Overig / Algemeen / Wandelen
zoeken in:
1
geplaatst: 30 maart 2020, 23:08 uur
We zullen zien. Ik zal toch de hond blijven uitlaten. We hebben 9 jaar lang geleerd dat hij de tuin niet mag ondersch....ten, dus die kijkt me wel heel ongelovig aan als hij het rondje straks niet meer mag lopen en zijn behoefte alsnog in de tuin moet doen... wat ik dus ook niet geloof. Ook in Belgie is er vrijstelling voor de hond. Ik zeg: neem een hond en ga lekker wandelen!
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 23:16 uur
In Nederland mogen we sowieso nog een luchtje scheppen. Ik heb dat maar geïnterpreteerd als dat ik ook wel even een paar uurtjes de fiets op mag.
Zowel afgelopen weekend (waarover we zojuist als natie een compliment van de premier en de minister van J&V kregen) als het weekend ervoor (waarover diezelfde ministers boos waren) bracht mij dat op een rondje Waterland, waar voor mijn gevoel een vergelijkbare drukte was als op andere niet-overdreven-mooie-maar-kan-er-toch-goed-mee-door-weekenddagen. Maar dat sluiting van sportgelegenheden, bars en winkels ook wat mensen de buitengebieden in drijft die er anders niet komen, heeft wel iets begrijpelijks. Het was kennelijk zo op strand, in Vondelpark en Amsterdamse Bos (Dat je nietsvermoedend naar het Amsterdamse Bos komt om de Bloesemtuin te zien. Dat je dan die rij ziet en niet denkt "ach, voor vandaag is een gewoon boswandelingetje ook wel goed genoeg" en alsnog aansluit...)... en dus ook wel op een paar plekken waar mede-Musicmeteraars graag voor hun rust komen.
Zowel afgelopen weekend (waarover we zojuist als natie een compliment van de premier en de minister van J&V kregen) als het weekend ervoor (waarover diezelfde ministers boos waren) bracht mij dat op een rondje Waterland, waar voor mijn gevoel een vergelijkbare drukte was als op andere niet-overdreven-mooie-maar-kan-er-toch-goed-mee-door-weekenddagen. Maar dat sluiting van sportgelegenheden, bars en winkels ook wat mensen de buitengebieden in drijft die er anders niet komen, heeft wel iets begrijpelijks. Het was kennelijk zo op strand, in Vondelpark en Amsterdamse Bos (Dat je nietsvermoedend naar het Amsterdamse Bos komt om de Bloesemtuin te zien. Dat je dan die rij ziet en niet denkt "ach, voor vandaag is een gewoon boswandelingetje ook wel goed genoeg" en alsnog aansluit...)... en dus ook wel op een paar plekken waar mede-Musicmeteraars graag voor hun rust komen.
0
geplaatst: 31 maart 2020, 07:58 uur
Mjuman schreef:
Misschien krijgen we morgen te horen dat je op alfabet van achternaam in een bepaald tijdvak naar buiten mag; bijv A t/m D tussen 10:30 en 12:00, max. 40 minuten, tenzij je het combineert met boodschappen doen
Ik hoop dan dat rond middernacht de winkels nog open zijn als ik aan de beurt ben. Misschien krijgen we morgen te horen dat je op alfabet van achternaam in een bepaald tijdvak naar buiten mag; bijv A t/m D tussen 10:30 en 12:00, max. 40 minuten, tenzij je het combineert met boodschappen doen
(letter Z)(politieke opmerking verwijderd)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 maart 2020, 09:41 uur
Mjuman schreef:
Misschien krijgen we morgen te horen dat je op alfabet van achternaam in een bepaald tijdvak naar buiten mag; bijv A t/m D tussen 10:30 en 12:00, max. 40 minuten, tenzij je het combineert met boodschappen doen
Panama zit niet al te ver van jouw heerlijke nieuwe wereld af.Misschien krijgen we morgen te horen dat je op alfabet van achternaam in een bepaald tijdvak naar buiten mag; bijv A t/m D tussen 10:30 en 12:00, max. 40 minuten, tenzij je het combineert met boodschappen doen
In Panama mogen burgers alleen nog op basis van geslacht op gezette tijden naar buiten. Vanaf woensdag mogen mannen in het land alleen nog op dinsdagen, donderdagen en zaterdagen de straat op voor belangrijke taken als boodschappen of een bezoek aan de apotheek. Panamese vrouwen mogen dat op de andere doordeweekse dagen. Op zondag is naar buiten gaan niet toegestaan.
1
geplaatst: 31 maart 2020, 10:46 uur
Het zonnetje schijnt. Wordt het dus weer tijd voor een wandelingetje in de Ooij polder of op het stadseiland Veur-Lent. Tja, de kroegen zijn dicht, dus wat moet ik anders. Kom altijd wel veel mensen tegen tijdens een wandeling, dus er zijn er meer die er zo over denken. Vind ik trouwens helemaal niet erg. Af en toe een praatje met iemand - op 1½ meter afstand uiteraard - lucht wel op moet ik zeggen. Tja, ik ben dan wel alleenstaand maar kan toch niet zonder sociale contacten. Een volledige lock-down zoals in Italië bij voorbeeld zou voor mij een ramp zijn. Ik moet af en toe in de frisse lucht zijn, dus geen huisarrest voor mij.
5
geplaatst: 1 april 2020, 22:01 uur
Sinds twee weken loop ik in mijn eentje elke morgen vanaf 8.30 u. een uurtje in mijn woonomgeving. Ik pak de auto en scheur dan vanaf mijn huis in Zwolle naar de Veluwe, of juist de andere richtingen op; naar Salland of meer langs de Ijssel. Het is eigenlijk allemaal even mooi.
Ik zet mijn auto bij voorkeur niet op een parkeerplaats neer, omdat het toch wel wat drukker kan worden, want ja, ik mijd de mensen toch zoveel mogelijk. Ook wel om het corona-virus, maar vooral om de maagdelijkheid van de natuur zoveel mogelijk alléén te beleven. Meestal zie ik meer vogels of reeën dan piepeltjes tijdens mijn wandelgangen.
Afgelopen maandagmorgen zag ik in de bossen nabij Wapenveld daar maar zo moeder en vader Edelhert, gevolgd door zes één jarige bokjes. Ze waren helemaal niet bang en bleven maar even voor me staan om me nog maar wat beter te kunnen bekijken... Een zelfzame euforie maakte zich van mij meester. Prachtig!
Ik zet mijn auto bij voorkeur niet op een parkeerplaats neer, omdat het toch wel wat drukker kan worden, want ja, ik mijd de mensen toch zoveel mogelijk. Ook wel om het corona-virus, maar vooral om de maagdelijkheid van de natuur zoveel mogelijk alléén te beleven. Meestal zie ik meer vogels of reeën dan piepeltjes tijdens mijn wandelgangen.
Afgelopen maandagmorgen zag ik in de bossen nabij Wapenveld daar maar zo moeder en vader Edelhert, gevolgd door zes één jarige bokjes. Ze waren helemaal niet bang en bleven maar even voor me staan om me nog maar wat beter te kunnen bekijken... Een zelfzame euforie maakte zich van mij meester. Prachtig!
1
geplaatst: 1 april 2020, 23:56 uur
Mijn werkgever (BiZa) wil dat ik thuiswerk. Ook mijn lief is naar huis gestuurd door haar werkgever. Rond 14:30 uur kleed ik me om voor mijn (bijna) dagelijkse rondje van 8 kilometer hardlopen. Ik woon in het noordelijke deel van Assen en hoef maar een kilometer te lopen om de stad uit te zijn. Als ik na een klein uurtje terug ben ga ik ook nog eens wandelen met de vrouw. Dwingelderveld, Gasterse Duinen, Ballooërveld of een rondje om de Baggelhuizerplas. Het is inderdaad zaak om de geijkte parkeerplaatsen te mijden.
Morgenmiddag sla ik over want dan sta ik mijn vrienden op de muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen bij. Als er morgen tussen 14:00 en 16:00 uur een MM'er langskomt krijgt die een kopje koffie van mij.
Morgenmiddag sla ik over want dan sta ik mijn vrienden op de muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen bij. Als er morgen tussen 14:00 en 16:00 uur een MM'er langskomt krijgt die een kopje koffie van mij.
4
geplaatst: 2 april 2020, 00:26 uur
herman schreef:
Ik ging ook regelmatig een flink eind wandelen in een rustig gebied hier in de buurt, maar het aantal mensen dat daar de laatste keren was leek wel vertwintigvoudigd.
Ik ging ook regelmatig een flink eind wandelen in een rustig gebied hier in de buurt, maar het aantal mensen dat daar de laatste keren was leek wel vertwintigvoudigd.
https://i.imgur.com/Ge3CE1c.jpg
1
geplaatst: 2 april 2020, 00:29 uur
Hehe. Vandaag overigens wel weer iets rustiger... maar het was ook niet zulk heel mooi weer.
1
geplaatst: 2 april 2020, 00:42 uur
Hier was het prachtig weer! Na (thuis)werktijd tussen 5 en 7 gewandeld. Grensgebied Duitsland (Reuver/Swalmen). Mooie paadjes, wat hoogteverschillen en een lekker zonnetje. Welgeteld één mountainbiker tegengekomen. 

0
geplaatst: 2 april 2020, 07:29 uur
Zeg herman, waar is dat rustige gebied waar je het over hebt? Asking for a friend 

0
geplaatst: 2 april 2020, 10:22 uur
Park Zestienhoven en dan met name het stuk links achter de molen. Klein stukje landelijk Rotterdam. Soms steek ik via Landzicht ook nog door naar het Katershofpad en de plasjes daar.
2
geplaatst: 2 april 2020, 11:04 uur
Ah, daar komen wij ook vaak. Ook leuk is om bij de molen over te steken naar de Oude Kleiweg, en aan het einde bij die oude fabriek linksaf. Dan loop je een rondje om dat volkstuinencomplex. Vanuit ons is dat 50 minuten voor een enkel rondje, vanaf jullie dus een paar minuten meer. Of misschien lopen jullie sneller, dan is het ook 50 minuten 

1
geplaatst: 4 april 2020, 01:13 uur
Ja, dat stukje ken ik, opvallend stukje wel met ineens wat oudere huizen. Ik zag die schoorsteen en omgeving altijd vanuit de trein, heeft nog jaren geduurd voordat ik er eens heen ben gelopen. Ik heb het nooit getimed, maar het zal voor ons een uurtje lopen zijn denk ik.
0
geplaatst: 5 april 2020, 18:24 uur
Enquête: geen Vierdaagse van Nijmegen dit jaar
Desondanks gaat de organisatie nog gewoon door met het voorbereiden van het wandelfestijn met 50.000 wandelaars uit 70 landen. Gezellig samen feesten in tijden van Corona. Een dikke pluim voor het comité.
Desondanks gaat de organisatie nog gewoon door met het voorbereiden van het wandelfestijn met 50.000 wandelaars uit 70 landen. Gezellig samen feesten in tijden van Corona. Een dikke pluim voor het comité.

0
geplaatst: 5 april 2020, 18:34 uur
Ik snap wel dat ze nog even een slag om de arm houden, maar het lijkt me volstrekt onrealistisch dat het nog doorgaat. Ik denk dat je blij mag zijn als het lokale buurthuis een wandeling voor een paar honderd mensen mag organiseren. Of er moet tegen die tijd een wondermiddel zijn gevonden.
0
geplaatst: 5 april 2020, 20:26 uur
De organisatie van de Nijmeegse Vierdaagse heeft nog even snel de reglementen veranderd waardoor er niet geannuleerd kan worden door de deelnemers. Ze zijn hun inschrijfgeld kwijt. Dat er voor zo’ n evenement maanden getraind moet worden lijkt ook geen zorg voor de organisatie. Die 30 kilometer kun je natuurlijk best op je balkon doen. Einde Vierdaagse lijkt me.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 april 2020, 22:43 uur
Het lijkt mij ook niet bovenmatig waarschijnlijk dat de Vierdaagse doorgaat, al is midden juli nog wel ver weg. Gelukkig ben ik voor mijn oordeelsvorming niet afhankelijk van een tot artikel opgeklopte webpoll van De Gelderlander 
Overigens zitten er voor zo'n organisatie ook een hoop juridische haken en ogen aan het 'zomaar' (d.w.z. zonder een leidende overheidsnorm of andere vorm van overmacht) annuleren van een evenement (dat is voor de alhier zo betreurde festivals allicht niet anders), daar lijkt bij nogal wat organisaties ook wel enig als misplaatst ervaren optimisme op gebaseerd.

Overigens zitten er voor zo'n organisatie ook een hoop juridische haken en ogen aan het 'zomaar' (d.w.z. zonder een leidende overheidsnorm of andere vorm van overmacht) annuleren van een evenement (dat is voor de alhier zo betreurde festivals allicht niet anders), daar lijkt bij nogal wat organisaties ook wel enig als misplaatst ervaren optimisme op gebaseerd.
0
geplaatst: 6 april 2020, 06:32 uur
Het raadsel is dat een organisatie blijft treuzelen met een besluit en intussen doorgaat met startgelden incasseren. De gezondheid van de deelnemers zou toch voorop moeten staan en niet het eventuele financiële verlies. En wat zeker is: ook deze zomer zal het virus nog rondwaren en slachtoffers maken. Dan ga je toch geen massa mensen op de been brengen. Zo duidelijk als het maar kan. Verliezen moeten we allemaal nemen op dit moment. Daar ontkomt de Vierdaagse ook niet aan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 april 2020, 18:34 uur
Het is altijd zalig verstandig danwel solidair te zijn met de portemonnee van een ander 
Het zou mij niks verbazen als de Vierdaagse dezelfde procedure volgt als nogal wat andere organisaties/dienstverleners op dit moment: evenement geannuleerd: geld terug; deelnemer zelf teruggetrokken: jammer, maar helaas (met als eventueel goedmakertje een tegoedbon voor een volgende editie)

Het zou mij niks verbazen als de Vierdaagse dezelfde procedure volgt als nogal wat andere organisaties/dienstverleners op dit moment: evenement geannuleerd: geld terug; deelnemer zelf teruggetrokken: jammer, maar helaas (met als eventueel goedmakertje een tegoedbon voor een volgende editie)
0
geplaatst: 6 april 2020, 22:58 uur
Ik denk dat het inderdaad juridisch is. Net als dat Pinkpop (19-21 juni) ook nog niet is afgelast vanwege overmacht. Dan moet er eerst een negatief reisadvies tegenover staan ( door burgermeester?) verzekeringtechnisch, lijkt me.
0
geplaatst: 7 juli 2020, 19:08 uur
Vandaag een mooie 1-daagse gelopen, wel in de buurt van Nijmegen. Mooi, mooi, mooi, de Mookerheide. Bijna 14 kilometer met vrouw en hond. Topdag.
0
geplaatst: 18 juli 2020, 00:35 uur
Gebruiken jullie eigenlijk apps om jullie wandelingen te registreren? Ik vind zowel Komoot als Strava wel leuk, al is die laatste meer op wielrennen/hardlopen gericht.
0
geplaatst: 18 juli 2020, 07:40 uur
Connect van Garmin of Tracks via de smartphone. Ligt eraan welke de meeste batterij heeft
.
.
0
geplaatst: 18 juli 2020, 12:53 uur
Oja, Ommetje had ik ook geïnstalleerd, maar nog niets mee gedaan. Tracks ziet er interessant uit, ga ik eens proberen. Voordeel daarvan lijkt dat foto's (die ik vaak maak) automatisch aan de wandeling worden gekoppeld, dus die hoef je dan niet per se vanuit de wandelapp te maken.
0
geplaatst: 21 juli 2020, 22:51 uur
In de provincie Noord Brabant kom je te pas en te onpas allerlei paaltjes met nummers en pijltjes tegen. Je kunt zo je eigen ( wandel) route plannen, ook rundum hause. Is dat in andere provincies ook zo?
Plan en print je eigen gratis wandelroute | VisitBrabant
1
geplaatst: 21 juli 2020, 23:46 uur
gigage schreef:
In de provincie Noord Brabant kom je te pas en te onpas allerlei paaltjes met nummers en pijltjes tegen. Je kunt zo je eigen ( wandel) route plannen, ook rundum hause. Is dat in andere provincies ook zo?
Via - heel toepasselijk - Home - Wandelnet kun je een overzicht vinden van alle wandelnetwerken. Lokaal kan er nog wel 'ns een variatie in zitten, maar in navolging van het fietsnetwerk (van nummerpaal naar nummerpaal) kan je zo ook dus wandelen, al verdient het wel aanbeveling om een route vooraf te printen (of de gps-coördinaten te downloaden), omdat niet altijd alles actueel is en/of helemaal helder aangegeven.
0
geplaatst: 28 juli 2020, 13:33 uur
Het kwartje lijkt de afgelopen coroneuze maanden goed gevallen te zijn: wandelen is dé sport voor wie zich veilig wil wanen. Immers, het gaat om een activiteit in de buitenlucht, die toch al bekend stond om de zuiverende werking, de aerosolen hebben het daar knap lastig hun besmettelijke goedje over te dragen én je hijgt en puft bij dat beetje inspanning nauwelijks.
De klodders spuug vliegen je dus niet om de oren op de wandelpaden. Passanten mompelen hooguit een voorzichtig "goedendag", daarbij het gezicht afgewend, want je weet immers niet wie je tegenkomt. En anderhalve meter, tja, er zijn natuurlijk druk bewandelde paden, maar de juiste afstand kan gemakkelijk in acht genomen worden.
Een keurige lichaamsbeweging dus, van harte aanbevolen, tenzij het massaal wordt, want dan gaat er wel eens een paadje op slot. Vooral in stadsparken en bij de stranden.
Zelf heb ik ook meegedaan. Naast mijn wekelijkse hardlooprondje hebben we in gezinsverband de paden betreden van Boswachterij Hooghalen, vlakbij voormalig kamp Westerbork en de Veluwezoom en omstreken. Altijd erg de moeite waard en goed te doen met Hollands zomerweer van rond de 20 graden.
En weer thuis het altijd mooie rondje om de plas, 4,7 km vanaf huis.
Maar het mooiste blijft voor mij toch de strandwandeling. Bij zonsopkomst of -ondergang liefst want op een warme plakkerige zomermiddag is het geen pretje. Favoriete plek, ook elders op deze site al gememoreerd, is voor mij het strand van Wijk aan Zee, met die bizarre ertsbergen en rokende schoorstenen van een Indiaas staalbedrijf direct achter de duinen. Mooi van lelijkheid.
En dan wat verder naar het zuiden: de Noordpier. Hier gebeurt altijd wat: zeevissers, kitesurfers, wandelaars en de grote schepen die hier vlak langs je komen varen: tankers, vissersboten en cruisevaarders. Een ideale plek, met de beste friettent van Nederland erbij. Natuurgeweld en economische activiteit van de smerigste soort: het is hier in harmonie. En dan die meeuwen ….
De klodders spuug vliegen je dus niet om de oren op de wandelpaden. Passanten mompelen hooguit een voorzichtig "goedendag", daarbij het gezicht afgewend, want je weet immers niet wie je tegenkomt. En anderhalve meter, tja, er zijn natuurlijk druk bewandelde paden, maar de juiste afstand kan gemakkelijk in acht genomen worden.
Een keurige lichaamsbeweging dus, van harte aanbevolen, tenzij het massaal wordt, want dan gaat er wel eens een paadje op slot. Vooral in stadsparken en bij de stranden.
Zelf heb ik ook meegedaan. Naast mijn wekelijkse hardlooprondje hebben we in gezinsverband de paden betreden van Boswachterij Hooghalen, vlakbij voormalig kamp Westerbork en de Veluwezoom en omstreken. Altijd erg de moeite waard en goed te doen met Hollands zomerweer van rond de 20 graden.
En weer thuis het altijd mooie rondje om de plas, 4,7 km vanaf huis.
Maar het mooiste blijft voor mij toch de strandwandeling. Bij zonsopkomst of -ondergang liefst want op een warme plakkerige zomermiddag is het geen pretje. Favoriete plek, ook elders op deze site al gememoreerd, is voor mij het strand van Wijk aan Zee, met die bizarre ertsbergen en rokende schoorstenen van een Indiaas staalbedrijf direct achter de duinen. Mooi van lelijkheid.
En dan wat verder naar het zuiden: de Noordpier. Hier gebeurt altijd wat: zeevissers, kitesurfers, wandelaars en de grote schepen die hier vlak langs je komen varen: tankers, vissersboten en cruisevaarders. Een ideale plek, met de beste friettent van Nederland erbij. Natuurgeweld en economische activiteit van de smerigste soort: het is hier in harmonie. En dan die meeuwen ….
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 juli 2020, 13:39 uur
Tijdje rustig geweest in dit topic.
Mijn eigen maandelijkse wandelgroepje had alleen in april even coronapauze, in mei (Zuidwest-Veluwe) kon het weer (min of meer), inclusief het incidentele horecamoment waar het officieel afhalen was, maar waar 'toevallig' net buiten het officiële terras toch wat tafels en stoelen met wat afstand ertussen stonden. In juni (Oisterwijkse Vennen) en juli (Vinkeveense Plassen) begon het alweer behoorlijk als vanouds te voelen, met het tweedegolfspook inmiddels nadrukkelijk om de hoek.
Casartelli schreef:
De Vierdaagse heeft inderdaad keurig de overheidsinstructie afgewacht.Het zou mij niks verbazen als de Vierdaagse dezelfde procedure volgt als nogal wat andere organisaties/dienstverleners op dit moment: evenement geannuleerd: geld terug; deelnemer zelf teruggetrokken: jammer, maar helaas (met als eventueel goedmakertje een tegoedbon voor een volgende editie)
Mijn eigen maandelijkse wandelgroepje had alleen in april even coronapauze, in mei (Zuidwest-Veluwe) kon het weer (min of meer), inclusief het incidentele horecamoment waar het officieel afhalen was, maar waar 'toevallig' net buiten het officiële terras toch wat tafels en stoelen met wat afstand ertussen stonden. In juni (Oisterwijkse Vennen) en juli (Vinkeveense Plassen) begon het alweer behoorlijk als vanouds te voelen, met het tweedegolfspook inmiddels nadrukkelijk om de hoek.
* denotes required fields.