persoon....en er meteen wordt geluisterd naar een aantal mensen die roepen om een slotje, terwijl het zich uiteindelijk zelf reguleert

Erg jammer.

Yep.

Electro_
Ik denk niet dat hij hier nog vaak zal komen.

Laten we het hopen (sorry, dat ik het lijdend voorwerp was).

Moge het topic ruste in vreede.

Graag een moment stilte. . . . . . . . . .

Electro_
Lang genoeg zo.

Zoals al gezegd: er is al een soortgelijk topic "MuM-maatjes" (het was dus wat dubbelop), en de titel gaf blijkbaar aanleiding om te trollen (en dat was, helaas, ook wel te verwachten).
Praat dus vooral vrolijk verder over en met uw mede-gebruikers in het al bestaande topic met de nadruk op vrolijk

Het spijtige vind ik dat er "getrol" van wordt gemaakt, terwijl het positieve was dat volgens mij iedereen massaal in de bres sprong voor de gene die onrecht werd aangedaan! Dat het daarna wat lang doorgaat, is daar een consequentie van.....

Zoals al gezegd: er is al een soortgelijk topic "MuM-maatjes" (het was dus wat dubbelop),

Mjah, dit bedoel ik dus. MusicMeter is nu eenmaal niet Plopsaland, en niet iedereen is maatjes. Ik vind het best gezond om een topic te hebben waar ook negatieve kritiek op users kan gegeven worden, ook dat kan op een normale manier gebeuren. En als je dat als community niet aankan leg je toch een grote zwakte bij jezelf bloot vind ik.

Onderhond schreef:
(quote)

Men niet iedereen is maatjes.

Zoals wij

Onderhond schreef:
En als je dat als community niet aankan leg je toch een grote zwakte bij jezelf bloot vind ik.

Om er maar eens een cliche bij te halen: de community is zo sterk als de zwakste schakel....

Uhm, da's bij een een ketting, nu niet meteen de beste analogie als het op communities aankomt

Ben het er dus ook helemaal niet mee eens

Onderhond schreef:
Uhm, da's bij een een ketting, nu niet meteen de beste analogie als het op communities aankomt

Ben het er dus ook helemaal niet mee eens

Dat weet ik ook wel, was ook meer bij wijze van spreken. En het gaat sowieso om de actieve gebruikers van de community.

Ik ben het wel met je eens hoor, is inderdaad zeer triest dat zoiets niet mogelijk is hier.

Yak
....dat je het jammer vind, dat een topic wordt gesloten, door het gedrag van 1 persoon....en er meteen wordt geluisterd naar een aantal mensen die roepen om een slotje, terwijl het zich uiteindelijk zelf reguleert

Dit is onzin. Meteen toen het topic werd geopend werd er al gemopperd. Ik heb daarna aangegeven wat ik zou toestaan in het topic en als dat vervolgens genegeerd wordt, en preciés gebeurt waar ik bang voor was, dan is het toedeledokie. We hebben het geprobeerd, het werkte niet, dus dicht ermee.

Het spijtige vind ik dat er "getrol" van wordt gemaakt, terwijl het positieve was dat volgens mij iedereen massaal in de bres sprong voor de gene die onrecht werd aangedaan!

Waarna Reijersen bijna wanhopig moest gaan roepen dat mensen zich niet zo druk moesten maken! Als ik op een GNR-forum even een user kom afblaffen dan krijg ik ook de rest van de users tegen me. Resultaat: veel nutteloos geschreeuw.

Ik vind het best gezond om een topic te hebben waar ook negatieve kritiek op users kan gegeven worden, ook dat kan op een normale manier gebeuren.

Ik ook. Zie het mano-a-mano topic. Maar wat hier gebeurde was geen kritiek, dat was afzeiken. Kritiek geven op een user doe je niet met één zin op een toon van "rot toch op joh". Wat willen jullie dan, dat ik de users elkaar lekker laat bestrijden en hopen dat het zichzelf wel weer oplost? Wel, laat dan de mestkarren maar vast aanrukken. Er is een groot verschil tussen het uitvechten van meningsverschillen en en het schofferen van users. Het eerste wil ik best toestaan (mits netjes én in het juiste topic), het tweede kan rekenen op een ingreep.

dat je niet weet wat getroll is?

In een internetomgeving is een troll (of gewoon trol) een persoon die slechts als doel heeft: het zaaien van onrust en het krijgen van reacties en aandacht.

dat je het inmiddels wel weet?

Yak schreef:
(quote)

Ik ook. Zie het mano-a-mano topic. Maar wat hier gebeurde was geen kritiek, dat was afzeiken. Kritiek geven op een user doe je niet met één zin op een toon van "rot toch op joh". Wat willen jullie dan, dat ik de users elkaar lekker laat bestrijden en hopen dat het zichzelf wel weer oplost? Wel, laat dan de mestkarren maar vast aanrukken. Er is een groot verschil tussen het uitvechten van meningsverschillen en en het schofferen van users. Het eerste wil ik best toestaan (mits netjes én in het juiste topic), het tweede kan rekenen op een ingreep.

Wil hier wel even bijvermelden dat mijn kritiek rust op de community zelf, niet de mods die de vuilnis moeten opruimen.

Ik begrijp de ingreep ook wel, alleen vind ik het jammer dat door het wangedrag van één persoon een zinnig discussietopic voor heel MuM verdwijnt. Ikzelf ben altijd van mening dat zij die zich niet gedragen opgevoed moeten worden. Niet zij die zich wel gedragen

Maar nogmaals, ik zou er op MM zelf ook niet aan willen beginnen, en heb er verder alle begrip voor dat het topic gesloten is. Alleen vind ik het dus wel erg jammer.

PS: uit de definitie van BoordAppel valt ook mooi te lezen dat mensen die discussies uitlokken niet per definitie trolls zijn. Het gaat vooral om de motivatie van het uitlokken

volgens mij heb ik een hele hoop gemist

lebowski schreef:
dat je niet weet wat getroll is?

lebowski schreef:
dat je het inmiddels wel weet?

...dat je voor het eerst sinds 5 jaar weer eens ziek bent?

En dat je non-vomiting-streak* blijft steken op 6 jaar?

*(©Seinfeld)

gemaster schreef:
...dat je voor het eerst sinds 5 jaar weer eens ziek bent?

En dat je non-vomiting-streak* blijft steken op 6 jaar?

*(©Seinfeld)

Nee nog nooit gehad. Dan ben je best een gezond persoon.
In ieder geval beterschap.

.... dat je op vrijdagmiddag eigenlijk naar huis wil, maar dat er opeens een fles bier op je bureau staat met je naam erop.
Beterschap trouwens gemaster.

....dat je een album wilt toevoegen, maar dat freedb.org (tijdelijk) offline is en dat je dus alles met de hand moet gaan invullen.

Ik wilde daarnet ook gaan toevoegen, en freedb ging inderdaad niet. Ik wacht wel even

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:57 uur

geplaatst: vandaag om 05:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.