MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Uitgaan

zoeken in:
Toen ik nog studeerde heb ik ook wel een periode gehad waarin ik heel veel uitging (3, 4 keer per week was geen uitzondering), nu is dat wel veel minder geworden. Gisterenavond wel weer eens flink de beest uitgehangen, lag pas om kwart over 8 in bed. Maar zo bont maak ik het tegenwoordig nog maar een paar keer per jaar, meestal vind ik het toch ook wel fijn om op een enigszins redelijke tijd in bed te liggen of evt. thuis nog wat na te drinken (en een muziekje te draaien) met wat vrienden.

The Oath
Arrie schreef:
(quote)

Hoezo niet?

Misschien snuift ie het liever

Misterfool
Arrie schreef:
(quote)

Hoezo niet?

simpelweg omdat ik niet de behoefte heb om alcohol te drinken. en zeker niet in de grote hoeveelheid die in de achterhoek gebruikelijk is. bovendien heb ik niks met de opgepakte bedoeling van veel disco's. in bar/cafe's kan men net zo makkelijk fris bestellen. ik zeg het trouwens iets te crú. ik ga als ik geslaagd ben mijn eerste biertje drinken maar ik ben van plan daar geen gewoonte van te maken. en wie weet smaakt dat spul me niet eens.

Verstandige keuze.

Misterfool schreef:
(quote)

ik ga als ik geslaagd ben mijn eerste biertje drinken maar ik ben van plan daar geen gewoonte van te maken. en wie weet smaakt dat spul me niet eens.

Eerste keer waarschijnlijk niet .

Misterfool schreef:
(quote)

simpelweg omdat ik niet de behoefte heb om alcohol te drinken. en zeker niet in de grote hoeveelheid die in de achterhoek gebruikelijk is. bovendien heb ik niks met de opgepakte bedoeling van veel disco's. in bar/cafe's kan men net zo makkelijk fris bestellen. ik zeg het trouwens iets te crú. ik ga als ik geslaagd ben mijn eerste biertje drinken maar ik ben van plan daar geen gewoonte van te maken. en wie weet smaakt dat spul me niet eens.

Maar er is meer dan alleen bier he.

En er zit ook nog een immens grijs gebied tussen helemaal niets drinken en je volslagen laveloos zuipen.

boomkat
En wat is er mis met een fijne drunk.

Inderdaad en inderdaad.

Misterfool: ga maar eens een lekker fris biertje drinken als je met 30 graden op het terras zit. Wedden dat je het lekker vindt? En daarna nog normaal over straat kunt?

Zulke weddenschappen moet je met mij niet aangaan trouwens. Bier is nooit te zuipen, hoe warm het ook is

Wel eens Kriek van Mort Subite gedronken? Da's typisch van dat bier dat mensen die niet van bier houden wel lekker vinden.

de rest noemt het gewoon limonade

lambf
Zit er alcohol in, ja?

Ja, dat zit er wel in.

Echt heel vies vind ik dat, beetje zurig.

herman schreef:
Wel eens Kriek van Mort Subite gedronken? Da's typisch van dat bier dat mensen die niet van bier houden wel lekker vinden.

de rest noemt het gewoon limonade

La Morte Subite brengt twee varianten op de markt, de gezoete voor de meisjes en die op basis van oude geuze, dus zonder toegevoegde suiker, voor de mannen. Die laatste joh, dat is net champagne met een vleugje kersensmaak... Een Kir Royale dus

Uitgaan, al een tijd niet meer gedaan... maar ja, dat krijg je als 4 technofeesten per maand organiseert en als programmeur/barman in de grootste club van Utrecht werkt...

Ik denk dat Rotterdam meer een kroegenstad is dan een discothekenstad. In grote toko's als off_corso en de maassilo heb ik eigenlijk vrijwel nooit een echt goede avond gehad. Alleen Catwalk is over het algemeen erg leuk, zeker om daar op een donderdagavond met een mannetje of 30 ongestoord een potje te dansen. Het heeft er in elk geval toe geleid ik als ik uitga in Rotterdam, meer naar café's ga. Neemt niet weg dat ik ook daar af en toe een potje dans, vaak op alternatieve hitjes en dergelijke. En nog iets dat zeker niet vergeten moet worden in mijn uitgaanspatroon: huisfeesten, soms saai, maar soms ook knotsgek.

Dit is trouwens potentieel een erg leuk topic, zou mooi zijn als het wat actiever zou worden.

Catwalk is zeker een leuke tent, Off Corso ook wel, maar die trekt ook wel veel fout publiek...

Laat ik hier ook eens iets schrijven. Uitgaan is toch een belangrijk onderdeel van mijn muziekbeleving en mijn huidige voorkeuren.

Ik ben best een grote uitgaansliefhebber, maar wel mits ik niets aan mijn hoofd heb. Feestjes werken voor mij niet als afleiding in een drukke periode, maar juist zodra ik volledig vrij ben kan ik me evenzo vrij inleven in de mengsels van liefst electronica - techno in het algemeen, maar ook dubstep en house. Ook dingen als Wicked Jazz Sounds vind ik vaak vrij leuk, zolang zang daar niet te sterk de overhand neemt. Telkens als ik daar ben verbaas ik me enkele keren over de soms toch allesbehalve doordeweekse breaks en beats.
Het vreselijkst vind ik de cross-over avondjes (zoals met name Noodlanding) waar geen enkele lijn in het geluid zit en voornamelijk totaal dansvloer-ongeschikt materiaal gedraaid wordt. Vanaf het moment dat ik bewust moeite moet doen om me tot dansen aan te zetten is de lol er vanaf. Het mooie vind ik juist dat het bij toffe muziek echt volledig automatisch gaat, alsof je in een andere toestand terecht komt - en hoe eerder die volledig vrije, gedachtenloze 'mindstate' zich instelt, hoe beter .

In Amsterdam prefereer ik (op reguliere avonden zonder speciale acts) Studio80 en Trouw, al ben ik eigenlijk op vrij veel plekken nooit geweest. Wel heb ik op de dansvloer al een aantal onvergetelijke avonden meegemaakt.
Mijn mooiste uitgaanservaring tot op heden was een paar weken geleden nog: een underground feestje in de NDSM-Bunker waar de afwezigheid van warmte en enige vorm van luxe de sfeer torenhoog optilden en waar nagenoeg alleen maar leuke, open mensen rondliepen met een opmerkelijk grote voorliefde voor zo puur mogelijke (detroit) techno.
Ook was het Kompakt Total 10 releasefeestje in Keulen zwaar in orde. Over een ontzettend prettig, warm en lief publiek, dat ondanks de grote diversiteit precies wist waar het aan toe was, schalde geweldige muziek in een zaal met een bijzonder goede akoestiek (Opernterrassen). Of de apparatuur was gewoon erg goed afgesteld. Niet vaak wordt het geluid in clubs op zulke hoge aantallen decibellen echt goed gecontroleerd, helaas, maar daar hield iedere klank zijn juiste mate van importantie in de tracks. Dat Gui Boratto, Justus Köhncke, Ada, Gus Gus, Michael Mayer en dergelijken allemaal van de partij waren en dat het een speciaal weekendje weg was, droeg wel aan de indrukken bij natuurlijk.
Tot slot - en dat is niet helemaal uitgaan want een festival - was Ellen Alliens dj-set op Pukkelpop geniaal omdat het over een afstandje van een meter of 20 mogelijk was om met mijn vriendjes en vriendinnetjes een half uur lang samen met Ellen te staan dansen op haar eigen gedraaide platen. Of het haar set ten goede kwam, weet ik niet eens meer, maar Ellens kushandjes en afscheidszwaai na afloop waren toch wel bijzonder memorabel en aanleiding tot een uitzonderlijke avond (waar ik overigens ook op de muziek niets aan te merken had).

In het algemeen zie ik uitgaansgelegenheden het liefst zo kaal mogelijk. Een paar (maar vooral niet te veel) effectieve stroboscopen, en verder mag al het budget van mij wel naar de geluidsinstallatie en het binnenhalen van een leuke dj. Sowieso houd ik niet van sterk aangeklede clubs, omdat die gevoelsmatig vaak van te voren al een onvrije sfeer mee proberen te geven.

Qua alcholgebruik hangt het voor mij volledig van de avond af. Dat ik geen flauw idee heb hoeveel ik drink op een avond zegt meer over het toeval waarvan ik dat laat afhangen dan over de hoeveelheid. Zodra ik echt vast in de roes van de muziek zit, heeft alcohol ook niet zo heel veel invloed meer, heb ik het idee.
Buiten wiet/hasj om heb ik nooit drugs gebruikt en vooralsnog heb ik daar weinig zin in, maar ik moet wel weer zeggen dat het gebruik van met name XTC (vermoed ik althans) bij anderen op veel feestjes ontegenzeggelijk een mooi effect heeft. Ik heb daar qua sfeer veel meer positieve ervaringen mee dan negatieve, wat overigens mijn verlangen om het zelf te gebruiken niet versterkt.

En verder sluit ik me aan bij levenvergeten. Ik ben wel benieuwd naar andere uitgaanservaringen en tips (met name in Amsterdam)

boomkat
Leuk verhaal

Uitgaan.. tsja, het wordt steeds minder. Ik ging vroeger viermaal per week uit (het hele weekend en ook nog wel een donderdagavond of een concertje hier en daar). Ik herken in elk geval in bovenstaande verhalen wel één ding dat mij ook altijd al is opgevallen: als de muziek okee is, komt het met de sfeer en het dansen ook wel goed. Op matige muziek veroer ik ook geen spier (hooguit mijn arm en pols om de drank naar het keelgat te brengen). Helaas is de muziek zelden okee als je daar niet speciaal op hebt afgestemt. Vrienden hebben helaas vaak de voorkeur voor tenten waar ik de muziek nauwelijks te harden vind, dat ligt ook deels aan mijn onorthodoxe muzieksmaak, maar ook een beetje aan hun weinig fantasievolle mainstreamsmaak. Hoewel ik gelukkig ook vrienden heb waarmee ik naar Machinenfest ga, vette undergroundfeesten kan afstruinen en me niet hoef bloot te stellen aan de trendy oppervlakkige "zien en gezien worden" hippe eendagstentjes in Amsterdam bijvoorbeeld. Als ik in Amsterdam uitga, ga ik nog steeds naar plekken die een gelukkige plaats innemen vanuit mijn studietijd, Korsakoff, Soundgarden, Minds en tegenwoordig ook even indrinken in het belachelijk kleine café Gollem bij het Spui. Soms kom ik nog wel eens in iets nieuws, laatst een tent aan de Wibautstraat in het oude Paroolgebouw of iets in West. Maar die zijn meestal duur qua drank en slecht qua muziek (gladde techno of urban troep).
In Utrecht ga ik naar het gebruikelijke aanbod daar: Ekko, Tivoli, Helling en indrinken bij Ledig Erf of De Flits ofzoiets.. Dan gaat het vaak al helemaal niet meer over de muziek (tenzij een bandje speelt of het electrowave of industrial avondjes zijn), maar gewoon dat je met toffe mensen bent. Qua gebruik ben ik overigens mateloos.. als het eenmaal gezellig is gaat de pils er rap in bij mij, en ook andere middeltjes sla ik niet af als die voorradig zijn. Even weg zijn van de sleur en fuck reality! Heerlijk! Maar bij briljante muziek is dat een afrader uiteraard, dan moet je wel een beetje bijblijven om het allemaal nog goed te horen of te dansen eventueel. Amsterdam is beslist een leukere stad om uit te gaan, qua meer divertisement en minder studenten, maar Utrecht is al snel wat "gezelliger", iets dat je in Mokum wat meer zelf moet zien te bewerkstelligen. Uitgaan.. in elk geval wanneer het kan!

Mijn schoonmoeder is uitgegaan, dus ik heb haar weer aangestoken.

(Grapjas.)

Misterfool
idd

Toch heeft ie ergens wel een punt.

Misterfool
je zou inderdaad kunnen zeggen dat als iets ontstaat er mensen zijn die daaruit vreugde halen, anders was het immers niet onstaan. Maar ja met die redenatie is de maffia ook goed want het is immers ook ontstaan.

herman schreef:
Toch heeft ie ergens wel een punt.

Ja, aan het einde van elke zin.

Father McKenzie

haha, een groot licht zie ik er niet meteen in....

Iets wat ontstaat dat moet je niet tegen gaan.

Daar kon Einstein nog een puntje aan zuigen .

Gast
geplaatst: vandaag om 16:08 uur

geplaatst: vandaag om 16:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.