MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wandelen

zoeken in:
Volle natuurgebieden trekken mij sowieso niet echt aan, ik wacht wel weer tot het iets rustiger is. Of ik ga als het weer iets slechter is.

Mooi initiatief is dat trouwens van Tim Knol.

Vreselijk belangrijk nieuws voor wie dacht dat je alleen Hoog Intensieve cardio kan doen. Het blijkt nu dat er een nieuwe vorm gevonden is: LISS. En die geheimzinnige letters (waar je nog waanzinnig veel vaker over gaat horen de komende tijd) staan voor: Low Intensity Steady State.
Ja je leest het goed: cardio kan ook keihard bij je binnenkomen als je steady low intensive aan de slag gaat.
Hoe fijn is dat !
Om je een idee te geven van LISS: wandelen. Ken je dat? Het is traag-trainen in de buitenlucht en overal in de wereld zijn er nu mensen bezig met LISS hun body een complete workout te geven. Ongelofelijk!
Om er meer over te weten te komen hebben de beste dokters voor jouw een artikel geschreven met handige tips.
Ik kan je er alvast één verklappen: Tips bij LISS: 1.Probeer zoveel mogelijk te wandelen in de buitenlucht.
Wáánzinnig. Ook ik doe LISS. Hier vind je het hele artikel: LISS-training: cardio op lage intensiteit

Zo’n LISS-training noem ik altijd ‘even met de honden uit’. Echt waanzinnig.

Echt te gek om los te lopen, dit soort nieuws. Ik ga een blokje om...!

Shit, ik heb geen hond...

De wandeling vanmorgen met de hond was alvast 1 groot feest. Vanmiddag een wat langere wandeling maken vanuit huis. De temperatuur viel me hier nogal mee.

Leptop schreef:
De wandeling vanmorgen met de hond was alvast 1 groot feest. Vanmiddag een wat langere wandeling maken vanuit huis. De temperatuur viel me hier nogal mee.

Koude tenen?

Heerlijk zoeven 2 uur gewandeld in de sneeuw, door de landerijen, langs het kanaal en in de bossen, in woonplaats Sterksel. En nog steeds warme en droge voeten (kwestie van goede schoenen ).

Leptop schreef:
Heerlijk zoeven 2 uur gewandeld in de sneeuw, door de landerijen, langs het kanaal en in de bossen, in woonplaats Sterksel. En nog steeds warme en droge voeten (kwestie van goede schoenen ).

Sterksel In de buurt van the Lighttown Leuk

Zojuist een plan gesmeed voor een wandeling Groningen-Garnwerd over een bevroren Reitdiep.

Ik gok op komende zaterdag.

Resultaat van een eerdere wandeling en wat editing:

https://i.ibb.co/PQ7YN98/aka.jpg

EttaJamesBrown schreef:
Zojuist een plan gesmeed voor een wandeling Groningen-Garnwerd over een bevroren Reitdiep.

Ik gok op komende zaterdag.

Plan is aangepast. Vandaag van Pieterburen naar Usquert gelopen. Grotendeels buitendijks over een bevroren Waddenzee. Glibberige ijsschotsen en halfbevroren zeeklei. Een belevenis op zich.

ZAP! schreef:
Plaatje

Ware het een albumhoes geweest, had ik 'm in het mooie hoezentopic geplaatst!

Barney Rubble schreef:
Ware het een albumhoes geweest, had ik 'm in het mooie hoezentopic geplaatst!
Ik dank je hartelijk!

dix
Die bovenste, Mark Rothko, no. 61

Die onderste, August Strindberg, De Stad

Onweerwolf
EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Plan is aangepast. Vandaag van Pieterburen naar Usquert gelopen. Grotendeels buitendijks over een bevroren Waddenzee. Glibberige ijsschotsen en halfbevroren zeeklei. Een belevenis op zich.

Ik ben die zondag naar Wierumerschouw gefietst in de hoop vanaf daar te kunnen schaatsen naar iig Garnwerd maar dat werd hem helaas niet. Uiteindelijk tussen Zernike en Dorkwerd wel kunnen schaatsen op het Reitdiep.

Maar ik hoop bij een volgende ijsperiode weer eens echt een lange tocht over het Reitdiep en/of Damsterdiep te kunnen maken.

We zijn een weekendje op Walcheren en vandaag een heerlijke wandeling gemaakt met maar 1 uurtje regen (laatste uurtje van de 20km).
Wind in de rug op het strand van Oranjezon naar Domburg en via de bossen terug. Hond ook blij (en nu volledig uitgeteld te ronken op zijn kleed). Meestal niet te doen door het tourisme in deze omgeving, maar vandaag was het erg rustig. Zelfs in Domburg.

Leptop schreef:
We zijn een weekendje op Walcheren en vandaag een heerlijke wandeling gemaakt met maar 1 uurtje regen (laatste uurtje van de 20km).
Wind in de rug op het strand van Oranjezon naar Domburg en via de bossen terug. Hond ook blij (en nu volledig uitgeteld te ronken op zijn kleed). Meestal niet te doen door het tourisme in deze omgeving, maar vandaag was het erg rustig. Zelfs in Domburg.

Leuk ! En mooie wandeling ook. Deze Walchenaar wenst jullie een mooi weekend toe !

Weekendje Vlieland en de mooie Heilight - rondje Oost-Vlieland gewandeld met mevr. Broem. Voor een fervent wielrenner altijd een leuke uitdaging. Heerlijk weer, geen spatje regen en vanavond een lekkere to-go maaltijd in het vooruitzicht (en EL Classico, maar dat weet ze nog niet) Life’s good

Strikt genomen uit de auto geweest en heel even gewandeld in de Noordoostpolder:
https://i.ibb.co/dLD19y1/DSC05642.jpg
https://i.ibb.co/6XV06p1/DSC05643.jpg
https://i.ibb.co/w7hDwcF/DSC05646.jpg

Paar dagen gewandeld in de bossen tussen Willemsoord en Frederiksoord boven Steenwijk. Een drupje regen af en toe natuurlijk, maar daar smelt je niet direct van. Mooi licht glooiend gebied met gevarieerd bos. Herenigd mijn met Grote Liefde, na 4 maanden uit elkaar, dus genoeg te bespreken. En een fijn rustig hotel. In Giethoorn hapje gegeten op het terras. Het kan allemaal weer. Het is me daar een beetje teveel toerisme, maar een wandeling door het dorp is zeker wel aan te raden. Liefde en wandelen is goed te combineren heb ik weer eens mogen ervaren. Het leven kan raar lopen.

Vorige week tijdens een wandeling bedacht dat het wel leuk zou zijn om van Groningen naar Sint Petersburg te lopen. Ergens tussen 2025 en 2030. Nu oefenen en de kaart van de Oostzeekust bestuderen.

Een bekende van mij is wel eens naar Sint Petersburg gelopen, al weet ik niet waar vandaan binnen Nederland. Maar zijn roots liggen in Groningen, dus het startpunt zou wel eens hetzelfde kunnen zijn. Enorme onderneming, dat wel.

Zou bijna zeggen: neem de fiets. Kennis van me wilde ooit van Utrecht naar Santiago de Compostela lopen, maar strandde in Zuid-Frankrijk, door lichamelijke problemen. Zelf - met SNP - een vijftal etappes gelopen in Noord-Spanje en dat moet wel volstaan voor een ongelovige.

Anderen - echtgenote minder getraind - deden de hele route op de fiets en hadden daar 3 weken voor nodig.

Geinig dat er een topic over wandelen is op Musicmeter. Ik mag zelf op zijn tijd ook graag een wandeling maken. Vanavond ook weer. De beste wandelingen zijn degene die je start zonder een doel behalve even de benen strekken. Zo was ik ineens bijna twee uur op pad en kwam ik uit bij een beschermd natuurgebied met geen mens in de buurt. Wandelen in de natuur zorgt ervoor dat ik volledig mezelf kan zijn, maar het moet dan wel uit spontaniteit gebeuren.

En ik merk ook dat ik dit soort wandelingen vaak begin met muziek over de oordopjes, maar die gaan uit op een gegeven moment. Mijn eigen voetstappen en de geluiden uit de natuur klinken me dan als muziek in de oren. Beter dan dat wordt het op zo'n moment niet.

Best mooi wandelen net buiten het drukke Rotterdam. Vanochtend een uurtje gekuierd door natuurgebied De Kandelaar op de grens van Schiedam-Noord en Rotterdam. Ondanks de nabijheid van de grote stad toch heerlijk rustig, op de spoorlijn Rotterdam - Den Haag na dan

https://i.imgur.com/7BWR234.jpg

Bijna volledig gevaccineerd, dus ik heb maar eens een buitenlandse wandeltrip gepland. In september 2 weken naar de Beierse Alpen. Ik ga meestal solo naar de wat hogere en/of ruigere delen van de Alpen, maar aangezien deze trip met m'n vrouw is (en we allebei nog de nodige Corona-kilo's meezeulen) besloten om naar de voet van de Alpen te gaan waar de toppen lager zijn en de dalen breder en vlakker. Eerst iets meer dan een week in Oberammergau, resterende 4-5 dagen een klein stukje verder richting de Oostenrijkse grens, maar weet nog niet precies waar want dat moet ik nog boeken. En nu maar hopen dat niet alles opeens weer op slot gaat medio augustus

https://images.ctfassets.net/knd0dn3kghk7/1hP2YRfTlKKMKKC0gaA8uK/0d15fd4f0f07d44d93965092ae2f0757/getty-487697943.jpg?w=946&h=532&fit=thumb&q=75

Ondertussen staat mijn wandelen op een laag pitje als gevolg van ontstekingen aan m'n beide scheenbenen en achillespezen. Gelukkig nog 8 weken voor vertrek, maar fijn is anders natuurlijk. Maar goed, wellicht gaat Nederland straks weer lekker op rood en mag ik Duitsland sowieso niet in

Gast
geplaatst: vandaag om 15:37 uur

geplaatst: vandaag om 15:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.