MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
geplaatst:
Ik weet niet of ik het helemaal geloof, dit. Hoe dan ook wel erg knap dat Beune op heel matig ijs in Leeuwarden gewoon nog even 4.04 rijdt.

geplaatst:
Lukas schreef:
Ik weet niet of ik het helemaal geloof, dit. Hoe dan ook wel erg knap dat Beune op heel matig ijs in Leeuwarden gewoon nog even 4.04 rijdt.

Jij denkt dat het doorgestoken schaats is?

geplaatst:
johan de witt schreef:
Dan snap ik wel dat zo'n Seixas nog een paar jaar in de luwte blijft in plaats van gelijk ergens kopman te zijn. Met alle druk vandien.

Ik verwacht Seixas gewoon in de tour dit jaar. En ondanks dat ie misschien officieel niet als kopman vd ploeg zal starten zal de druk vh franse volk en de franse media er vrees ik nu al niet minder om zijn.

geplaatst:
El Ninjo schreef:
(quote)

Ik verwacht Seixas gewoon in de tour dit jaar. En ondanks dat ie misschien officieel niet als kopman vd ploeg zal starten zal de druk vh franse volk en de franse media er vrees ik nu al niet minder om zijn.

Afgaande op zijn prestatie tijdens Strade Bianche denk ik dat hij er niet aan ontkomt om de rol van kopman van Decathlon op zich te nemen als inderdaad (wederom) doet blijken dat hij één van de enigen is die met Pogacar/Vingegaard mee kan in een versnelling. De immense druk die vanuit de Franse media komt, speelt daar inderdaad ook een belangrijke en sturende rol in. Het is toch hopen dat zo'n jonge jongen niet direct onder die druk bezwijkt en het zijn prestaties negatief gaat beïnvloeden.

geplaatst:
Al voor derde keer een slechte start voor Verstappen. Één keer kan nog, maar dit is geen toeval meer, misschien maar wat meer tijd besteden aan de startprocedure, want Hadjar lukt het wél om goede starts te maken. Hij maakt het zichzelf zo onnodig moeilijk. De zachte banden waren ook een slechte keuze, en dan helpt de timing van de SC ook niet. Uiteindelijk leek een 6e plek het eindresultaat te worden, waar 5e maximaal mogelijk was, na de dubbele DNS van McLaren, tot zijn auto de geest gaf. Zonde.

Hadjar scoort teminste nog wat punten met P8, ondanks een wat rommelige start. Doet dus (grotendeels) wat hij moet doen.

Goede race voor Hamilton, die vocht als een jonge hond en Leclerc in een 1 op 1 gevecht verslaat en dan eindelijk zijn eerste podium voor Ferrari pakt. Het vuur lijkt toch nog niet helemaal gedoofd en deze auto's lijken hem inderdaad beter te liggen. Maar ik herhaal, zonder al te negatief te willen klinken, vorig jaar ging Hamilton hier ook goed.

Vooraan reed Kimi een bekeken race, deed (bijna) niks fout, rekende snel af met Hamilton en reed gestaag weg, terwijl Russell het weer onnodig moeilijk maakte voor zichzelf. Misschien wordt het dan tóch nog een spannend WK!

Ook complimenten voor Bearman, die Verstappen knap achter zich hield een 5e wordt, voor Gasly. Alpine haalt het maximale uit de Mercedes motor, want ook Colapinto deed het goed, totdat Ocon hem er vanaf beukte. Wat een domme actie.

Audi viel me wat tegen. Hulkenberg had toch punten moeten scoren vanaf P11 met de uitvallers voor hem. Nu profiteert Sainz voor Williams.

Al met al een erg vermakelijke race met volop actie. De kwalificatie heeft wat ingeboet aan spektakel en rijvaardigheid, maar het racen is er wel beter op geworden.

De regie liet wel wat te wensen over. Ik heb iets te vaak de leiders in een treintje zien rijden, terwijl er volop gevechten waren van P5 tot en met P10.

geplaatst:
Wat een finale, Pogi met zijn 11e monument.

geplaatst:
Ja, veel spannender dan normaal als hij wint.

geplaatst:
Milaan-Sanremo stelt werkelijk nooit teleur. Die doodssmak bij de vrouwenkoers had ik wel niet willen zien.

geplaatst:
Prachtige atletiek, best knap hoe de 400m vrouwen al jaren meedraaien aan de top en goud voor een meerkamper

geplaatst:
Wederom genoten van deze mooie sport!

geplaatst:
Echt lachwekkend geworden de formule 1

geplaatst:
Nou, Verstappen heeft zijn degradatie naar Racing Bulls met een race uitgesteld. Goede start en in de race een stuk sneller dan Hadjar. Natuurlijk had hij wat voordeel van een gratis stop, maar de coureurs voor hem lagen al zo ver voor dat hij geen posities won op de baan. De Mercedes achterin de Alpine was daarna net te krachtig om er nog een 7e plek van te maken.

Hamilton had ook mazzel en pakte een paar plekjes met een gratis stop achter de SC, maar had desondanks niet de pace om Leclerc voor te blijven en moet uiteindelijk ook Norris, die het hele weekend Piastri niet bij kon houden, laten gaan.

Vooraan was Kimi soeverein. Ja, zijn slechte start kostte wat plekken en ja, hij zat daarna vast achter wat anderen, maar de safetycar kwam daarna op het goede moment. Nu zou je kunnen stellen dat dat geluk was, en dat was het tot op zekere hoogte ook, maar Russell maakte het zichzelf onnodig moeilijk door eerst zijn banden kapot te rijden achter Piastri en daarna zelf aan te dringen op een vroege stop. En Kimi was voor de stops ook gewoon sneller dan Russell, ondanks dat ook hij in de vuile lucht had gezeten.

Daarna had hij de grootste moeite om de Ferrari's voorbij te komen. Zeker Leclerc, die knap 3e wordt. Het lachen vergaat hem steeds meer, hij dacht denk ik makkelijk kampioen te worden, maar dan moet hij wel beter doen dan dit.

Ook knappe race van Piastri, die na twee DNSen 2e wordt.

Vond de regie weer erg matig. Er waren volop gevechten, zoals Hadjar vs. Lindblad, maar dat zagen we alleen in het kleine scherm. Ook de inhaalacties van Verstappen amper gezien, terwijl er toch genoeg gelegenheid was om een herhaling te tonen.

Overall best een vermakelijke race, gelukkig niet al te veel mario kart inhaalacties gezien, buiten het gevecht tussen Piastri en Russell, waarbij Palmer bij voorbaat al riep: 'maar heeft hij nog wel genoeg batterij over?', dat zijn niet echt kreten waar je op zit te wachten.

geplaatst:
Parijs-Roubaix is smullen zeg, wat een koers!

geplaatst:
WK is weer begonnen! Xintong was alvast niet best, maar wint wel...

geplaatst:
Fathead schreef:
WK is weer begonnen! Xintong was alvast niet best, maar wint wel...

De laatste paar frames waren wel ijzersterk. Mark Williams vond ik ook niet geweldig tegen het Poolse talent Kowalski. Enfin, het is nog maar de eerste ronde, veel zegt het allemaal nog niet. Het WK begint vaak pas echt in de derde ronde zeggen ze wel eens. Je kunt per slot van rekening ook in het toernooi groeien. Benieuwd wie dit jaar de verrassing van het WK gaat zijn!

geplaatst:
Mager deelnemersveld in de AGR.
De Remco kan alleen maar verliezen.

geplaatst:
Enkele voorspellingen voor Luik-Bastenaken-Luik? Het deelnemersveld is in ieder geval behoorlijk veelbelovend, dat lijkt een mooie koers op te gaan leveren.

geplaatst:
ABDrums schreef:
Enkele voorspellingen voor Luik-Bastenaken-Luik? Het deelnemersveld is in ieder geval behoorlijk veelbelovend, dat lijkt een mooie koers op te gaan leveren.

1. Tadej Pogacar
2. Paul Seixas
3. Remco Evenepoel

geplaatst:
ABDrums schreef:
Gaat lekker zo. Jammer genoeg nog geen livebeelden.

geplaatst:
Idd een spectaculair begin!

geplaatst:
De Remco als enige mee.

geplaatst:
Maar Luik is nog ver!

geplaatst:
johan de witt schreef:
De Remco als enige mee.

Als enige?

J O O O O O O O O D Y !

geplaatst:
Evenepoel moet toch wat proberen, want wacht hij tot de laatste 60 km dan is Pogacar op z'n sterkst. Seixas volgt het wiel van Pogi, en da's logisch met zijn prille koerservaring.
Evenepoel misschien wel geïnspireerd door de achtervolging die Pogi moest doen in Parijs-Roubaix en toen geen kracht meer had op het laatst.
Wait-and-See! Een nieuw scenario....

geplaatst:
1:59:30

geplaatst:

Bizar ook de nummer 2 onder de 2 uur.

geplaatst:
Collin Veijer

geplaatst:
Vandaag is het weer een mooie sportdag, waar je echt ogen tekort komt. Ik wil toch wederom een lans breken voor het WK Snooker. Gisteravond speelde een ontketende Ronnie O'Sullivan een geweldige sessie tegen John Higgins in een titanengevecht tussen twee lieden van de Class of '92. Als O'Sullivan dat niveau vast weet te houden in de volgende sessie en de rest van het toernooi, dan geef ik hem een serieuze kans om eindelijk die achtste wereldtitel te grijpen en het GOAT-debat voor eens en altijd te beslissen.

Het was smullen in ieder geval, ook vandaag weer trouwens met Zhao Xintong die al maanden erg goed speelt. Selby en Wu Yize eindigden een halfuurtje geleden hun eerste sessie. Persoonlijk ben ik een groot Selby fan. Het doet me dan ook deugd dat hij na een wat mindere periode nu weer een goede indruk maakt, al vliegende uit de startblokken met twee geweldige centuries. De sessie eindigde in een gelijkspel, mede door het goede aanvalsspel van Wu en wat onfortuinlijkheden voor Selby. Ik ben benieuwd hoe die partij zich in de volgende sessie(s) gaat ontvouwen.

Ergo, het zijn mooie dagen om snookerfan te zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.