Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2021, 10:42 uur
Gretz schreef:
Die gouden plak
van Van Vleuten kan wel eens de mooiste Nederlandse van de hele spelen worden
Die gouden plak
van Van Vleuten kan wel eens de mooiste Nederlandse van de hele spelen worden
Tenzij Sanne van Dijke vandaag de beste is, dat zou helemaal episch zijn
0
geplaatst: 28 juli 2021, 10:55 uur
Ze zijn elkaar wel aan het afmatten in de andere halve finale, dus een medaille moet er wel in zitten lijkt me!
0
geplaatst: 28 juli 2021, 11:01 uur
crosskip schreef:
Ze zijn elkaar wel aan het afmatten in de andere halve finale, dus een medaille moet er wel in zitten lijkt me!
Volgens mij moet je, als ze de halve finale verliest, tegen 1 vd herkansers en niet tegen deze verliezer.
0
geplaatst: 28 juli 2021, 11:04 uur
El Ninjo schreef:
Volgens mij moet je, als ze de halve finale verliest, tegen 1 vd herkansers en niet tegen deze verliezer.
(quote)
Ah kijk, Ik moet toch vaker dan 1x per 4 jaar judo kijken om dit allemaal te snappen. Ippon!
0
geplaatst: 28 juli 2021, 11:28 uur
Zonde, was een unieke kans geweest op het eerste Nederlandse judogoud voor een vrouw.
3
geplaatst: 28 juli 2021, 12:05 uur
luigifort schreef:
Ik weet niet wat ik erger vind: huppelende paarden of curling.
Kan dat niet gewoon gecombineerd worden? Denk dat ik dan wel zal kijken

1
geplaatst: 28 juli 2021, 12:14 uur
luigifort schreef:
Schuiven met paarden, dat doen ze toch al met schaken? Of is dat niet olympisch?Ik weet niet wat ik erger vind: huppelende paarden of curling.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 12:50 uur
Sanne 
Nadat haar broer en haar trainingsmaatje vorig jaar uit het leven stapten...
Respect

Respect

0
geplaatst: 28 juli 2021, 12:54 uur
Kromo in een swim off voor een halve finale plaats, Femke als 9e naar halve finale 100m vrij
1
geplaatst: 28 juli 2021, 13:00 uur
El Ninjo schreef:
Kromo in een swim off voor een halve finale plaats, Femke als 9e naar halve finale 100m vrij
Kromo afgemeld voor de swim-off.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 13:01 uur
Wellicht verstandig...als je gedeeld 15e wordt heb je denk ik ook niks te zoeken in de halve finale...zal zich nu wel richten op de 50m.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 13:13 uur
Gelukkig dat we Kamminga nog hebben maar ik denk dat we buiten hem geen enkele medaille meer gaan halen bij het zwemmen, dat is wel eens anders geweest.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 13:19 uur
luigifort schreef:
Sanne
Respect
Sanne

Respect
Opgedragen aan haar broer
Nu volgend jaar de wereldtitel pakken en dan in Parijs een nieuwe poging. Geen concurrentie meer van Polling dan me dunkt Sanne van Dijke draagt haar bronzen medaille ook op aan haar overleden broer Steven. 'Natuurlijk is deze ook voor hem'
1
geplaatst: 28 juli 2021, 13:21 uur
El Ninjo schreef:
Gelukkig dat we Kamminga nog hebben maar ik denk dat we buiten hem geen enkele medaille meer gaan halen bij het zwemmen, dat is wel eens anders geweest.
Katwijk houdt de eer hoog

Kromo, Femke etc allemaal rond de 30, dan lukt het je gewoon niet meer. Tis aan de jonkies nu, zijn een pak sneller...
1
geplaatst: 28 juli 2021, 15:03 uur
luigifort schreef:
Kromo, Femke etc allemaal rond de 30, dan lukt het je gewoon niet meer. Tis aan de jonkies nu, zijn een pak sneller...
Ik mis de jonkies bij NL een beetje....jammer ook dat Jacco Verhaeren heeft besloten zich de komende 3 jaar aan de Franse Zwembond te verbinden ipv terug naar Nederland te komen, heeft bij Australie weer mooi werk verricht.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 15:08 uur
Kamminga is de meest serieuze kans op nog een zwemmedaille. Verder zie ik alleen Kromo op de 50 meter in de buurt komen. Ze lijkt niet best in vorm, maar die start van haar blijft zo verbazend goed afgezet tegen de meeste andere dames, wie weet dat ze daarmee nog voor een verrassing kan zorgen.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 15:10 uur
Gretz was een veelbelovende zwemmer, maar hij koos toch voor de muziek 

6
geplaatst: 28 juli 2021, 17:48 uur
luigifort schreef:
Curling

Paardjehop is de meest walgelijke sport die er maar bestaat. Over x jaar kijken we hier als mensheid met enorme schaamte op terug.
4
geplaatst: 28 juli 2021, 18:00 uur
Overigens was het hoogtepunt van de dag wellicht niet eens het wielrennen, maar de onverzettelijkheid van de Russische judoka Taimazova. Ik kijk niet veel judo en ging voor de gein eens een partijtje kijken. De halve finale tegen de Japanse Arai was episch tot en met. Toen ze even later alsnog brons won, stond ik (figuurlijk) op de banken.
De winst van Letland in het 3x3 basketbal vond ik ook mooi.
De winst van Letland in het 3x3 basketbal vond ik ook mooi.
3
geplaatst: 28 juli 2021, 18:01 uur
GrafGantz schreef:
Volgens mij komt ze daar om te zeilen, niet om sympathiek op Teun over te komen
(quote)
Volgens mij komt ze daar om te zeilen, niet om sympathiek op Teun over te komen
Dus ook al geen verstandig mens.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 18:04 uur
El Ninjo schreef:
Respect voor Primoz en Tom, beide van diep teruggekomen.... (stel je voor dat Roglic de tour had uitgereden, dan had Tom hier misschien nog gewonnen ook, of is dat een rare gedachte?)
Respect voor Primoz en Tom, beide van diep teruggekomen.... (stel je voor dat Roglic de tour had uitgereden, dan had Tom hier misschien nog gewonnen ook, of is dat een rare gedachte?)
Als Primoz heel diep was gegaan in de Tour, had Slovenië ook altijd nog voor Pogacar kunnen gaan. Ik denk dat Pogi ook gewonnen zou hebben vandaag.
1
geplaatst: 28 juli 2021, 18:09 uur
Ben ik bij lange na niet van overtuigd dat Pogi hier gewonnen zou hebben ... je zag toch aan de renners die diep gegaan waren in de wegrace (niet alleen van Aert maar ook McNulthy, Bettiol...) dat die op z'n minst gezegd niet meevielen in de tijdrit en Pogi was in de wegwedstrijd wel heel goed maar ook niet super...maar goed, we zullen het nooit weten.
* denotes required fields.