Overig / Algemeen / Uitgaan
zoeken in:
0
Electro_
geplaatst: 12 juli 2006, 18:00 uur
Ik heb nog nooit zoveel gedronken dat ik dronken ben, en ik zit eraan te denken om gewoon anti-alcohol te worden want ik zie er het nut totaal niet van in.
Drink het namelijk echt nóóit, laatste keer was misschien 3 maanden geleden, 1 glas. (Ben 15 jaar)
Drink het namelijk echt nóóit, laatste keer was misschien 3 maanden geleden, 1 glas. (Ben 15 jaar)
0
geplaatst: 12 juli 2006, 22:22 uur
Ik zie het zo vaak gebeuren bij mijn boerse hardcore leeftijdsgenootjes (no offense..).. Ik geef toe ik drink ook heel af en toe op een schoolfeest (3 x per jaar), maar er zijn dus mensen van 13 die ELK weekend zich helemaal bezatten hé.. what can you do about it..
0
Electro_
geplaatst: 13 juli 2006, 09:33 uur
Ja inderdaad, gebeurt echt onwijs veel onder die 'boeren-cultuur'. Je moest eens weten wat er allemaal in die caravans waarin ze in het weekend zitten gebeurt... 

0
geplaatst: 13 juli 2006, 09:48 uur
Goh Goh Goh wat een voorbeeldige mensen allemaal op dit forum zeg! 
Je kan het ook allemaal overdrijven hoor.
Reactie op dat hele verhaal van Haakje; Weet je wat het probleem is van de huidige tijd? We onderzoeken teveel! Als we ons leven moeten schikken naar de uitkomst van alle onderzoeken zouden we niets anders kunnen of mogen dan binnen blijven, voedsel eten wat we zelf verbouwd hebben en slapen (maar van alles niet te veel). Mijn god wat een geneuzel allemaal. Ik vind juist dat er een experimentele fase moet zijn in het leven van pubers / opgroeiende volwassenen. Bij de 1 gebeurd dat op 14 jarige leeftijd, bij de ander op zn 25e en bij weer andere mensen gebeurd dit helemaal niet, ook goed. Ieder zn ding. Ik zelf begon op mn 15e / 16e. We hadden uiteraard weinig geld dus kochten we goedkope bocht bij de supermarkt en gingen we indrinken. Natuurlijk praat ik dat niet goed, maar het is een essentieel onderdeel van mijn leven geweest. En het gaat inmiddels fan-tas-tisch met me! Ik heb een goede baan, leuke vriendin en een mooi huis, ben gezond en heb veel lol. Ben nog steeds een (sociale) drinker en als het gezellig is en ik hoef niet te rijden drink ik te veel. Soms zo veel dat ik gierend over mn nek ga en de volgende dag als een dood vogeltje op de bank lig. Niet omdat ik dat resultaat wilde bereiken maar omdat het gewoon gebeurde.
Ik ben echt van mening dat we het probleem niet groter moeten maken dan het is. De combinatie tussen de alsmaar toenemende onderzoeken en media zijn hier zeker debet aan. Ik denk dat het drinkpatroon niet echt veranderd is. Mijn vader dronk een borrel, ook toen hij jong was, ik deed hetzelfde en waarschijnlijk zal mijn zoon / dochter dat ook doen, en zo niet; dan niet! Ook goed

Reactie op dat hele verhaal van Haakje; Weet je wat het probleem is van de huidige tijd? We onderzoeken teveel! Als we ons leven moeten schikken naar de uitkomst van alle onderzoeken zouden we niets anders kunnen of mogen dan binnen blijven, voedsel eten wat we zelf verbouwd hebben en slapen (maar van alles niet te veel). Mijn god wat een geneuzel allemaal. Ik vind juist dat er een experimentele fase moet zijn in het leven van pubers / opgroeiende volwassenen. Bij de 1 gebeurd dat op 14 jarige leeftijd, bij de ander op zn 25e en bij weer andere mensen gebeurd dit helemaal niet, ook goed. Ieder zn ding. Ik zelf begon op mn 15e / 16e. We hadden uiteraard weinig geld dus kochten we goedkope bocht bij de supermarkt en gingen we indrinken. Natuurlijk praat ik dat niet goed, maar het is een essentieel onderdeel van mijn leven geweest. En het gaat inmiddels fan-tas-tisch met me! Ik heb een goede baan, leuke vriendin en een mooi huis, ben gezond en heb veel lol. Ben nog steeds een (sociale) drinker en als het gezellig is en ik hoef niet te rijden drink ik te veel. Soms zo veel dat ik gierend over mn nek ga en de volgende dag als een dood vogeltje op de bank lig. Niet omdat ik dat resultaat wilde bereiken maar omdat het gewoon gebeurde.
Ik ben echt van mening dat we het probleem niet groter moeten maken dan het is. De combinatie tussen de alsmaar toenemende onderzoeken en media zijn hier zeker debet aan. Ik denk dat het drinkpatroon niet echt veranderd is. Mijn vader dronk een borrel, ook toen hij jong was, ik deed hetzelfde en waarschijnlijk zal mijn zoon / dochter dat ook doen, en zo niet; dan niet! Ook goed

0
geplaatst: 13 juli 2006, 11:49 uur
Sonic Nurse schreef:
Als we ons leven moeten schikken naar de uitkomst van alle onderzoeken zouden we niets anders kunnen of mogen dan binnen blijven [...]
Als we ons leven moeten schikken naar de uitkomst van alle onderzoeken zouden we niets anders kunnen of mogen dan binnen blijven [...]
De meeste ongelukken gebeuren thuis, dus dat is ook weer niet verstandig.

0
geplaatst: 13 juli 2006, 12:24 uur
Sonic Nurse schreef:

Mee eens

0
Sietse
geplaatst: 13 juli 2006, 13:23 uur
en ik maar denken dat ik hier in dit topic wel een date kon regelen 
maar goed in het kort, ik ben begonnen met drinken toen 16 was en ben gestopt toen 17 (of was het 18) Daarna nog een keer een maand wat gedronken, 1x iets te veel (was goed aangeschoten, maar gelukkig geen kater en was nou ook weer niet echt dronken, gelukkig) heel snel daarna bedacht dat het toch onzin is en toen weer gestopt met drinken...dus eigenlijk als we die maand niet meer rekenenen heb ik zo'n 10 jaar niet meer gedronken. En het bevalt nog steeds goed.
en nu terug komend op die date.....

maar goed in het kort, ik ben begonnen met drinken toen 16 was en ben gestopt toen 17 (of was het 18) Daarna nog een keer een maand wat gedronken, 1x iets te veel (was goed aangeschoten, maar gelukkig geen kater en was nou ook weer niet echt dronken, gelukkig) heel snel daarna bedacht dat het toch onzin is en toen weer gestopt met drinken...dus eigenlijk als we die maand niet meer rekenenen heb ik zo'n 10 jaar niet meer gedronken. En het bevalt nog steeds goed.
en nu terug komend op die date.....
0
SelmaDuim
geplaatst: 13 juli 2006, 13:29 uur
Ik drink nooit. Ik heb alles wel een keer geproeft. Ik ben nooit dronken geweest, zelfs niet aangeschoten. Ik heb het niet nodig, ik ben leuk van mijzelf.
Tja, Sietse. Ik drink net als jij ook niet, maar ik ben al heel gelukkig en bezet enzo.
Tja, Sietse. Ik drink net als jij ook niet, maar ik ben al heel gelukkig en bezet enzo.

0
Sietse
geplaatst: 13 juli 2006, 13:35 uur
heh, wat jammer nou...kan ik niet dueleren met de gelukkige 

0
Sietse
geplaatst: 13 juli 2006, 13:44 uur
heh jammer, nou dan ga ik maar voor een andere mooie vrouw...
0
geplaatst: 13 juli 2006, 14:04 uur
ben helaas oud, dik en harig sietse, maar kijk gerust verder rond 
ik vind het ok als het experimenteren is, je moet ook niet weten wat ik vroegah allemaal heb weggewerkt...Maar ik moest dat wel stiekem doen want echt niet dat mijn moeder dat 'normaal' vond.
Ik vind het gewoon vreemd dat dit bijna als gewoon geaccepteerd wordt door somige ouders en dat mensen zelfs feestjes in hun huis geven waar ze drank aan jeugd van 13- 14 geven en het zelfs voor ze kopen. Je gaat toch ook geen rook in babygezichtjes blazen of je jonge kinderen maar zelf hun snoepgedrag laten bepalen, ik vind het van die orde.
Maar ik verdien mijn brood in de verslavingszorg, dus voor mijn werkgelegenheid is die lekker los mentaliteit ook brood op de plank

ik vind het ok als het experimenteren is, je moet ook niet weten wat ik vroegah allemaal heb weggewerkt...Maar ik moest dat wel stiekem doen want echt niet dat mijn moeder dat 'normaal' vond.
Ik vind het gewoon vreemd dat dit bijna als gewoon geaccepteerd wordt door somige ouders en dat mensen zelfs feestjes in hun huis geven waar ze drank aan jeugd van 13- 14 geven en het zelfs voor ze kopen. Je gaat toch ook geen rook in babygezichtjes blazen of je jonge kinderen maar zelf hun snoepgedrag laten bepalen, ik vind het van die orde.
Maar ik verdien mijn brood in de verslavingszorg, dus voor mijn werkgelegenheid is die lekker los mentaliteit ook brood op de plank

0
fastpulseboy
geplaatst: 13 juli 2006, 14:11 uur
maar wel smiths fan sietse!

drank maakt vanalles kapot en drank maakt het soms ook erg gezellig.
en ja je moet er niet teveel van nemen en dat is met de meeste dingen zo.
al denk ik dat ik wel in het ongelukkige bezit ben van een lichtelijk "verslavingsgen" (op verschillende gebieden, gezonde en mindergezonde) maar ja daar kan ik tot nu toe nog prima mee functioneren om met sonic nurse te spreken.
0
teutoon
geplaatst: 13 juli 2006, 23:20 uur
neo schreef:
Zou Engeland er niet boven uitsteken... iK bedoel boek maar een hotel ergens in West Sussex en er staat bij vermeld dat er een pub in de buurt is.
Zou Engeland er niet boven uitsteken... iK bedoel boek maar een hotel ergens in West Sussex en er staat bij vermeld dat er een pub in de buurt is.
Moet je daar niet 18 zijn?
0
geplaatst: 14 juli 2006, 11:12 uur
Ik ben begonnen op m'n 15de. Ik kwam toen in de vierde klas van het VWO bij een groep gasten in de klas die elke week gingen stappen, dus toen ging ik ook. De eerste paar weken natuurlijk elke week dronken, want een biertje of 12 trok ik toendertijd nog niet echt.. Maargoed die tijd was echt heel gezellig, ben echt blij dat ik dat heb meegemaakt. Elk weekend ontzettend gelachen om dronken/stomme acties van vrienden. Dat je hersens er kapot aangaan zal me allemaal een worst wezen, want ik heb nu mooi m'n VWO-diploma op zak.
Tegenwoordig doe ik het wat rustiger aan. Sinds dat ik een vriendin heb is het niet meer zo verstandig om elke week volle bak te zuipen, maar dat maakt het weekend er trouwens niet minder gezellig op. Ik heb een keer bij een bedrijfsfeestje veel te veel dronken geworden en heb toen zelfs een bierglas naar m'n vriendin gegooid
, iets waar ik heel erg spijt van heb, maar waar ik me echt helemaal niets van kan herinneren..
Ook een reden dus voor mij om niet teveel te drinken 
Tegenwoordig doe ik het wat rustiger aan. Sinds dat ik een vriendin heb is het niet meer zo verstandig om elke week volle bak te zuipen, maar dat maakt het weekend er trouwens niet minder gezellig op. Ik heb een keer bij een bedrijfsfeestje veel te veel dronken geworden en heb toen zelfs een bierglas naar m'n vriendin gegooid
, iets waar ik heel erg spijt van heb, maar waar ik me echt helemaal niets van kan herinneren..
Ook een reden dus voor mij om niet teveel te drinken 
0
geplaatst: 14 juli 2006, 11:18 uur
teutoon schreef:
(quote)
Nee 21. Maar Britten zijn absoluut grotere bierdrinkers dan Nederlanders, met als een van de 'bewijzen' dus onder andere dit.
1
geplaatst: 14 juli 2006, 12:40 uur
Zwammer schreef:
Ik heb een keer bij een bedrijfsfeestje veel te dronken geworden en heb toen zelfs een bierglas naar m'n vriendin gegooid
Ik heb een keer bij een bedrijfsfeestje veel te dronken geworden en heb toen zelfs een bierglas naar m'n vriendin gegooid

0
geplaatst: 14 juli 2006, 14:27 uur
Lijkt me een goede reden om te stoppen ja. Ik heb wel wat werkervaring in het horecawezen en zie genoeg mensen die oervervelend of zelfs agressief als ze een paar biertjes op hebben. Het is dan best treurig als je dan niet de discipline op kan brengen maar wat minder of helemaal niet te drinken.
0
geplaatst: 14 juli 2006, 16:18 uur
psychonaatje schreef:
(quote)

0
geplaatst: 14 juli 2006, 18:45 uur
neo schreef:
Nee 21. Maar Britten zijn absoluut grotere bierdrinkers dan Nederlanders, met als een van de 'bewijzen' dus onder andere dit.
(quote)
De bierconsumptie loopt in Nederland al jaren terug ten faveure van allerlei zoete alcoholische troep.
Maar de echte bierdrinkers op de wereld blijven natuurlijk de Tjechen.
0
geplaatst: 6 februari 2010, 16:31 uur
Uitgaan.... dat is nou echt iets waar ik totaal niks om geef. Ben dacht ik zo ooit 3x in een disco geweest en ik vond er geen zak aan. Ook van die kutmuziek die ze in disco's altijd draaien..bah. Wel ga ik vaak naar een kameraad toe en dan gaan we meestal gamen of een wedstrijdje wie het snelst 5 pinten achterover kan slaan.
0
geplaatst: 6 februari 2010, 16:34 uur
Ik vind het inderdaad ook niet zo geweldig. Ik vind het wel leuk om met vrienden te hangen, aangezien deze wel graag naar de kroeg gaan ga ik soms maar mee. De muziek is inderdaad kut, en aangezien ik niet meer drink blijft deze muziek ook kut. Ach ja, soms moet je dingen in je leven doen die minder prettig zijn.
0
geplaatst: 6 februari 2010, 17:10 uur
Ik ben wel een feestbeest geweest: veel uitgegaan (niet overdreven veel gedronken maar het ook niet gelaten). Zelfs een korte tijd dat ik vrijdag én zaterdag de hort op ging. Alhoewel ik dan weer niet heel vaak tot 7 uur 's ochtends uitging zoals sommigen dat wel doen. Ik hield dat nog een beetje in het redelijke.
Maar ja, zodra de jaren gaan tellen neemt dat af en vind ik het leuker om met vrienden een hapje te eten en dan het liefst gewoon thuis
Heel soms wil ik nog wel eens een avondje de dansvloer op of bezoek ik een kroeg maar het is niet noemenswaardig meer.
Maar ja, zodra de jaren gaan tellen neemt dat af en vind ik het leuker om met vrienden een hapje te eten en dan het liefst gewoon thuis

Heel soms wil ik nog wel eens een avondje de dansvloer op of bezoek ik een kroeg maar het is niet noemenswaardig meer.
0
geplaatst: 6 februari 2010, 17:47 uur
jellecomicgek72 schreef:
of een wedstrijdje wie het snelst 5 pinten achterover kan slaan.
of een wedstrijdje wie het snelst 5 pinten achterover kan slaan.
Daar zie ik de lol nou totaal weer niet van in.
Ik zit gemiddeld twee keer per week in de kroeg maar dat wordt lang niet altijd idioot laat. Soms ook wel
Dansen behoort tot de eerste levensbehoeften dus dat gebeurd zeker eens in de twee weken. Tip voor de inwoners van Sint-Michielsgestel en andere boerenhollen: in iedere (studenten)stad zijn zat kroegen en clubs te vinden waar wel fatsoenlijke muziek gedraaid wordt. Dat wordt dus verhuizen!
0
geplaatst: 6 februari 2010, 17:50 uur
In Den Bosch, Tilburg vind ik het persoonlijk niet veel beter hoor. Daarnaast: ik heb vrienden zonder enige vorm van muzikale smaak. Tsja, je treft het soms.
Daarom ga ik met regelmaat naar een optreden, daar maak je me wel blij mee.

0
Misterfool
geplaatst: 6 februari 2010, 17:52 uur
ik heb nog nooit alchohol gedronken eigenlijk en ik ben het ook niet van plan.
deze uitspraak bij portishead was ook dus maar een grapje.
Misterfool schreef:
heb ik dit ooit gezegd ik raak nooit meer alchohol aan. .
heb ik dit ooit gezegd ik raak nooit meer alchohol aan. .
deze uitspraak bij portishead was ook dus maar een grapje.

0
geplaatst: 6 februari 2010, 17:55 uur
Rhythm & Poetry schreef:
In Den Bosch, Tilburg vind ik het persoonlijk niet veel beter hoor. Daarnaast: ik heb vrienden zonder enige vorm van muzikale smaak. Tsja, je treft het soms.
Tilburg en Den Bosch ken ik niet zo goed, maar dat zijn toch relatief kleine studentensteden. In Utrecht, Amsterdam, Groningen enzovoorts is het aanbod heel behoorlijk hoor. Maar life is natuurlijk altijd goed

* denotes required fields.