Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: gisteren om 17:09 uur
Op zich is de tegenstander hinderen als je achter ligt een DQ, maar hoe dat precies zit met een ronde achter weet ik niet.
0
geplaatst: gisteren om 17:10 uur
Poek schreef:
Op zich is de tegenstander hinderen als je achter ligt een DQ, maar hoe dat precies zit met een ronde achter weet ik niet.
(quote)
Was duidelijk een misverstand. Op een ronde zetten is geen standaard actie.
0
geplaatst: gisteren om 17:11 uur
Als ik Eitrem was had ik Stolz nog even in de weg gereden in z'n laatste ronde 

0
geplaatst: gisteren om 17:11 uur
Eitrem zit ook maar 3 seconden boven zijn PR op de 10, gewoon klasse gereden.
1
geplaatst: gisteren om 17:13 uur
8 afstanden in vier dagen. Respect hoor.
Stolz had een PR moeten rijden op de 10. Dat was ook wel te gek geweest.
Stolz had een PR moeten rijden op de 10. Dat was ook wel te gek geweest.
0
geplaatst: gisteren om 17:14 uur
Als Stolz tegen Jilek had gereden was ie op 2 rondes gezet 
Had ie wel wat extra kunnen oefenen op ingehaald worden trouwens.

2
geplaatst: gisteren om 17:18 uur
GrafGantz schreef:

Nee, want dan rijden ze weer allebei in de andere baan. #kennerspubliek
1
geplaatst: gisteren om 18:00 uur
Nederland allround-land, met onze troeven bij de heren op de plaatsen 7, 8 en 10. Iemand enig idee hoe lang het geleden is dat we het zo matig gedaan hebben?
2
geplaatst: gisteren om 18:18 uur
GrafGantz schreef:
Nederland allround-land, met onze troeven bij de heren op de plaatsen 7, 8 en 10. Iemand enig idee hoe lang het geleden is dat we het zo matig gedaan hebben?
De vorige twee edities werd Roest tweede, maar haalden de andere Nederlanders de laatste afstand niet.
De laatste editie die echt onmiskenbaar minder was, is die van 1981. Met Frits Schalij (8e), Piet Kleine (10e, maar wel winnaar van de 5000 meter) en Hilbert van der Duim (16e, want gevallen over een vogelpoepje).
1
geplaatst: gisteren om 18:23 uur
GrafGantz schreef:
Gelukkig zit er hier een kennerspubliek!
Gelukkig zit er hier een kennerspubliek!
Of opzoekpubliek: in 1950 wist geen enkele Nederlandse deelnemer zich te kwalificeren voor de afsluitende vierde afstand (de 10.000 meter), wat destijds inhield dat ze niet in het eindklassement werden opgenomen.
Dus toen hadden wij enkel Marcel Boskers op het ijs.
1
geplaatst: gisteren om 18:26 uur
Rudi S schreef:
Of opzoekpubliek: in 1950 wist geen enkele Nederlandse deelnemer zich te kwalificeren voor de afsluitende vierde afstand (de 10.000 meter), wat destijds inhield dat ze niet in het eindklassement werden opgenomen.
(quote)
Leugens! Ik weet nog goed dat Kees Broekman in het Zweedse Eskilstuna met een prachtige 18.07 een afstandsmedaille pakte op de afsluitende 10.000 meter.
1
geplaatst: gisteren om 21:22 uur
Nog even het interview met Stolz aan het kijken. Hij was al 'dood' voor de 1500 en na 4 ronden op de 10 dacht hij al, dit wordt hem niet. Bij de 6e ronde was hij al op.
En dan nog 13:30 rijden. Als Olympisch kampioen op de 500 en 1000 meter.
En dan nog 13:30 rijden. Als Olympisch kampioen op de 500 en 1000 meter.
2
geplaatst: vandaag om 02:25 uur
Rudi S schreef:
(quote)
1
geplaatst: vandaag om 10:33 uur
harm1985 schreef:
Beune rijdt 1:53 laag. Wat had die in Milaan kunnen doen? Ook Groenewoud sneller dan Rijpma-de Jong. Te laat gepiekt.
Beune rijdt 1:53 laag. Wat had die in Milaan kunnen doen? Ook Groenewoud sneller dan Rijpma-de Jong. Te laat gepiekt.
Niet te laat gepiekt...slechts 1x niet gepiekt maar toevallig op het OKT.
Benieuwd hoelang dat nog in je hoofd blijft doormalen, de laatste 1,5 jaar of zo gewoon alle 1.500 meters winnen (zowel voor de OS en na de OS) waaraan je deelneemt op 1 na...en door die ene de OS missen.
Je moet maar afwachten of je over 4 jaar nog steeds zo superieur bent op die afstand en nog een kans krijgt...of dat je straks net als Sven Kramer eindigt, de beste 10 km rijder van je generatie zijn maar die ene 10 km nooit hebben gewonnen.
1
geplaatst: vandaag om 10:34 uur
Als iemand het filmpje van Bart Veldkamp van de spelen van 1994 kan vinden (waar hij roept 'hij kan helemaal geen 13:30 rijden, dat KAN niet'), graag.
Het filmpje dat hij met zijn schaatsen gooit in Salt Lake is ook legendarisch:
Het filmpje dat hij met zijn schaatsen gooit in Salt Lake is ook legendarisch:
0
geplaatst: vandaag om 10:45 uur
Ik mag voor de spanning in de grote rondes hopen dat de "talenten" een beetje verdeeld blijven tussen enkele grote ploegen zodat er wel strijd blijft en dat UAE niet alles en iedereen gaat inlijven, want dan (met Pogi, del Toro en Seixas in 1 ploeg) wordt het wel een beetje saai vrees ik.
UAE op jacht naar handtekening Seixas
0
geplaatst: vandaag om 10:59 uur
El Ninjo schreef:
Benieuwd hoelang dat nog in je hoofd blijft doormalen, de laatste 1,5 jaar of zo gewoon alle 1.500 meters winnen (zowel voor de OS en na de OS) waaraan je deelneemt op 1 na...
(quote)
Benieuwd hoelang dat nog in je hoofd blijft doormalen, de laatste 1,5 jaar of zo gewoon alle 1.500 meters winnen (zowel voor de OS en na de OS) waaraan je deelneemt op 1 na...
Zoals ik al een paar keer gepost heb klopt dit niet.
0
geplaatst: vandaag om 12:11 uur
Ik kijk gewoon even naar de belangrijke internationale wedstrijden waar vaak de hele top aanwezig was, alle world cups , wk allround, wk afstanden, tenzij ik ergens iets gemist heb wat kan, volgens mij vanaf world cup 3 in seizoen 2024/2025 alles gewonnen toch?
0
geplaatst: vandaag om 12:16 uur
El Ninjo schreef:
Ik kijk gewoon even naar de belangrijke internationale wedstrijden waar vaak de hele top aanwezig was,
(quote)
Ik kijk gewoon even naar de belangrijke internationale wedstrijden waar vaak de hele top aanwezig was,
Het OKT is echter een nationale wedstrijd. Net als het NK.
0
geplaatst: vandaag om 13:29 uur
En? NK lijkt mij ook niet boeiend.... beetje zoals bij de atletiek of het veldrijden, wat boeit het of Femke Bol of MVP NL kampioen wordt of niet en of ze die wedstrijd al dan niet serieus nemen. Aan dat soort wedstrijden hecht ik niet veel waarde aan.
0
geplaatst: vandaag om 15:07 uur
El Ninjo schreef:
Ik mag voor de spanning in de grote rondes hopen dat de "talenten" een beetje verdeeld blijven tussen enkele grote ploegen zodat er wel strijd blijft en dat UAE niet alles en iedereen gaat inlijven, want dan (met Pogi, del Toro en Seixas in 1 ploeg) wordt het wel een beetje saai vrees ik.
Ayuso is dan weer weg daar. Maar de komende paar jaar zal er nog weinig te doen zijn aan de hegemonie van Pogi/Vingegaard in de grote ronden. Dan snap ik wel dat zo'n Seixas nog een paar jaar in de luwte blijft in plaats van gelijk ergens kopman te zijn. Met alle druk vandien.
* denotes required fields.