Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
Thudd
geplaatst: 26 oktober 2020, 16:36 uur
Roglic te veel krachten verspeeld na geworstel met regenjas, gisteren.
Thuis heeft ie daar minder problemen mee; daar regent het ook wel eens, buiten dan.

Thuis heeft ie daar minder problemen mee; daar regent het ook wel eens, buiten dan.

0
geplaatst: 28 oktober 2020, 17:19 uur
Weer een prachtige slotklim, man tegen man. Ook weer een zeer sterke Poels die nu echt gaat stijgen in de ranking en zeer dicht op de Top 5 staat
Jammer dat hij een paar minuutjes verloren heeft in de (volgens mij) 1ste etappe
Jammer dat hij een paar minuutjes verloren heeft in de (volgens mij) 1ste etappe
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 17:10 uur
Iedereen keek de Giro en blijkbaar kijkt niemand de Vuelta...
Maar goed, weer een erg mooie laatste 10 km. En wat een sprint van Roglic! Iedereen schijnt toch dezelfde tijd gekregen te hebben, dat klopt wat mijn betreft niet. Roglic lijkt er toch 2 sec voor te zitten ofzo.
En Poels? Weer zeer attent vooraan geëindigd
Maar goed, weer een erg mooie laatste 10 km. En wat een sprint van Roglic! Iedereen schijnt toch dezelfde tijd gekregen te hebben, dat klopt wat mijn betreft niet. Roglic lijkt er toch 2 sec voor te zitten ofzo.
En Poels? Weer zeer attent vooraan geëindigd

0
geplaatst: 30 oktober 2020, 17:42 uur
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook merk dat ik minder interesse heb in de Vuelta. Daar is die bizarre wielerkalender die er dit jaar uitgerold is debet aan. Desondanks een sterke prestatie van Roglic idd, benieuwd of ie zijn vorm nog één week kan volhouden. In dat geval wint ie met 2 vingers in de neus, maar we hebben raardere dingen gezien in de slotweken van grote rondes dit jaar...
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 18:02 uur
Tijdverschil is weer aangepast, 3 sec voor Roglic. Plus de boni maakt dat de 2 gladiatoren exact gelijk staan 

0
geplaatst: 30 oktober 2020, 18:59 uur
vigil schreef:
Jawel hoor! Weliswaar kan ik wel volgen wat Titmeister zegt en is er enige verzadiging opgetreden, maar ergens vind ik de Ronde van Spanje dit jaar zelfs de leukste grote ronde van de drie. De Vuelta combineert eigenlijk het beste van de voorbije grote rondes: de grote namen van de Tour en de open strijd van de Giro.Iedereen keek de Giro en blijkbaar kijkt niemand de Vuelta...
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 19:08 uur
vigil schreef:
Wij hebben gewoon een baan hé Iedereen keek de Giro en blijkbaar kijkt niemand de Vuelta...

Hele mooie finish vandaag met een zeer indrukwekkende Roglic. Erg veel zin in het komende klimweekend. Ik ben benieuwd hoe lang Carthy en Martin aan kunnen haken. Zou wel leuk zijn als het een bredere strijd wordt dan enkel Carapaz - Roglic.
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 20:01 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2020, 20:02 uur
JoaMuse schreef:
. De Vuelta combineert eigenlijk het beste van de voorbije grote rondes: de grote namen van de Tour en de open strijd van de Giro.
. De Vuelta combineert eigenlijk het beste van de voorbije grote rondes: de grote namen van de Tour en de open strijd van de Giro.
Plus een mooi parcours!
1
geplaatst: 1 november 2020, 17:20 uur
10 jaar geleden had ik nooit gedacht dat Britten goed zouden kunnen klimmen, maar inmiddels zitten we al in de tweede generatie Britten die geweldige klimmers zijn. Prachtige overwinning van Carthy.
1
geplaatst: 1 november 2020, 17:42 uur
Jammer dat Poels niet iets langer kon aanklampen maar hij heeft de schade best beperkt gehouden en eindigde als een soort best of the rest. Stijgt wel een paar plekjes naar een zeer mooie 6de plek in t klassement
1
geplaatst: 1 november 2020, 17:57 uur
Monsterlijke klim. Jammer dat Kuss bij Roglic moest blijven, mijn gevoel zegt dat hij de sterkste van vandaag was.
0
geplaatst: 1 november 2020, 19:21 uur
Ja, dat gevoel had ik absoluut ook Edgar18. Hoewel je nooit weet hoe de benen voelen, maar kreeg ik geregeld het idee door de manier waarop Sepp achterom keek, dat het leek alsof hij eigenlijk veel meer gas zou kunnen en willen geven dan mogelijk was. Of hij Carty eraf had gereden durf ik trouwens niet helemaal zeker te zeggen. Maar denk toch dat deze tactiek beter werkt dan die van Sunweb in de Giro, want anders had Roglic toch wel wat meer tijd verloren. Ben toch wel benieuwd wat die Kuss allemaal zou kunnen als hij vrij spel zou hebben
0
geplaatst: 1 november 2020, 19:52 uur
Bonk schreef:
Ben toch wel benieuwd wat die Kuss allemaal zou kunnen als hij vrij spel zou hebben
Op dit moment denk ik nog te weinig om echt een rol van betekenis te spelen in het klassement van een (grote) ronde. Zijn rol zou dan natuurlijk ook veranderen. Ik vraag me af of hij - a la Roglic bijv. - drie weken constant kan presteren. Daarnaast vind ik het geen afmaker. Niet iemand die in de laatste paar honderd meter nog even een punch eruit knalt. En vooralsnog zijn grootste makke, hij heeft geen goede tijdrit. Ben toch wel benieuwd wat die Kuss allemaal zou kunnen als hij vrij spel zou hebben
Desalniettemin ben ik wel benieuwd wat hij nou wel en niet kan. Ik hoop dat Jumbo-Visma hem volgend seizoen een keer uitspeelt als kopman in een ronde als Zwitserland, Dauphine, Baskenland, Tirreno etc.
0
geplaatst: 1 november 2020, 23:07 uur
Kuss heeft overigens al eens een ronde van een week gewonnen, al is het geen Worldtour: The Larry H.Miller Tour of Utah 2018 | Results - procyclingstats.com
0
geplaatst: 2 november 2020, 08:32 uur
Vergeet ook niet dat Kuss in de etappe naar Formigal 10 minuten verliest. Dat soort dagen heeft hij vaker en dat is natuurlijk funest als klassementsman. Neemt niet weg dat hij overduidelijk wel de klimcapaciteiten heeft om kopman te worden.
0
geplaatst: 2 november 2020, 10:39 uur
Kuss doet me wat denken aan Poels bij Sky. Superklimmer, maar ook te veel offdays. Of dagen waarop hij zich bewust spaart, waardoor hij misschien op andere dagen wat frisser is dan andere klassementsrenners en zo extra uitblinkt. Elke dag presteren plus de mentale druk van het kopmanschap is nog wat anders. Maar ik sluit niet uit dat Kuss zelf klassementen kan rijden, ben ook benieuwd of Jumbo hem volgend jaar wat meer loskoppelt van Roglic en voor eigen rekening laat rijden.
0
geplaatst: 2 november 2020, 11:14 uur
Kuss heeft in een interview ook wel eens aangegeven (voorlopig) niet de ambitie te hebben om kopman in een grote ronde te worden, o.a. vanwege die mentale druk van drie weken presteren. Voor een kleinere ronde moet het wel kunnen.
Edit: In een nieuw interview beaamt hij dat: " Ik zal het eerst eens in een ronde van een week moeten laten zien voordat ik aan het kopmanschap mag denken in een grote ronde. De Vuelta is een goede koers voor mij. Momenteel moet ik zeggen dat ik liever voor ritzeges ga dan dat ik heel conservatief moet koersen in de bergen om m’n klassement veilig te stellen."
Interview | Sepp Kuss: 'Kan je verzekeren dat ik als een beest afzie bergop' | Wieler Revue - wielerrevue.nl
Edit: In een nieuw interview beaamt hij dat: " Ik zal het eerst eens in een ronde van een week moeten laten zien voordat ik aan het kopmanschap mag denken in een grote ronde. De Vuelta is een goede koers voor mij. Momenteel moet ik zeggen dat ik liever voor ritzeges ga dan dat ik heel conservatief moet koersen in de bergen om m’n klassement veilig te stellen."
Interview | Sepp Kuss: 'Kan je verzekeren dat ik als een beest afzie bergop' | Wieler Revue - wielerrevue.nl
0
geplaatst: 2 november 2020, 20:37 uur
Poek schreef:
Momenteel moet ik zeggen dat ik liever voor ritzeges ga dan dat ik heel conservatief moet koersen in de bergen om m’n klassement veilig te stellen."
Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen. Klassementsrenner zijn lijkt mij eerlijk gezegd ook een beetje saai.Momenteel moet ik zeggen dat ik liever voor ritzeges ga dan dat ik heel conservatief moet koersen in de bergen om m’n klassement veilig te stellen."
0
geplaatst: 3 november 2020, 17:03 uur
Nu al een geweldige tijdrit....wat een spanning, hele kleine verschillen momenteel.
0
geplaatst: 4 november 2020, 09:39 uur
Het gaat veel over het duel Roglic vs. Carapaz, maar Carthy reed gisteren ook een dijk van een tijdrit, nadat hij op de Angliru ook al de sterkste was. Zou me niks verbazen als we zondag weer een verrassende Britse rondewinnaar hebben...
0
geplaatst: 4 november 2020, 10:39 uur
Bij de bookmakers schatten ze Carapaz en Carthy even hoog in (x6), maar ze vinden het al een bijna gelopen race: Roglic staat x 1.25. Dat ondanks de laatste twee grote rondes...
0
geplaatst: 4 november 2020, 11:07 uur
Kan inderdaad nog alle kanten op, maar Roglic heeft wel veruit de beste papieren natuurlijk.
Carapaz en Carthy hebben denk ik alleen de rit van zaterdag nog om iets recht te zetten, de andere ritten zijn normaal niet zwaar genoeg. En of ze van het niveau Pogacar zijn om een stunt uit te halen weet ik niet. Feit is wel dat de laatste week van een grote ronde nooit de beste week van Roglic is.
Jumbo Visma zal zaterdag sowieso niet gaan jagen op een groep die wegrijdt lijkt me zodat in ieder geval de bonificaties weg zijn, dus ze zullen het werk op de eerste bergen wel aan Ineos en EF overlaten.
Het lijkt mij dat zowel Carapaz als Carthy niet tot de laatste berg moeten wachten om aan te vallen.
Carapaz en Carthy hebben denk ik alleen de rit van zaterdag nog om iets recht te zetten, de andere ritten zijn normaal niet zwaar genoeg. En of ze van het niveau Pogacar zijn om een stunt uit te halen weet ik niet. Feit is wel dat de laatste week van een grote ronde nooit de beste week van Roglic is.
Jumbo Visma zal zaterdag sowieso niet gaan jagen op een groep die wegrijdt lijkt me zodat in ieder geval de bonificaties weg zijn, dus ze zullen het werk op de eerste bergen wel aan Ineos en EF overlaten.
Het lijkt mij dat zowel Carapaz als Carthy niet tot de laatste berg moeten wachten om aan te vallen.
0
geplaatst: 4 november 2020, 16:13 uur
Als ze iets willen zullen ze het inderdaad eerder moeten doen. Of ze moeten proberen een der komende dagen een truc speciale uit te halen. Anderzijds kan Roglic ook zomaar nog meer voorsprong pakken, bijvoorbeeld op de aankomst van vandaag. Al denk ik dat de zeven koplopers gaan strijden om de winst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 november 2020, 17:07 uur
Ik hoop iig dat Carapaz wint. 
Die Roglic vind ik maar een vreemde snuiter.

Die Roglic vind ik maar een vreemde snuiter.
0
geplaatst: 6 november 2020, 12:18 uur
Bij mij komen er ook maar weinig supportergevoelens voor Roglic. Van de drie kanshebbers zou ik Carthy dan nog de leukste winnaar vinden.
1
geplaatst: 6 november 2020, 12:48 uur
Wat een rare opmerkingen, er zijn genoeg voorbeelden - ook in de andere sporten - waarin een winnaarstype nou eenmaal niet de meeste sympathie opwekt. Iedereen herinnert zich Hana Mandlikova (Wimbledon), maar niet van wie ze de finale verloor. En Roglic zal het worst wezen wat wij van hem vinden 

* denotes required fields.