Overig / Algemeen / Uitgaan
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2011, 00:10 uur
OldSkool schreef:
Ga niet uitgaan, nooit echt gedaan ook, hoewel ik om de zoveel vrijdagen ergens met een vast groepje iets heb en soms uitgenodigd word voor een feest.
Voel me op mijn 23e soms echt een oude lul omdat ik niet uitga en dingen lijk te missen met op mijn kamer zitten en rustig verhalen schrijven...
Ga niet uitgaan, nooit echt gedaan ook, hoewel ik om de zoveel vrijdagen ergens met een vast groepje iets heb en soms uitgenodigd word voor een feest.
Voel me op mijn 23e soms echt een oude lul omdat ik niet uitga en dingen lijk te missen met op mijn kamer zitten en rustig verhalen schrijven...
Ik voel me soms op me 19e al een oude lul... Merk het nu al, krijg minder zin in dingen etc..
0
geplaatst: 20 november 2011, 19:55 uur
0
geplaatst: 20 november 2011, 21:37 uur
Met zo'n instelling waarschijnlijk niet. Maar goed, sommige mensen zijn oud geboren geloof ik.
0
geplaatst: 20 november 2011, 22:10 uur
Daar lijkt het in ieder geval wel op. Niets mis met eens goed te gaan feesten met een hoop vrienden. De kater neem je er de dag erna wel bij.
0
geplaatst: 21 november 2011, 00:23 uur
Beetje vreemd ook om niet uit te willen gaan als je een muziekliefhebber bent. Naar een concert of dansavond (en dan bedoel ik niet de puberdisco, maar een goede dj in een club) gaan reken ik daar toch ook wel toe...
0
geplaatst: 21 november 2011, 10:59 uur
Het is wel een (klein) nadeel dat je tijdens het uitgaan vrijwel nooit een nummer hoort dat je goed vindt, in mijn geval dan. Na een aantal drankjes wordt dat wel minder, maar jammer is het soms wel want goede muziek maakt het direct leuker. Maar goed, ik ga dan ook niet opstap voor de muziek.
0
geplaatst: 21 november 2011, 11:54 uur
Ik wist niet dat jij bekend bent met de uitgaansgelegenheden hier in de omgeving?
0
geplaatst: 21 november 2011, 12:01 uur
Ben wel eens een weekje op vakantie geweest in Veldhoven. Dolle boel daar. 
Maar je kunt toch ook in een andere stad uitgaan? Niet dat ik dat nog zo vaak doe, overigens, bij mij is de sleet er ook een beetje ingeraakt. Maar Leiden heeft genoeg kroegen waar ze leuke muziek op een fatsoenlijk volume draaien. Ik ga er dan niet heen voor de muziek, maar het is wel fijn dat je je er ook niet aan hoeft te storen.

Maar je kunt toch ook in een andere stad uitgaan? Niet dat ik dat nog zo vaak doe, overigens, bij mij is de sleet er ook een beetje ingeraakt. Maar Leiden heeft genoeg kroegen waar ze leuke muziek op een fatsoenlijk volume draaien. Ik ga er dan niet heen voor de muziek, maar het is wel fijn dat je je er ook niet aan hoeft te storen.
0
geplaatst: 21 november 2011, 12:05 uur
Je denkt toch niet dat ik 150 km ga reizen om uit te gaan in Leiden? 

0
geplaatst: 21 november 2011, 13:08 uur
Effenaar en Lichtfabriek in Eindhoven hebben anders prima muziek, hoef je niet zo heel ver te reizen 

0
geplaatst: 21 november 2011, 13:50 uur
In Eindhoven is het dan ook een ander verhaal. Niet dat iedere tent daar geweldige muziek draait, maar het aanbod is idd beter. Elke week naar Eindhoven zit er echter niet in, zeker niet je vrijwel iedere vrijdagavond en zondagochtend moet voetballen zoals dat op dit moment het geval is.
0
geplaatst: 21 november 2011, 13:54 uur
Ik liep ooit in Toledo willekeurig door de stad toen ik langs een speciaalbiercafe kwam waar Joanna Newsom - Emily uit de speakers kwam, gevolgd door dingen als Sufjan Stevens en Nick Drake.... Daar daarna elke avond gekomen dat ik daar was...
Moet nog steeds zoiets vinden hier in Nederland
Moet nog steeds zoiets vinden hier in Nederland

0
geplaatst: 21 november 2011, 14:12 uur
Nee, maar Eindhoven en Nijmegen (Doornroosje) zijn goed te bereizen toch.

0
geplaatst: 21 november 2011, 14:31 uur
Ik denk dat MJ typisch op het 'jongeren uitgaan' doelt, dat is kwalitatief natuurlijk vreselijk maar dan maakt het ook niet uit waar je op stap gaat (en kun je dus dicht bij huis blijven). Zelf ben ik veel meer van ergens wat rustig drinken (en of eten), waar je elkaar kunt verstaan, of lekker naar Amsterdam, Utrecht, Tilburg, Eindhoven etc. waar ik kan genieten van muziekoptredens. Dan vind ik het ook helemaal niet erg om (in het geval van Amsterdam) anderhalfuur te reizen (ergens blijven slapen is altijd mogelijk).
0
geplaatst: 21 november 2011, 15:47 uur
herman schreef:
Eindhoven wel, maar om slechts uit te gaan ga ik echt niet helemaal naar Nijmegen toe (sorry Kos); dat zie ik meer als een dagje uit i.p.v. een stapavond.(quote)
Nee, maar Eindhoven en Nijmegen (Doornroosje) zijn goed te bereizen toch.
0
geplaatst: 7 december 2011, 21:22 uur
Als ik uitga doe ik dat in Amersfoort: groot genoeg om voor ieder wat wils te hebben, klein genoeg om gezellig te blijven. En lekker in de buurt natuurlijk.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 16:35 uur
Ik zou zeggen gezellig naar Sensation white 2012 in de Amsterdam Arena. Het dak gaat er elk jaar af en is zeker een aanradertje!
0
geplaatst: 15 februari 2012, 15:50 uur
van t weekend weer lekker carnaval vieren, ook daarbij is de muziek niet van heel erg hoge kwaliteit natuurlijk, maar de sfeer is geweldig, kijk er naar uit!
0
geplaatst: 15 februari 2012, 16:28 uur
ik zou natuurlijk liegen als alchohol geen belangrijke rol speelde, maar daarbij is het gewoon een geweldige sfeer eromheen, lekker meelallen op klotemuziek 4 dagen lang, en ook vet eten xd
0
Woutt
geplaatst: 17 februari 2012, 01:39 uur
relaxex schreef:
van t weekend weer lekker carnaval vieren, ook daarbij is de muziek niet van heel erg hoge kwaliteit natuurlijk, maar de sfeer is geweldig, kijk er naar uit!
Heb er ook echt veel zin in!

0
geplaatst: 17 februari 2012, 16:50 uur
Nee, denk het niet. Het heeft echt niets meer met geloof te maken. Gewoon een pakkie an en bier drinken. Daar komt gewoon op neer.
0
geplaatst: 17 februari 2012, 20:59 uur
Dit jaar geen carnaval voor mij, maar een tiendaagse reis door Oekraïne en Wit-Rusland! 

0
buizen
geplaatst: 7 november 2015, 12:15 uur
Van do t/m zo de discotheek en kroeg in is er niet meer bij.
Uitgaan is verworden tot uitstapjes.
Heeft er ook mee te maken niet (meer) in een grote stad te wonen, waar je op het fietsje spontaan op een dinsdagavond naar een jazzcafeetje kon, met een live optreden, of in het cafe bijkletsen met een goede vriend of vriendin.
Stedentrips (terrasjes) en concerten bezoeken: dat is buizens invulling van 'uitgaan' tegenwoordig. Vooral het bezoeken van liveconcerten mag zich momenteel in een hernieuwde belangstelling verheugen: ontzettend leuke manier van uitgaan. Regelmatig in een wat verdere stad en dan een hotel eraan vastgeplakt: na het concert nog even de stad en de kroeg in dus, ga meestal met vaste vriendin.
Maar op deze manier uitgaan, of eigenlijk elk concertbezoek sowieso, is toch wel prijzig.
Een heel weekeinde plaatjes draaien en/of samen films kijken en kokkerellen is geen uitgaan maar kan net zo intens genieten zijn.
En ja, er is alcohol in het spel.
(de bedoeling van dit topic is me wat onduidelijk, het begint niet met een uitleg, de eerste 10 berichten gaan over drinken op jonge leeftijd, maar de titel is 'uitgaan').
Uitgaan is verworden tot uitstapjes.
Heeft er ook mee te maken niet (meer) in een grote stad te wonen, waar je op het fietsje spontaan op een dinsdagavond naar een jazzcafeetje kon, met een live optreden, of in het cafe bijkletsen met een goede vriend of vriendin.
Stedentrips (terrasjes) en concerten bezoeken: dat is buizens invulling van 'uitgaan' tegenwoordig. Vooral het bezoeken van liveconcerten mag zich momenteel in een hernieuwde belangstelling verheugen: ontzettend leuke manier van uitgaan. Regelmatig in een wat verdere stad en dan een hotel eraan vastgeplakt: na het concert nog even de stad en de kroeg in dus, ga meestal met vaste vriendin.
Maar op deze manier uitgaan, of eigenlijk elk concertbezoek sowieso, is toch wel prijzig.
Een heel weekeinde plaatjes draaien en/of samen films kijken en kokkerellen is geen uitgaan maar kan net zo intens genieten zijn.
En ja, er is alcohol in het spel.
(de bedoeling van dit topic is me wat onduidelijk, het begint niet met een uitleg, de eerste 10 berichten gaan over drinken op jonge leeftijd, maar de titel is 'uitgaan').
0
Jeve
geplaatst: 27 september 2021, 13:43 uur
Uitgaan... Ik ging altijd uit met de hond, op de fiets, wandelen, hardlopen.
Naar de kroeg of discotheek? Alleen die gelegenheden waar het geen polonaise was, geen hutje-op-mutje, daar waar je normaal met een ander kon praten zonder die teringherrie vanuit boxen die aldoende je ingewanden lieten vibreren.
Ik was mijn tijd ver vooruit...
Toen al 1.50 meter, én ipv mondkapje oordopjes.
Nee, nou niet met 'boomer' op de proppen komen.
Naar de kroeg of discotheek? Alleen die gelegenheden waar het geen polonaise was, geen hutje-op-mutje, daar waar je normaal met een ander kon praten zonder die teringherrie vanuit boxen die aldoende je ingewanden lieten vibreren.
Ik was mijn tijd ver vooruit...
Toen al 1.50 meter, én ipv mondkapje oordopjes.Nee, nou niet met 'boomer' op de proppen komen.

1
Zack
geplaatst: 1 juni 2023, 08:57 uur
lambfv4.0 schreef:
Wie wil er een keer met mij mee op stap?
Wie wil er een keer met mij mee op stap?
.....humor.Ik ga alleen uit (mijn plaat door muziek eigenlijk)..
* denotes required fields.