menu

Overig / Algemeen / Uitgaan

zoeken in:

gemaster schreef:
Je bent 14, jij moet helemaal niet zuipen.


Oooohh. Wat zie ik. Pas 14 en zuipen.

gemaster schreef:
Je bent 14, jij moet helemaal niet zuipen.


Tuurlijk wel, is toch lekkr .
En hoezo niet jullie dronken vroeger ook heus wel .

avatar van gemaster
Nee ik dronk niet toen ik 14 was. Ik ben ermee begonnen op mijn 15e, want toen ging ik iedere vrijdagmiddag uit. Dat is ook al redelijk vroeg. Tegenwoordig maken de instanties zich trouwens zorgen over het drinkgedrag van de jeugd. En als ik jou dan hoor praten over lekker zuipen met carnaval, dan kan ik me die bezorgdheid nog wel voorstellen ook.

En ik besef dat ik nu als een ouwe lul overkom die bovendien ook nog eens hypocriet is omdat ik zelf een stevige drinker ben.

jij bent dan ook al 21, ouwe lul

Het klopt idd niet echt dat de meeste mensen tegenwoordig al drinken lang voordat ze 16 zijn. Maar ik ben nu 15, en ken werkelijk niemand in mijn klas die niks drinkt als hij uitgaat. Je zou dus bijna kunnen stellen dat het vrij normaal is om te beginnen met drinken als je 14 bent. Maar goed, we gaan erg off-topic op het moment.

Toen ik 15 was ging ik voor de eerste keer uit. Ik kan me nog herinneren dat ik 25 gulden had en dat ik het daar mee moest doen. De entree van de discotheek bedroeg 7.50 en dan moest ik ook nog mijn jas ophangen. Uiteindelijk had ik ongeveer 15 gulden over om van te drinken. Dus "zuipen" zat er niet echt in ( ik moest sowieso om half 1 alweer thuis zijn) Nu gaan jongens en meisjes vaak al vanaf hun 14 uit en komen vaak na sluitingstijd laveloos de kroeg uit rollen.

Tijden veranderen...

Ik dronk niet op mijn 14de en ik drink nog steeds niet. Ach, ik heet dan ook niet voor niets Bob....

avatar van gemaster
Angeliquek schreef:
Toen ik 15 was ging ik voor de eerste keer uit. Ik kan me nog herinneren dat ik 25 gulden had en dat ik het daar mee moest doen. De entree van de discotheek bedroeg 7.50 en dan moest ik ook nog mijn jas ophangen. Uiteindelijk had ik ongeveer 15 gulden over om van te drinken. Dus "zuipen" zat er niet echt in ( ik moest sowieso om half 1 alweer thuis zijn) Nu gaan jongens en meisjes vaak al vanaf hun 14 uit en komen vaak na sluitingstijd laveloos de kroeg uit rollen.

Tijden veranderen...

Tsja, tijden veranderen inderdaad. Ik kwam toen ik 15/16 was op vrijdagmiddag ook de kroeg uitrollen. Een biertje kostte van 1600 tot 1700 maar een gulden. Voor 10 gulden was ik dan meestal redelijk zat en dan nam je nog 2 frikadellen met bij Emile Ratelband's Haphoek©.

*zucht*, dat waren de tijden........

avatar van herman
LOL

Ik denk dat ik 14 of net 15 was, toen ik mijn eerste biertje dronk (afgezien van eens een slokje). Maar het heeft tot mijn 19e (eindexamenstunt) geduurd voordat ik voor het eerst aangeschoten was.

avatar van Eddie
Ik begon met drinken zo rond mijn 16e, zo af en toe een biertje, eigenlijk is pas vanf MBO2 het hek van de dam, ik leerde toen een hoop studenten kennen, en het was eigenlijk elke zaterdagavond wel raak in Wageningen, Arnhem, Nijmegen, Utrecht of gewoon bij iemand thuis.
Daar je slechte gewoontes maar moeilijk afleerd maag nog steeds geregeld een paar biertjes in mijn hoofd stoppen. Mijn eerste keer dronken, koninginen dag 1997 ik was toen 17.

avatar van avdj
Iceman schreef:
(quote)


Tuurlijk wel, is toch lekkr .
En hoezo niet jullie dronken vroeger ook heus wel .


Ik dronk niet op m'n veertiende en ben ook nu geen stevige drinker. Met voetbal/films drink ik wel maar voor de rest alleen buiten de deur. Tegenwoordig is er nogal een alocoholprobleem, Iceman doet daar aan mee.

avatar van jordybeukeboom
Ik ben pas op mijn 18e ofzo echt een beetje meer gaan drinken. Daarvoor was ik heel serieus bezig op het vwo en had ik iets te weinig oog voor bier en vrouwen (vind ik zelf nu ). Nu heb ik soms iets teveel oog voor bier en vrouwen...

avatar van Paalhaas
herman schreef:
LOL

Ik denk dat ik 14 of net 15 was, toen ik mijn eerste biertje dronk (afgezien van eens een slokje). Maar het heeft tot mijn 19e (eindexamenstunt) geduurd voordat ik voor het eerst aangeschoten was.

En zat? Ben je dat ook nog ooit geworden? Of schuif je dat voorlopig nog op de lange baan?

avatar van herman
Nee hoor, dat heb ik al eens mogen ervaren.

avatar van HiLL
Angeliquek schreef:
Toen ik 15 was ging ik voor de eerste keer uit. Ik kan me nog herinneren dat ik 25 gulden had en dat ik het daar mee moest doen. De entree van de discotheek bedroeg 7.50 en dan moest ik ook nog mijn jas ophangen. Uiteindelijk had ik ongeveer 15 gulden over om van te drinken. Dus "zuipen" zat er niet echt in ( ik moest sowieso om half 1 alweer thuis zijn) Nu gaan jongens en meisjes vaak al vanaf hun 14 uit en komen vaak na sluitingstijd laveloos de kroeg uit rollen.

Tijden veranderen...

Vrouwen, zoals jij, krijgen toch alles gratis? Drankjes...

avatar van Haveaniceday
HiLL schreef:
(quote)

Vrouwen, zoals jij, krijgen toch alles gratis? Drankjes...



avatar van rusty nail
gemaster schreef:
(quote)

Tsja, tijden veranderen inderdaad. Ik kwam toen ik 15/16 was op vrijdagmiddag ook de kroeg uitrollen. Een biertje kostte van 1600 tot 1700 maar een gulden. Voor 10 gulden was ik dan meestal redelijk zat en dan nam je nog 2 frikadellen met bij Emile Ratelband's Haphoek©.

*zucht*, dat waren de tijden........

zucht dat waren tijden ik heb et eigelijk afgesloten ik drink zelden wat. en mijn vrouw sinds kort ook niet meer. ze zit al een poosje aan de antabus .
ik heb vroeger gezopen als een beest . we hebben goeie en slechte herinneringen aan die tijd maar die is gelukkig voorbij. ik ga zelden nog uit. mischien later wat meer, als we een beetje boven jan zijn . zucht maar mijn liefde voor de echte metal is altijd gebleven

handsome_devil
Ik ben 16 en geef niks om uitgaan, maar ik geef op zich wel om een alcoholische versnapering.

teutoon
Andere landen zijn verbaasd over het drinkgedrag van de jeugd in Nederland, en terecht. Wij zijn echt een stelletje alcoholisten bij elkaar.

neo
Zou Engeland er niet boven uitsteken... iK bedoel boek maar een hotel ergens in West Sussex en er staat bij vermeld dat er een pub in de buurt is.

Bobiej
bubbachups schreef:
Ik dronk niet op mijn 14de en ik drink nog steeds niet. Ach, ik heet dan ook niet voor niets Bob....


Jij ook al?

avatar van luc011190
Ach, het is inderdaad een probleem. Ik zit dan zal ik maar zeggen op de 'probleemleeftijd'' Bijdehante volwassenen beginnen er ook vaak over, waar ze je de les lezen met argumenten die ik die ochtend zelf al in de krant gelezen heb. Ik ben 15, en ja ik drink af en toe. Weinig mis mee, ik kan mezelf goed in de hand houden. Het probleem is meer het idee er rondheen, dat jongeren bier heel snel met een rietje gaan drinken, terwijl ze het niet echt lekker vinden, maar daarna wel allemaal domme dingen doen die ze anders niet zouden durven. En natuurlijk moet er tegen opgetreden worden, maar niet zoals bij mij. Zit ik in een park met een vriend een biertje te drinken, komen er twee van de politieagente, krijgen we een boete voor openbaaralcoholgebruik (25 euro ! ). Jullie zullen het wel rechtvaardig vinden, maar ik denk niet dat je daar het probleem mee oplost

avatar van Reijersen
Ben een gezellige drinker. Was 17/18 toen ik alcohol begon te drinken en als ik uitga dan kom ik nooit verder als 3 alcoholische versnaperingen (een enkele uitzondering daar gelaten).

Als je maar gezellig bent, en dat kan makkelijk zonder alcohol.

Ik begon wel redelijk vroeg toen ik 14 was ofzo met de bekende mixdrankjes. Ging toen ook al ''uit'' maar vraag me niet in welke clubs, want ik schaam me dood. Nu drink ik eigenlijk alleen nog maar bier, een van de weinige alcoholische dranken die ik ook echt lekker vind, en niet alleen drink om dronken te worden (wat ik vroeger dus wel altijd deed). Tequila e.d. vind ik bijvoorbeeld echt niet te zuipen, en heb de laatste tijd ook maar besloten om dat niet meer te drinken, zelfs niet onder het mom van: 'om dronken te worden'. Ik hou het tegenwoordig lekker bij een biertje

Oja, wat het 'uitgaan' betreft. Hier mijn uitgaansgeschiedenis.

13/14*: The Shaker, Manebrug, Rodenburg, Brothers
15: De Stee, Club Fantasy, Just-4U
16: Club Vitae, Now & Wow, Tivoli, De Stee


* inclusief de ''Light-editions'' bijv. 14 t/m 18 jaar.

Mojo Pin
Ik snap niet waarom sommige mensen het tof vinden om zich klem te zuipen met als doel te kotsen. Wat is daar het nut van

Mojo Pin schreef:
Ik snap niet waarom sommige mensen het tof vinden om zich klem te zuipen met als doel te kotsen. Wat is daar het nut van


Nee, als doel hebben kotsen is niet echt leuk. Maar als doel hebben aangeschoten worden, tja dat heeft zo'n beetje iedereen als ie 15/16 is toch? Hoewel ik die tijd nu ook wel achter me gelaten heb..

Ik word in september 18 en heb niet de nood om me ziek te zuipen , af en toe een fris pintje bij het uitgaan ja dat wel . Ben trouwens pas op m'n 17( pakweg klein jaar geleden) begonnen met eens een pint te drinken , en nooit veel. Ik zie spijtig genoeg wel vele leeftijdsgenoten zich opzettelijk strontzat drinken , een kleine roes is mijn zwaarste ervaring . Op 1 uitgaansavond zal ik nooit verder dan 3-4 alcoholische consumpties gaan.

ik vind het dus belachelijk dat kinderen van 14 zoveel mogen zuipen, maarja. Er wordt ws pas iets aan gedaan als uit de cijfers blijkt dat het leed dat daardoor wordt veroorzaakt geld kost...
Het is een feit, ik heb de foto's gezien, dat in een onvolgroeid brein (veel) alcohol onherstelbare schade aanricht. Minder hersenactiviteit, minder verbindingen, in ernstige gevallen zelfs 'gaten'.
Veel mensen zijn ook genetisch belast met verslaving, (veel verslaving in de familie) voor hen is het helemaal desastreus om zo jong te kunnen beginnen. Dan conditioneer je je hersens op verslaving en probeer dat maar eens op latere leeftijd te doorbreken.
Ik vrees het ergste voor de Nederlandse kenniseconomie die men hoopt op te bouwen. Beetje serieus statement maar ik vind het idd echt geen grap.
Zie het gebeuren dat ik tot mijn 70e moet doorwerken om al die korsakovjes te kunnen onderhouden.

avatar van rusty nail
haakje schreef:
ik vind het dus belachelijk dat kinderen van 14 zoveel mogen zuipen, maarja. Er wordt ws pas iets aan gedaan als uit de cijfers blijkt dat het leed dat daardoor wordt veroorzaakt geld kost...
Het is een feit, ik heb de foto's gezien, dat in een onvolgroeid brein (veel) alcohol onherstelbare schade aanricht. Minder hersenactiviteit, minder verbindingen, in ernstige gevallen zelfs 'gaten'.
Veel mensen zijn ook genetisch belast met verslaving, (veel verslaving in de familie) voor hen is het helemaal desastreus om zo jong te kunnen beginnen. Dan conditioneer je je hersens op verslaving en probeer dat maar eens op latere leeftijd te doorbreken.
Ik vrees het ergste voor de Nederlandse kenniseconomie die men hoopt op te bouwen. Beetje serieus statement maar ik vind het idd echt geen grap.
Zie het gebeuren dat ik tot mijn 70e moet doorwerken om al die korsakovjes te kunnen onderhouden.
Helemaal me eens.Maar wat doe je eraan
Het gebeurt zelfs bij 12 jarigen, en hun ouders doen gewoon mee . Maar ja, ze komen er nog wel achter

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.