MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Wat een geweldige renner is Roglic toch. Klassiekers winnen, sprinten, tijdrijden, klimmen, hij kan alles!

Ja gewoon ff 6 seconde boni meepikken, deed hij erg goed

Thriller!
Nog anderhalve km

3 man binnen de 47 seconde, kolere!

Spectaculaire laatste kilometers van dit wielerseizoen. Bijzonder wat er gebeurde met Roglic, Carapaz en Movistar. Die laatste leken een duidelijke voorkeur te hebben voor Roglic als eindwinnaar. Iets met een oude rekening die nog vereffend diende te worden? Ik ben in ieder geval blij met de eindzege voor Roglic. Het zou zuur zijn als hij na zo'n fabelachtig seizoen twee keer op de laatste dag uit een leiderstrui gereden zou worden.

Edgar18 schreef:
Spectaculaire laatste kilometers van dit wielerseizoen. Bijzonder wat er gebeurde met Roglic, Carapaz en Movistar. Die laatste leken een duidelijke voorkeur te hebben voor Roglic als eindwinnaar. Iets met een oude rekening die nog vereffend diende te worden?
Ja, die zijn niet bepaald als vrienden uit elkaar gegaan. Maar het zou ook kunnen dat Mas nog hoopte Martin te passeren in het klassement. Dat zal ongetwijfeld zijn 'officiële' verklaring worden.

Spectaculaire ontknoping inderdaad. Het is wat mij betreft een raar, maar toch heel vermakelijk wielerseizoen geworden.

Ik denk dat het inderdaad tegen Carapaz (en zijn manager) gericht was. Mooi ook dat Hofstede nog nuttig bleek te zijn!

Zal vast wat oud zeer zitten maar de 4de plek was erg dichtbij voor Mad dus dat zal zeker ook een rol gespeeld hebben

Trouwens nog even wat aandacht voor de fantastische Vuelta die Arensman heeft gereden. Een aantal keer mee in de aanval en kort geëindigd en vandaag met de beste mee omhoog, top

Thudd
Roglic survives today.

Uitstekende prestatie van Roglic inderdaad, toch met afstand de beste renner dit seizoen. Dit maakt een hoop goed van het feit dat in de Tour net één renner iets beter piekte... Ook bijzonder dat hij de Vuelta prolongeert, dat is volgens mij al 15 jaar niet meer gebeurd.

Was Roberto Heras de laatste?

Edgar18 schreef:
Was Roberto Heras de laatste?

Jep, zelfs 2x achter elkaar (2003-05)

Thudd
⛷ + ‍♂️ + 🇸🇮 = 🟥 ~ ~

()

Poek schreef:
Ik denk dat het inderdaad tegen Carapaz (en zijn manager) gericht was.

Die manager heeft Movistar zo ongeveer eigenhandig kapot gemaakt, dus ergens wel te begrijpen.

Het werd nog even spannend tussen Morbidelli en MIller maar de derde M (niet Marquez maar Mir) ging met de wereldtitel lopen.

Van Duivenbode verslaat de wereldkampioen en had er 7 matchdarts voor nodig vanwege de zenuwen. Toch knap gedaan.

Thudd
🇦🇷 van God ⚰

Vanmiddag zat ik klaar voor de F1 Bahrain, kort na de start zat ik versteend na de crash van Romain Grosjean te kijken. Gedachten gingen direct terug naar Ayrton Senna.

Wat ben ik blij met al die veiligheidsmaatregelen rondom de autosport toen ik Romain letterlijk uit de vlammenzee zag opdagen en hij over de gehavende vangrail klom.

Ik kijk F1 vanaf 1997 en dit is verreweg de hardste klapper die ik gezien heb, live. De crash van Bianchi was wat minder spectaculair, maar die had de pech dat hij onder een contragewicht van een kraan kwam. Als gevolg van die crash kwam er de Halo, die gisteren op zeker Grosjean's leven redde. Helmut Koinig is ooit zo om het leven gekomen tijdens een GP.

Gek genoeg twijfelde ik geen moment dat hij het had overleefd, misschien is de wens hierbij de vader van de gedachte. De crash zullen we ons nog jaren herinneren.

Sneu voor Grosjean dat er op zo'n manier een einde aan zijn carriere komt, lijkt me niet dat hij op tijd fit is voor de laatste twee races. Wie kan hen vervangen?

Of zou hij een Lauda'tje doen?

Analyse: De blunder die Marc Marquez de grootste schade toebracht - nl.motorsport.com

Klinkt allemaal niet best. Het is deels zijn eigen schuld maar als een carriere van een van de allerbeste coureurs zo ten einde komt zou wel erg jammer zijn.

harm1985 schreef:
Ik kijk F1 vanaf 1997 en dit is verreweg de hardste klapper die ik gezien heb, live. De crash van Bianchi was wat minder spectaculair, maar die had de pech dat hij onder een contragewicht van een kraan kwam.
Ik bedacht me gisteren ook dat ik nog nooit zo'n harde en spectaculaire crash had gezien. Dat zegt ook wel iets over de veiligheid van de sport denk ik. De klap van Bianchi was inderdaad minder schokkend op het eerste gezicht, maar pech of geluk kan een wereld van verschil maken...

Sneu voor Grosjean dat er op zo'n manier een einde aan zijn carriere komt, lijkt me niet dat hij op tijd fit is voor de laatste twee races. Wie kan hen vervangen?
Dat wordt Pietro Fittipaldi. Inderdaad: familie van.

Haas reserve driver Pietro Fittipaldi to replace injured Grosjean for Sakhir Grand Prix

De crash van Sophia Floersch enkele jaren geleden ging ook door merg en been. Onbegrijpelijk ook daar dat zij er levend vanaf is gekomen.

Die herinner ik me ook nog wel ja. Ongelofelijk inderdaad dat ook dat (naar omstandigheden) 'goed' is afgelopen, net als nu met Grosjean.

Hamilton heeft positief getest op COVID en mist de GP van Sakhir. Wie zal hem vervangen? De Hulk, Vandoorne of toch Russel?

Thudd
harm1985 schreef:
Hamilton heeft positief getest op COVID en mist de GP van Sakhir. Wie zal hem vervangen? De Hulk, Vandoorne of toch Russel?

Dr. David Banner of Lou Ferrigno? Die laatste past niet in F1-cel. 🟩.

Leuk dat de zwager van Verstappen die kans krijgt.

harm1985 schreef:
Het wordt dus Russell en ik gun het hem van harte! Het is natuurlijk een ondankbare taak, want als je mag instappen in de beste auto van het veld wordt er natuurlijk wel meteen wat van je verwacht. Als hij Bottas partij kan bieden mag hij volgens mij al heel trots zijn.

Direct de snelste tijd voor Russell.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:44 uur

geplaatst: vandaag om 16:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.